Het aantal reddingen zegt me heel weinig. Want een schot recht op de keeper telt ook als een redding, terwijl dat de minimum van een keeper hoort te zijn. Dus ja, ik beoordeel Zoet liever als een jury, zoals het toch ook hoort. Statistieken zijn veel te oppervlakkig. Opkomen in corners, geen statistieken voor. Meevoetballen, geen statistieken voor. Uitkomen, geen statistieken voor. Reflexen, geen statistieken voor. Zijn allemaal kwaliteiten van de keeper die 100x belangrijker zijn dan zo'n idiote statistiek als 'tegendoelpunten' waarbij men van 90% van alle doelpunten niet eens de oorzaak kan aanwijzen.

Leuk hoor dat Zoet weinig te verwerken krijgt en dus minder tegendoelpunten dan Ajax heeft. Maar Onana pakt veel meer belangrijke ballen dan Zoet, die dit jaar misschien twee goede wedstrijden heeft gekeept dit seizoen en de rest niks te doen heeft gehad of gewoon slecht keepte. Onana maakt ook regelmatig blunders, maar die maakt het daarna ten minste wel twee keer goed.
Je draait mijn punt om, Onanan krijgt, doordat hij veel en veel betere verdedigers voor zich heeft, juist minder ballen te verwerken, en toch heeft hij meer tegengoals.
 
Met die redenering is Behich ook een topback. Als die naast Van Dijk en De Ligt speelt, komt er geen bal meer voor de goal (in de eredivisie).

Als je niet naar feiten en statistieken kunt kijken, kun je er dus niets van zeggen, dan wordt het een soort jurysport. En ik vind dat je Onana en Zoet best mag vergelijken met elkaar op het aantal tegendoelpunten, waarbij Zoet beter is, en als je in jouw redenering meegaat, nogal wat streepjes voor, met een top-verdediging voor zich, terwijl Zoet het moet doen met gratis tweedehandsjes voor zich.

En voor onze "Tweedehandsjes" (wat ik een erg onsympathieke term vind voor ONZE verdediging. Commentaar kan en mag maar een dergelijke term vind ik niet echt respectvol) staan twee controlerende middenvelders waar er bij Ajax ééntje staat. Niet één op één te vergelijken dus. Net als statistieken zoals aantal reddingen niet alles zegt.

Ik denk dat beide hun sterke en zwakke punten hebben en beide blunders hebben gemaakt. Ik denk dat Zoet sterker positionering heeft waardoor het er niet spectaculair eruit ziet maar minder explosief is.
 
En voor onze "Tweedehandsjes" (wat ik een erg onsympathieke term vind voor ONZE verdediging. Commentaar kan en mag maar een dergelijke term vind ik niet echt respectvol) staan twee controlerende middenvelders waar er bij Ajax ééntje staat. Niet één op één te vergelijken dus. Net als statistieken zoals aantal reddingen niet alles zegt.

Ik denk dat beide hun sterke en zwakke punten hebben en beide blunders hebben gemaakt. Ik denk dat Zoet sterker positionering heeft waardoor het er niet spectaculair eruit ziet maar minder explosief is.
Eens met het respect dat Schwaab en Viergever verdienen, spelen allebei een prima seizoen. Zal het in het vervolg niet meer doen. Ik wilde alleen maar aangeven dat zij goede eredivisie nivo spelers zijn, terwijl bij ajax De Ligt, die algemeen gezien wordt als het verdedigende toptalent in Europa en nu al als een van beste verdedigers ter wereld, en Blind, die 18m gekost heeft en van ManU af komt, staan.

Ook eens dat Zoet en Onana even goed zijn, met goede and zwakkere punten. Daar nog aan toegevoegD, Zoet zit op z'n top en Onana kan nog beter worden.
 
Onana is in potentie een betere keeper, helemaal mee eens. Maar Zoet kan ook een goede doelman zijn, hij heeft al vaker hele behoorlijke reddingen gemaakt, bijv. tegen Atletico. Een zwakkere keeper zie ik een dergelijke redding zelfs niet 1x maken.
Zoet heeft vaker bepaalde reddingen gemaakt, dus zit het er wel in maar het probleem van Zoet is dat hij op dit moment niet constant genoeg is. Dan vliegt een houdbare bal er opeens in. Als dat minder gebeurd dan is hij meer betrouwbaar. Dus er zit ondanks zijn leeftijd nog altijd groei in. Hij zal niet opeens 40 centimeter hoger kunnen springen. Maar hij kan wel groeien in zelfvertrouwen en ervaring en dus in consequenter worden. Maar hij zal inderdaad niet de rek hebben die Onana heeft.
 
Het is toch wat. De slechtste keeper van de eredivisie, twee gratis CV die eigenlijk niet kunnen, Dumfries uit vorm, Hendrix die niets kan, Rosario die het niet heeft, Lozano die eigenlijk helemaal niet zo goed is, de Jong die wel weg mag, Bergwijn uit vorm, een coach die altijd dezelfde opstelling maakt, of niet en dat is ook achterlijk. En dan ben je nog steeds 5 punten voor op de beste club van Europa...
 
Het is toch wat. De slechtste keeper van de eredivisie, twee gratis CV die eigenlijk niet kunnen, Dumfries uit vorm, Hendrix die niets kan, Rosario die het niet heeft, Lozano die eigenlijk helemaal niet zo goed is, de Jong die wel weg mag, Bergwijn uit vorm, een coach die altijd dezelfde opstelling maakt, of niet en dat is ook achterlijk. En dan ben je nog steeds 5 punten voor op de beste club van Europa...

:clap2::clap2:
 
Het is toch wat. De slechtste keeper van de eredivisie, twee gratis CV die eigenlijk niet kunnen, Dumfries uit vorm, Hendrix die niets kan, Rosario die het niet heeft, Lozano die eigenlijk helemaal niet zo goed is, de Jong die wel weg mag, Bergwijn uit vorm, een coach die altijd dezelfde opstelling maakt, of niet en dat is ook achterlijk. En dan ben je nog steeds 5 punten voor op de beste club van Europa...

:ROFL::fb:
 
En dan volgend jaar klagen: hadden we Zoet nog maar, die £$&*(** van een Unnerstall kane er niks van, VVV -nivo etc.

Zou kunnen. Ik kan ook niet zeggen hoe een Unnerstal het gaat doen bij PSV, waar er meer ogen op hem gericht zullen zijn, en hij zich niet teveel fouten kan veroorloven. Wat ik wel kan zeggen is dat ik hoe dan ook wel klaar ben met Zoet; het is tijd voor een nieuwe doelman. Of dat Unnerstal gaat moeten zijn weet ik niet, maar het wordt wel weer eens tijd voor een doelman waarbij je je niet bij letterlijk ieder schot wat op zijn doel geschoten wordt afvraagt of hij hem wel gaat houden of niet.
 
Zou kunnen. Ik kan ook niet zeggen hoe een Unnerstal het gaat doen bij PSV, waar er meer ogen op hem gericht zullen zijn, en hij zich niet teveel fouten kan veroorloven. Wat ik wel kan zeggen is dat ik hoe dan ook wel klaar ben met Zoet; het is tijd voor een nieuwe doelman. Of dat Unnerstal gaat moeten zijn weet ik niet, maar het wordt wel weer eens tijd voor een doelman waarbij je je niet bij letterlijk ieder schot wat op zijn doel geschoten wordt afvraagt of hij hem wel gaat houden of niet.
Unnerstall komt veel zekerder over dan Zoet. Zijn postuur is goed, en zijn kolenschoppen zijn groot genoeg. Zolang hij maar geen Koch 2.0 wordt.;)
 
Kan hij (Unnerstall) strafschoppen stoppen of überhaupt geen hoek kiezen zoals Zoet? Word daar zo moe van. Leg het probleem bij de nemer en niet bij je zelf. Als je gewoon blijft wachten dan pak je die van Tadic gewoon, die 1.5 meter vanaf de paal er in ging.

Heb er vrede mee als hij gewoon in de winkelhaak valt. Tsjah dan is het niet anders!
 
Wordt nou eens een vent en kom uit dat hok. Elke corner was een loterij. Kom uit en stomp die bal incl. hoofd van de romp in plaats van als een pussy af te wachten, bah!
Ik heb al veel vaker in de afgelopen maanden gezegd dat ik helemaal uitgekeken ben op Zoet...beter dat hij verkast naar het buitenland in de zomer, dan dat we nog een seizoen met hem te doen hebben....
 
Ik heb al veel vaker in de afgelopen maanden gezegd dat ik helemaal uitgekeken ben op Zoet...beter dat hij verkast naar het buitenland in de zomer, dan dat we nog een seizoen met hem te doen hebben....

Ik ook, maar welke club zal er geïnteresseerd zijn in hem? Kan me eigenlijk niet voorstellen dat er scouts op de tribune zitten die denken van, 'nou, die Zoet moeten we hebben'. Het is niet de slechtste doelman hoor, zag dat Der Muzikant in het wedstrijdtopic Pasveer nog beter vond; dat vind ik wat te ver gaan, maar PSV moet gewoon meer dan een 'voldoende' onder de lat hebben staan, vind ik.
 
Ik ook, maar welke club zal er geïnteresseerd zijn in hem? Kan me eigenlijk niet voorstellen dat er scouts op de tribune zitten die denken van, 'nou, die Zoet moeten we hebben'. Het is niet de slechtste doelman hoor, zag dat Der Muzikant in het wedstrijdtopic Pasveer nog beter vond; dat vind ik wat te ver gaan, maar PSV moet gewoon meer dan een 'voldoende' onder de lat hebben staan, vind ik.
Zoet is wel nog steeds 2e keeper van Oranje, dus belangstelling uit het buitenland zal er wel degelijk zijn, alleen zullen het geen topclubs zijn, zelfs niet een gerenommeerde subtopper in Europa, dus misschien een nummer 5 in Duitsland. Maar dat er geen aantrekkelijke clubs voor hem in de rij staat, wil niet zeggen dat hij dan zomaar weer 1e keeper van PSV moet zijn in het volgend seizoen....
 
Terug
Bovenaan Onderaan