Ik snapte de post wel, maar er zit wel degelijk een serieuze -helaas op resultaten uit het verleden gebaseerde- ondertoon in.
Tyton en Pasveer zijn goede voorbeelden wat dat betreft. Tyton deed het goed tot hij bij ons kwam. Pasveer laat bij Ajax nu dingen zien die bij PSV verborgen bleven.
En dus denk ik dat er wel iets zit in die post en sluit ik niet uit dat er bij PSV structureel iets niet in orde is bij de keepersfdeling.


Ik heb die namen (behalve die van Raimond van der Gouw) niet paraat. Google waarschijnlijk wel, maar ook ik ben te lui.:grin:

Het is ook een wisselwerking met de rest van het team. Als je kijkt naar de goals van Ajax kan de keeper er weinig tegen doen denk ik. De laatste echt goede keeper is denk ik Gomes geweest. Die had een Alex voor zich staan. Voor en na PSV is Gomes ook niet overtuigend geweest. Het is een combinatie van zaken zoals vertrouwen in zichzelf, vertrouwen in de verdediging, het vertrouwen van de verdediging tov de keeper, onderlinge communicatie. De keeperstraining is daar ook een onderdeel in.

Ik merk het aan mezelf als ik keeper speel in de zaal dat het zoveel scheelt als ik weet dat de verdedigers hun werk doen. Als ze dat niet doen (man laten lopen, benen niet dicht houden) dan ben je met veel meer bezig waardoor er veel meer ballen doorgelaten worden.
 
Het is ook een wisselwerking met de rest van het team. Als je kijkt naar de goals van Ajax kan de keeper er weinig tegen doen denk ik. De laatste echt goede keeper is denk ik Gomes geweest. Die had een Alex voor zich staan. Voor en na PSV is Gomes ook niet overtuigend geweest. Het is een combinatie van zaken zoals vertrouwen in zichzelf, vertrouwen in de verdediging, het vertrouwen van de verdediging tov de keeper, onderlinge communicatie. De keeperstraining is daar ook een onderdeel in.

Ik merk het aan mezelf als ik keeper speel in de zaal dat het zoveel scheelt als ik weet dat de verdedigers hun werk doen. Als ze dat niet doen (man laten lopen, benen niet dicht houden) dan ben je met veel meer bezig waardoor er veel meer ballen doorgelaten worden.
Maar het aantal schoten op doel valt best mee, dacht ik?
 
Drommel is een gemaakte keeper. Punt. Een grove fout van de scouting die zich heeft laten leiden door zijn trap. Een trap die we overigens niet meer teruggezien hebben. Hij levert keurig alles in bij de tegenstander. Drommel heeft gewoon nul toegevoegde waarde. Een prutser die je alleen maar punten kost en de verdediging onzeker maakt. Zo, dat is eruit. Nu koffie.
 
Maar het aantal schoten op doel valt best mee, dacht ik?
Ik weet niet waar jij je op baseert want ik heb je nog nooit bij mij in de zaal gezien maar ik krijg er toch een behoorlijk aantal om mijn oren... :grin:

Ik weet het niet. Wat mij betreft mogen we best een andere keeper halen. Ik vind vooral in de lucht/ in zijn beschermde gebied hem erg zwak.

Bij een nieuwe keeper zal het ook maar afwachten zijn. Zoals Bacchus al aangaf lijkt het hier structureel te zijn. Ik denk dat het niet alleen de keeper is maar ook de afspraken met de verdediging en ervoor of de tactiek. Zoals ik al aangaf bij mijn eigen ervaring, des te minder je rekening mee hoeft te houden, des te makkelijker het wordt. Als je niet bang hoeft te zijn dat een verdediger een man in zijn rug laat weglopen hoef je niet een half oog op die aanvallers te houden. Dan kan je gewoon op een schot concentreren.

Let ook op de goal van Brobey. In principe doet hij niks verkeerds. Hij staat klaar in de hoek van Tadic. De bal wordt naar de tweede paal voorgegeven, dus hij steekt zijn doel over om daar de korte hoek in de tweede paal af te dekken. Als Brobey meer verdedigd werd zou hij de bal alleen maar in die korte hoek of wat hoger door het midden kunnen koppen. Nu kopt Brobey hem naar beneden in de tegengestelde richting. Wat kan je dan nog doen?
 
Weet je het zeker?:maniac:
Ik huur met een aantal vrienden een zaaltje en speel onderling. Als er volgende week iemand begint over de mooie wereld van waterpolo en zegt dat het knijpen in de ballen best went ga ik twijfelen. Tot die tijd neem ik die gok. :maniac:
 
Drommel moet eerst maar eens leren dat een keeper zijn handen en armen nodig heeft om ballen tegen te kunnen houden. Maar daar kunnen we niet op gaan wachten.
 
Maar het aantal schoten op doel valt best mee, dacht ik?
Klopt. Expected Goals ligt volgens mij ook echt heel wat lager dan het aantal tegengoals. Daarmee lag zijn reddingspercentage rond de 50%, veruit de laagste onder de keepers in de Eredivisie.
 
Misschien kunnen we Drommel 1 op 1 ruilen met Livaković?

No fucking way:sick:, als je Drommel onzeker en preuts vind dan is hij nog 10 x erger, word gepusht in het nationale team puur omdat die 'in de hoofdstad' speelt en dus wel iets moet kunnen dan, terwijl het de grootste prutser is ever. Zijn hoofd alleen al straalt pech en onzekerheid uit, 10m waarde is omdat die van ajaks uit Kroatie komt en al hun prijzen automatisch 8x duurder zijn dan normaal. Hij is geen happymeal waard in praktijk, als ik moet kiezen tussen mijn stadsgenoot Drommel of landgenoot Liva dan geef ik Drommel een kus en wens hem al het goeds onder de lat.

Heb deze prutser al diverse keren afgebrand op insta/twitter tijdens de interlands, samen met andere 100den die ook versteld stonden hoe hij in de nationale team gekomen is, wie hij omgekocht of bedreigt heeft of dat de keepersarmoede echt toegeslagen heeft. Wis je bericht snel voor een psv scout echt op ideeën komt en hem haalt,
 
No fucking way:sick:, als je Drommel onzeker en preuts vind dan is hij nog 10 x erger, word gepusht in het nationale team puur omdat die 'in de hoofdstad' speelt en dus wel iets moet kunnen dan, terwijl het de grootste prutser is ever. Zijn hoofd alleen al straalt pech en onzekerheid uit, 10m waarde is omdat die van ajaks uit Kroatie komt en al hun prijzen automatisch 8x duurder zijn dan normaal. Hij is geen happymeal waard in praktijk, als ik moet kiezen tussen mijn stadsgenoot Drommel of landgenoot Liva dan geef ik Drommel een kus en wens hem al het goeds onder de lat.

Heb deze prutser al diverse keren afgebrand op insta/twitter tijdens de interlands, samen met andere 100den die ook versteld stonden hoe hij in de nationale team gekomen is, wie hij omgekocht of bedreigt heeft of dat de keepersarmoede echt toegeslagen heeft. Wis je bericht snel voor een psv scout echt op ideeën komt en hem haalt,
...maar dat is natuurlijk vooral omdat jij voor Hajduk bent.
 
...maar dat is natuurlijk vooral omdat jij voor Hajduk bent.

Nee, voor het nationale zou het geweldig zijn als hij echt goed was, kon ik me haat aan de kant zetten, maar hij steelt echt de show met onzekerheid en gewoon gepruts constant. Als hij ooit bij een topclub komt door 'kwaliteit' eet ik mijn laptop op, maar dit keer echt :rolleyes:
 
No fucking way:sick:, als je Drommel onzeker en preuts vind dan is hij nog 10 x erger, word gepusht in het nationale team puur omdat die 'in de hoofdstad' speelt en dus wel iets moet kunnen dan, terwijl het de grootste prutser is ever. Zijn hoofd alleen al straalt pech en onzekerheid uit, 10m waarde is omdat die van ajaks uit Kroatie komt en al hun prijzen automatisch 8x duurder zijn dan normaal. Hij is geen happymeal waard in praktijk, als ik moet kiezen tussen mijn stadsgenoot Drommel of landgenoot Liva dan geef ik Drommel een kus en wens hem al het goeds onder de lat.

Heb deze prutser al diverse keren afgebrand op insta/twitter tijdens de interlands, samen met andere 100den die ook versteld stonden hoe hij in de nationale team gekomen is, wie hij omgekocht of bedreigt heeft of dat de keepersarmoede echt toegeslagen heeft. Wis je bericht snel voor een psv scout echt op ideeën komt en hem haalt,


Aha! Omgekeerde psychologie, briljant! Als John hem nu nog niet haalt weet ik het ook niet meer.
 
Aha! Omgekeerde psychologie, briljant! Als John hem nu nog niet haalt weet ik het ook niet meer.

Nee, dat is psv beschermen tegen een 3de preutse aankoop in de goal, 3x scheepsrecht is hier totaal niet van toepassing.. En ik heb deze koekenbakker meer dan genoeg gezien om te kunnen oordelen dat het armoede is. Drommel (L)
 
In 230 matches wat die voor zagreb gekeept heeft kan je makkelijk 3 leuke minuten maken, zou je van mij als amateurkeeper ook kunnen, ik hoop dat er ook 1 is met al zijn blunders en dan heb je zo 10 minuten filmpje

 
In 230 matches wat die voor zagreb gekeept heeft kan je makkelijk 3 leuke minuten maken, zou je van mij als amateurkeeper ook kunnen, ik hoop dat er ook 1 is met al zijn blunders en dan heb je zo 10 minuten filmpje

Zelfs in dat filmpje vind ik het niet veel.. Veel ballen die hij wel tegenhoudt maar slecht wegwerkt, dat kan Drommel ook
 
Terug
Bovenaan Onderaan