Jarrad Branthwaite (V) Gehuurd van Everton

Ja tuurlijk was dat een goede prijs geweest !
Wel 10+ miljoen uitgeven voor posities op het middenveld een aanval...Maar verdediging... Ach ja...
Ik heb begrepen dat PSV voor deze strategie heeft gekozen omdat ze het belangrijker vonden dat het beoogde voetbal goed uitgevoerd kon worden dan dat de verdediging versterkt werd. Vind ik geen verkeerde gedachtegang
 
Tot nu toe een goede keuze gebleken.
Ik heb begrepen dat PSV voor deze strategie heeft gekozen omdat ze het belangrijker vonden dat het beoogde voetbal goed uitgevoerd kon worden dan dat de verdediging versterkt werd. Vind ik geen verkeerde gedachtegang
Tot nu toe werkt het en ik denk het overige gedeelte ook. Normaal gesproken zou ik eerder neigen naar de verdediging is als de fundering van een huis. Het is heel vaak mis gegaan of ingestort (denk aan periode Fred Rutten). Maar dit keer klopt alles, waardoor je wat verschil kunt opvangen. De organisatie en staff zijn goed, de trainer zit overal dicht op, financieel zijn er geen zorgen, we hebben een erg gemotiveerde selectie en brede bank dus veel komt op het goede moment. Ajax viel weg als concurrent, een blauwtje van Feyenoord hier, wat gesukkel van AZ daar.
Misschien valt het defensieve stuk nog wel mee. Spelers als Dest, Teze en Benitez renderen ook prima.
 
Tot nu toe een goede keuze gebleken.
Oke ik ben het enigszins eens met de opmerkingen dat het tot nu toe werkt en goed uitpakt.
Maar dat is niet vanwege het beleid.
Nu is er sprake van een blessure op precies die positie waar een ongekende luxe is: Lang/Lozano. Dan lijken er inderdaad geen problemen te zijn (het geluk van een kampioen?)
Wat als Ramalho of Boscagli geblesseerd raakt? Pakt het dan allemaal nog steeds zo goed uit?
Dan had Schouten achterin gestaan?
Dat de risico's niet optreden betekent m.i. niet dat het beleidsmatig/zakelijk gezien onder controle is.
(Obispo is toch ook al ongeschikt verklaard)
Er geldt m.i. een scheve verdeling tussen verdediging en middenveld/aanval en daar neemt PSV een risico mee.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb begrepen dat PSV voor deze strategie heeft gekozen omdat ze het belangrijker vonden dat het beoogde voetbal goed uitgevoerd kon worden dan dat de verdediging versterkt werd. Vind ik geen verkeerde gedachtegang
Het geld voor Pepi had daar toch makkelijk aan besteed kunnen worden? Was er verder niks verandert aan het beoogde voetbal
 
Het geld voor Pepi had daar toch makkelijk aan besteed kunnen worden? Was er verder niks verandert aan het beoogde voetbal
Gezien de blessure van De Jong vorig jaar in combinatie met zijn vormdip en leeftijd was het geen gekke gedachte om een goede spits op de bank te hebben. De blessure van De Jong vorig jaar was gewoon mede debet aan uitschakeling in de CL, want we hadden geen echte spitsen meer van niveau. Weinig zullen hebben voorspeld dat Luuk zo fit en zo in vorm zou zijn dit seizoen.

Neemt niet weg natuurlijk dat er best nog in een centrale verdediger mag worden geinvesteerd.
 
Gezien de blessure van De Jong vorig jaar in combinatie met zijn vormdip en leeftijd was het geen gekke gedachte om een goede spits op de bank te hebben. De blessure van De Jong vorig jaar was gewoon mede debet aan uitschakeling in de CL, want we hadden geen echte spitsen meer van niveau. Weinig zullen hebben voorspeld dat Luuk zo fit en zo in vorm zou zijn dit seizoen.

Neemt niet weg natuurlijk dat er best nog in een centrale verdediger mag worden geinvesteerd.
Zeker waar. Maar nu speel je in principe elke wedstrijd met een reserve cv.
 
Wordt nu genoemd bij de Engelse top in de vorm van ManU. De bron is Mirror en sommige andere media (Wellicht niet de hoogste geloofwaardigheid, maar toch.) Transferbedrag van tussen de 85 en 90 miljoen. Kan snel gaan met die Engelse paspoorten he.
 
Wordt nu genoemd bij de Engelse top in de vorm van ManU. De bron is Mirror en sommige andere media (Wellicht niet de hoogste geloofwaardigheid, maar toch.) Transferbedrag van tussen de 85 en 90 miljoen. Kan snel gaan met die Engelse paspoorten he.
Ja, jammer dat we m niet konden behouden, anderzijds wie van de aankopen hadden we dan niet gehad ivm te kort budget.
 
Wordt nu genoemd bij de Engelse top in de vorm van ManU. De bron is Mirror en sommige andere media (Wellicht niet de hoogste geloofwaardigheid, maar toch.) Transferbedrag van tussen de 85 en 90 miljoen. Kan snel gaan met die Engelse paspoorten he.
Transfermarkt zegt nog 25 miljoen. Die 85/90 miljoen is zeker zo‘n Ten Hag-opslag bedrag.
 
Ik zie hem nu eigenlijk nooit spelen. Ik vind hem vorig jaar niet CL waardig. Al had dat er met Bosz wellicht anders uitgezien.
 
Terug
Bovenaan Onderaan