Lees mijn eerste post hierover nog eens. Ik geef juist aan dat Hendrix de uitzondering op de speeltuinregel is. Dan zie ik liever dat Cocu jongens als Gudmundsson, Mauro, Malen en zelfs Lammers meer kansen geeft dan te volharden in Hendrix. Ik vind de rol die hij had als stand-in echt het hoogst haalbare wat er in zit. Als hij zich kan schikken in die rol is hij wat mij betreft welkom om te blijven.

Het verschil met die andere spelers die jij noemt die ook niet in hun beste vorm steken is dat je bij hun kunt zien dat ze over veel klasse beschikken. Hendrix is echt een heel beperkte voetballer. Ik zie op die positie liever iemand die meer angst inboezemt bij de tegenstander of het op zijn minst weet te compenseren met goed voetbal (type Schöne).

We worden het niet eens met elkaar. Hendrix deed het op het allerhoogste niveau meer dan uitstekend en toen was hij nog jonger. Dat kwam omdat anderen de lijnen uitzetten binnen het elftal. Als controleur ben je wel vaker een beperkte voetballer of je moet het als coach aandurven om een soort Frenkie de Jong voor je verdediging te zetten. Dat zie ik Cocu niet heel snel doen. Schöne was een aanvaller/nummer 10. Natuurlijk heeft hij meer techniek dan een Hendrix maar zo een speler als Schöne hebben wij niet in onze selectie. Ja leuk hoor dat eeuwige talent Pereiro die het eens per 3 maanden laat zien maar hij zou de enige zijn die de rol van een Schöne bij PSV zou kunnen vervullen. Want zelfs een van Ginkel zie ik zoiets niet snel doen.
Daar waar je het over een of-of situatie ( of er bij hebben om in te vallen of helemaal niets) hebt, zie ik juist kansen om Hendrix het werk te laten doen voor twee creatieve middenvelders. Nee wat mij betreft ligt het niet aan hem maar aan de spelopvatting van Cocu.
 
We worden het niet eens met elkaar. Hendrix deed het op het allerhoogste niveau meer dan uitstekend en toen was hij nog jonger. Dat kwam omdat anderen de lijnen uitzetten binnen het elftal. Als controleur ben je wel vaker een beperkte voetballer of je moet het als coach aandurven om een soort Frenkie de Jong voor je verdediging te zetten. Dat zie ik Cocu niet heel snel doen. Schöne was een aanvaller/nummer 10. Natuurlijk heeft hij meer techniek dan een Hendrix maar zo een speler als Schöne hebben wij niet in onze selectie. Ja leuk hoor dat eeuwige talent Pereiro die het eens per 3 maanden laat zien maar hij zou de enige zijn die de rol van een Schöne bij PSV zou kunnen vervullen. Want zelfs een van Ginkel zie ik zoiets niet snel doen.
Daar waar je het over een of-of situatie ( of er bij hebben om in te vallen of helemaal niets) hebt, zie ik juist kansen om Hendrix het werk te laten doen voor twee creatieve middenvelders. Nee wat mij betreft ligt het niet aan hem maar aan de spelopvatting van Cocu.

Ik heb het niet alleen over zijn gebrek aan voetballend vermogen, maar noemde dat als een mogelijk alternatief vaatje waar een defensieve middenvelder uit zou kunnen tappen. Maar zelfs dat is niet aanwezig. Puur als breker op het middenveld vind ik hem fysiek niet sterk genoeg. Heb Rosario weinig aan het werk gezien. Qua fysiek heb ik daar wel meer vertrouwen in. Hoop dat hij meer speelminuten gaat krijgen van Cocu. Maar inderdaad, denk dat we het wat Hendrix betreft niets eens gaan worden, maar dat is nooit mijn doel geweest van onze woorden uitruil :D
 
Daar ligt inderdaad wel een deel van de verklaring wat mij betreft.

Het andere deel is dat hij met een knuppel linksachter in zijn rug speelt waarop hij niet kan vertrouwen. Voor Van Ginkel is het fijn driehoekjes maken met Arias en Schwaab erachter. Schwaab is geen geweldenaar, maar heeft de ervaring en het positiespel om Van Ginkel te ondersteunen.
Hendrix speelt met Flippie Flink en Isimat achter hem. Brenet die wel goed naar voren kan huppelen, maar kan nog altijd niet of nauwelijks verdedigen. Isimat beheerst het positiespel een stuk minder (dan Schwaab) en Hendrix zal dus niet veel steun ervaren. Hendrix weet dat als hij voorbij gelopen wordt, dat de kans op een doelpoging enorm groot is en dat voetbalt toch een stuk minder comfortabel.

Ik zag dat Hendrix er flink van langs kreeg toen hij zaterdag die open kans mistte, maar De Jong faalde ook oog in oog met de keeper, maar daarop kwam nauwelijks reactie (zijn we het al gewoon geworden?).

En daarbij: Die Hendrix die die kans mistte onderschepte 10 seconden daarvoor nog een pass in het eigen doelgebied en sprintte vervolgens na 90+ minuten nog naar de overkant van het veld. Hij liet zoiets al eerder zien en besliste toen bijvoorbeeld Vitesse-PSV (2015-2016). Voetballend is het natuurlijk allemaal niet best en zeker niet verfijnd, maar met zulke spelers win je de oorlog.


 
En daarbij: Die Hendrix die die kans mistte onderschepte 10 seconden daarvoor nog een pass in het eigen doelgebied en sprintte vervolgens na 90+ minuten nog naar de overkant van het veld. Hij liet zoiets al eerder zien en besliste toen bijvoorbeeld Vitesse-PSV (2015-2016). Voetballend is het natuurlijk allemaal niet best en zeker niet verfijnd, maar met zulke spelers win je de oorlog.

Dat ben ik volledig met je eens.
 
Hendrix is de naam jongens: die heeft het kennelijk gedaan allemaal. Hij is de schuldige aan ons spel. Waarom hij het spel van Isimat, Schwaab, Brenet, Ramselaar, de Jong en Pereiro niet op een hoger niveau kan krijgen is gewoon een raadsel. Dat hij eerder ook Maher niet aan de praat kon krijgen, pffff...
Hij kan niet eens twee tegenstanders passeren, vervolgens een mooie steekpass geven aan de aanvallers, zelf doorlopen naar de 16 meter, de bal weer terug krijgen om vervolgens te scoren. We dachten met z’n allen voor zulke spelers naar het stadion te kunnen gaan, genieten van hun kunstjes maar tevergeefs.
 
Hendrix is de naam jongens: die heeft het kennelijk gedaan allemaal. Hij is de schuldige aan ons spel. Waarom hij het spel van Isimat, Schwaab, Brenet, Ramselaar, de Jong en Pereiro niet op een hoger niveau kan krijgen is gewoon een raadsel. Dat hij eerder ook Maher niet aan de praat kon krijgen, pffff...
Hij kan niet eens twee tegenstanders passeren, vervolgens een mooie steekpass geven aan de aanvallers, zelf doorlopen naar de 16 meter, de bal weer terug krijgen om vervolgens te scoren. We dachten met z’n allen voor zulke spelers naar het stadion te kunnen gaan, genieten van hun kunstjes maar tevergeefs.

Hey papa Hendrix, doe eens rustig aan

:shifty:
 
Het ligt niet allemaal aan Hendrix, maar ik had wel diverse "doe maar efkes wisselen, Jorrit"-momentjes tijdens bijvoorbeeld de wedstrijd tegen Feyenoord.
Hij moet zijn sterke en zwakke punten wat beter doorhebben...
 
Het ligt niet allemaal aan Hendrix, maar ik had wel diverse "doe maar efkes wisselen, Jorrit"-momentjes tijdens bijvoorbeeld de wedstrijd tegen Feyenoord.
Hij moet zijn sterke en zwakke punten wat beter doorhebben...

Op Mauro na had ik bij iedereen "doe maar efkes wisselen" momentjes :shifty:
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Ik vind Hendrix een prima speler maar hij moet echt stoppen met die afstandsschoten, die moeilijke passjes en die dribbels, dat zijn niet Jorrit zijn sterkste punten.
 
Hendrix is de naam jongens: die heeft het kennelijk gedaan allemaal. Hij is de schuldige aan ons spel. Waarom hij het spel van Isimat, Schwaab, Brenet, Ramselaar, de Jong en Pereiro niet op een hoger niveau kan krijgen is gewoon een raadsel. Dat hij eerder ook Maher niet aan de praat kon krijgen, pffff...
Hij kan niet eens twee tegenstanders passeren, vervolgens een mooie steekpass geven aan de aanvallers, zelf doorlopen naar de 16 meter, de bal weer terug krijgen om vervolgens te scoren. We dachten met z’n allen voor zulke spelers naar het stadion te kunnen gaan, genieten van hun kunstjes maar tevergeefs.

Zal vast de enige zijn, maar ik vind Brenet als back beter dan Hendrix als middenvelder. Vind hem serieus tekort schieten voor de subtop (Utrecht, Heerenveen, AZ). Niveautje lager moet wel kunnen. Heb mij natuurlijk net als iedereen gestoord aan zijn misrekening Romario te zijn. Veel belangrijker is dat hij zwaar overschat wordt in wat zogenaamd zijn kracht moet zijn: stofzuiger. Ik vind hem eerder een blazer die de ballen in de voeten van de tegenstander blaast. Als we zo nodig moeten vasthouden aan de jeugd, geef dan Rosario de kans (ook al is het niet helemaal eigen jeugd).
 
Zal vast de enige zijn, maar ik vind Brenet als back beter dan Hendrix als middenvelder. Vind hem serieus tekort schieten voor de subtop (Utrecht, Heerenveen, AZ). Niveautje lager moet wel kunnen. Heb mij natuurlijk net als iedereen gestoord aan zijn misrekening Romario te zijn. Veel belangrijker is dat hij zwaar overschat wordt in wat zogenaamd zijn kracht moet zijn: stofzuiger. Ik vind hem eerder een blazer die de ballen in de voeten van de tegenstander blaast. Als we zo nodig moeten vasthouden aan de jeugd, geef dan Rosario de kans (ook al is het niet helemaal eigen jeugd).

Ja al die goede wedstrijden op het hoogste niveau ben je alweer vergeten, hoe hij het in de CL deed bijv. Of hoe hij uit tegen Ajax speelde of tegen Feyenoord thuis of tegen Vitesse uit.., Allemaal belangrijke wedstrijden waarin hij zich liet gelden. Dat kwam niet omdat hij in zijn eentje de oplossingen bedacht maar omdat spelers als Guardado naast hem liepen die hem de weg wezen.
Verder zeg je “een niveautje lager”. Eerder zei je bijv een AZ. Mag ik je er aan herinneren dat diegene voor wie je hier bijna een standbeeld opeiste, spelers van AZ of Utrecht naar PSV haalde en haalt? Kennelijk is er niet veel verschil meer tussen de top en de subtop. Anders speelde psv niet steeds met bibberende knieën tegen willekeurige tegenstanders. De tijden dat wij 11 spelers van een “hoger niveau” konden opstellen zijn voorbij. Dan heb ik liever een “gratis” middenvelder dan 6 miljoen voor Lukassen...
En Locadia had ook allang moeten verdwijnen van velen maar hij is toch mooi doorverkocht voor 16 miljoen. Ik durf te zeggen dat Hendrix straks voor meer verkocht gaat worden dan een Ramselaar die voor 6 miljoen gehaald is.
 
Ik vind Jorrit een prima speler en ben ook van mening dat hij het niveau van PSV gewoon aankan. Echter mist hij nou wel jongens als Guardado, Wijnaldum of Pröpper die hem de weg wijzen. Jorrit is een stofzuiger, moet je ook als gebruik. Bal afpakken en aan een medespeler. Als ie dan een keertje scoort is het prima. Maar deze rol die hij nu wordt geacht te vervullen kan hij simpelweg niet aan. Met Marco naast hem doet ie het goed, maar als hij met Mauro, Bartje of Pereiro speelt en hij de leiding moet nemen, doet ie rare dingen.
 
Het hele elftal is gewoon uit balans, waarvan met name het middenveld, wat veel te licht is. Verdedigend is het matig, met 4 rechtspoten; niet handig. Op het middenveld heb je teveel van hetzelfde soort middenvelders, namelijk aanvallende, en verdedigende en box-to-box heb je nauwelijks. v.Ginkel wordt wel geclassificeerd als box-to-box, maar hij mist daarvoor duelkracht en is gemakzuchtig bij het teruguitgaan. Komt nog bij dat je momenteel met Hendrix volgens mij maar 1 echte linkspoot in het hele elftal hebt rondlopen, en da's ook niet echt handig, ook niet voor Hendrix. Aanvallend is het in principe goed, maar de vorm is ver te zoeken, getuige het aantal opgelegde kansen dat verpruts wordt door die linie, inclusief Lozano, die dan nog steeds steevast aan de verkeerde kant wordt gezet.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Het hele elftal is gewoon uit balans, waarvan met name het middenveld, wat veel te licht is. Verdedigend is het matig, met 4 rechtspoten; niet handig. Op het middenveld heb je teveel van hetzelfde soort middenvelders, namelijk aanvallende, en verdedigende en box-to-box heb je nauwelijks. v.Ginkel wordt wel geclassificeerd als box-to-box, maar hij mist daarvoor duelkracht en is gemakzuchtig bij het teruguitgaan. Komt nog bij dat je momenteel met Hendrix volgens mij maar 1 echte linkspoot in het hele elftal hebt rondlopen, en da's ook niet echt handig, ook niet voor Hendrix. Aanvallend is het in principe goed, maar de vorm is ver te zoeken, getuige het aantal opgelegde kansen dat verpruts wordt door die linie, inclusief Lozano, die dan nog steeds steevast aan de verkeerde kant wordt gezet.

In dit kader zou ik wel eens meer speeltijd voor Rosario willen zien.
 
Hahaha, want dan is het 100% rechts?!

Nee, afgelopen woensdag aan de start op de plek van Van Ginkel bijvoorbeeld i.p.v. Ramselaar. Met Rosario win je aan duelkracht en taakbewustzijn. Tegen een spierballen middenveld van Feyenoord ín de Kuip, heb je met Rosario meer body dan met Ramselaar. Liever los je het voetballend op, maar dat is de afgelopen 20 wedstrijden ook niet gelukt :re:.
Of Rosario echt box-to-box speler is, dat zal nog moeten blijken. Volgens mij, op basis van JPSV, moet hij dat kunnen, maar hij moet er nog wel in groeien dan.
 
Nee, afgelopen woensdag aan de start op de plek van Van Ginkel bijvoorbeeld i.p.v. Ramselaar. Met Rosario win je aan duelkracht en taakbewustzijn. Tegen een spierballen middenveld van Feyenoord ín de Kuip, heb je met Rosario meer body dan met Ramselaar. Liever los je het voetballend op, maar dat is de afgelopen 20 wedstrijden ook niet gelukt :re:.
Of Rosario echt box-to-box speler is, dat zal nog moeten blijken. Volgens mij, op basis van JPSV, moet hij dat kunnen, maar hij moet er nog wel in groeien dan.

Nou vooruit ;)
 
Als ik de afgelopen wedstrijden bekijk, dan stelt Hendrix toch ook best teleur voor een Topclub als PSV...als Van Ginkel in de zomer vertrekt, en die kans is erg groot, dan heb ik geen vertrouwen in de leiderschap van Hendrix op het middenveld...Pereiro en Ramselaar al helemaal niet...wie o wie gaat de kar dan trekken..?? Ook op het middenveld moeten er dus spelers aangetrokken worden...
 
Als ik de afgelopen wedstrijden bekijk, dan stelt Hendrix toch ook best teleur voor een Topclub als PSV...als Van Ginkel in de zomer vertrekt, en die kans is erg groot, dan heb ik geen vertrouwen in de leiderschap van Hendrix op het middenveld...Pereiro en Ramselaar al helemaal niet...wie o wie gaat de kar dan trekken..?? Ook op het middenveld moeten er dus spelers aangetrokken worden...

Wie zegt dat hij dan de leider van het elftal moet zijn? Dat is niet zijn rol en hij mist daar voor de kwaliteiten. Hij rendeerde heel goed naast Guardado. Een opvallende rol moet hij niet krijgen .
 
Als ik de afgelopen wedstrijden bekijk, dan stelt Hendrix toch ook best teleur voor een Topclub als PSV...als Van Ginkel in de zomer vertrekt, en die kans is erg groot, dan heb ik geen vertrouwen in de leiderschap van Hendrix op het middenveld...Pereiro en Ramselaar al helemaal niet...wie o wie gaat de kar dan trekken..?? Ook op het middenveld moeten er dus spelers aangetrokken worden...

Gutierrez ?

Mauro, Rosario, Ramselaar zal blijven (als PSV goed doet op de transfermarkt, dan is Ramselaar er voor de breedte).

Rigo, Paal en Lundqvist vind ik onduidelijk. Volgens mij moet PSV die verhuren. Over Rigo is De Mos lyrisch, maar ik ben nog niet onder de indruk van hem. Lundqvist kan er voor de breedte eventueel wel bij gehouden worden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan