Jason van Duiven (A)

Eens. Vooral als ze in 'de void tussen Jong en 1' komen. Dat hebben we wel zien gebeuren, ware het niet vooral bij talenten van een iets mindere statuur. De Sadilek, Vertessen, Saibari en misschien ook Nassoh groep. Die schaar ik anders in dan de Malen, Cody, Bergwijn, Bakayoko, hopelijk Van Duiven groep.
En ook bij Bakayoko zagen we dat de stap nog behoorlijk is van Jong naar PSV 1. Ik denk dat hij afgelopen seizoen niet zo veel had gespeeld als John niet met die spelers als El Ghazi en Hazard aan kwam kakken waar we tot op heden niets aan hebben (gehad).

Hoe ik het zelf altijd deed op Football Manager: basis 11 moet kwalitatief top zijn en de back-up jeugd mits goed genoeg, anders een aankoop. Lijkt mij 'voor het eggie' ook best prima om aan te houden.

En of ik Van Duiven goed genoeg vind? Geen idee, ik heb alleen maar wat highlights van hem gezien, dus daar kan ik niet over oordelen.
 
Daarom zou het lekker zijn als je volgend seizoen weer gaat domineren, bij een 3-0 voorsprong bij rust tegen een Fortuna of zo kan je makkelijk een jeugdspeler de kans geven. Dat was ons makke vorig seizoen, na een voorsprong bijna nooit dominant en altijd maar weer achterover gaan leunen..
ik heb met Bosz wel het gevoel dat dat gaat verbeteren en dar daarom de jeugd ook meer kansen gaat krijgen.
 
En ook bij Bakayoko zagen we dat de stap nog behoorlijk is van Jong naar PSV 1. Ik denk dat hij afgelopen seizoen niet zo veel had gespeeld als John niet met die spelers als El Ghazi en Hazard aan kwam kakken waar we tot op heden niets aan hebben (gehad).

Hoe ik het zelf altijd deed op Football Manager: basis 11 moet kwalitatief top zijn en de back-up jeugd mits goed genoeg, anders een aankoop. Lijkt mij 'voor het eggie' ook best prima om aan te houden.

En of ik Van Duiven goed genoeg vind? Geen idee, ik heb alleen maar wat highlights van hem gezien, dus daar kan ik niet over oordelen.
Het probleem met Bakayoko was m.i. dat hij meteen het team moest dragen. Memphis, Stevie, Malen, Cody en Madueke konden allemaal als talent gebracht worden, terwijl jongens als Mertens, Lozano of een prime Memphis of Stevie daar al stonden. Dat had Bakayoko moeten doen met Cody aan zijn zijde, maar Cody ging gauw weg en Madueke toen ook. Daardoor hadden we een gat op de vleugels, en moest Baka meteen prime Cody vervangen, ipv talent Madueke.
 
Ik vind een kans geven altijd belangrijk. Maar dat zal ook gebeuren met trainingen en evt vriendschappelijke wedstrijden. Of Duiven er klaar voor is zullen we dan zien.

Wel vind ik dat mensen soms enorme verwachtingen. Niet ieder talent is van het niveau van Xavi en zal direct het verschil maken. Integendeel het heeft vaak een lange aanloop nodig. Kijk naar Bakayoko die stond er ook niet direct en speelde enorm sterk in de kkd.

Bij psv heb je geen tijd om zomaar een keer iets te proberen. Daar zit wat geduld bij. Tenzij je zo goed bent maar dan dwing je dat zelf af.
 
Ik vind een kans geven altijd belangrijk. Maar dat zal ook gebeuren met trainingen en evt vriendschappelijke wedstrijden. Of Duiven er klaar voor is zullen we dan zien.

Wel vind ik dat mensen soms enorme verwachtingen. Niet ieder talent is van het niveau van Xavi en zal direct het verschil maken. Integendeel het heeft vaak een lange aanloop nodig. Kijk naar Bakayoko die stond er ook niet direct en speelde enorm sterk in de kkd.

Bij psv heb je geen tijd om zomaar een keer iets te proberen. Daar zit wat geduld bij. Tenzij je zo goed bent maar dan dwing je dat zelf af.
Bakayoko staat er nog steeds niet.
 
Ik vind een kans geven altijd belangrijk. Maar dat zal ook gebeuren met trainingen en evt vriendschappelijke wedstrijden. Of Duiven er klaar voor is zullen we dan zien.

Wel vind ik dat mensen soms enorme verwachtingen. Niet ieder talent is van het niveau van Xavi en zal direct het verschil maken. Integendeel het heeft vaak een lange aanloop nodig. Kijk naar Bakayoko die stond er ook niet direct en speelde enorm sterk in de kkd.

Bij psv heb je geen tijd om zomaar een keer iets te proberen. Daar zit wat geduld bij. Tenzij je zo goed bent maar dan dwing je dat zelf af.
En dat laatste stuk, dat is wat ik continu lees als het om de jeugdspelers gaat maar bijna nooit van te voren zie als het om twijfelachtige huurlingen en aankopen gaat. Waar zit het hem dan in eigenlijk? Waarom krijgt de huurling van een andere club wel die kans van ons maar de eigen jeugd die niets heeft gekost altijd van alles te bewijzen moet hebben? Hoever heeft er letterlijk voor gezorgd dat we Sambo hebben moeten verhuren. Ik las toen maar mondjesmaat kritische geluiden over de verhuur van Sambo. Nee, hij moest het maar elders even gaan bewijzen etc. Hoever kreeg wel de kans en hij was waardeloos!
En de verwachtingen zijn bij PSV altijd hoog, of je nou op je 17e debuteert of op je 21e. Goed genoeg is oud genoeg. Een diep zal iedere speler wel hebben gedurende het seizoen maar bij PSV wordt een diepje van een jeugdspeler vaker hard beoordeeld dan het maanden lang niet presteren van de aankopen en huurlingen. Van die cultuur moeten we af. Kan de jeugd niet met de verwachtingen omgaan, dan moeten ze maar bij Heerenveen gaan voetballen.
 
En ook bij Bakayoko zagen we dat de stap nog behoorlijk is van Jong naar PSV 1. Ik denk dat hij afgelopen seizoen niet zo veel had gespeeld als John niet met die spelers als El Ghazi en Hazard aan kwam kakken waar we tot op heden niets aan hebben (gehad).

Hoe ik het zelf altijd deed op Football Manager: basis 11 moet kwalitatief top zijn en de back-up jeugd mits goed genoeg, anders een aankoop. Lijkt mij 'voor het eggie' ook best prima om aan te houden.

En of ik Van Duiven goed genoeg vind? Geen idee, ik heb alleen maar wat highlights van hem gezien, dus daar kan ik niet over oordelen.
Als je zegt dat spelers als El Ghazi (en Til) niet beschikken over het benodigde PSV niveau, dan ben ik het met je eens. Maar om te zeggen dat je er niks aan hebt gehad gaat ook ver. El Ghazi heeft 8 keer gescoord van PSV (elke 148 minuten een goal waarmee hij 1: 1,64 loopt, geen slecht rendement voor een buitenspeler). Als het een eigen jeugdspeler was met een laag salaris had ik hem er graag bij gehouden, maar vanwege zijn salaris zou ik er afscheid van nemen.

Wat ik heb gezien van Van Duiven is dat hij niet per sé heel getalenteerd is. Ik zie wel bij hem de verbetenheid om te scoren zoals destijds RVN die zelf ook niet te boek stond als groot talent bij FC Den Bosch. Met wilskracht kun je een eind komen. In het positieve scenario wordt een nieuwe Ruud. Worstcase scenario dan is het een nieuwe Piroe of Konings die veel scoorden in de jeugd, maar nooit een grote loopbaan hebben gehad. Hij heeft ook een veel scorend broertje, dus daarmee stijgt de kans dat een Van Duiven het gaat maken bij PSV.
 
Als je zegt dat spelers als El Ghazi (en Til) niet beschikken over het benodigde PSV niveau, dan ben ik het met je eens. Maar om te zeggen dat je er niks aan hebt gehad gaat ook ver. El Ghazi heeft 8 keer gescoord van PSV (elke 148 minuten een goal waarmee hij 1: 1,64 loopt, geen slecht rendement voor een buitenspeler). Als het een eigen jeugdspeler was met een laag salaris had ik hem er graag bij gehouden, maar vanwege zijn salaris zou ik er afscheid van nemen.
Dat eerste en dat laatste inderdaad. Ik vind dat salaris een van de belangrijkste peilers is wat je van een speler mag verwachten en of je hem erbij moet houden of niet. Daar zit het al langer niet goed bij PSV.

Potentie (en daarmee leeftijd) is er ook een van. Een jonge gast mag wat wmb wat meer foutjes maken of tijdelijk minder leveren dan een ervaren jongen.

Maar het was idd wat gechargeerd om te zeggen dat je er niets aan hebt gehad (geldt ook voor Hazard en Til) want ze hebben echt wel wat geleverd, alleen niet gelijk aan wat ze kosten
Wat ik heb gezien van Van Duiven is dat hij niet per sé heel getalenteerd is. Ik zie wel bij hem de verbetenheid om te scoren zoals destijds RVN die zelf ook niet te boek stond als groot talent bij FC Den Bosch. Met wilskracht kun je een eind komen. In het positieve scenario wordt een nieuwe Ruud. Worstcase scenario dan is het een nieuwe Piroe of Konings die veel scoorden in de jeugd, maar nooit een grote loopbaan hebben gehad. Hij heeft ook een veel scorend broertje, dus daarmee stijgt de kans dat een Van Duiven het gaat maken bij PSV.
Ik denk dat je over uitzonderlijk veel talent moet beschikken om er direct te staan bij een grote club vanaf je debuut in het profvoetbal. Zo niet dan is een hoop vlieguren maken dmv verhuur aan een lagere club echt een goede optie. Dan kun je nog wat wennen, foutjes maken en pieken afwisselen met dalen. En als je terugkeert met al die bagage de stap zetten naar het eerste van een club dat altijd kampioen wil worden.

Of het moet zijn dat je in de luwte van een topspeler stappen kunt zetten door mee te trainen en af en toe je minuten te maken zoals Cody, Bergwijn en volgens mij ook Memphis hebben gedaan. Maar in die situatie zit PSV nu niet echt
 
En dat laatste stuk, dat is wat ik continu lees als het om de jeugdspelers gaat maar bijna nooit van te voren zie als het om twijfelachtige huurlingen en aankopen gaat. Waar zit het hem dan in eigenlijk? Waarom krijgt de huurling van een andere club wel die kans van ons maar de eigen jeugd die niets heeft gekost altijd van alles te bewijzen moet hebben? Hoever heeft er letterlijk voor gezorgd dat we Sambo hebben moeten verhuren. Ik las toen maar mondjesmaat kritische geluiden over de verhuur van Sambo. Nee, hij moest het maar elders even gaan bewijzen etc. Hoever kreeg wel de kans en hij was waardeloos!
En de verwachtingen zijn bij PSV altijd hoog, of je nou op je 17e debuteert of op je 21e. Goed genoeg is oud genoeg. Een diep zal iedere speler wel hebben gedurende het seizoen maar bij PSV wordt een diepje van een jeugdspeler vaker hard beoordeeld dan het maanden lang niet presteren van de aankopen en huurlingen. Van die cultuur moeten we af. Kan de jeugd niet met de verwachtingen omgaan, dan moeten ze maar bij Heerenveen gaan voetballen.
Dat de scouting bagger is en met bagger aan komt zetten maakt niet ineens dat spelers als Sambo of Van Duiven een kans moeten krijgen. In de voorbereiding prima maar dan verhuren zoals met Sambo is gedaan. De scouting moet gewoon op de schop wanneer die niet met betere spelers aan komt zetten dan dat je al hebt. Nogmaals maakt dat niet dat die eigen spelers goed genoeg zijn voor een kans omdat elders in de club fouten worden gemaakt.
 
Dat de scouting bagger is en met bagger aan komt zetten maakt niet ineens dat spelers als Sambo of Van Duiven een kans moeten krijgen. In de voorbereiding prima maar dan verhuren zoals met Sambo is gedaan. De scouting moet gewoon op de schop wanneer die niet met betere spelers aan komt zetten dan dat je al hebt. Nogmaals maakt dat niet dat die eigen spelers goed genoeg zijn voor een kans omdat elders in de club fouten worden gemaakt.
Zolang we geen grote talenten meer kunnen of willen scouten, moet een van Duiven de voorkeur krijgen en niet dat we gelijk gaan roepen dat ie zich eerst maar eens elders moet bewijzen. We kunnen geen Ronaldo’s meer scouten en hebben ook geen grote zak met geld om 30 miljoen neer te leggen voor een speler. En dan moet je Sambo en van Duiven een eerlijke kans geven en niet alleen in de voorbereiding. Hun succes is net zo onzeker als dat van de twijfelachtige huurlingen en aankopen. Alleen zijn van Duiven en Sambo wel gratis..
 
Zolang we geen grote talenten meer kunnen of willen scouten, moet een van Duiven de voorkeur krijgen en niet dat we gelijk gaan roepen dat ie zich eerst maar eens elders moet bewijzen. We kunnen geen Ronaldo’s meer scouten en hebben ook geen grote zak met geld om 30 miljoen neer te leggen voor een speler. En dan moet je Sambo en van Duiven een eerlijke kans geven en niet alleen in de voorbereiding. Hun succes is net zo onzeker als dat van de twijfelachtige huurlingen en aankopen. Alleen zijn van Duiven en Sambo wel gratis..
Eens. Maar als we ons kunnen versterken met bijvoorbeeld van Ewijk en daar is financiële ruimte voor dan moet je dat vooral niet nalaten omdat je dan Sambo zou ‘belemmeren’. Laat die 2 het maar uitvechten als je daar geld voor hebt.
 
En dat laatste stuk, dat is wat ik continu lees als het om de jeugdspelers gaat maar bijna nooit van te voren zie als het om twijfelachtige huurlingen en aankopen gaat. Waar zit het hem dan in eigenlijk?
Ik denk dat als men een huurspeler/transfer aantrekt dat daar al de overweging moet zijn dat dit een toegevoegde waarde gaat zijn van het team. De speler heeft wellicht al ervaring op het hoogste niveau. Daarnaast denk ik ook dat deze spelers zich moeten bewijzen. Je ziet ook vaak dat ze op de bank/tribune belanden. Denk aan bijv Lato of Savio.
Waarom krijgt de huurling van een andere club wel die kans van ons maar de eigen jeugd die niets heeft gekost altijd van alles te bewijzen moet hebben?
Denk wat je zegt. Een huurling heeft kosten gemaakt. Hierdoor was iemand van de club overtuigd dat hij genoeg talent had om een toegevoegde waarde te spelen. Waarschijnlijk ook op een positie waar de coach nog niet voldoende vertrouwen heeft in de jeugd. Idealiter is dit besproken.
Hoever heeft er letterlijk voor gezorgd dat we Sambo hebben moeten verhuren. Ik las toen maar mondjesmaat kritische geluiden over de verhuur van Sambo. Nee, hij moest het maar elders even gaan bewijzen etc. Hoever kreeg wel de kans en hij was waardeloos!
Maar dit vind ik eerder een kritiek op aankoop dan een verhaal over kansen. Ja Hoever heeft een kans gehad. Maar is ook vrij snel op het slechte pad gekomen en eigenlijk super weinig minuten gespeeld. Zeker voor een huurling. Ik denk ook niet dat hij de reden was dat Sambo moest vertrekken. Ik denk dat simpelweg PSV, o.a. de coach en td, had ingeschat dat Sambo nog niet klaar was voor de basis van PSV. Wat volgensmij kloppend is. Ik denk zelfs dat Mwene en Teze hoger stonden als RB dan Sambo. Dan heeft Sambo weinig speeltijd bij PSV. Dan kan Sparta een mooie tussenoplossing zijn. Daar kan hij alles spelen en stappen maken. Dat is per speler anders. Ik denk dat het verhuur Sambo beter heeft gedaan dan bij PSV op de bank beginnen.
En de verwachtingen zijn bij PSV altijd hoog, of je nou op je 17e debuteert of op je 21e. Goed genoeg is oud genoeg.
Yes zeker! Maar dat betekend ook dat een hoop spelers simpelweg nog niet goed genoeg zijn voor de basis en dus weinig tot geen speelminuten maken. Dat komt wel zodra ze goed genoeg zijn. Bij de ene speler kan dat op zijn 17e, de ander 21e en iemand anders weer pas met 23e.
Een diep zal iedere speler wel hebben gedurende het seizoen maar bij PSV wordt een diepje van een jeugdspeler vaker hard beoordeeld dan het maanden lang niet presteren van de aankopen en huurlingen.
Door de supporters of de club?

In beide gevallen ben ik het eigenlijk oneens. Er zijn mensen die harder oordelen op sommige spelers. Maar ik heb wel het idee dat mensen ook sneller positief zijn over jeugdspelers. Kijk alleen al naar hoeveel mensen roepen om van Duiven.

Aankopen en huurlingen worden ook gewoon beoordeeld. Hoever is weggestuurd en speelde nooit. Ramalho is het meerendeel ook eens dat hij beter kan vertrekken. Dus ik vind niet helemaal correct dat een aankoop/huurling meer krediet heeft dan een Jeugdspeler. Transfersom zal meespelen maar goed dat komt ook omdat er een gedachte achter had moeten zitten. Dit doet PSV weleens fout.

Ik denk dat iedere speler van PSV onder een vergrootglas licht en negatieve feedback ontvangt zodra die in een dipje zit. Sommige spelers hebben de sympathie (en kwaliteit) mee (bijv Gakpo) en andere hebben wat pech en worden harder aangepakt.
Van die cultuur moeten we af. Kan de jeugd niet met de verwachtingen omgaan, dan moeten ze maar bij Heerenveen gaan voetballen.
Helemaal mee eens. Maar een jeugdspeler moet ook wel beter zijn dan de huidige spelers op de selectie. Anders kun je jong psv opstellen in wedstrijd 1 maar gegarandeerd valt 90% bij wedstrijd 2 al af omdat ze (nog) niet voldoende kwaliteit hebben.

Ik ben helemaal voor het inpassen van jeugd. Alleen soms word er wat te snel gehyped. Feit is dat er maar weinig spelers goed genoeg zijn voor PSV1 en dat moeten ze laten zien op eerst de trainingen (kan je het tempo uberhaupt aan), dan de oefenwedstrijden/invalbeurten en uiteindelijk in de basis. De ene speler doet dat wat sneller dan de ander.

Soms lijkt het of een PSV1 speler slecht is. En dat is hij wellicht ook. Maar een slechte PSV1 speler is vaak nog veel beter dan een goede KKD speler..
 
Zolang we geen grote talenten meer kunnen of willen scouten, moet een van Duiven de voorkeur krijgen en niet dat we gelijk gaan roepen dat ie zich eerst maar eens elders moet bewijzen. We kunnen geen Ronaldo’s meer scouten en hebben ook geen grote zak met geld om 30 miljoen neer te leggen voor een speler. En dan moet je Sambo en van Duiven een eerlijke kans geven en niet alleen in de voorbereiding. Hun succes is net zo onzeker als dat van de twijfelachtige huurlingen en aankopen. Alleen zijn van Duiven en Sambo wel gratis..
PSV moet gewoon zorgen voor goede aankopen. De spits is wel een cruciaal onderdeel van het team. Ik denk niet dat Van Duiven klaar is om PSV dat te dragen. En dan is het toch afwegen waar PSV en Van Duiven het meest mee geholpen zijn? Blijven als reserve of verhuurd worden. Ik denk wel dat JPSV minder uitdaging biedt.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
PSV moet gewoon zorgen voor goede aankopen. De spits is wel een cruciaal onderdeel van het team. Ik denk niet dat Van Duiven klaar is om PSV dat te dragen. En dan is het toch afwegen waar PSV en Van Duiven het meest mee geholpen zijn? Blijven als reserve of verhuurd worden. Ik denk wel dat JPSV minder uitdaging biedt.
Verhuren aan een ED club; Heracles bijvoorbeeld.
 
Om op de bank niets beter te worden of weer een jaartje bij Jong in de KKD mag voetballen? Liever elders bij een eerste elftal van een club in de ED
Daar heeft PSV helemaal niets aan. Het is niet eens een garantie dat hij bij een andere club speelt.
 
Gewoon verhuren. Als blijkt dat ie amper speelt, in de winterstop terughalen en gewoon weer voor (Jong) PSV ballen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan