Israël & Palestina

Je mag van mij alles goedpraten hoor. Maar ik vind het nogal ongepast dat na 2 dagen al te doen. Ja palestina is ook zielig, ja, Israël is ook heel gemeen maar het praat nooit deze barbaarse aanval goed . En dat is mijn mening daarover

Ik probeer met mijn posts de gevoelens van de andere kant uit te leggen en hoe ik hier zelf in sta. En met jouw posts praat je het vermoorden van 2 miljoen mensen goed, op een nog veel groffere manier dan de kogel, namelijk uithongeren en uitdrogen.
 
Ik probeer met mijn posts de gevoelens van de andere kant uit te leggen en hoe ik hier zelf in sta. En met jouw posts praat je het vermoorden van 2 miljoen mensen goed, op een nog veel groffere manier dan de kogel, namelijk uithongeren en uitdrogen.
Ik wil eigenlijk niet op je reageren in dit topic, maar het frame dat Israel 2 miljoen Palestijnen aan het uitmoorden is, is echt schokkend. Hier laat ik het verder maar bij.
 
Je mag van mij alles goedpraten hoor. Maar ik vind het nogal ongepast dat na 2 dagen al te doen. Ja palestina is ook zielig, ja, Israël is ook heel gemeen maar het praat nooit deze barbaarse aanval goed . En dat is mijn mening daarover
Als je het over goedpraten heb, horen we al decennialang vooral hoe de onderdrukking, uitbuiting en massamoorden door Israelische regeringen wordt goedgepraat. Als je net doet alsof Palestijnse terreuraanvallen in een vacuum ontstaan en uit de lucht komen vallen, ben je ronduit naief (in het meest positieve geval).
 
Ik probeer met mijn posts de gevoelens van de andere kant uit te leggen en hoe ik hier zelf in sta. En met jouw posts praat je het vermoorden van 2 miljoen mensen goed, op een nog veel groffere manier dan de kogel, namelijk uithongeren en uitdrogen.
Jij praat hiermee wellicht onbewust de acties van Hamas goed. Ik kan het niet anders interpreteren. Sorry
 
Als je het over goedpraten heb, horen we al decennialang vooral hoe de onderdrukking, uitbuiting en massamoorden door Israelische regeringen wordt goedgepraat. Als je net doet alsof Palestijnse terreuraanvallen in een vacuum ontstaan en uit de lucht komen vallen, ben je ronduit naief (in het meest positieve geval).
ik doe gewoon niet mee aan her excuses zoeken voor deze massa slachting. Mijn morele kompas heeft daar geen zin in. Sorry
 
Dat is toch echt iets anders dan 2 miljoen mensen vermoorden. Vooralsnog zijn er ongeveer 700 Israelis gedood en 500 Palestijenen. Vreselijk, aan beide kanten. We zullen zien hoeveel Palestijnen de komende weken door dorst om gaan komen.
Dat klopt, als je de aanslagen van Hamas als beginpunt van het conflict neemt.
 
Ik wil eigenlijk niet op je reageren in dit topic, maar het frame dat Israel 2 miljoen Palestijnen aan het uitmoorden is, is echt schokkend. Hier laat ik het verder maar bij.
Och, in de lijn van het frame dat al die festivalbezoekers het aan zichzelf te danken hadden, waarbij er voorbij gegaan wordt dat de regering niet met 100% stemmen gekozen is en op het festival zat mensen met een andere nationaliteit waren.
 
ik doe gewoon niet mee aan her excuses zoeken voor deze massa slachting. Mijn morele kompas heeft daar geen zin in. Sorry
Waarbij je tegelijkertijd dus wel excuses zoekt voor de wandaden van Israel die de voedingsbodem vormen voor het Palestijnse terrorisme. Over goedpraten gesproken.
 
Waarbij je tegelijkertijd dus wel excuses zoekt voor de wandaden van Israel die de voedingsbodem vormen voor het Palestijnse terrorisme. Over goedpraten gesproken.
Op dit moment niet nee. De beelden hebben een enorme indruk op me gemaakt. Misschien over een paar dagen dat ik hier genuanceerd naar kan kijken maar echt gewoon niet op dit moment. Er is iets veranderd in m'n visie mbt palestina na dit weekend. Kan er niks aan doen.
 
Ik wil eigenlijk niet op je reageren in dit topic, maar het frame dat Israel 2 miljoen Palestijnen aan het uitmoorden is, is echt schokkend. Hier laat ik het verder maar bij.

Is het ook, maar ik kan het niet minder schokkend brengen. Net zoals de Taliban alle vrouwen systematisch onderdrukt of Putin die ondertussen alle tegenstanders uitgemoord heeft of ze bezig is te vermoorden.

En nog maals ik wil de acties van de Hamas niet goedpraten, maar ik blijf het schokkend vinden dat we met z'n allen de ogen sluiten voor het leed van de Palestijenen als reactie op het geweld vande Hamas.
 
Op dit moment niet nee. De beelden hebben een enorme indruk op me gemaakt. Misschien over een paar dagen dat ik hier genuanceerd naar kan kijken maar echt gewoon niet op dit moment. Er is iets veranderd in m'n visie mbt palestina na dit weekend. Kan er niks aan doen.


Kijk hier even voor vergeldingen, dan is het beeld weer in evenwicht.
 
Is het ook, maar ik kan het niet minder schokkend brengen. Net zoals de Taliban alle vrouwen systematisch onderdrukt of Putin die ondertussen alle tegenstanders uitgemoord heeft of ze bezig is te vermoorden.

En nog maals ik wil de acties van de Hamas niet goedpraten, maar ik blijf het schokkend vinden dat we met z'n allen de ogen sluiten voor het leed van de Palestijenen als reactie op het geweld vande Hamas.
Ik denk dat er weinigen zijn die hun ogen sluiten voor het leed van de Palestijnen. We moeten onderscheid maken tussen Hamas en de palestijnse bevolking, net zo goed als tussen Israeli/Joden (een ander frame) en de Israelische regering.
 
Wat moeilijk te verkroppen is voor Teamspirit (en ook voor mij) is dat nu Hamas een aanval pleegt en gruwelijkheden breed uitlicht in de media heel Nederland en de wereld er overheen valt met steunbetuigingen aan Israël. Er worden vlaggen gehesen, statements gemaakt, talkshows over georganiseerd. Het wordt tot de laatste druppel uitgemolken dat Hamas terroristisch bezig is, een schrikbewind creëert en zich schuldig maakt aan oorlogsmisdaden.

Vervolgens wint Israël de oorlog (ook dit keer zal dat gebeuren), en dan valt de media stil. Je hoort dan niks meer over het kolonialisme van Israel en de vol-continue schending van Palestijnse mensenrechten. De honderden doden en gewonden die Israël op z'n geweten heeft gedurende 'vredestijd'. De uithuisplaatsingen of wat ik nog niet zolang geleden plaatste in dit topic: het vullen van waterputten met cement in gebieden met veel Palestijnse settlers. Om ze weg te jagen.

Ja, Hamas doet verschrikkelijke dingen. Nee, dat praat ik niet goed. Het is de zeer selectieve verontwaardigheid waar ik moeite mee heb. "Israël heeft het volste recht zichzelf te verdedigen". Zeker, 100% waar. Maar Palestina heeft dat ook. Maar hey, dat zijn moslims. Stel je voor dat we die het recht geven om zichzelf te verdedigen.. Dan krijgen we alleen maar meer moslims en dat kan natuurlijk niet. Leve de Joden!
Dat wat Hamas doet (ook tegenover de eigen bevolking sinds Israël zich teruggetrokken heeft uit Gaza in 2005) is in mijn ogen absoluut niet vergelijkbaar met wat Israël doet (en dat keur ik ook niet allemaal goed), maar de gruwelijkheden die Hamas uitvoert en plein publiek is gewoon terrorisme. Het feit dat Hamas zich verschuilt tussen de burgers maakt het onmogelijk om burgerslachtoffers te vermijden, want niks doen is voor Israël geen optie natuurlijk. Ze worden opgeroepen te vluchten, maar nu hoor je niks meer van landen als Iran, Egypte en Libanon die Hamas faciliteren om Palestijnen op te vangen. Dat gezegd hebbende zie ik Israëliërs niet met lijken slepen, vrouwen op grote schaal in het openbaar verkrachten en burgers lukraak en standrechtelijk op straat executeren. Dat soort barbarisme hoort niet thuis in een 'beschaafd' land en als Hamas en ook veel anderen (gezien de pro Palestijnse demo's overal gisteren) dit oké vinden en toejuichen, dan mogen ze van mij allemaal een kogel krijgen (of voor alle lafbekken die hier in Europa in de straten staan te juichen een enkele reis Gaza als je zo blij bent met Hamas).
Als de 'goeden' dus in dit geval tijdelijk moeten lijden onder de slechten dan is dat maar zo. Ze ondergaan ook de knoet van Hamas zonder morren dus hier komen ze ook wel overheen denk ik zo. Zo niet, dan kunnen ze zelf ook in verzet komen.
 
Op dit moment niet nee. De beelden hebben een enorme indruk op me gemaakt. Misschien over een paar dagen dat ik hier genuanceerd naar kan kijken maar echt gewoon niet op dit moment. Er is iets veranderd in m'n visie mbt palestina na dit weekend. Kan er niks aan doen.
Dat komt doordat we in onze media vrijwel nooit iets horen over de veel grootschaligere Israelische terreur. Dat deze aanslag door Hamas ineens wel groot in het nieuws komt, wekt de suggestie dat het een op zichzelf staande en niet-uitgelokte gebeurtenis is. En wie het wel in context wil plaatsen, wordt beticht van 'goedpraten'.
 
Terug
Bovenaan Onderaan