De Bondscoach

Maoïst van lichte zeden
Eens. Alleen kun je de rollen niet met elkaar vergelijken: in een elftal waar Messi alles bepaalt, speelt een ieder in principe een bijrol. Bovendien is Frenkie bijv een controleur, weliswaar opbouwend maar toch niet een 10 of zo. Opvallen doe je dan ook niet zo snel. Je moet het elftal onopgemerkt beter laten spelen. Pas nu hij weg is, zie je hoe belangrijk hij was voor Ajax.
Oh, dat is zonder meer waar. Frenkie is een briljante voetballer, hoewel in mijn optiek nog steeds erg kwetsbaar onder druk.

Maar ik wilde de schijnwerpers even op onze Luukieluukieluuk zetten.

Daar had ik gewoon zin in, en ik vond dat het moest gebeuren.

Mikasa

Forummer van het Jaar 2014
Ik vind het wel leuk om te zien dat Luuk vooralsnog belangrijker voor zijn club is dan de zogeheten megatalenten Frenkie en De Ligt.

Luuk is gewoon enorm ondergewaardeerd. Ja, zijn techniek is niet fijnbesnaard, zullen we maar zeggen. Maar hij maakt dat meer dan goed door zijn leiderschap en personality, sluwheid, loopvermogen en ongelooflijke kopkracht. Koeman mag hem van mij zo op 9 zetten.
Gescoord of zo?

Metalium

International
Van bankzitten wordt Luuk alleen maar beter?
Hij kan hier extra motivatie uithalen om zich nog meer te laten gelden. Hij zal graag zijn basisplaats behouden, lijkt me.
Ik heb het er toch nergens over dat Luuk zou moeten gaan banken, of wel, Ongezouten?
Die 2 moeten het nog gaan uitvechten, en als Luuk gaat scoren, kan hij het wel eens gaan winnen van de Mexicaan.
Overigens staat nergens in het bericht dat Luuk naar de bank verwezen wordt, enkel dat hij er concurrentie bijkrijgt.
Bovendien is de huidige marktwaarde van beide spelers gelijk.
Beiden 12M.volgens Transfermarkt.

Laatst bewerkt:
Hij kan hier extra motivatie uithalen om zich nog meer te laten gelden. Hij zal graag zijn basisplaats behouden, lijkt me.
Ik heb het er toch nergens over dat Luuk zou moeten gaan banken, of wel, Ongezouten?
Die 2 moeten het nog gaan uitvechten, en als Luuk gaat scoren, kan hij het wel eens gaan winnen van de Mexicaan.
Overigens staat nergens in het bericht dat Luuk naar de bank verwezen wordt, enkel dat hij er concurrentie bijkrijgt.
Bovendien is de huidige marktwaarde van beide spelers gelijk.
Beiden 12M.volgens Transfermarkt.
Die motivatie heeft Luuk toch al wel. Maar in tegenstelling tot PSV krijgt Luuk bij Sevilla niet een heel seizoen om over een dip heen te komen. Als hij daar een paar wedstrijden niet scoort wordt hij afgeserveerd. Daar baseer ik zelf dus de conclusie op dat Luuk straks mag gaan banken.

Hoetierick

Kaashater 1e klas
Medewerker
Die motivatie heeft Luuk toch al wel. Maar in tegenstelling tot PSV krijgt Luuk bij Sevilla niet een heel seizoen om over een dip heen te komen. Als hij daar een paar wedstrijden niet scoort wordt hij afgeserveerd. Daar baseer ik zelf dus de conclusie op dat Luuk straks mag gaan banken.
Wel mooi dat PSV niet de enige ploeg is waar supporters eigen spelers na een paar wedstrijden af fikken.

Zoveel tijd als bij PSV om zijn vorm te hervinden zal hij nergens krijgen. Heeft echt 1,5 seizoen flut gespeeld en die tijd krijg je in de topcompetitie niet. Dat is ook waarom hij steeds heeft gefaald in het buitenland.

Voor PSV in goede vorm was het prachtig met Luuk. In zijn hele slechte vorm liep hij alleen maar in de weg. Hard werken alleen is niet genoeg, leuk voor teams als Utrecht maar mag nooit voldoende zijn voor een basisplaats bij PSV.

Ik hoop voor hem natuurlijk dat hij zal slagen bij Sevilla, maar veel tijd zal hij niet krijgen daar.