Dat zeggen we op dit Forum veel te snel over een aantal spelers uit de Eredivisie, terwijl we in eigen huis nauwelijks betere spelers hebben....te groot voor het servet, maar te klein voor het tafellaken....daar spreekt ontzettend veel arrogantie uit....in de laatste fase van vorig seizoen opperde ik bijvoorbeeld om Weghorst te halen voor de positie van Luuk en Locadia en men vond het hier op het Forum een belachelijk voorstel....maar nu na 5 wedstrijden in de competitie is Weghorst wel topscoorder met 6 doelpunten en ook vorig seizoen had hij er veel meer gemaakt dan Luuk of Locadia....dus, we moeten als PSV zijnde maar een toontje of twee lager gaan zingen dit seizoen....

Ik vind het nog steeds een belachelijk voorstel. Je moet ook niet vergeten dat het anders is om spits te zijn bij een topclub dan bij een subtopper of lager. Sowieso spelen tegenstanders anders tegen je als je een topclub bent, en er is veel meer druk. Dat Luuk en Locadia het slechter doen wil niet zeggen dat je dan maar Weghorst moet halen. Dan ga je pas een toontje lager zingen; in de toon van we gaan voor een plek in de subtop. Wil jij dat PSV voor het kampioenschap gaat of dat ze in de subtop gaan meedraaien? Als je spelers als Linssen en Weghorst gaat aankopen dan ga je namelijk die subtop kant op. Die zitten nu op hun piekleeftijd en spelen na een lange carrière nog steeds bij subtoppers. Dat zullen nooit toppers meer worden, hooguit nuttig voor de subtop, en dus te groot voor het servet, te klein voor het tafellaken. Ik snap niet dat jij dat niet inziet.
 
Ik vind het nog steeds een belachelijk voorstel. Je moet ook niet vergeten dat het anders is om spits te zijn bij een topclub dan bij een subtopper of lager. Sowieso spelen tegenstanders anders tegen je als je een topclub bent, en er is veel meer druk. Dat Luuk en Locadia het slechter doen wil niet zeggen dat je dan maar Weghorst moet halen. Dan ga je pas een toontje lager zingen; in de toon van we gaan voor een plek in de subtop. Wil jij dat PSV voor het kampioenschap gaat of dat ze in de subtop gaan meedraaien? Als je spelers als Linssen en Weghorst gaat aankopen dan ga je namelijk die subtop kant op. Die zitten nu op hun piekleeftijd en spelen na een lange carrière nog steeds bij subtoppers. Dat zullen nooit toppers meer worden, hooguit nuttig voor de subtop, en dus te groot voor het servet, te klein voor het tafellaken. Ik snap niet dat jij dat niet inziet.

En dat is nu het probleem van onze arrogantie : we blijven steeds weer denken in termen van Topclub en subtopper, terwijl PSV al jaren geen Topclub is. Zie het maar als AC Milan die in de jaren '90 een topclub was, en tot ongeveer 10 jaar terug nog meetelde in Europa, maar de laatste jaren vrijwel niets voorstelt, zowel in Italie als daarbuiten. PSV teert te veel op het succes uit het verleden tot pakweg 10 jaar terug...dat we de afgelopen jaren een paar keer kampioen zijn geworden is leuk en prima, maar een Topclub zijn we al lang niet meer...Internationaal tellen we nauwelijks mee !
 
En dat is nu het probleem van onze arrogantie : we blijven steeds weer denken in termen van Topclub en subtopper, terwijl PSV al jaren geen Topclub is. Zie het maar als AC Milan die in de jaren '90 een topclub was, en tot ongeveer 10 jaar terug nog meetelde in Europa, maar de laatste jaren vrijwel niets voorstelt, zowel in Italie als daarbuiten. PSV teert te veel op het succes uit het verleden tot pakweg 10 jaar terug...dat we de afgelopen jaren een paar keer kampioen zijn geworden is leuk en prima, maar een Topclub zijn we al lang niet meer...Internationaal tellen we nauwelijks mee !

Dan nog lijkt het mij logisch om toppers binnen te halen ipv middenmaat.
 
OK...heb je dan concrete suggesties voor spelers uit het buitenland die het gewenste PSV-niveau hebben en haalbaar en betaalbaar zijn voor PSV..??

Nee natuurlijk niet. Ik ben toch geen scout. Ik noem enkele succesvolle spelers uit een recente periode: Arias, Guardado, Moreno, Pereiro. Zoiets.
 
Nee natuurlijk niet. Ik ben toch geen scout. Ik noem enkele succesvolle spelers uit een recente periode: Arias, Guardado, Moreno, Pereiro. Zoiets.

Kortom, spelers die of jong (genoeg) zijn en de potentie hebben om door te groeien, of gearriveerde spelers die al een schat aan ervaring hebben maar bij hun club op een zijspoor zitten of daar op uitgekeken zijn. Dat zijn inderdaad de vaatjes waar je als PSV zijnde uit moet tappen, wil je mee blijven doen als topclub. Daar doen eventuele slechte prestaties van PSV niets aan af.
 
OK...heb je dan concrete suggesties voor spelers uit het buitenland die het gewenste PSV-niveau hebben en haalbaar en betaalbaar zijn voor PSV..??

Ik weet dat veel spelers van Mexico of Costa Rica in eigen competities of in de VS spelen. Misschien zot daar nog wat haalbare groep spelers in?..
 
Ik zie idd ook meer in de categorie daarboven; Joe Ledley, Layun, Guardado, Gomis, Doumbia, Guidetti, etc. Spelers met n bak ervaring en in staat om elke wedstrijd stabiel te presteren. Liefst spelers die ook nog voor hun nationale team uitkomen en veel willen spelen met oog op t WK. Over hun top maar meer Dan nuttig voor PSV.
 
Het is natuurlijk makkelijk na een paar wedstrijden en mogelijk kunnen ze er over een week geen klote meer van, maar bij jongens als Kik Pierie (sc Heerenveen) en Perr Schuurs (Fortuna Sittard) spat het talent ervan af. Interessante verdedigende spelers voor de toekomst. Ik zeg: contract aanbieden, niet te veel geld neerleggen en ze nog een jaar (of twee) verhuren.
 
Het is natuurlijk makkelijk na een paar wedstrijden en mogelijk kunnen ze er over een week geen klote meer van, maar bij jongens als Kik Pierie (sc Heerenveen) en Perr Schuurs (Fortuna Sittard) spat het talent ervan af. Interessante verdedigende spelers voor de toekomst. Ik zeg: contract aanbieden, niet te veel geld neerleggen en ze nog een jaar (of twee) verhuren.

Pierie wil graag naar Ajax of Feyenoord helaas. Schuurs zou ik een goeie aanbieding geven.
 
Jammer van het Nederlands elftal maar over (haalbare) spelers gesproken die Kostadinov van de Bulgaren scoort toch vrij makkelijk speelt bij een goede isrealishe club dus een meerwaarde in de eredivisie?????? Ik ken hem veder totaal niet maar dit is zou toch wel eens een hele interessante speler kunnen zijn?
 
Til van AZ doet me denken aan van Ginkel destijds bij Vitesse. Veel loopvermogen en altijd weer rond en in de 16 meter te vinden.
 
rico MN223 Malle Pietje en alle andere tegenstanders van komst Ziyech. Denken jullie er nog steeds zo over? Of geven jullie eindelijk toe dat Ziyech vanaf zijn eerste seizoen in de eredivisie met zijn spel, onfeilbare statistieken heeft aangetoond één van de beste middenvelders te zijn van de afgelopen jaren in de eredivisie? En had Brands er niet op moeten vertrouwen en hem naar PSV moeten halen? En in hoeverre vinden jullie de vergelijking met Maher nog steeds op gaan? Ben oprecht benieuwd op jullie antwoorden.
Uit de oude doos, zo ongeveer. Maar ik vond nog een notificatie in mijn inbox over deze vermelding. En ik ben natuurlijk niet te beroerd om de handschoen op te pakken.

Ik moet toegeven dat Ziyech zich beter heeft ontwikkeld dan ik had verwacht. Hij schuwt het vuile werk (veel lopen, ballen veroveren) niet. Dat is nodig als je bij een topclub van waarde wil zijn. Tegelijkertijd zie je nog steeds de zwakke punten die hij eerder ook had: veel balverlies, veel mislukte passes, weinig efficiënt in afronden. De statistieken van Ziyech zijn helemaal niet onfeilbaar, in tegendeel zelfs. Dat wil niet zeggen dat hij geen goede speler is, uiteraard niet. Maar hij heeft de statistieken niet zo mee als je zou denken.

Ik heb ook nooit beweerd dat hij geen goede speler zou zijn voor PSV, maar wel dat hij een overbodige en veel te dure aankoop zou zijn. En daar sta ik nog steeds achter. PSV had een grote zak geld neer moeten leggen, een dito salaris, en vervolgens een heel team om Ziyech heen moeten bouwen, om er profijt van te hebben.

 
Uit de oude doos, zo ongeveer. Maar ik vond nog een notificatie in mijn inbox over deze vermelding. En ik ben natuurlijk niet te beroerd om de handschoen op te pakken.

Ik moet toegeven dat Ziyech zich beter heeft ontwikkeld dan ik had verwacht. Hij schuwt het vuile werk (veel lopen, ballen veroveren) niet. Dat is nodig als je bij een topclub van waarde wil zijn. Tegelijkertijd zie je nog steeds de zwakke punten die hij eerder ook had: veel balverlies, veel mislukte passes, weinig efficiënt in afronden. De statistieken van Ziyech zijn helemaal niet onfeilbaar, in tegendeel zelfs. Dat wil niet zeggen dat hij geen goede speler is, uiteraard niet. Maar hij heeft de statistieken niet zo mee als je zou denken.

Ik heb ook nooit beweerd dat hij geen goede speler zou zijn voor PSV, maar wel dat hij een overbodige en veel te dure aankoop zou zijn. En daar sta ik nog steeds achter. PSV had een grote zak geld neer moeten leggen, een dito salaris, en vervolgens een heel team om Ziyech heen moeten bouwen, om er profijt van te hebben.

Haha als je maar lang genoeg wacht op een vormdipje dan kun je een deel van de kritiek rechtvaardigen. Ik blijf ook bij wat ik over hem gezegd heb, hij is een uitstekende middenvelder die meer dan wie ook in de eredivisie met ongekende techniek openingen voor je ploeg vindt. Hierbij legt hij veel risico in zijn spel wat inderdaad gepaard met veel balverlies, maar de aanvallende impulsen die hij met zich meebrengt rechtvaardigen dat wat mij betreft geheel. Met Pereiro hebben we ook eindelijk een creatieve motor op het middenveld. Zulke spelers zijn heel schaars en bijzonder waardevol voor een team. Dat is precies waar het Feyenoord aan ontbreekt.
 
Spelers uit de Belgische competitie die ik zou aanraden naar PSV toe (komen vooral van Brugge omdat ik die ploeg van kortbij volg):

Moest ik de ploegen van PSV en Club Brugge kunnen combineren zou het er als volgt uitzien.

------------------------------------------Zoet----------------------------------------------
-----------Isimat ------------------ Mechele-----------------Denswil----------------
Arias ------------------------------------------------------------------------Limbombe
-----------------------------Vormer---------------Nakamba---------------------------
-----------------------------------------Vanaken-----------------------------------------
--------------------------Locadia----------------------Lozano---------------------------

Reserves:
---------------------------------------Butelle----------------------------------------------
------------Schwaab ---------------Poulain --------------Luckassen--------------
Cools --------------------------------------------------------------------------Bergwijn
------------------------------Van Ginkel -------Hendrix-------------------------------
---------------------------------------Ramselaar----------------------------------------
----------------------------Wesley -----------------Diaby------------------------------


Van Club Brugge:
- Stefano Denswil (oke, heeft een verleden bij Ajax, maar is een linksvoetige centrale verdediger die het de voorbije 3 seizoenen goed deed en ook nog goed kan uitvoetballen)
- Marvelous Nakamba (Verdedigende middenvelder, ex vitesse, sinds vorige zomer bij Brugge en presteert echt marvelous! Is verdedigend sterker dan Hendrix en speelt graag naar voor, zou in het algemeen gewoon een mooie versterking zijn voor PSV, alleen gaat die mss wat te duur zijn.
- Ruud Vormer (centrale middenvelder die al 2 seizoenen op hoog niveau presteert. Is zowat de Van Ginkel van Brugge en dit seizoen minstens even goed presterend als Van Ginkel. Natuurlijk zolang Van Ginkel bij PSV zit, moet een Vormer niet gehaald worden)
- Hans Vanaken (Aanvallende middenvelder, een speler met een geweldig inzicht en een prima pass, eentje dat ook een versterking zou kunnen zijn bij PSV)
- Limbombe (Bij Brugge bestrijkt die de hele linkerflank en presteert al het hele (halve) seizoen heel goed. Moest Bergwijn ooit vertrekken, is Limbombe een geweldige speler om hem te vervangen. Ex NEC en hij had daar een karaktertje, maar dat is ondertussen verdwenen.)

(- Mechele zou bij mij ook starten, dat is een sterke verdediger, dit seizoen uitgegroeid tot één van de beste van de Belgische competitie, maar is op zich een vrij onopvallende speler, geen idee of die erin zou staan bij PSV)

Voor de rest in België:
- Henry Onyekuru (RSC Anderlecht, geleend van Everton, speelt voorlopig weinig bij RSCA, maar mag ook niet op zijn favoriete positie spelen. Zou echt kunnen schitteren aanvallend samen met Lozano.
- Sander Berge (CVM, zal ongeveer op het niveau van Hendrix acteren, maar heeft nog veel progressiemarge. Sevilla, Arsenal en Napoli zouden interesse tonen)

Verder niet zo heel veel spelers die goed zouden passen bij PSV, dit seizoen presteert Waasland Beveren ook boven de verwachtingen en speelt Seck (cvm), Angban (cvm), Morioka (cam) en Thelin (spits) een heel goed seizoen. Die zouden wel eens kunnen transfereren naar een grotere club.
 
Moeten we Sneijder niet ophalen? Mag weg bij Nice. Hendrix, Van Ginkel, Sneijder - mooi complementair middenveld. Verdedigend, loopvermogen, passing, tactisch...

Hij moet natuurlijk wel een beetje fit zijn...

 
Terug
Bovenaan Onderaan