Jeffrey Bruma

Dat klopt. Ik vind de club Wolfsburg de verkeerde keuze. Die club heeft een hype gehad en is nu op de weg naar beneden. Vorig jaar nog Champions League komend seizoen geen Europees voetbal is een teken aan de wand.

Vermoed dat er verder weinig interesse was, anders kan ik deze keuze (waarbij blijven m.i. ook een optie was) niet begrijpen.
 
Het wordt geen 15 maar 13,5 met een percentage van bijna 40% afdracht aan Chelsea, meldt Elferink. En nu hebben Mertens en zelfs Lens meer opgebracht dan Bruma. Maar misschien is dat allemaal afgesproken met Bruma, dat het bedrag steeds naar beneden gaat.....
 
Bruma heeft veel meer opgeleverd: 2 kampioenschappen, 2 johancruijffschalen en overwintering in de Champions League.
 
Het wordt geen 15 maar 13,5 met een percentage van bijna 40% afdracht aan Chelsea, meldt Elferink. En nu hebben Mertens en zelfs Lens meer opgebracht dan Bruma. Maar misschien is dat allemaal afgesproken met Bruma, dat het bedrag steeds naar beneden gaat.....

13,5 x 40%= 5,4 miljoen. + 1 miljoen is dat 6,4. Houdt PSV 7,1 miljoen over, t.o.v. 4 miljoen op Mertens of de 5,5 miljoen winst op Lens.
 
13,5 x 40%= 5,4 miljoen. + 1 miljoen is dat 6,4. Houdt PSV 7,1 miljoen over, t.o.v. 4 miljoen op Mertens of de 5,5 miljoen winst op Lens.

Een lekkere winst. Daarnaast hield deze constructie het risico beperkt. Mocht hij keihard falen, dan hoef je slechts 1 miljoen af te schrijven (naast de salariskosten).
 
13,5 x 40%= 5,4 miljoen. + 1 miljoen is dat 6,4. Houdt PSV 7,1 miljoen over, t.o.v. 4 miljoen op Mertens of de 5,5 miljoen winst op Lens.
Bekijk je het ook zo dat Lens en Mertens alweer jaren geleden vertrokken zijn en er tegenwoordig nog belachelijkere bedragen dan toen worden betaald.
Als jullie zo een deal goed vinden dan is dat prima. Voor mij is het gezien percentage voor Chelsea ronduit een belachelijk slechte deal voor de huidige tijd. Ik word er niet blij van als je 6 miljoen aan je sterkhouder overhoudt terwijl een vergelijkbare vervanger tegenwoordig meer dan 20 miljoen kost.
 
Bruma heeft veel meer opgeleverd: 2 kampioenschappen, 2 johancruijffschalen en overwintering in de Champions League.

Natuurlijk! Des te slechter deze deal. Tegenwoordig moet PSV zelf 6-7 miljoen betalen voor niet-bewezen spelers maar laat zijn eigen sterkhouder voor zulke bedragen gaan.
 
Bekijk je het ook zo dat Lens en Mertens alweer jaren geleden vertrokken zijn en er tegenwoordig nog belachelijkere bedragen dan toen worden betaald.
Als jullie zo een deal goed vinden dan is dat prima. Voor mij is het gezien percentage voor Chelsea ronduit een belachelijk slechte deal voor de huidige tijd. Ik word er niet blij van als je 6 miljoen aan je sterkhouder overhoudt terwijl een vergelijkbare vervanger tegenwoordig meer dan 20 miljoen kost.

neem aan dat jij met een vergelijkbare vervanger een verdediger noemt die zich al bewezen heeft? Dan zijn er volgens mij 3 opties
a. hij speelt al bij een topclub
b. hij gaat nu naar een topclub
c. hij is te oud om €20mlj in te investeren

Of je haalt een speler met een deukje zoals Guardado of Arias, maar dan betaal je geen €20 mlj.

Wat dat betreft acht ik de kans dat PSV in de komende jaren nog meer dan €15mlj neerlegt voor een speler neerlegt echt nihil. Ik was van plan om 'ooit' te schrijven, maar met inflatie e.d. zou het in de toekomst wel weer eens kunnen
 
Bekijk je het ook zo dat Lens en Mertens alweer jaren geleden vertrokken zijn en er tegenwoordig nog belachelijkere bedragen dan toen worden betaald.
Als jullie zo een deal goed vinden dan is dat prima. Voor mij is het gezien percentage voor Chelsea ronduit een belachelijk slechte deal voor de huidige tijd. Ik word er niet blij van als je 6 miljoen aan je sterkhouder overhoudt terwijl een vergelijkbare vervanger tegenwoordig meer dan 20 miljoen kost.

Spelers die 20 miljoen kosten komen überhaubt niet naar Nederland. Moreno heeft ook geen 20 miljoen gekost. PSV moet nu op zoek naar een behoorlijke CV voor een redelijk bedrag. Mij lijkt dat je buiten de eredivisie best een goede CV kunt vinden voor 4-6 miljoen.

En PSV vangt nu toch ook meer voor de betere spelers? Waren het eerst bedragen van 9-10 miljoen voor Mertens/Lens, of 13 miljoen voor Dzsudzsak, is het nu 15 miljoen voor Bruma, 20 voor Wijnaldum en 35 voor Depay. Er is een duidelijke tendens dat de betere spelers van PSV ook meer opbrengen.
 
PSV doet prima zaken, Bruma doet prima zaken en Wolfsburg doet prima zaken. Dit is voor alle partijen een compleet logische transfer. Bruma is uitgeleerd bij PSV nadat hij 2x sterkhouder is geweest in een kampioensjaar. PSV heeft een mooie winst over gehouden aan Bruma terwijl zijn opvolger (Isimat) al klaar staat om de beste man te vervangen. Wolfsburg heeft Bruma in actie gezien en is overtuigd van zijn kwaliteiten. Het is geen topclub, maar precies het niveau dat nu nagestreefd moet worden.

Schoolvoorbeeld van een transfer maken.
 
PSV doet prima zaken, Bruma doet prima zaken en Wolfsburg doet prima zaken. Dit is voor alle partijen een compleet logische transfer. Bruma is uitgeleerd bij PSV nadat hij 2x sterkhouder is geweest in een kampioensjaar. PSV heeft een mooie winst over gehouden aan Bruma terwijl zijn opvolger (Isimat) al klaar staat om de beste man te vervangen. Wolfsburg heeft Bruma in actie gezien en is overtuigd van zijn kwaliteiten. Het is geen topclub, maar precies het niveau dat nu nagestreefd moet worden.

Schoolvoorbeeld van een transfer maken.

Met alle respect, 1 jaar sterkhouder. Toen ie een jaar gelden stond te zingen "wij zijn niet bang want Bruma is er bij", dacht ik toch echt "nou...."
Afgelopen jaar heeft hij het geweldig gedaan. Sommige wedstrijden echt onverzettelijk. Dan weet je dat het lastig gaat worden om hem te houden, en waarbij Wijnaldum/Depay nog de wens hadden om een titel te pakken, daar heeft Bruma dit al gedaan. Een stap verder is dus niet onlogisch. Wel jammer, eerlijk gezegd.
 
Met alle respect, 1 jaar sterkhouder. Toen ie een jaar gelden stond te zingen "wij zijn niet bang want Bruma is er bij", dacht ik toch echt "nou...."
Afgelopen jaar heeft hij het geweldig gedaan. Sommige wedstrijden echt onverzettelijk. Dan weet je dat het lastig gaat worden om hem te houden, en waarbij Wijnaldum/Depay nog de wens hadden om een titel te pakken, daar heeft Bruma dit al gedaan. Een stap verder is dus niet onlogisch. Wel jammer, eerlijk gezegd.

Volledig eens met dit verhaal...

Zeker ook mbt dat zingen... Dat was echt een beetje zelfoverschatting destijds. Na dit seizoen wel passend
 
Iemand enig idee wat voor doorverkooppercentage er is bedongen?

Denk overigens dat als Oranje wél meegedaan had aan het EK we meer voor Bruma hadden kunnen vragen / krijgen.
 
Laatst bewerkt:
Iemand enig idee wat voor doorverkooppercentage er is bedongen?

Denk overigens dat als Oranje wél meegedaan had aan het EK we meer voor Bruma hadden kunnen vragen / krijgen.

Dat percentage zullen ze niet bekend maken.

En Oranje speelt niet op het EK. :shifty:
 
Iemand enig idee wat voor doorverkooppercentage er is bedongen?

Denk overigens dat als Oranje wél meegedaan had aan het EK we meer voor Bruma hadden kunnen vragen / krijgen.

Dan had je, per gewonnen en goed gespeelde wedstrijd, een miljoen erbij kunnen tellen. Maarja, we doen niet mee, dus kan er ook geen hype ontstaan op basis van een paar wedstrijden.
 
Dan had je, per gewonnen en goed gespeelde wedstrijd, een miljoen erbij kunnen tellen. Maarja, we doen niet mee, dus kan er ook geen hype ontstaan op basis van een paar wedstrijden.

Tja, dan had ie de recordverdediger kunnen worden, vooralsnog is dat volgens mij J. Stom voor €17mlj, (PSV-ManU). Maar ergens heb ik ook het gevoel dat in er vanuit Duitsland minder met geld gesmeten wordt (tenzij het echt topspelers betreft).
 
Die 40% is over de winst. Nu scheelt dat niet super veel omdat het aankoopbedrag relatief laag was, maar dat moet je wel in je achterhoofd houden.
 
Tja, dan had ie de recordverdediger kunnen worden, vooralsnog is dat volgens mij J. Stom voor €17mlj, (PSV-ManU). Maar ergens heb ik ook het gevoel dat in er vanuit Duitsland minder met geld gesmeten wordt (tenzij het echt topspelers betreft).

:unsure: Hij had ook zijn been kunnen breken of zijn kruisbanden kunnen scheuren.:rolleyes: ;)

De transfersom stond al vast. Daar had een EK niets aan veranderd. :shifty:
 
Terug
Bovenaan Onderaan