Israël & Palestina

Status
Je kunt niet meer reageren.
Ach, en als je nu zegt dat wat Hamas dit weekend barbaars is dan ben je zogenaamd blind voor het leed van de Palestijnen. Kennelijk heeft een deel van de mensheid behoefte aan een simplistisch wereldbeeld waarin geen ruimte voor nuance is.
Je kan ook na zo'n barbaarse aanval even de pro Palestina sentimenten parkeren uit respect voor de slachtoffers. Dat heeft niets te maken met een simplistisch beeld maar gewoon een moreel kompas. Ik vind het op dit moment totaal ongepast.
 
Jij mag mij gaan uitleggen waar ik heb benoemd geen medelijden te hebben met deze mensen? Je praat het punt compleet voorbij.

Nee hoor, ik heb een duidelijke mening. En onderstaande laat zien wie de echte barbaren zijn:

Israël beveelt 'totale blokkade van Gaza'
De Israëlische defensieminister Yoav Gallant heeft een volledige blokkade van Gaza bevolen. Dat betekent dat er geen elektriciteit, voedsel en brandstof meer naar de Gazastrook gaat, zegt Gallant. De Gazastrook ligt ingesloten tussen Israël en Egypte en is voor veel voorzieningen afhankelijk van Israël.

"We strijden tegen beestachtige mensen en we handelen als zodanig", zei hij. Volgens CNN zijn de meeste troepen in Israël aangekomen na de aankondiging van de grootste mobilisatie in het land ooit.

Eerder vandaag stelde Israël de controle over de grensregio rondom Gaza terug te hebben. Volgens nieuwszender Al Jazeera maken Palestijnen zich zorgen over een aanstaande landinvasie.

 
2 miljoen mensen uithongeren en vermoorden... Dat is wat ze doen. Een gruwelijke dood laten sterven van kinderen en babies.
Dat is hetzelfde als van een festivalterrein een bloedbad maken inderdaad. Dat is hetzelfde als verkrachtingen en zonder enige aanleiding lijken rondrijden alsof het een prijs is.
Ik noem dat barbaars en ik snap waarom het pro palestina sentiment nu aan het afbrokkelen is.
 
Wat niet vergeten mag worden is dat er genoeg Israelieten en Palenstijnen zijn die best samen vredig willen leven, alleen die geluiden hoor je minder, want we horen vooral de extremen.

Ieder normaal mens wil helemaal niet dat onschuldige burgers gedood worden.
 
Dat is hetzelfde als van een festivalterrein een bloedbad maken inderdaad. Dat is hetzelfde als verkrachtingen en zonder enige aanleiding lijken rondrijden alsof het een prijs is.
Ik noem dat barbaars en ik snap waarom het pro palestina sentiment nu aan het afbrokkelen is.
Met een totale blokkade gaan ze tegen het algemeen oorlogsrecht in. Hoe afschuwelijk gister ook was, hier mogen we ook gewoon van zeggen dat het niet juist is.
 
Met een totale blokkade gaan ze tegen het algemeen oorlogsrecht in. Hoe afschuwelijk gister ook was, hier mogen we ook gewoon van zeggen dat het niet juist is.
Gewoon een puur technische vraag: is dat? Is de partij waar je mee in oorlog bent verplicht jou te bevoorraden?
 
Gewoon een puur technische vraag: is dat? Is de partij waar je mee in oorlog bent verplicht jou te bevoorraden?
Aanvullend Protocol I bij de Conventies van Geneve (AP I) opgenomen verbod op uithongering. Artikel 54 lid 1 AP I verbiedt 'het uithongeren van burgers als methode van oorlogsvoering´

Kortom, ze mogen Hamas uithongeren, maar de gewone burger niet.
 
Met een totale blokkade gaan ze tegen het algemeen oorlogsrecht in. Hoe afschuwelijk gister ook was, hier mogen we ook gewoon van zeggen dat het niet juist is.
Ik zou daar alleen even mee wachten. Qua moreel kompas zeg maar..
 
  • Facepalm
Reactions: IPF
Je mist de essentie een beetje voor mijn gevoel in deze discussie

Ik mis absoluut geen essentie in deze discussie. Iemand praat hier het uithongeren van miljoen palestijnen goed, mijn tegenvraag is of de palestijnen dit nu ook met miljoen joden mogen doen. Vergelding vanuit een staat die decennia lang de palestijnen onderdrukt met 300.000 reservisten, geen eten, geen stroom meer is gewoon nooit goed te praten.

Je moet wel naar de bron kijken van het geheel en dat is zijn niet de vluchtelingen in de kampen op de Gazastrook die dit uit wanhoop doen.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan