Karim Rekik

Een keeper die goed positioneert kan dat voor een heel groot gedeelte compenseren.
Zoet kan als zijn ontwikkeling op deze manier doorgaat niveau van Breukelen versie 20.14 halen.
En dat is voor PSV meer dan uitstekend.

Nou, ik heb genoten van De Breuk vanavond...

OT: Rekik was vandaag niet best...
 
Met alle respect, maar wie wil je halen dan? In de Eredivisie is alleen Cillessen van een minimaal gelijkwaardig niveau. Nee, ik ben heel tevreden over Zoet. Ik kan me ook amper een wedstrijd bedenken waar hij matig tot slecht keepte. Hij scoort altijd wel een voldoende. Heel stabiele keeper die zo nu en dan punten pakt.
Precies! De realiteitszin is volgens mij ver te zoeken hier soms. Zoet is echt een goede keeper, hij straalt rust uit, raakt niet in paniek en pakte dit seizoen echt wel punten voor psv. Mensen vergeten wel eens hoe van der Sar was op zijn 21e.... Een keeper ontwikkelt zich over het algemeen veel langzamer dan pak weg een spits of een middenvelder.
 
Precies! De realiteitszin is volgens mij ver te zoeken hier soms. Zoet is echt een goede keeper, hij straalt rust uit, raakt niet in paniek en pakte dit seizoen echt wel punten voor psv. Mensen vergeten wel eens hoe van der Sar was op zijn 21e.... Een keeper ontwikkelt zich over het algemeen veel langzamer dan pak weg een spits of een middenvelder.

Klopt, met de aantekening dat spitsen van PSV zich nog langzamer ontwikkelen dan keepers. ;)
 
Klopt, met de aantekening dat spitsen van PSV zich nog langzamer ontwikkelen dan keepers. ;)
Zolang Locadia blijft scoren en hij dat meer doet dan Matavz, klaag ik niet. Ik verwacht namelijk niet dat hij de nieuwe Falcao gaat worden oid;)
 
Nou, ik heb genoten van De Breuk vanavond...

OT: Rekik was vandaag niet best...

Rekik is de laatste weken niet best. Rekik wilt terug maar MC, of anders elders spelen. Rekik wil niet per se bij PSV blijven. Rekik mag van mij weg. Als we toch doorgaan met verjongen, zet Hendrix maar op die plek, en verder verdedigers voor de breedte zoeken om de concurrentie op te voeren.
 
Rekik is de laatste weken niet best. Rekik wilt terug maar MC, of anders elders spelen. Rekik wil niet per se bij PSV blijven. Rekik mag van mij weg. Als we toch doorgaan met verjongen, zet Hendrix maar op die plek, en verder verdedigers voor de breedte zoeken om de concurrentie op te voeren.


Heb jij de duels tussen Hendrix en Pellè gezien??

Hendrix komt - letterlijk - tekort voor dit niveau.
 
Heb jij de duels tussen Hendrix en Pellè gezien??

Hendrix komt - letterlijk - tekort voor dit niveau.

Toegegeven, ik heb amper naar die wedstrijd gekeken en ben voortijdig afgehaakt. Maar Rekik is niet beter geworden. Ik vond hem voor de winterstop goed en zeker een verademing in onze verdediging. Nu hij door heeft dat er bij PSV even niets moois aan het ontstaan is, deelt hij in de malaise en wil weg, of wel weer verhuurd worden maar noemt PSV daarbij niet. Dus denk ik, ga dan maar weg.
 
Toegegeven, ik heb amper naar die wedstrijd gekeken en ben voortijdig afgehaakt. Maar Rekik is niet beter geworden. Ik vond hem voor de winterstop goed en zeker een verademing in onze verdediging. Nu hij door heeft dat er bij PSV even niets moois aan het ontstaan is, deelt hij in de malaise en wil weg, of wel weer verhuurd worden maar noemt PSV daarbij niet. Dus denk ik, ga dan maar weg.

Probeer hem eerst te houden, en ga dan maar weg zou ik zeggen.
 
Toegegeven, ik heb amper naar die wedstrijd gekeken en ben voortijdig afgehaakt. Maar Rekik is niet beter geworden. Ik vond hem voor de winterstop goed en zeker een verademing in onze verdediging. Nu hij door heeft dat er bij PSV even niets moois aan het ontstaan is, deelt hij in de malaise en wil weg, of wel weer verhuurd worden maar noemt PSV daarbij niet. Dus denk ik, ga dan maar weg.

http://psv.clubwatcher.nl/posts/24950
http://psv.clubwatcher.nl/posts/24927

Waar lees jij dit Will?
 

Niet in deze berichten, die had ik nog niet gezien. In de Engelse pers (toegegeven, niet de kwaliteitspers maar The Daily Mail en Inagis, Skysports etc.) hebben ze het artikel van VI blijkbaar verknipt en gemakshalve eruit gelaten dat hij veel bij PSV en van Hiddink geleerd heeft en dat hij, als hij niet in aanmerking komt voor een basisplaats bij MC, gewoon bij PSV wilt blijven. Dat doet me deugd en had ik niet verwacht.
 
Mensen klagen over Rekik dat hij zich niet ontwikkelt, maar ik vraag dan: wie dan wel bij dit psv? Ja, alleen Depay maar ook hij ontwikkelt zich in mijn ogen minder spectaculair dan ik had verwacht. Hij valt op omdat de rest zo slecht is... Wie is echt veel beter geworden? Arias, ja dat ging 8 wedstrijden aardig met hem maar toen ging het met bijna iedereen goed.
Wij verwachten te veel van een jongen van 19 in een zeer instabiel en slecht functionerend elftal met een technische staf die heeft laten zien spelers niet boven zichzelf uit te laten stijgen wat een de Boer of Koeman wel kunnen.
 
Santiago Arias ontwikkelt zich prima!
Zijn waarde is inmiddels gestegen in een jaar tijd van 700.000 naar 8.000.000
Ik zou hem daarvoor overigens niet laten gaan, eerst het WK maar eens afwachten.
http://www.voetbalprimeur.nl/nieuws...akwaarnemer-voor-overname-psv-verdediger.html
Jonge spelers spelen prima wanneer het team goed draait. Toen het elftal opnieuw niet goed functioneerde, was het bij Arias ook allemaal veel minder dan voorheen. Ik neem echter die dure ervaren krachten die zogenaamd gekomen zijn om dit elftal te helpen meer kwalijk dan die jonge jongens.
Als Arias de resterende wedstrijden zo speelt als de afgelopen 3 wedstrijden dan zal die waarde ook weer gaan dalen. De voetbalwereld is veel te opportunistisch.
 
Jonge spelers spelen prima wanneer het team goed draait. Toen het elftal opnieuw niet goed functioneerde, was het bij Arias ook allemaal veel minder dan voorheen. Ik neem echter die dure ervaren krachten die zogenaamd gekomen zijn om dit elftal te helpen meer kwalijk dan die jonge jongens.
Als Arias de resterende wedstrijden zo speelt als de afgelopen 3 wedstrijden dan zal die waarde ook weer gaan dalen. De voetbalwereld is veel te opportunistisch.

En ik klaag helemaal niet. Ik was enkel teleurgesteld omdat Rekik PSV niet eens vernoemde in de stukken die ik gelezen had, nu rechtgezet door de links van Miskendtalent. Maar het spel van hem de laatste wedstrijden baart me zorgen. Jong, wisselvallig, het zal allemaal wel. Maher, Brenet, Locadia, ook allemaal niet beter geworden. Imo. Rekik kan toch niet zomaar gaan lopen dribbelen in het strafschop gebied? Zo'n grote is hij nog helemaal niet. Dat iemand als Guus Hiddink hem moet wijzen op zijn houding bij het schieten verbaast me. Heeft nooit iemand dat tegen hem gezegd? Is toch basis. Maar ik zie hem graag nog een jaar blijven. De meeste trouwens, misschien dat er dan echt doorgepakt kan worden en een stabiele basis of ondergrens neergezet kan worden. En dan door ontwikkelen, zowel individueel en als team.
 
. Jong, wisselvallig, het zal allemaal wel. Maher, Brenet, Locadia, ook allemaal niet beter geworden. .

Als je een juffrouw/meester voor een kleuterklas zet die alles nog moet leren, zal die kleuterklas zich wellicht ook minder snel ontwikkelen. Sterker, de kans bestaat dat die klas een chaos wordt waardoor de groep een afremmende werking heeft op ontwikkeling van het individu.
 
En ik klaag helemaal niet. Ik was enkel teleurgesteld omdat Rekik PSV niet eens vernoemde in de stukken die ik gelezen had, nu rechtgezet door de links van Miskendtalent. Maar het spel van hem de laatste wedstrijden baart me zorgen. Jong, wisselvallig, het zal allemaal wel. Maher, Brenet, Locadia, ook allemaal niet beter geworden. Imo. Rekik kan toch niet zomaar gaan lopen dribbelen in het strafschop gebied? Zo'n grote is hij nog helemaal niet. Dat iemand als Guus Hiddink hem moet wijzen op zijn houding bij het schieten verbaast me. Heeft nooit iemand dat tegen hem gezegd? Is toch basis. Maar ik zie hem graag nog een jaar blijven. De meeste trouwens, misschien dat er dan echt doorgepakt kan worden en een stabiele basis of ondergrens neergezet kan worden. En dan door ontwikkelen, zowel individueel en als team.
Ik reageerde ook niet op jou maar in het algemeen, welke verwachtingen je wel of niet kan hebben tav jonge spelers.
Ik vind het eerder ook merkwaardig dat dingen die wij heel normaal vinden nu toch door Hiddink gezegd moeten worden en die niet door de technische staf en met name de trainer gezegd is tegen die jongen.
Ik hoorde ook Maher en Depay dingen zeggen die ze van Guus hebben vernomen en voor hen nieuw waren. Dat geeft toch te denken als het gaat om Cocu en zijn assistenten! Geen wonder dat bijna niemand beter is geworden.....
 
Ik reageerde ook niet op jou maar in het algemeen, welke verwachtingen je wel of niet kan hebben tav jonge spelers.
Ik vind het eerder ook merkwaardig dat dingen die wij heel normaal vinden nu toch door Hiddink gezegd moeten worden en die niet door de technische staf en met name de trainer gezegd is tegen die jongen.
Ik hoorde ook Maher en Depay dingen zeggen die ze van Guus hebben vernomen en voor hen nieuw waren. Dat geeft toch te denken als het gaat om Cocu en zijn assistenten! Geen wonder dat bijna niemand beter is geworden.....

Misschien zijn die jongens te eigenwijs voor Cocu en heeft Hiddink meer over(ge;))wicht.
 
Ik reageerde ook niet op jou maar in het algemeen, welke verwachtingen je wel of niet kan hebben tav jonge spelers.
Ik vind het eerder ook merkwaardig dat dingen die wij heel normaal vinden nu toch door Hiddink gezegd moeten worden en die niet door de technische staf en met name de trainer gezegd is tegen die jongen.
Ik hoorde ook Maher en Depay dingen zeggen die ze van Guus hebben vernomen en voor hen nieuw waren. Dat geeft toch te denken als het gaat om Cocu en zijn assistenten! Geen wonder dat bijna niemand beter is geworden.....
Ik, als groot Guus Hiddink fan, wil ter nuancering wel even een ding zeggen.
De verheerlijking van Hiddink door diverse spelers zou in dit geval ook wel eens ernstig te maken kunnen hebben met het aanstaande bondscoachschap van Hddink. De God mild stemmen is daarbij natuurlijk een beproefd recept.
Ik ben ervan overtuigd dat Hiddink met zijn aanwezigheid en vele ervaring iets heeft toegevoegd dit jaar. Maar ik denk dat het nu wel op punten erg overdreven wordt.
 
Misschien zijn die jongens te eigenwijs voor Cocu en heeft Hiddink meer over(ge;))wicht.
Dat kan zeker het geval zijn geweest. Echter, dat baart mij nog meer zorgen. Zullen ze vanaf september dan wel naar hem luisteren? Een trainer die ook 4-5 maanden weg is geweest?

Ik, als groot Guus Hiddink fan, wil ter nuancering wel even een ding zeggen.
De verheerlijking van Hiddink door diverse spelers zou in dit geval ook wel eens ernstig te maken kunnen hebben met het aanstaande bondscoachschap van Hddink. De God mild stemmen is daarbij natuurlijk een beproefd recept.
Ik ben ervan overtuigd dat Hiddink met zijn aanwezigheid en vele ervaring iets heeft toegevoegd dit jaar. Maar ik denk dat het nu wel op punten erg overdreven wordt.
Oh, dat geloof ik ook wel hoor. Ik denk ook dat dat enigszins wordt overdreven, maar ik geloof ook echt wel dat Cocu en zijn vrienden niet in staat waren om hun ideeen over te brenegn en/of zij niet die uitstraling hebben die nodig is om bij een topclub alle neuzen aan dezelfde kant te krijgen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan