Kookkunsten / recepten

Nee, maar vertel!
Roken gebeurt zelden nog traditioneel boven houtsnippers, maar veelal met uit hout gewonnen grondstoffen. Schijnen echter wel wat gezondheidsrisico's aan te kleven, kans dat over een aantal jaar alleen het traditionele roken nog als methode toegestaan is is aanwezig.
 
Roken gebeurt zelden nog traditioneel boven houtsnippers, maar veelal met uit hout gewonnen grondstoffen. Schijnen echter wel wat gezondheidsrisico's aan te kleven, kans dat over een aantal jaar alleen het traditionele roken nog als methode toegestaan is is aanwezig.
Klopt idd, maar het zout van Smoketeers is 100% organisch! Daar zitten geen artificiele rookaroma's aan toegevoegd. Tenminste, staat in de omschrijving :)
 
Klopt idd, maar het zout van Smoketeers is 100% organisch! Daar zitten geen artificiele rookaroma's aan toegevoegd. Tenminste, staat in de omschrijving :)
Dus gewoon gerookt boven vuur? Overigens is er wettelijk weinig vastgelegd over wat je moet omschrijven aan de wijze van roken, dat maakt t tot een rookgordijn :)
 
Dus gewoon gerookt boven vuur? Overigens is er wettelijk weinig vastgelegd over wat je moet omschrijven aan de wijze van roken, dat maakt t tot een rookgordijn :)
Nee, niet boven vuur. Ja althans wel, maar het hele proces ken ik niet. Dit zout wordt koud gerookt voor een periode van 72 uur. En er wordt gebruik gemaakt van een houtmengsel bestaande uit 4 verschillende soorten hout.
 
Het is weer Ragu-tijd. De vorige, de Ragu Alla Pugliese was wat mij betreft echt waanzinnig, en dat zelfs zonder de bbq el berber. Ben zelf ook niet echt een bbq-type dus vooralsnog hangt jouw tip slechts in het achterhoofd maar wordt die nog niet in daden omgezet.

Vandaag staat de Ragù Romagnolo op het menu, deze wordt, in het recept dat ik kon vinden, bereidt met 2 soorten gehakt en spek.

Ben benieuwd hoe deze wordt bereidt. Sowieso een wonderlijke zin dankzij je kommagebruik. En ik denk dat je "spek en 2 soorten gehakt" bedoelt.
Maar verder niks mis mee :sneaky:

Maar ja, doe maar een foto t.z.t.
 
Ben benieuwd hoe deze wordt bereidt. Sowieso een wonderlijke zin dankzij je kommagebruik. En ik denk dat je "spek en 2 soorten gehakt" bedoelt.
Maar verder niks mis mee :sneaky:

Maar ja, doe maar een foto t.z.t.
Och ja, bereid, niet bereidt. En ja, 2 soorten gehakt en spek zitten er in ja, kalfsgehakt en varkensgehakt om wat specifieker te zijn. Foto lijkt mij niet bere interessant, maar omdat jij t bent...

feauteau.png
 
Terug
Bovenaan Onderaan