Zoet heeft in het verleden aangetoond dat hij een redelijke techniek heeft. Met name het uitkomen en duiken ging altijd wel goed. Daarom begin ik me zo langzamerhand af te vragen of het niet een mentale of sociale hindering is waar Zoet mee te maken heeft. Met Moreno voor je spelen is heel wat anders dan Schwaab, om twee redenen denk ik. Moreno had een wat rustigere uitstraling en minder het gevoel dat hij zich tot leider van het veld moest ontplooien. Daarnaast beschikte Moreno over meer kwaliteit en was dus een betrouwbaardere sluitpost. Zou Zoet zich wellicht geïntimideerd voelen door de leidersrol die Schwaab op zich neemt en tegelijkertijd onzekerder voelen omdat Schwaab simpelweg minder zekerheid biedt dan Moreno?

Deze vraag zou natuurlijk ook een antwoord kunnen bieden op de vraag waarom Zoet zo weinig zelfkritiek heeft. Openlijk uitkomen omdat je je mentaal minder sterk voelt zullen weinig spelers doen. Mocht alles wat ik zojuist typte waar zijn, dan zou het ook niet heel chique zijn om dit in de media te gooien; dan geef je namelijk de schuld aan een teamgenoot terwijl deze er zelf niets aan kan doen.

Desondanks hoop ik twee dingen. Ik hoop dat Zoet de komende vijf wedstrijden perfect keept en ik hoop op een nieuwe keeper zodat er weer een frisse wind door de selectie gaat. Ik ben toe aan een nieuw gezicht. Eentje die uitkijkt naar het keepen bij PSV en waar het enthausisme er weer vanaf spat.
 
Juist niet. Vanaf het begin ging Zoet als een zak aardappelen naar de hoek. Daar is niets aan veranderd. Unnerstall is veel katachtiger.
Wat me in Unnerstal vooral aanspreekt, is zijn uitstraling. Als je Zoet ziet, dan heb je zin om ruzie met hem te zoeken, om de bal er even lekker in te schieten. Als hij uitkomt, dan zou ik niet opzij gaan. Dat is wel anders bij Unnerstal: die zou ik liever uit de weg gaan. In het situatie waarin het doel verkleind moet worden, zal Unnerstal veel meer indruk maken.

Verder is Unnerstal katachtig inderdaad, ondanks zijn grote lichaam. En met bijna 2 meter heeft hij ook een topclub waardige lengte.

Zoet is... zoet, da's geen handige eigenschap voor een keeper.
 
Wat me in Unnerstal vooral aanspreekt, is zijn uitstraling. Als je Zoet ziet, dan heb je zin om ruzie met hem te zoeken, om de bal er even lekker in te schieten. Als hij uitkomt, dan zou ik niet opzij gaan. Dat is wel anders bij Unnerstal: die zou ik liever uit de weg gaan. In het situatie waarin het doel verkleind moet worden, zal Unnerstal veel meer indruk maken.

Verder is Unnerstal katachtig inderdaad, ondanks zijn grote lichaam. En met bijna 2 meter heeft hij ook een topclub waardige lengte.

Zoet is... zoet, da's geen handige eigenschap voor een keeper.

Het zou mooi zijn dat hij bij een opstootje iemand eens omver duwt (gele kaart of niet). Zou zijn image verbeteren :grin:
 
Het blijft nog aardig stil rondom Zoet, iemand iets vernomen van interesse van clubs? (en die ook wat geld voor hem willen betalen)

Lijkt me haast dat met het aantrekken van Unnerstall en Ruiter er wel geanticipeerd is op zijn vertrek, alleen dat is iets wat maar nooit lijkt te gebeuren..
 
Het blijft nog aardig stil rondom Zoet, iemand iets vernomen van interesse van clubs? (en die ook wat geld voor hem willen betalen)

Lijkt me haast dat met het aantrekken van Unnerstall en Ruiter er wel geanticipeerd is op zijn vertrek, alleen dat is iets wat maar nooit lijkt te gebeuren..
Balen voor ons, maar stel je voor dat je een capabele TD bent, dan ga je toch geen geld uitgeven voor deze zak aardappelen?
 
Balen voor ons, maar stel je voor dat je een capabele TD bent, dan ga je toch geen geld uitgeven voor deze zak aardappelen?

Wat is dit weer voor iets?
Iemand met meer dan 250 wedstrijden in de Eredivisie, 3 kampioenschappen, 2 JC schalen, Champions League ervaring en International kun je toch niet bestempelen als een zak aardappelen?

Ik snap niet iedereen kan dezelfde mening hebben en je kunt een speler niet goed vinden die een ander juist wel goed vind maar echt een zak aardappelen?

Ik vind Zoet meer uitstraling hebben in zijn grote teen dan de nieuwe keeper van Valencia in zijn hele lijf, die lijkt al in huilen uit te barsten bij het handjes schudden.
Het niveau van keepen ligt niet eens zo ver uit elkaar, het is dat de Ajax supporters en de media hun spelers zo ophemelen anders had er een ander beeld over Cil ontstaan.

Als Zoet bij Ajax gekeept had en Cil bij ons had de verhouding bij het Nederlands elftal tussen die 2 ook anders gelegen denk ik.

Maar nogmaals niet iedereen kan dezelfde mening hebben over spelers daar is het ook te veel een gevoel sport voor, maar iemand als Zoet zak aardappelen noemen is wel een beetje vreemd.
 
Wat is dit weer voor iets?
Iemand met meer dan 250 wedstrijden in de Eredivisie, 3 kampioenschappen, 2 JC schalen, Champions League ervaring en International kun je toch niet bestempelen als een zak aardappelen?

Ik snap niet iedereen kan dezelfde mening hebben en je kunt een speler niet goed vinden die een ander juist wel goed vind maar echt een zak aardappelen?

Ik vind Zoet meer uitstraling hebben in zijn grote teen dan de nieuwe keeper van Valencia in zijn hele lijf, die lijkt al in huilen uit te barsten bij het handjes schudden.
Het niveau van keepen ligt niet eens zo ver uit elkaar, het is dat de Ajax supporters en de media hun spelers zo ophemelen anders had er een ander beeld over Cil ontstaan.

Als Zoet bij Ajax gekeept had en Cil bij ons had de verhouding bij het Nederlands elftal tussen die 2 ook anders gelegen denk ik.

Maar nogmaals niet iedereen kan dezelfde mening hebben over spelers daar is het ook te veel een gevoel sport voor, maar iemand als Zoet zak aardappelen noemen is wel een beetje vreemd.
Nou, ik vind ze beiden niet veel flair hebben. Zoet lijkt me wel een sympathieke gozer in tegenstelling tot Cillessen. Maar goed, soms erg sterk, soms matig, niet erg atletisch.
 
Wat is dit weer voor iets?
Iemand met meer dan 250 wedstrijden in de Eredivisie, 3 kampioenschappen, 2 JC schalen, Champions League ervaring en International kun je toch niet bestempelen als een zak aardappelen?

Ik snap niet iedereen kan dezelfde mening hebben en je kunt een speler niet goed vinden die een ander juist wel goed vind maar echt een zak aardappelen?

Ik vind Zoet meer uitstraling hebben in zijn grote teen dan de nieuwe keeper van Valencia in zijn hele lijf, die lijkt al in huilen uit te barsten bij het handjes schudden.
Het niveau van keepen ligt niet eens zo ver uit elkaar, het is dat de Ajax supporters en de media hun spelers zo ophemelen anders had er een ander beeld over Cil ontstaan.

Als Zoet bij Ajax gekeept had en Cil bij ons had de verhouding bij het Nederlands elftal tussen die 2 ook anders gelegen denk ik.

Maar nogmaals niet iedereen kan dezelfde mening hebben over spelers daar is het ook te veel een gevoel sport voor, maar iemand als Zoet zak aardappelen noemen is wel een beetje vreemd.
Haha, ik heb een giga afkeer van Cilis-, Cilless- ehh.. Jasper. Maar laten we wel reëel blijven, die jongen is véél beter dan Zoet, op alle vlakken. Oké, penalties net iets minder, maar zelfs dat scheelt niet veel. ?

En over al die titels: die heeft PSV behaald ondanks Zoet, niet door Zoet. Sterker nog, met een goede (of acceptabele) keeper vermoed ik dat we meer prijzen hadden behaald dan nu.
 
Hij is vorig seizoen belangrijk geweest, zijn reddingen hebben toen wel degelijk bijgedragen aan het kampioenschap van 17/18. Dus 'al' die titels, dat ben ik niet met je eens Der Muzikant. Maar ik snap je punt...
 
Tegen Nice weer 3x gepasseerd...Twee goals had Sari van Veenendaal echt wel gestopt. Gauw Unnerstall erin Mark...Of Sari contracteren...694.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan