Memphis Depay

Ook wel weer een mooi verhaal: Memphis in Brazilië…
Ja dat moet het gaan worden.
Ik wist niet dat de competitie al 24 a 25 wedstrijden bezig was. Lijkt me lastig om in te komen als je team 17e van de 20 staat. Lijkt me niet dat hij lang blijft als zijn team zo blijft spelen?

Ik zat voor de lol te kijken. De topscorer heeft 11 goals en 6 assists, de 2e is een 17 jarige die inmiddels door Chelsea is gekocht. Ik zie 3 a 4 bekende namen tussen de topscorers staan. Hulk met 7 goals en 3 assists. Bolasie met 6 goals en 3 assists en Lucas Moura met 5 goals en 3 assists. Vooral Hulk en Lucas waren twee enorme talenten die het toch niet helemaal gemaakt hebben in de top.

En zul je zien dat hij wel opgeroepen gaat worden voor het Nederlands elftal. Dat hij maar in Brazilie mag blijven, wat is hij afgegleden als voetballer (en als mens).

Over het algemeen hoor je alleen van spelers die van daar naar hier komen.
Is het wel eens eerder voorgekomen dit? Dat spelers uit Europa die kant op gaan?

Behalve Zuid-Amerikaanse spelers dan die terug naar hun geboorteland gaan.

Seedorf en Payet weet ik uit mijn hoofd. Zullen er vast meer zijn.
Precies. En hangt er ook vanaf wat 'die kant op' gaan precies inhoudt. Alleen Brazilie, of Latijns Amerika. Want naar Mexico weet ik er nog wel een paar. En naar Boca of River Plate zijn vast ook wel eens wat lui heen gegaan.

We gaan toch niet discussieren of de Braziliaanse of de Saudische competitie beter is?

Brazilië met al de voetbalhistorie, volle stadions, megatalenten in de competitie en clubs van naam, staat mijlen mijlen mijlenver boven een door oliedollars gemaakte nepcompetitie in een land zonder voetbalcultuur maar wel een hoop sportswashing.

Dan kunnen we die discussie iig bij deze sluiten lijkt me.

Of Memphis daar nog een NL elftal waardig niveau aan gaat tikken ligt volledig bij hem. Kan daar best gebeuren.
Als hij zn goals en assists gaat maken komt ie toch wel weer in beeld. Grote als.

We gaan toch niet discussieren of de Braziliaanse of de Saudische competitie beter is?

Brazilië met al de voetbalhistorie, volle stadions, megatalenten in de competitie en clubs van naam, staat mijlen mijlen mijlenver boven een door oliedollars gemaakte nepcompetitie in een land zonder voetbalcultuur maar wel een hoop sportswashing.

Of Memphis daar nog een NL elftal waardig niveau aan gaat tikken ligt volledig bij hem. Kan daar best gebeuren.
Als hij zn goals en assists gaat maken komt ie toch wel weer in beeld. Grote als.
Gaan de Koemannen dan in Brazilië wedstrijden kijken of wordt hij sowieso geselecteerd?
Zou zomaar dat laatste kunnen zijn.

Gaan de Koemannen dan in Brazilië wedstrijden kijken of wordt hij sowieso geselecteerd?
Zou zomaar dat laatste kunnen zijn.

Neem aan dat ie gewoon de beelden kan krijgen.
Denk sowieso niet dat ze alle potentiele internationals in de stadions gaan bekijken en dus veel met beelden doen.

Maar als de stats goed zijn en hij is fit, dan is er best n grote kans dat ie terug komt.

Je hebt een hekel aan de Saudi competities, das duidelijk en prima. Maar de redenen die je opnoemt zeggen ook maar barweinig over de kwaliteit van de competities

De paar toptalenten die er spelen is de enige in mijn ogen, maar daar kun je weer tegenover zetten dat er in Saudi topspelers spelen richting het eind van hun carrière.

Ben erg benieuwd naar de reactie van Koeman en ik denk dat het gehalte hypocrisie erg hoog gaat liggen bij hem

Je hebt een hekel aan de Saudi competities, das duidelijk en prima. Maar de redenen die je opnoemt zeggen ook maar barweinig over de kwaliteit van de competities

De paar toptalenten die er spelen is de enige in mijn ogen, maar daar kun je weer tegenover zetten dat er in Saudi topspelers spelen richting het eind van hun carrière.

Ben erg benieuwd naar de reactie van Koeman en ik denk dat het gehalte hypocrisie erg hoog gaat liggen bij hem

Hekel hekel... Ik vind t een neppe prutscompetitie. Waar hypocriete spelers en hen zonder al teveel empatisch vermogen naar toe gaan om de reeds goed gevulde zakken nog verder enorm te vullen en een marionet te zijn in de poppenkast van prins Bin Salman, ipv om sportief nog wat leuks te doen.

Dat beeld is er totaal niet van de Braziliaanse competitie.
Behalve een bepaalde afstand tot Europa is er geen enkele vergelijking tussen die twee competities.
Als je de in t Bergwijn topic genoemde link van Relix bekijkt, en voor waar aanneemt, staat de Braziliaanse competitie ver boven de Saudische. Mocht de aard en basis van de Saudische competitie niet genoeg reden voor je zijn, kun je daar een objectieve beoordeling op basis van data vinden.

Koeman is dus niet hypocriet (in deze) als hij geval Memphis en geval Bergwijn verschillend beoordeelt.

Eens met je opmerking dat de Saudische competitie niet te vergelijken valt met de Braziliaanse.
Eerstgenoemde lokt principeloze zakkenvullers , terwijl Brazilie staat voor het mooiste echte voetbal ooit.
Denk aan WK1958, WK 1970 (voor mij het summum, veel mooier dan het chauvinistische geleuter over "ons" totaalvoetbal vier jaar later, wie twijfelt zoek de beelden van die gouden kanaries nog maar eens terug, een genot voor je zintuigen:)), of denk aan Romario enzovoorts.

Wat betreft Memphis;
niet voor hem persoonlijk bedoeld , maar als ik lees dat hij bij Corinthians in twee jaar tijd 11,3 miljoen euro opstrijkt, versterkt dat mijn gevoel dat de wereld gek geworden is.
Geen mens is zulk inkomen waard terwijl miljoenen soortgenoten letterlijk verrekken van de honger.
Sorry,Memphis en ook jullie medeforummers, het gaat dus niet om hem, maar ik moet deze gekte regelmatig even kwijt.
Waanzin dat er geen maximum inkomen en maximum vermogen voor iedereen in elk beroep ter wereld bestaat.

Terug
Bovenaan Onderaan