Prima om een ervaren kracht en het voorbeeld voor de jeugd te behouden voor PSV. Bovendien denk ik dat wanneer Angelino komt, de Jong meer assists en kopkansen krijgt net als destijds met Willems, waardoor hij ook meer gaat renderen. Luuk past bij PSV en ik ben heel blij met zijn inzet en persoonlijkheid.

Als hij nu ook weer gewoon penalties erin gaat schieten (van Ginkel mag dan wegblijven) dan hebben we een prima spits+aanvoerder+rolmodel denk ik - op papier.

Maar ik vond hem het laatste seizoen ook gewoon erg matig in het afronden (muv de omhaal). Zeker qua kopballen leek het niet meer zo sterk als in zijn eerste PSV jaren. Slapper, recht op de keeper, verkeerde timing - zelfs als er eens een goede bal werd gegeven. En dat terwijl hij aan een halve hoge voorzet voorheen voldoende had. Als ie blijft hoop ik met je mee dat zijn oude flair en effectiviteit terugkomt, maar vrees dat zijn beste tijden voor PSV als doelpunten machine toch echt achter de rug zijn.

Als Luuk blijft zou ik persoonlijk hem als CA/CAM gebruiken/uitproberen, en werk laten opknappen achter de ruggen van Lozano/bergwijn/Pereiro/Maxi* (twee naar keuze). Als er al eens een back opkomt, of een van de spitsen trekt langs de zijlijn, dan mag ie lekker de 16 invliegen, verder een mooi aanspeelpunt, druk-zetter en aanvoerder/coach voor de jonkies. Dan hebben we Marco niet per see nodig en kun je ook eens wat jeugd op het middenveld bijplaatsen.
 
Laatst bewerkt:
Als Luuk blijft, dat hoop ik wel dat PSV het spelletje iets aanpast. Dus niet alleen als aanspeelpunt en dan snel aansluiten en verder niks, zoals afgelopen seizoen, maar ook creatiever en actiever het spel maken door meer, snellere en scherpere voorzetten over de zijkanten.
 
Als Luuk blijft, dat hoop ik wel dat PSV het spelletje iets aanpast. Dus niet alleen als aanspeelpunt en dan snel aansluiten en verder niks, zoals afgelopen seizoen, maar ook creatiever en actiever het spel maken door meer, snellere en scherpere voorzetten over de zijkanten.
De tactiek om Luuk als aanspeelpunt te gebruiken vind ik juist een van de wapens van PSV. Het is toch heerlijk als je spits ook gebruikt kan worden in die rol. Ik zou dat niet aanpassen, je moet je spelers gebruiken op hun sterke punten, en van Luuk is dit gewoon een sterk punt.
 
De tactiek om Luuk als aanspeelpunt te gebruiken vind ik juist een van de wapens van PSV. Het is toch heerlijk als je spits ook gebruikt kan worden in die rol. Ik zou dat niet aanpassen, je moet je spelers gebruiken op hun sterke punten, en van Luuk is dit gewoon een sterk punt.
Mijn punt was 'niet alleen als aanspeelpunt'. Het spel van PSV was afgelopen jaar m.i. te voorspelbaar en daarmee voor ons supporters regelmatig saai en voor de tegenstander te makkelijk te verdedigen.
 
Mijn punt was 'niet alleen als aanspeelpunt'. Het spel van PSV was afgelopen jaar m.i. te voorspelbaar en daarmee voor ons supporters regelmatig saai en voor de tegenstander te makkelijk te verdedigen.

Mwah, het is een van de wapens die Cocu had/heeft. Er is op die manier toch aardig wat gescoord. Ik vind het ook niet saai om naar te kijken, maar dat is persoonlijk..
 
De eerste seizoenshelft heeft PSV heel wat meer gescoord dan de tweede. Ik meen een verband te zien met de speelminuten van Luuk. Hij speelde de eerste seizoenshelft een stuk minder (zowel qua minuten als voetbaltechnisch) en met Locadia had PSV toen veel meer dynamiek voorin. Dat vind ik boeiender om naar te kijken.
 
De eerste seizoenshelft heeft PSV heel wat meer gescoord dan de tweede. Ik meen een verband te zien met de speelminuten van Luuk. Hij speelde de eerste seizoenshelft een stuk minder (zowel qua minuten als voetbaltechnisch) en met Locadia had PSV toen veel meer dynamiek voorin. Dat vind ik boeiender om naar te kijken.

en Lozano prikte er meer in in de 1e helft van de competitie
 
PSV-spits Luuk de Jong gestreeld, maar past voor interesse van Club América

link


Luuk de Jong gaat definitief niet op de interesse van het Mexicaanse Club América. Hij was gestreeld door de pogingen van de Mexicanen om hem in te lijven, maar heeft besloten om niet in te gaan op de aanbieding vanuit Latijns-Amerika.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
PSV-spits Luuk de Jong gestreeld, maar past voor interesse van Club América
link

Luuk de Jong gaat definitief niet op de interesse van het Mexicaanse Club América. Hij was gestreeld door de pogingen van de Mexicanen om hem in te lijven, maar heeft besloten om niet in te gaan op de aanbieding vanuit Latijns-Amerika.

Ben ik de enige die niet echt blij is dat Luuk wil blijven? Een leuke en spontane kerel maar ik vind hem echt niet van het niveau PSV en met Luuk in de spits zijn de mogelijkheden erg beperkt en het spel te voorspelbaar. Technisch is hij daarnaast erg zwak en is het spel de laatste paar jaar met Luuk niet om aan de gluren geweest door zijn statische spel. Ik mag toch aannemen dat PSV een speler die 1,7 miljoen per jaar verdient niet op de bank wil? Waarom hebben ze dan Romero voor 10 miljoen gehaald? Had liever Romero en Lammers samen gezien of 1 van de andere jeugdige talenten.
 
Ben ik de enige die niet echt blij is dat Luuk wil blijven? Een leuke en spontane kerel maar ik vind hem echt niet van het niveau PSV en met Luuk in de spits zijn de mogelijkheden erg beperkt en het spel te voorspelbaar. Technisch is hij daarnaast erg zwak en is het spel de laatste paar jaar met Luuk niet om aan de gluren geweest door zijn statische spel. Ik mag toch aannemen dat PSV een speler die 1,7 miljoen per jaar verdient niet op de bank wil? Waarom hebben ze dan Romero voor 10 miljoen gehaald? Had liever Romero en Lammers samen gezien of 1 van de andere jeugdige talenten.

Het is sowieso nog maar afwachten wat Van Bommel van plan is met hem. Het wil niet zeggen dat hij onder Van Bommel ongeacht zijn slechte vorm (of dure salaris) erin blijft staan natuurlijk, zoals bij Cocu wel het geval was ondanks dat er opties waren. En wie weet gaat hij wel ineens uitblinken als Angelino zo goed voorzetten kan geven als er gezegd wordt (al heeft De Jong wel heel veel kansen nodig om ze te converteren naar doelpunten).

Zoals je weet pleit ik zelf al tijden voor meer jeugd, maar dat moet m.i. wel aan gebeuren aan de kapstok van een ervaren as, anders krijg je van die taferelen zoals Cocu's eerste halve seizoen voor PSV. Je moet een mix hebben van ervaring en jeugdige onbevangenheid. Dat is de succesformule. Nu De Jong blijft heeft PSV dat denk ik. Met (zolang hij niet weggaat) Zoet op doel, Viergever als ervaren man achterin, en De Jong in de voorste linie. Alleen de ervaren man op het middenveld is dan nog een twijfelgevalletje, maar dat zou dan eventueel toch Van Ginkel kunnen zijn. Daar omheen kun je dan de opwindende talenten zoals Malen etc. lanceren.

Met De Jong voorin beginnen en dan Romero steeds meer speeltijd gunnen als De Jong weer eens tegenvalt is dan de politieke truuk om beide partijen (De Jong en Romero) tevreden te houden. Dan voelt De Jong zich niet aan de kant geschoven. Voor de teamspirit is hij sowieso wel goed om erbij te houden; uiteindelijk heeft hij hier toch al drie keer de schaal omhoog getild aan het einde van het seizoen.
 
Heb het gevoel dat Luuk meegaat met Cocu.
Ik denk niet dat Cocu erg gecharmeerd is van hem. En hij wil bovendien ook niet meteen een risico geval meenemen. Heeft gezien dat het ook maanden lang bagger kan zijn met Luuk in de spits. Die tijd krijg je niet bij Fener.
 
Terug
Bovenaan Onderaan