Jordan Teze (V)

Zou als ik hem was toch proberen eronderuit te komen. Zal wel lastig worden aangezien hij ook veel jeugdinterlands heeft gespeeld.
Jeugdinterlands boeien niet. Dat doen die Turkse en Marokkaanse spelers constant: in de Oranje jeugd spelen en dan overstappen naar de A selectie van Marokko/Turkije. Nations League is wel een officiële interland en hij heeft 3 caps nu. Je kunt alleen switchen als je voor je 21e niet meer als 3 interlands hebt gespeeld voor een land. Interlands op een EK/WK zijn altijd direct bindend, ongeacht leeftijd. Teze kan met 22 jaar en 3 interlands dus niet meer switchen.
 

Jordan zegt hier rond 5:16 het liefst centraal te spelen. Opmerkelijk, omdat hij eerder volgens mij aangegeven heeft dat de backpositie zijn voorkeur had.

Vond hem zelf altijd centraal beter, maar tegen Fortuna vond ik zijn beste wedstrijd in een hele tijd, en dat was vanaf rechtsback. Lastig, wat vinden jullie?
 

Jordan zegt hier rond 5:16 het liefst centraal te spelen. Opmerkelijk, omdat hij eerder volgens mij aangegeven heeft dat de backpositie zijn voorkeur had.

Vond hem zelf altijd centraal beter, maar tegen Fortuna vond ik zijn beste wedstrijd in een hele tijd, en dat was vanaf rechtsback. Lastig, wat vinden jullie?
Centraal bij FC Urecht.
 

Jordan zegt hier rond 5:16 het liefst centraal te spelen. Opmerkelijk, omdat hij eerder volgens mij aangegeven heeft dat de backpositie zijn voorkeur had.

Vond hem zelf altijd centraal beter, maar tegen Fortuna vond ik zijn beste wedstrijd in een hele tijd, en dat was vanaf rechtsback. Lastig, wat vinden jullie?
100/100 centraal beter. Met wat meer rust in de kop een prima CV. Totaal geen back, hoewel hij dit weekend inderdaad veel goeie voorzetten gaf.
 

Jordan zegt hier rond 5:16 het liefst centraal te spelen. Opmerkelijk, omdat hij eerder volgens mij aangegeven heeft dat de backpositie zijn voorkeur had.

Vond hem zelf altijd centraal beter, maar tegen Fortuna vond ik zijn beste wedstrijd in een hele tijd, en dat was vanaf rechtsback. Lastig, wat vinden jullie?
Teze mag zeggen en roepen wat hij wil, maar na 2 seizoenen weet ik genoeg en luidt mijn conclusie: te licht voor een Topclub als PSV.
 
Centraal bij FC Urecht.
Teze mag zeggen en roepen wat hij wil, maar na 2 seizoenen weet ik genoeg en luidt mijn conclusie: te licht voor een Topclub als PSV.
Duidelijk ;)

Voor een groot deel wel mee eens, al vind ik het jammer, want hij beschikt wel over een aantal kwaliteiten die erg gewild zijn in hedendaagse verdedigers. Heb ergens dus nog hoop dat hij het nog gaat maken. Zwak voor eigen jeugd denk ik.
 
Ben ik de enige, of zijn er meer mensen die een grote postieve ontwikkeling zien de laatste weken bij Teze, zowel verdedigend als aan de bal? Ik vind van wel namelijk.
Daarvoor is hij mij nog te recent verzopen in de Kuip.

Nee; te klein voor het zware werk centraal
Nee; niet slim genoeg om dat te compenseren met timing en positionering
Nee; voetballend soms goed, vaker niet.

Niveau Utrecht-NEC , doorselecteren dus.
 
Hij is vooral te wild, en gaat acties aan zonder een plan erbij te hebben. Dat gebeurt vaker op de backpositie. Maar goed, je kunt je afvragen hoe erg 'back' hij is nu, want we staan in balbezit meestal met 3 achterop, PvA aan de linkerkant en Bakayoko aan de rechterkant. Waarin Til/Xavi in de halfruimte komt aan de rechterkant, en Hazard dat doet met PvA aan de linkerkant (hoewel die ook wel meer afwisselen, dat PvA naar binnen trekt en Hazard naar buiten).

In potjes dat we heel erg dominant waren, stapte Teze vaker mee naar voren. En zijn voorzetten zijn niet allemaal geweldig, toch zaten er ook een boel goeie bij. En sowieso veel beter dan aan het begin van het seizoen. Hij lijdt alleen aan het Rosario-complex, waar 1 slechte bal resulteert in het herhalen van alle negatieve dingen. Zelfs als hij 4 perfect voorzetten geeft, en 1 bal verkeerd ingooit, is het een schande dat hij in ons shirt speelt. Pablo knows.

En nee, ik ben geen fan van Teze op deze manier. Vast als RCV in een 5-mans verdediging, of ook in een 4-mans verdediging is het prima. Ik weet niet of het meer dan prima is, bij vlagen is hij dat wel geweest. Maar ik vind niet dat hij nu heel veel stappen verder zet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan