Jeffrey Bruma

Spelers die 20 miljoen kosten komen überhaubt niet naar Nederland. Moreno heeft ook geen 20 miljoen gekost. PSV moet nu op zoek naar een behoorlijke CV voor een redelijk bedrag. Mij lijkt dat je buiten de eredivisie best een goede CV kunt vinden voor 4-6 miljoen.

En PSV vangt nu toch ook meer voor de betere spelers? Waren het eerst bedragen van 9-10 miljoen voor Mertens/Lens, of 13 miljoen voor Dzsudzsak, is het nu 15 miljoen voor Bruma, 20 voor Wijnaldum en 35 voor Depay. Er is een duidelijke tendens dat de betere spelers van PSV ook meer opbrengen.
Het is geen 15 miljoen voor Bruma maar 13,5...
En hoe mensen er bij komen dat hij maar 1 miljoen heeft gekost is mij een raadsel: alle media van toen hadden het over 3-3,5 miljoen en zelfs Wiki heeft het over ruim 2 miljoen...
Dus heb je zelf pakweg 3 miljoen betaald en nu 40% van de winst (10 miljoen) gaat ook nog naar Chelsea: houdt je 6 miljoen over.
Buiten dat gaat het mij niet alleen om wat je overhoudt en voor hoeveel hij is aangetrokken, maar over de bedragen van nu anno 2016. Je zal zien dat Wolfsburg over 2 jaar 30 miljoen of meer voor hem vraagt. Dan doe je het nu als PSV zijnde niet goed met 13,5 wat niet eens in zijn geheel op je rekening komt te staan.
 
Het is geen 15 miljoen voor Bruma maar 13,5...
En hoe mensen er bij komen dat hij maar 1 miljoen heeft gekost is mij een raadsel: alle media van toen hadden het over 3-3,5 miljoen en zelfs Wiki heeft het over ruim 2 miljoen...
Dus heb je zelf pakweg 3 miljoen betaald en nu 40% van de winst (10 miljoen) gaat ook nog naar Chelsea: houdt je 6 miljoen over.
Buiten dat gaat het mij niet alleen om wat je overhoudt en voor hoeveel hij is aangetrokken, maar over de bedragen van nu anno 2016. Je zal zien dat Wolfsburg over 2 jaar 30 miljoen of meer voor hem vraagt. Dan doe je het nu als PSV zijnde niet goed met 13,5 wat niet eens in zijn geheel op je rekening komt te staan.

Ehm, ik lees nu zelfs €11.5mlj dat door bonussen kan oplopen tot €15, dat voelt inderdaad wel aan de magere kant ja.
 
Het is geen 15 miljoen voor Bruma maar 13,5...
En hoe mensen er bij komen dat hij maar 1 miljoen heeft gekost is mij een raadsel: alle media van toen hadden het over 3-3,5 miljoen en zelfs Wiki heeft het over ruim 2 miljoen...
Dus heb je zelf pakweg 3 miljoen betaald en nu 40% van de winst (10 miljoen) gaat ook nog naar Chelsea: houdt je 6 miljoen over.
Buiten dat gaat het mij niet alleen om wat je overhoudt en voor hoeveel hij is aangetrokken, maar over de bedragen van nu anno 2016. Je zal zien dat Wolfsburg over 2 jaar 30 miljoen of meer voor hem vraagt. Dan doe je het nu als PSV zijnde niet goed met 13,5 wat niet eens in zijn geheel op je rekening komt te staan.

D'r circuleren 2 bedragen:
1. 1 miljoen, met een doorverkooppercentage van 30-40%
2. 3,5 miljoen, en dat was 'm.

Verkoop verschilt tussen 13,5-15 miljoen.

Als je uitgaat van het meest negatieve scenario, dan heeft PSV uiteindelijk 8,9 miljoen betaald voor Bruma, en dat lijkt me onwaarschijnlijk. Overigens hebben ze dan nog 4,6 miljoen winst gemaakt, maar dat is relatief gezien niet veel. Maar dat is alleen áls er 3,5 miljoen met 40% over de transferwaarde is betaald. Áls. In elk ander scenario is er flink wat meer verdiend en financieel gezien is het dan verdedigbaar.

Edit: dat een club uit een sterkere competitie meer vangt, is logisch. Wij vangen ook meer voor een speler dan een club uit Zweden.
 
Laatst bewerkt:
D'r circuleren 2 bedragen:
1. 1 miljoen, met een doorverkooppercentage van 30-40%
2. 3,5 miljoen, en dat was 'm.

Verkoop verschilt tussen 13,5-15 miljoen.

Als je uitgaat van het meest negatieve scenario, dan heeft PSV uiteindelijk 8,9 miljoen betaald voor Bruma, en dat lijkt me onwaarschijnlijk. Overigens hebben ze dan nog 4,6 miljoen winst gemaakt, maar dat is relatief gezien niet veel. Maar dat is alleen áls er 3,5 miljoen met 40% over de transferwaarde is betaald. Áls. In elk ander scenario is er flink wat meer verdiend en financieel gezien is het dan verdedigbaar.

Er worden diverse bedragen genoemd. Het exacte bedrag en alle voorwaarden krijgen we toch niet te horen. De ins en outs houden alle partijen voor zichzelf. Dit komt allemaal pas veel later (deels) naar buiten als er weer onderhandeld wordt over een volgende transfer.
 
Er worden diverse bedragen genoemd. Het exacte bedrag en alle voorwaarden krijgen we toch niet te horen. De ins en outs houden alle partijen voor zichzelf. Dit komt allemaal pas veel later (deels) naar buiten als er weer onderhandeld wordt over een volgende transfer.

neem aan dat als je verschillende jaarverslagen doorneemt e.e.a. helder zou moeten worden?
 
Het is geen 15 miljoen voor Bruma maar 13,5...
En hoe mensen er bij komen dat hij maar 1 miljoen heeft gekost is mij een raadsel: alle media van toen hadden het over 3-3,5 miljoen en zelfs Wiki heeft het over ruim 2 miljoen...
Dus heb je zelf pakweg 3 miljoen betaald en nu 40% van de winst (10 miljoen) gaat ook nog naar Chelsea: houdt je 6 miljoen over.
Buiten dat gaat het mij niet alleen om wat je overhoudt en voor hoeveel hij is aangetrokken, maar over de bedragen van nu anno 2016. Je zal zien dat Wolfsburg over 2 jaar 30 miljoen of meer voor hem vraagt. Dan doe je het nu als PSV zijnde niet goed met 13,5 wat niet eens in zijn geheel op je rekening komt te staan.

Heeft Brands tegenover de Telegraaf gezegd, 1 miljoen met 1 miljoen aan bonussen.
 
D'r circuleren 2 bedragen:
1. 1 miljoen, met een doorverkooppercentage van 30-40%
2. 3,5 miljoen, en dat was 'm.

Verkoop verschilt tussen 13,5-15 miljoen.

Als je uitgaat van het meest negatieve scenario, dan heeft PSV uiteindelijk 8,9 miljoen betaald voor Bruma, en dat lijkt me onwaarschijnlijk. Overigens hebben ze dan nog 4,6 miljoen winst gemaakt, maar dat is relatief gezien niet veel. Maar dat is alleen áls er 3,5 miljoen met 40% over de transferwaarde is betaald. Áls. In elk ander scenario is er flink wat meer verdiend en financieel gezien is het dan verdedigbaar.

Edit: dat een club uit een sterkere competitie meer vangt, is logisch. Wij vangen ook meer voor een speler dan een club uit Zweden.
Je uitleg lijkt mij tot zover aannemelijk.
Voor de rest worden we het niet eens over het feit dat je bijv 20 miljoen had moeten vragen om een bedrag van 15-16 miljoen te ontvangen, wat dan veel acceptabeler was geweest.
 
Iedereen valt over elkaar heen met allerlei bedragen, en rekent zichzelf arm of rijk, maar volgens mij vergeten we en beetje waar het om gaat:

PSV haalde een jong talent, die zich hier ontwikkelde tot sterkhouder, international en zelfs aanvoerder van het nationaal elftal. Dat jonge talent verlaat PSV in goed overleg, door de voordeur, naar een Europese topcompetitie en naar een Europese subtopper - een die op een haar na de halve finale van de CL misliep. Als iedere speler bij PSV zo'n carriëre zou hebben, zouden we ieder jaar kunnen genieten van talenten op het veld en van een kampioenschap. Ik zou er voor tekenen.
 
Laatst bewerkt:
Je uitleg lijkt mij tot zover aannemelijk.
Voor de rest worden we het niet eens over het feit dat je bijv 20 miljoen had moeten vragen om een bedrag van 15-16 miljoen te ontvangen, wat dan veel acceptabeler was geweest.

Ik weet niet hoeveel clubs er achter Bruma aan zaten, dan kun je de prijs opdrijven. Ben het ook met je eens dat het geen gigabedrag is. Ik kan me wel voorstellen dat PSV dit een prima bedrag vindt, en zo de wens van Bruma zelf kan inwilligen. Ook niet onbelangrijk, dat komende spelers weten dat PSV een club is die met hun meedenkt.

Wij verschillen van mening over het ontvangen bedrag. Dat is prima. (Y)
 
neem aan dat als je verschillende jaarverslagen doorneemt e.e.a. helder zou moeten worden?

Nauwelijks. In die verslagen staan alleen totaalbedragen. Daarmee kun je, als je alle informatie over transfersommen verzamelt, hooguit een indicatie krijgen of die informatie klopt. Maar dan nog blijft de vraag waar bedragen zoals huursommen, tekengeld en vergoeding zaakwaarnemer precies worden neergezet.
 
Nauwelijks. In die verslagen staan alleen totaalbedragen. Daarmee kun je, als je alle informatie over transfersommen verzamelt, hooguit een indicatie krijgen of die informatie klopt. Maar dan nog blijft de vraag waar bedragen zoals huursommen, tekengeld en vergoeding zaakwaarnemer precies worden neergezet.

Helder (je antwoord, niet de jaarrekening)
 
Hoe dan ook prima dat hij gaat. Na een sterk seizoen bij PSV vindt hij een tijd voor een nieuwe stap. Niks mis mee. En hoewel we Wolfsburg in de CL in Eindhoven versloegen, is de Bundesliga wel degelijk een stap omhoog. Ook zonder CL. Ik hoop dat hij het gaat redden daar. Zou leuk zijn voor hem en goed voor het Nederlands voetbal. Ben vooral ook benieuwd naar de nieuwe aanwas. Lombaerts vind ik een vreemde keuze. Is die man wel rechtsbenig? Daarbij erg vaak geblesseerd. Je mag best een gokje wagen, maar dan zou ik er voor de zekerheid nog een goede CV bij halen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan