Joey Veerman (M)

Vind Veerman een prima voetballer. Heeft zwakke punten maar zeker ook kwaliteit aan de bal. Gisteren was het bijzonder matig maar heeft daarvoor ook prima wedstrijden gespeeld
De pass en het inzicht van Veerman zijn ijzersterke wapens als hij tijd en ruimte heeft, zoals in de meeste Eredivisie-wedstrijden. In topwedstrijden en ook gisteren krijgt hij die tijd en ruimte nauwelijks en heb je helemaal niets aan hem. De mouwen opstropen en bikkelen zijn namelijk niet bepaald zijn sterke punten.
 
Hmmm, zou er niet van staan te kijken als hij komende wedstrijd op de bank begint. Vind t forum overigens relatief mild tov Veerman vergeleken met bijvoorbeeld Pereiro in het verleden.

We zitten ook wel een beetje aan hem vast. Gisteren (thuiswedstrijd, weliswaar bevlogen maar geen sterke tegenstander) kun je met 1 verdedigende/controlerende middenvelder af. Zwaardere wedstrijden met 2 aanvallend ingestelde middenvelders spelers beginnen is wel een beetje link. Ik denk dat als hij echte concurrentie op zijn positie had gehad men wat kritischer was geweest.
 
Ik ben fan van Veerman, een heerlijke speler. Ja, in topwedstrijden word hij vaak overlopen, dan moeten dan maar tactisch zien op te lossen. desnoods zoals de tweede helft tegen Ajax met even een andere speler op zijn positie. Komende weekend tegen Heracles weer heerlijk genieten van Veerman.
 
Ik ben fan van Veerman, een heerlijke speler. Ja, in topwedstrijden word hij vaak overlopen, dan moeten dan maar tactisch zien op te lossen. desnoods zoals de tweede helft tegen Ajax met even een andere speler op zijn positie. Komende weekend tegen Heracles weer heerlijk genieten van Veerman.
Veerman wordt soms overlopen, maar ik vind niet dat het per se in topwedstrijden is. In de Bekerfinale was hij de beste, in de JC schaal speelde hij makkelijk onder alle druk uit en werd hij geroemd door de tegenpartij. Vorig jaar in de vCL wedstrijden was hij ook heel erg aanwezig en belangrijk.

Maar hij is wel erg afhankelijk van vorm. Ruud heeft hem even op de bank gezet, en dat pakte uiteindelijk goed uit. Dat moet Peter misschien ook gaan doen.
 
Grappig, ik vind het forum nou juist niet mild over Veerman. Ik vind hem vaak juist de zondebok. En terecht ook soms trouwens, gisteren zeker en ook tegen Lens.

De vergelijking Pereiro snap ik wel maar vind ik overtrokken. Veerman kan wel hard werken. Ik heb hem dit seizoen vaak zat sprintjes zien trekken naar rechtsback en linksback om kansen te verijdelen. Hij heeft alleen niet altijd even goed verdedigend inzicht. Tegen Arsenal bijvoorbeeld heeft hij een keer niet door dat zijn man volledig vrij staat en dekt hij door op de verkeerde speler en de andere keer staat hij positioneel verkeerd, probeert ie te corrigeren en is Odegaard hem met een voetbeweging kwijt. Dan legt hij ook nog eens veel risico in zijn passing. Daardoor heeft hij ook de kans op veel balverlies. En dan ziet een slechte wedstrijd er nog iets slechter uit. Zoals gisteren.

Ik denk niet dat Veerman nog een stap hogerop kan maar ik vind het een prima speler voor PSV.
 
De pass en het inzicht van Veerman zijn ijzersterke wapens als hij tijd en ruimte heeft, zoals in de meeste Eredivisie-wedstrijden. In topwedstrijden en ook gisteren krijgt hij die tijd en ruimte nauwelijks en heb je helemaal niets aan hem. De mouwen opstropen en bikkelen zijn namelijk niet bepaald zijn sterke punten.
Wat CNG MrKrateos hieronder zegt. In Oranje speelde hij tegen Frankrijk ook best goed.
Veerman wordt soms overlopen, maar ik vind niet dat het per se in topwedstrijden is. In de Bekerfinale was hij de beste, in de JC schaal speelde hij makkelijk onder alle druk uit en werd hij geroemd door de tegenpartij. Vorig jaar in de vCL wedstrijden was hij ook heel erg aanwezig en belangrijk.

Maar hij is wel erg afhankelijk van vorm. Ruud heeft hem even op de bank gezet, en dat pakte uiteindelijk goed uit. Dat moet Peter misschien ook gaan doen.
 
Hij heeft in de publieke opinie nog niet weten te overtuigen in het Nederlands Elftal.
En nu ook tegen Ajax vroegtijdig gewisseld.
Lastige dagen voor Veerman, maar komt wel weer goed.
 
Grappig, ik vind het forum nou juist niet mild over Veerman. Ik vind hem vaak juist de zondebok. En terecht ook soms trouwens, gisteren zeker en ook tegen Lens.

De vergelijking Pereiro snap ik wel maar vind ik overtrokken. Veerman kan wel hard werken. Ik heb hem dit seizoen vaak zat sprintjes zien trekken naar rechtsback en linksback om kansen te verijdelen. Hij heeft alleen niet altijd even goed verdedigend inzicht. Tegen Arsenal bijvoorbeeld heeft hij een keer niet door dat zijn man volledig vrij staat en dekt hij door op de verkeerde speler en de andere keer staat hij positioneel verkeerd, probeert ie te corrigeren en is Odegaard hem met een voetbeweging kwijt. Dan legt hij ook nog eens veel risico in zijn passing. Daardoor heeft hij ook de kans op veel balverlies. En dan ziet een slechte wedstrijd er nog iets slechter uit. Zoals gisteren.

Ik denk niet dat Veerman nog een stap hogerop kan maar ik vind het een prima speler voor PSV.
Het lijkt er inderdaad op dat hij niet voldoende verdedigend inzicht heeft. Heeft niets te maken met zijn arbeidsethos of gelopen meters.

Hij en Sangaré liepen elkaar vaak in de weg bij balbezit van de tegenpartij. Schouten is slimmer of meer ervaren.

Toch apart dat Veerman wel aanvallend inzicht heeft. Dan ziet hij het beter dan een ander.
 
In het hedendaagse voetbal is het niet meer mogelijk om met spelers te spelen die niet iedere minuut alles geven voor het spel. Je ziet het ook bij vleugelspelers, ze moeten allemaal keihard werken. Doe je dat niet dan heb je altijd een man minder en dat breekt je op tegen de betere tegenstanders. Dus of Joey moet weer even zijn reminder krijgen dat hij moet werken voor zijn plek, of we gaan een andere middenvelder gebruiken die niet te lam is om te lopen, of we gaan accepteren dat we tegen de betere clubs achter de feiten aan lopen.

Mijn voorkeur gaat uit naar de eerste optie, maar ik weet niet of ik daar nog zo veel vertrouwen in heb. En misschien heb ik zelfs wel liever optie twee met een Saibari, ik begin namelijk een beetje Veerman moe te worden
 

Bosz heeft het ook gezien dat Joey soms de kantjes er vanaf loopt en is met hem bezig. Ik twijfel of het ooit gaat lukken maar uiteraard krijgt hij het voordeel van de twijfel van me. Tot de volgende topwedstrijd waar ik me waarschijnlijk weer aan hem ga ergeren :cool:
 

Bosz heeft het ook gezien dat Joey soms de kantjes er vanaf loopt en is met hem bezig. Ik twijfel of het ooit gaat lukken maar uiteraard krijgt hij het voordeel van de twijfel van me. Tot de volgende topwedstrijd waar ik me waarschijnlijk weer aan hem ga ergeren :cool:
Nou, woensdag dan maar weer?
 

Statistieken zeggen niet alles, toch zijn de meningen over Joey nog verdeeld. Ik vind hem meestal wel goed spelen, maar ik hoop dat hij wat meer grinta in het veld ontwikkeld. Zijn passing is echt een genot voor het oog, daar krijgt hij volgens mij regelmatig credits voor van analisten. Trek het je niet zo aan zou ik zeggen en blijf jezelf ontwikkelen
 
Terug
Bovenaan Onderaan