Memphis Depay

Ik wil zoveel. Maar het is wat het is.
Het is in mijn beleving niet zo dat je plezier op je werk kunt eisen. Het is je dikbelegde boterham. En je kunt die verdienen door elke dag te trainen en in het weekend naar een wedstrijd te kijken.
Ik ken mensen die elke dag tot hun knieën in de stront van een ander staan. Dat doen ze echt niet omdat ze het zo leuk vinden, maar ze klagen een heel stuk minder dan die omhooggevallen miljonairs. Werkplezier... Handjes dichtknijpen met je dure auto en je prachtige huis en gewoon nederig je mond houden.

O zo eens. Het leven van een voetballer is veel, maar hard werken zit daar niet bij.
 
Zelfs in het hypothetische geval dat je als PSV hem een half seizoen kunt huren zou je dat in het belang van PSV en de eredivisie niet moeten doen. Als hij er in de tweede seizoenshelft 15 scoort dan daalt de waarde van de eredivisiespelers in één klap met een hele hoop.
 
Zelfs in het hypothetische geval dat je als PSV hem een half seizoen kunt huren zou je dat in het belang van PSV en de eredivisie niet moeten doen. Als hij er in de tweede seizoenshelft 15 scoort dan daalt de waarde van de eredivisiespelers in één klap met een hele hoop.
Ik denk dat hij vooral niet meer in de groep past. Een beetje het zelfde probleem als Van Bommel toen hij terugkwam. En die was zelfs nog wél geslaagd in het buitenland.
 
Ik denk dat hij vooral niet meer in de groep past. Een beetje het zelfde probleem als Van Bommel toen hij terugkwam. En die was zelfs nog wél geslaagd in het buitenland.

Mwah ik denk dat het met Van Bommel wel heel anders lag, die kwam in een voor hem totaal nieuwe team. Voor Memphis zijn er nog wel wat oude bekenden.
 
Ik denk dat hij vooral niet meer in de groep past. Een beetje het zelfde probleem als Van Bommel toen hij terugkwam. En die was zelfs nog wél geslaagd in het buitenland.

Het probleem was destijds vooral dat een groot gedeelte van de groep niet wilde luisteren naar de van Bommel. Helaas schatte Advocaat dit ook niet goed in door van Bommel niet te steunen in zijn rol.

Echt een gemiste kans destijds, want van Bommel was met zijn kwaliteiten meer dan goed genoeg voor PSV destijds.

Ik heb het vermoeden dat van Bommel daarom ook de keuze gemaakt heeft er snel mee te stoppen (helaas).

Kan me nog goed herinneren hoe door het Philipsstadion ongeveer een kwartier lang zijn naam galmde in zijn laatste officiële thuiswedstrijd.

Hoewel hij het nog niet officieel bekend had gemaakt, vermoedde iedereen al dat dit zijn laatste officiële thuiswedstrijd zou zijn.

Eeuwig zonde dat we niet meer profijt van hem hebben gehad destijds als speler.
 
Ik denk dat hij vooral niet meer in de groep past. Een beetje het zelfde probleem als Van Bommel toen hij terugkwam. En die was zelfs nog wél geslaagd in het buitenland.

Zijn homies jero en Luciano spelen nog steeds bij psv. Maar voor alle partijen beter als hij niet komt.
 
Het probleem was destijds vooral dat een groot gedeelte van de groep niet wilde luisteren naar de van Bommel. Helaas schatte Advocaat dit ook niet goed in door van Bommel niet te steunen in zijn rol.

Echt een gemiste kans destijds, want van Bommel was met zijn kwaliteiten meer dan goed genoeg voor PSV destijds.

Ik heb het vermoeden dat van Bommel daarom ook de keuze gemaakt heeft er snel mee te stoppen (helaas).

Kan me nog goed herinneren hoe door het Philipsstadion ongeveer een kwartier lang zijn naam galmde in zijn laatste officiële thuiswedstrijd.

Hoewel hij het nog niet officieel bekend had gemaakt, vermoedde iedereen al dat dit zijn laatste officiële thuiswedstrijd zou zijn.

Eeuwig zonde dat we niet meer profijt van hem hebben gehad destijds als speler.

Off-topic, ik weet het, maar vergeet ook niet dat het gehele scheidsrechterskorps destijds zwaar de pik op hem had in de ED. Zo'n beetje elke overtreding die hij maakte leverde hem direct geel op; ging echt nergens over. Dat was volgens mij ook nog eens in die periode dat de scheidsrechters zo erg op hun strepen stonden. Dat heeft hem ook niet echt geholpen.
 
Off-topic, ik weet het, maar vergeet ook niet dat het gehele scheidsrechterskorps destijds zwaar de pik op hem had in de ED. Zo'n beetje elke overtreding die hij maakte leverde hem direct geel op; ging echt nergens over. Dat was volgens mij ook nog eens in die periode dat de scheidsrechters zo erg op hun strepen stonden. Dat heeft hem ook niet echt geholpen.

Hielp niet mee idd...
 
Het probleem was destijds vooral dat een groot gedeelte van de groep niet wilde luisteren naar de van Bommel. Helaas schatte Advocaat dit ook niet goed in door van Bommel niet te steunen in zijn rol.

Echt een gemiste kans destijds, want van Bommel was met zijn kwaliteiten meer dan goed genoeg voor PSV destijds.

Ik heb het vermoeden dat van Bommel daarom ook de keuze gemaakt heeft er snel mee te stoppen (helaas).

Kan me nog goed herinneren hoe door het Philipsstadion ongeveer een kwartier lang zijn naam galmde in zijn laatste officiële thuiswedstrijd.

Hoewel hij het nog niet officieel bekend had gemaakt, vermoedde iedereen al dat dit zijn laatste officiële thuiswedstrijd zou zijn.

Eeuwig zonde dat we niet meer profijt van hem hebben gehad destijds als speler.
Ik kan me goed vinden in je post. Met uitzondering van de opmerking dat hij meer dan goed genoeg was, met zijn kwaliteiten. Ik was -en ben- van mening dat hij zijn terugkeer twee seizoenen te lang heeft uitgesteld en we een speler kregen die ruim op zijn retour was. Aan zijn inzet lag het niet, want het vuur was nog niet gedoofd, maar hij was overal te laat (De gele kaarten waren dan ook zéker niet allemaal onterecht) en kon het allemaal niet meer belopen. Het ging te snel voor hem. Als hij opgejaagd werd, kwam er nooit meer een kapbeweging en een actie, de bal werd meteen een linie teruggeschoven.
Hij kwam te laat terug en werd uitgelachen in de kleedkamer (Misschien ook wel mede daardoor. Een vedette van vroeger, die het niet meer kan belopen, neem je niet serieus als je 'm op de trainingen te pas en te onpas voor schut kunt zetten met je panna's).
 
Mourinho zet uitgang voor Memphis wagenwijd open

http://www.ad.nl/transfer-talk/mourinho-zet-uitgang-voor-memphis-wagenwijd-open~ae294dff/

Als Memphis Depay in de winterstop wil vertrekken bij Manchester United, dan krijgt hij van trainer José Mourinho alle medewerking. Bij een schappelijk bod van een geïnteresseerde club mag de international weg.

:unsure: In de uitverkoop. Hij komt bij Manchester United niet meer in het veld. :rolleyes:
Gewogen en te licht bevonden. Op naar de middenmoot van een mooie competitie.
 
Gewogen en te licht bevonden. Op naar de middenmoot van een mooie competitie.

Wie weet wordt hiermee het rijtje spelers die Mourinho in de uitverkoop zette en met wiens carierre veel beter is gegaan, alleen maar langer: De Bruyne, Lukaku, Mata en nu Memphis. Die anderen werden allemaal alleen maar meer waard dan voorheen. Aan Memphis om te laten zien dat hij in dat rijtje thuis hoort.
 
Wie weet wordt hiermee het rijtje spelers die Mourinho in de uitverkoop zette en met wiens carierre veel beter is gegaan, alleen maar langer: De Bruyne, Lukaku, Mata en nu Memphis. Die anderen werden allemaal alleen maar meer waard dan voorheen. Aan Memphis om te laten zien dat hij in dat rijtje thuis hoort.

Wie weet. De special one is al tijden een matig tot zwakker trainer en verdient de titel alleen nog maar op basis van z'n onuitstaanbare, arrogante gedrag.
 
Wie weet wordt hiermee het rijtje spelers die Mourinho in de uitverkoop zette en met wiens carierre veel beter is gegaan, alleen maar langer: De Bruyne, Lukaku, Mata en nu Memphis. Die anderen werden allemaal alleen maar meer waard dan voorheen. Aan Memphis om te laten zien dat hij in dat rijtje thuis hoort.
Memphis kon het onder Louis ook niet. Mourinho selecteert gewoon door. Terecht ook.
Dus ik verwacht dat het niveau dat Memphis had bij PSV, zijn plafond is.
 
Memphis kon het onder Louis ook niet. Mourinho selecteert gewoon door. Terecht ook.
Dus ik verwacht dat het niveau dat Memphis had bij PSV, zijn plafond is.

Onder van Gaal draaide het hele elftal niet, ook zijn andere aankopen heeft hij of van de hand gedaan of zette hij die op de bank, net als Memphis. United heeft al jaren problemen en ook nu met opnieuw gigantische investeringen staan ze 6e-7e. Neemt niet weg dat Memphis een stap terug moet doen, financieel en sportief.
 
Wie weet wordt hiermee het rijtje spelers die Mourinho in de uitverkoop zette en met wiens carierre veel beter is gegaan, alleen maar langer: De Bruyne, Lukaku, Mata en nu Memphis. Die anderen werden allemaal alleen maar meer waard dan voorheen. Aan Memphis om te laten zien dat hij in dat rijtje thuis hoort.

:unsure: Van dat lijstje zou ik alleen zeggen dat De Bruyne het echt beter is gaan doen. De rest is gewoon op hetzelfde niveau gebleven of minder geworden.

Bij Memphis is het vooral mentaal aan de hand denk ik. Ik denk dat hij erg gevoelig is voor kritiek/de mening van buitenaf; prijst men hem, dan schittert hij, en kraakt men hem af, dan gaat hij schutteren. Echt een speler die leunt op vertrouwen en die, als hij dat niet volledig krijgt, zich daar niet overheen kan zetten.
 
:unsure: Van dat lijstje zou ik alleen zeggen dat De Bruyne het echt beter is gaan doen. De rest is gewoon op hetzelfde niveau gebleven of minder geworden.

Bij Memphis is het vooral mentaal aan de hand denk ik. Ik denk dat hij erg gevoelig is voor kritiek/de mening van buitenaf; prijst men hem, dan schittert hij, en kraakt men hem af, dan gaat hij schutteren. Echt een speler die leunt op vertrouwen en die, als hij dat niet volledig krijgt, zich daar niet overheen kan zetten.
Dat denk ik ook. Vergeet niet dat Memphis als kind al een zeer moeilijke jeugd heeft gekend en zich als het ware heeft moeten knokken om uberhaupt zo ver te komen. Bij Sparte was hij onhandelbaar en PSV zag toen een kans om met zeer intensieve begeleiding hem toch te laten slagen, en met succes. Nu weer die hele begeleiding er om heen plus bijv de invloed van zijn familie, is weggevallen in Engeland, is het hem allemaal te veel geworden denk ik. Plus zoveel aandacht, geld enz.


Klopt alleen over de invulling er van verschillen we denk ik van mening: Je vindt dat PSV zijn plafond is. Daar ben ik het niet mee eens.
 
Terug
Bovenaan Onderaan