Israël & Palestina

Wat voor smoes hebben ze dit keer?
Er was een (grote) groep gemaskerde Palestijnen die richting de Moskee gingen en stenen verzamelden. Dus toen zijn ze de Moskee binnengevallen om arrestaties te verrichten.

Dat was geloof ik de officiële lezing. Het is op een tijdstip van de Ramadan, maar ook het paasfeest dat begint en op de meest heilige plaats in het land (voor zowel Joden, Moslims als Christenen)
 
Er was een (grote) groep gemaskerde Palestijnen die richting de Moskee gingen en stenen verzamelden. Dus toen zijn ze de Moskee binnengevallen om arrestaties te verrichten.

Dat was geloof ik de officiële lezing. Het is op een tijdstip van de Ramadan, maar ook het paasfeest dat begint en op de meest heilige plaats in het land (voor zowel Joden, Moslims als Christenen)
Vreemd trouwens dat dat in de moskee gebeurt. Ik dacht dat kerken altijd “beschermd” gebied waren.
 
Klopt. Maar dan hebben ze het nu al 3x moeten doen. Wie weet kijken ze nu wel om te zien wat er aan de hand is. :hope:
Ah, wacht ff, had m andersom geïnterpreteerd.

Zit ff te browsen door de cijfers, gemiddeld lieten per jaar een kleine 100 journalisten het leven tijdens hun werk in de afgelopen 15 jaar. De kans dat in een zinloos conflict als deze waar we hier over praten een journalist omkomt is gezien de statistieken niet vreemd te noemen, hoe triest het ook is.
 
Ik volg het internationale nieuws al zo’n 40 jaar en in dit conflict is men nog geen stap dichter bij een oplossing gekomen. Ik heb het idee dat beide partijen gewoon teveel belangen hebben om dit voort te laten duren en geen vrede willen. Moeten we er dan nog veel energie in steken?
 
Ik volg het internationale nieuws al zo’n 40 jaar en in dit conflict is men nog geen stap dichter bij een oplossing gekomen. Ik heb het idee dat beide partijen gewoon teveel belangen hebben om dit voort te laten duren en geen vrede willen. Moeten we er dan nog veel energie in steken?
Als de gewone burger de lul is van deze impasse dan mag daar nog best energie ingestoken worden, de vraag is echter hoe dat dan het beste kan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan