Jason van Duiven (A)

Zou je hem 1e spits van PSV willen maken met een jaartje 1e divisie ervaring? Hij is zeker getalenteerd, maar volgens mij nog niet klaar voor zo’n rol.
Welke ervaring had Ronaldo toen hij naar PSV kwam?

2 wedstrijden in de Recopa Sudamericaca (Zuid Amerikaanse supercup)
8 wedstrijden in de LIbertadores

Eerste seizoen bij PSV 1994 -1995
Competitie 33 wedstrijden 30 goals
KNVB Beker 1 wedstrijd 2 goals
UEFA Cup 2 wedstrijden 3 goals.

En de rest is geschiedenis. :rolleyes:
 
Daarom zou ik hem gewoon 1e half jaar bij PSV laten spelen in het 1e. Genoeg invalbeurten maken. Gaat het goed: Eerste spits. Lukt het nog niet: In de winter verhuren.
Wanneer laat je hem invallen? Bij 4-0? Die luxe hebben we al jaren niet meer. Onze wisselspelers moeten al jaren iets extra’s brengen, omdat we óf achterstaan of een kleine voorsprong verdedigen. Ik zeg lekker meters laten maken bij een eredivisionist. Zie Sambo. Op die leeftijd moet je spelen, spelen en nog eens spelen.
 
Ik zou zeggen, eerste wedstrijden van het eredivisie seizoen laten starten en Luuk laten invallen (Luuk wel laten starten in de Europese voorrondes) en als hij nog niet helemaal is waar hij moet zijn, dan laat je Luuk overnemen en laat je van Duiven regelmatig invallen. Het is hierbij wel belangrijk dat je goede spelers eromheen hebt die goed kunnen voetballen, assists kunnen geven en scoren, dat laatste vooral om het mogelijke gebrek aan scoren van Jason op te vangen. Ik zou daarom investeren in een goede linksbuiten. En dan met Xavi Simons achter hem die ook weet wat scoren en voetballen is, Veerman die vooral weet wat voetballen is, en Bakayoko die al aan zijn voorzetten aan het werken is, is die druk niet vooral op van Duiven gericht en zal hij ook genoeg aanvoer hebben.

Aankoop - van Duiven - Bakayoko
(Luuk)

Xavi Simons

Veerman Aankoop

Zo moet het middenveld en de aanvalslinie eruit zien ongeveer..
 
  • Leuk
Reactions: DrJ
Bakayoko schoot heel de KKD aan gort, en bij hem hebben we ook kunnen zien dat de stap nog behoorlijk is om te presteren in de ED/PSV 1. Ik denk daarom niet dat we komend seizoen veel moeten verwachten van Van Duiven.
 
Welke ervaring had Ronaldo toen hij naar PSV kwam?

2 wedstrijden in de Recopa Sudamericaca (Zuid Amerikaanse supercup)
8 wedstrijden in de LIbertadores

Eerste seizoen bij PSV 1994 -1995
Competitie 33 wedstrijden 30 goals
KNVB Beker 1 wedstrijd 2 goals
UEFA Cup 2 wedstrijden 3 goals.

En de rest is geschiedenis. :rolleyes:
Mag toch hopen dat we niet ieder talent gaan vergelijken met Ronaldo.

PSV1 is geen leerschool. Als hij net zoveel talent als Ronaldo heeft dan word hij vanzelf wel in de basis gezet.
Zoals Jur 1913 zegt, zijn genoeg spelers die moeite hebben met PSV1. Soms duurt het tijd en sommige staan er direct. Ervaring is niet altijd belangrijk. Maar het proces is zeker niet verkeerd wat PSV met een aantal jonge talenten inslaat.


Ik vind het erg opportunistisch om een speler die aardig presteert in de KKD meteen te verwachten om de aanvalsleider van PSV te worden.
 
Welke ervaring had Ronaldo toen hij naar PSV kwam?

2 wedstrijden in de Recopa Sudamericaca (Zuid Amerikaanse supercup)
8 wedstrijden in de LIbertadores

Eerste seizoen bij PSV 1994 -1995
Competitie 33 wedstrijden 30 goals
KNVB Beker 1 wedstrijd 2 goals
UEFA Cup 2 wedstrijden 3 goals.

En de rest is geschiedenis. :rolleyes:
Nu ga je Van Duiven vergelijken met Ronaldo, die de wereldtop haalde. Denk je serieus dat Van Duiven wereldtop wordt? Ik denk eerder dat hij PSV1 niet gaat halen. Maar we zullen zien. Gelukkig is PSV/RvN verstandiger, en zullen ze hem heel langzaam wat minuutjes gaan geven, en dan mag hij het laten zien.
 
Mag toch hopen dat we niet ieder talent gaan vergelijken met Ronaldo.

PSV1 is geen leerschool. Als hij net zoveel talent als Ronaldo heeft dan word hij vanzelf wel in de basis gezet.
Zoals Jur 1913 zegt, zijn genoeg spelers die moeite hebben met PSV1. Soms duurt het tijd en sommige staan er direct. Ervaring is niet altijd belangrijk. Maar het proces is zeker niet verkeerd wat PSV met een aantal jonge talenten inslaat.


Ik vind het erg opportunistisch om een speler die aardig presteert in de KKD meteen te verwachten om de aanvalsleider van PSV te worden.
En na 3 wedstrijden in het eerste gaat iedereen weer los op Van Duiven, Stewart en Brands...
 
Nu ga je Van Duiven vergelijken met Ronaldo, die de wereldtop haalde. Denk je serieus dat Van Duiven wereldtop wordt? Ik denk eerder dat hij PSV1 niet gaat halen. Maar we zullen zien. Gelukkig is PSV/RvN verstandiger, en zullen ze hem heel langzaam wat minuutjes gaan geven, en dan mag hij het laten zien.
Je kan ook een Inzaghi zijn :) Die was top in scoren, scoren en nog eens scoren. Hij kon alleen niet zo goed voetballen.
 
Ik had hem wel wat minuten willen zien maken toen Luuk zo uit vorm was. Nu blijft t gissen en kan je denk ik beter verhuren tenminste ik hoop wel dat we volgend seizoen dan een back up spits hebben voor Luuk. Die is namelijk wel echt nodig.
 
Welke ervaring had Ronaldo toen hij naar PSV kwam?

2 wedstrijden in de Recopa Sudamericaca (Zuid Amerikaanse supercup)
8 wedstrijden in de LIbertadores

Eerste seizoen bij PSV 1994 -1995
Competitie 33 wedstrijden 30 goals
KNVB Beker 1 wedstrijd 2 goals
UEFA Cup 2 wedstrijden 3 goals.

En de rest is geschiedenis. :rolleyes:
Dat is lekker vergelijkingsmateriaal. Er zijn maar weinig 18-jarigen die zich bij PSV in de basis gespeeld hebben. Is Van Duiven dan zo'n megatalent?
Wanneer laat je hem invallen? Bij 4-0? Die luxe hebben we al jaren niet meer. Onze wisselspelers moeten al jaren iets extra’s brengen, omdat we óf achterstaan of een kleine voorsprong verdedigen. Ik zeg lekker meters laten maken bij een eredivisionist. Zie Sambo. Op die leeftijd moet je spelen, spelen en nog eens spelen.
Helemaal eens. Als hij eredivisiewaardig is (met z'n 18 jaar ook maar de vraag), lekker contract verlengen en verhuren.
 
Dat is lekker vergelijkingsmateriaal. Er zijn maar weinig 18-jarigen die zich bij PSV in de basis gespeeld hebben. Is Van Duiven dan zo'n megatalent?

Helemaal eens. Als hij eredivisiewaardig is (met z'n 18 jaar ook maar de vraag), lekker contract verlengen en verhuren.
Waarom leiden we eigenlijk jeugdspelers op? :confused: Om te verhuren aan andere clubs. :shrug:
Gooi maar voor de leeuwen. We kunnen ook stoppen met opleiden en alleen maar kopen en huren.
Lekker in de middenmoot gaan spelen als het geld het niet toelaat om in de top te spelen.
 
  • Leuk
Reactions: DrJ
Gewoon in de zomer mee laten draaien en minuten laten maken in oefenpotjes. Gaat dat goed, dan kan ie een rol als invaller bij PSV 1 krijgen. Zo niet kun je hem verhuren. Zo makkelijk kan het zijn. Ik vind hem nog niet klaar om basisspeler te zijn in PSV 1. We kunnen ook te hard van stapel lopen. Die jongen heeft 1 seizoen kkd achter de rug en het is nou niet alsof hij de KKD helemaal ondersteboven heeft geschoten. Hij heeft het goed gedaan, maar er zijn nog wel stappen te zetten. Bakayoko moet een beetje een leerschool zijn voor PSV wat dat betreft. De stap van KKD naar top Eredivisie is groot.
 
Waarom leiden we eigenlijk jeugdspelers op? :confused: Om te verhuren aan andere clubs. :shrug:
Gooi maar voor de leeuwen. We kunnen ook stoppen met opleiden en alleen maar kopen en huren.
Lekker in de middenmoot gaan spelen als het geld het niet toelaat om in de top te spelen.
Dat kan toch een prima tussenstop zijn. Meetrainen met het eerste en voornamelijk in het tweede ook. Weg laten kwijnen op de bank lijkt me sowieso verkeerd.
 
Wanneer laat je hem invallen? Bij 4-0? Die luxe hebben we al jaren niet meer. Onze wisselspelers moeten al jaren iets extra’s brengen, omdat we óf achterstaan of een kleine voorsprong verdedigen. Ik zeg lekker meters laten maken bij een eredivisionist. Zie Sambo. Op die leeftijd moet je spelen, spelen en nog eens spelen.
Precies dit, rustig brengen lukt zelden. Laat hij echt wat zien in de voorbereiding dan kan je nog twijfelen, maar heeft ie het daar lastig dan is 1 jaar verhuren aan een ED club geen verkeerde optie. Maar dan niet 1 due de helft van de tijd maar op gras speelt.
 

Volgend seizoen PSV-1 voor de Duif en gaat Icy de Keuken Kampioen Divisie aan gort spelen :hope:
Allebei lekker bij het eerste halen en laten proeven hoe het werkt bij een eerste elftal. Ondertussen de wedstrijden wel bij Jong blijven maken

Zijn allebei ook 'alweer' 18
 
  • Leuk
Reactions: DrJ
Toch moeite om enthousiast te worden over hem. Betwijfel of hij sterk / behendig genoeg is om zich staande te houden voorin op een hoger niveau. Maar mogelijk is het aansluiten bij 1 wel een opstap naar verhuur naar een lagere ED-club.
 
Toch moeite om enthousiast te worden over hem. Betwijfel of hij sterk / behendig genoeg is om zich staande te houden voorin op een hoger niveau. Maar mogelijk is het aansluiten bij 1 wel een opstap naar verhuur naar een lagere ED-club.

Robben wat 17/18 toen hij bij PSV de sterren van de hemel speelde. Xavi is 20 en doet hetzelfde. Waarom Van Duiven niet? Gewoon proberen en kijken of het lukt in de voorbereiding.
 
Terug
Bovenaan Onderaan