José Angeliño (V)

Kan me voorstellen dat als City de terugkoop optie licht, dat de speler daarin mee moet gaan. Waarom een terugkoop optie in het contract laten plaatsen en dan de speler alsnog een vrije keuze geven?

Maar al was er een vrije keuze, hij gaat niet bij PSV blijven als City hem terug wil. Hij loopt een risico op de bank te komen, blijven er nog genoeg voordelen over.

Hij zal toch tot een akkoord moeten komen met City. Geen akkoord is geen contract en dan kan 'ie ook niet voor City spelen.

Maar pure theorie.

Angelino is al heel z'n loopbaan huurling van beroep. PSV was z'n 6e club alweer of zo. Hij pakt bij City natuurlijk een stuk meer salaris dan bij PSV. En mislukt het, dan kan hij altijd wel weer ergens terecht.

Weinig reden om aan te nemen dat de beste man zoveel met PSV heeft dat hij liever bij ons blijft voetballen dan terug te gaan naar City.
 
Morata brak dit seizoen potten als spits van Juventus. Heel wat topclubs staan dan ook te popelen om hem weg te plukken in Italië. Eén probleem: zijn vorige werkgever, Real Madrid, heeft het recht om hem terug te kopen voor ongeveer 30 miljoen euro

Read more: https://www.voetbalkrant.com/nieuws...rugkoopclausule-van-real-madrid#ixzz5sgQ7uJF8

Geen idee of dit de werking aangeeft voor alle contracten met terugkoopclausules, maar ik zou het vreemd vinden dat als er een dergelijk contract wordt gemaakt dat de speler alsnog kan weigeren. Dan heb je niks aan die clausule.
 
Jammer dat José alweer vertrekt... Mooi seizoen gedraaid.

Is inderdaad balen dat hij nu voor een fooi de deur uitloopt. En ik zie sommigen reageren: als hij niet zou willen, kan hij toch bij PSV blijven?

Maar ik weet niet wat er in die contracten staat. Misschien is het wel een overeenkomst tussen City, PSV en Angelino... Dus dat José ook bewust voor dit risico heeft gekozen. En misschien staat er wel iets in als: als wij de terugkoopoptie lichten is de speler verplicht daar aan mee te werken.
 
Jammer dat José alweer vertrekt... Mooi seizoen gedraaid.

Is inderdaad balen dat hij nu voor een fooi de deur uitloopt. En ik zie sommigen reageren: als hij niet zou willen, kan hij toch bij PSV blijven?

Maar ik weet niet wat er in die contracten staat. Misschien is het wel een overeenkomst tussen City, PSV en Angelino... Dus dat José ook bewust voor dit risico heeft gekozen. En misschien staat er wel iets in als: als wij de terugkoopoptie lichten is de speler verplicht daar aan mee te werken.

In het voorbeeld van Morata wat ik aanhaalde, lijkt de speler weinig keuze te hebben.

Maar niets is minder waar want Real Madrid heeft het recht om hem opnieuw in te lijven voor ongeveer 30 miljoen euro en dus hebben de Madrilenen het laatste woord bij een transfer.

"Mijn toekomst hangt niet van mezelf af en dus praat ik daar niet graag over. Ik zou nu mijn mening kunnen geven, maar het zijn de clubs die beslissen. Hopelijk komen ze snel tot een overeenkomst", vertelt een schijnbaar licht geagiteerde Morata.

Of dat in ieder contract zo geldt, weet ik ook niet. Maar het zou vreemd zijn om een terugkoopclausule in een contract te plaatsen, deze vervolgens te willen lichten (waarbij aannemelijk is dat de speler het goed doet, anders wil je hem niet terug kopen) en dat je aan de nukken van de speler bent overgeleverd, die (waarschijnlijk) inmiddels in de interesse staat van meer clubs. Als ik een terugkoopclausule in een contract zou plaatsen, zou ik zorgen dat dat stuk dicht is getimmerd.

Afijn, het is goed zo. We gaan z'n contract nooit onder ogen krijgen, en ik baseer m'n theorie op eigen onderbuikgevoel en één praktijkvoorbeeld.

Ik volg het voorbeeld van anderen, en zeg adios José.
 
Geen idee of dit de werking aangeeft voor alle contracten met terugkoopclausules, maar ik zou het vreemd vinden dat als er een dergelijk contract wordt gemaakt dat de speler alsnog kan weigeren. Dan heb je niks aan die clausule.

Er zal ook wel iets in staan over compensatie indien dat zo gaat.
 
Angeliño naar Leipzig op huurbasis. Kan ik toch nog n beetje van zijn voetbalkunsten genieten. :love:
 
Hebben ze hem bij ons weggehaald om hem weer te verhuren... Tja. Je kunt natuurlijk zeggen dat een verhuur aan Leipzig beter voor hem is dan voor ons spelen, maar het steekt wel een beetje.
Ja.

Dit soort spelers zijn voor City gewoon opvulsel voor de home grown regel en/of handelswaar. Verhuren, ergens als wisselgeld gebruiken, als ze 'n home grown speler nodig hebben mag 'ie op de lijst, etc.
 
Terug
Bovenaan Onderaan