Als we nou eens een lijst met toegestane scheldwoorden verzinnen. Dan denk ik aan termen als:

Bengel, schavuit, schuinsmarcheerder, vlerk, bruut, enzovoort.


“Xavi is een vlerk!”
“Higler is een schuinsmarcheerder!”

Klinkt wel goed 😊
 
Als we nou eens een lijst met toegestane scheldwoorden verzinnen. Dan denk ik aan termen als:

Bengel, schavuit, schuinsmarcheerder, vlerk, bruut, enzovoort.


“Xavi is een vlerk!”
“Higler is een schuinsmarcheerder!”

Klinkt wel goed 😊
Schelm, schobbejak, vermetele snoodaard.
 
Ik snap wat je bedoelt ja. Ik ben eerlijk gezegd wel benieuwd wat de LGBTQIP+L community er zelf van vindt. Ik heb het idee dat we vaak vooral groepen mensen horen die het zich wel voor kunnen stellen dat het vervelend is voor de ander. (net als de meeste ophef van de laatste tijd)

Niet om het te bagettaliseren hoor, gewoon oprecht benieuwd hoe hard zo iets binnen komt bij een persoon die homoseksueel is. Voor de volledigheid in beeldvorming zullen we dan maar zeggen

Deze docu gaat erover. Wat in dit filmpje eruit geknipt is: een van de teamgenoten vond wel dat het nog betekenis had en vond ze maar vies.

Wat me bijbleef is dat voor mij het woordje nooit een lading had. Het was een stopwoordje dat je gebruikte wanneer je schold. Net als kanker. Het is niet dat je iemand zo'n ziekte daadwerkelijk toewenst. (kanker trouwens ook niet*) Maar in die docu zie je dat er ook mensen zijn die het nog echt menen. Ik ben rond mijn 20ste ergens begonnen om bewust te zijn waarmee ik scheld en zaken zoals kanker, homo en met god proberen te vermijden.

*=:grin:
 
Als we nou eens een lijst met toegestane scheldwoorden verzinnen. Dan denk ik aan termen als:

Bengel, schavuit, schuinsmarcheerder, vlerk, bruut, enzovoort.


“Xavi is een vlerk!”
“Higler is een schuinsmarcheerder!”

Klinkt wel goed 😊

En maar zingen 'Davy Klaassen je moeder is een boefje' dat zal hem leren
 
Is de agenda voor de belangrijke vergadering van 27 juni aanstaande al bekend?
Het enige dat we nu weten is dat AZ eindelijk antwoord gaat krijgen op hun brief.

Maar alle agendapunten tevoren naar buiten brengen zal toch ook wel kunnen mogen we aannemen?
Of reikt de door de KNVB ooit aangekondigde nieuwe "transparantie" nog niet zo ver?
 
Is de agenda voor de belangrijke vergadering van 27 juni aanstaande al bekend?
Het enige dat we nu weten is dat AZ eindelijk antwoord gaat krijgen op hun brief.

Maar alle agendapunten tevoren naar buiten brengen zal toch ook wel kunnen mogen we aannemen?
Of reikt de door de KNVB ooit aangekondigde nieuwe "transparantie" nog niet zo ver?
Ik denk dat alle clubs het wel weten. Denk dat we na de vegadering wel horen wat er besproken is.
 
Ik denk dat alle clubs het wel weten. Denk dat we na de vegadering wel horen wat er besproken is.
Na afloop? Is dat niet een beetje laat?
Moeten voetballiefhebbers maar gewoon braaf als makke schapen/ consumenten die geld inbrengen en verder de mond dicht moeten houden afwachten, wat de hoge heren in hun "wijsheid" besluiten wel of niet ter tafel te brengen en wat daarover naar buiten mag komen zodat het klootjesvolk er kennis van kan nemen?
Verstaan Zeist en de clubbesturen dat onder transparantie?
 
Na afloop? Is dat niet een beetje laat?
Moeten voetballiefhebbers maar gewoon braaf als makke schapen/ consumenten die geld inbrengen en verder de mond dicht moeten houden afwachten, wat de hoge heren in hun "wijsheid" besluiten wel of niet ter tafel te brengen en wat daarover naar buiten mag komen zodat het klootjesvolk er kennis van kan nemen?
Verstaan Zeist en de clubbesturen dat onder transparantie?
Na een beetje speurwerk speciaal voor jou de agenda.

 
Speurwerk? Staat gewoon bij hun op de website op een logische plaats.


En aangaande transparantie, conform artikel 22 uit de regelementen rondom de bondsvergadering geldt:
De bondsvergaderingen zijn openbaar. Alle leden hebben toegang voor zover de plaatsruimte dit toelaat, doch mogen aan de beraadslagingen niet deelnemen.
 
Het gebrek aan transparantie is stuitend, staat het zomaar op hun website achter een linkje.. 🤔
De regelementen schrijven zelfs voor hoeveel vergaderingen er moeten plaatsvinden en in welke periode (2x tijdsbeslag van 2 maanden) kortom, iemand die daadwerkelijk interesse heeft weet zulks allang en weet wanneer en waar hij/zij de stukken kan vinden.
 
De regelementen schrijven zelfs voor hoeveel vergaderingen er moeten plaatsvinden en in welke periode (2x tijdsbeslag van 2 maanden) kortom, iemand die daadwerkelijk interesse heeft weet zulks allang en weet wanneer en waar hij/zij de stukken kan vinden.
Het is makkelijker vanuit de onderbuik dingen te roepen ipv zelf 30 seconden Google te gebruiken. Toch Antenor ? 🤔
 
Dank voor je speurwerk.
Uit de media vernemen we immers niets.
Wat opvalt is dat in de agenda niets te vinden is over AZ's brief waar de KNVB op 27 juni toch op terug zou komen.
En dat over evaluatie van de VAR ook nergens iets is terug te vinden.

In het verleden kwam nog wel eens een bericht dat "men" vond dat er over een bepaalde periode in 98 gevallen was ingegrepen waarvan in 86 gevallen terecht.
Waarna wij zelf moesten concluderen dat er dus in maar liefst 12 onbekende gevallen de VAR het volgens onbekende functionarissen niet bij het rechte eind had gehad.
Vrij veel, dunkt me, gezien alle kostbare camera's en extra manuren.
En vervelend voor benadeelde clubs natuurlijk. Die het met niets opleverende excuses achteraf moesten doen.

Navraag over deze evaluaties levert steevast de opmerking "daarover doen wij geen mededeling" op.
Toelichtingen op ESPN zijn afgeschaft.
En journalisten zijn blijkbaar niet geinteresseerd want uit de media komt over dit belangrijke onderwerp in deze miljoenenbusiness ook niets.
Dat er , ook op dit forum zo te lezen, mensen zijn die de KNVB wel transparant vinden mag dan toch wel enige verbazing wekken, dunkt me.:unsure:
 
De regelementen schrijven zelfs voor hoeveel vergaderingen er moeten plaatsvinden en in welke periode (2x tijdsbeslag van 2 maanden) kortom, iemand die daadwerkelijk interesse heeft weet zulks allang en weet wanneer en waar hij/zij de stukken kan vinden.
Ik schaar het onder onderbuik ventileren. Van interesse is geen sprake anders had ie dit zelf wel uitgezocht..
 
Terug
Bovenaan Onderaan