Ismael Saibari (M)

Jeugdinternational

Hij debuteerde ook op het middenveld? Dat is niet zo knap bedacht.
Ergens rond zijn debuut toen hij als buitenspeler werd opgesteld. Debuut waarschijnlijk zo ongeveer enige wedstrijd als middenvelder. Daarna alleen buitenspeler. Net zo logisch als Teze rechtsback zetten. Jammer van Ruud. Als ie dat niet deed kreeg ie van mij meer credits
 
Dacht dat ik de eerste was die zei dat je hem op middenveld moest gebruiken, volgens mij al meteen bij zijn debuut in het eerste 👀
Heeft praktisch de hele jeugd op het midsenveld gestaan. Alleen vorig seizoen door personele problemen overal op het veld terecht gekomen. Onder Ruud dus.
 
Gek gemaakt door het WK. Depay wilden ze ook allemaal hebben na zijn eerste WK. De waan van de dag.
Hij stond ook ruim voor het wk in de belangstelling. Tottenham was heel vet met hem. Hij was al zelf rond met Tottenham. En voordat hij tekende bij Fiorentina was Juve ook in de race. Hij staat er al heel lang goed op bij de scouts. Op het wk heeft hij zich op het grootste podium van de wereld aan de rest gepresenteerd die hem nog niet kende. Geloof mij dat hij aankomende zomer naar een hele mooie club gaat.
Heeft praktisch de hele jeugd op het midsenveld gestaan. Alleen vorig seizoen door personele problemen overal op het veld terecht gekomen. Onder Ruud dus.
Nou, nou, hele jeugd Hij is niet zolang geleden opgepikt uit België en sloot direct aan bij JPSV. Daar speelde hij inderdaad op het middenveld waar ik hem al volgde maar niet per se heel erg bovenuit vond steken zoals Bergwijn of Malen destijds. Het verbaasde me enorm hoe snel hij zich aanpaste bij psv 1 en in de voorronde CL een van de uitblinkers zelfs. Maar vrijwel direct na zijn overplaatsing naar de flanken postte ik dat het zonde was omdat zijn kwaliteiten bij uitsteek op het middenveld uit de voeten komen en nu krijgt hij veel kritiek. Vind het misschien nog wel een slechtere overplaatsing dan Teze naar rechtsback.
 
Ergens rond zijn debuut toen hij als buitenspeler werd opgesteld. Debuut waarschijnlijk zo ongeveer enige wedstrijd als middenvelder. Daarna alleen buitenspeler. Net zo logisch als Teze rechtsback zetten. Jammer van Ruud. Als ie dat niet deed kreeg ie van mij meer credits
Speelde in het eerste seizoen Schmidt 2 wedstrijden kort mee als middenvelder. Was in het tweede seizoen niet meer in beeld en kwam plots onder Ruud in beeld als buitenspeler.
 
Bakayoko: " Saibari kan beste Eredivisie speler worden."

Retro, weet je zeker dat je niet Johan heet?
Hij heeft wel gelijk. Saibari is een van de betere voetballers in de selectie bij psv maar hij wordt verkeerd gebruikt. Zou hem weleens willen zien in een Pirlo rol. Hij is fysiek ook heel sterk. Op een andere positie zie ik hem ook wel succesvol verdedigend arbeid op het middenveld verzetten.

En hij heeft ook gelijk over Fofana. Oogt zo gepolijst en afwerking is zuiver in tegenstelling tot Pepi die de ballen in de goal struikelt
 
Hij heeft wel gelijk. Saibari is een van de betere voetballers in de selectie bij psv maar hij wordt verkeerd gebruikt. Zou hem weleens willen zien in een Pirlo rol. Hij is fysiek ook heel sterk. Op een andere positie zie ik hem ook wel succesvol verdedigend arbeid op het middenveld verzetten.

En hij heeft ook gelijk over Fofana. Oogt zo gepolijst en afwerking is zuiver in tegenstelling tot Pepi die de ballen in de goal struikelt
Jammer dan zijn spieren zijn gemaakt van deeg en zijn botten van suiker.
 
Hij heeft wel gelijk. Saibari is een van de betere voetballers in de selectie bij psv maar hij wordt verkeerd gebruikt. Zou hem weleens willen zien in een Pirlo rol. Hij is fysiek ook heel sterk. Op een andere positie zie ik hem ook wel succesvol verdedigend arbeid op het middenveld verzetten.

En hij heeft ook gelijk over Fofana. Oogt zo gepolijst en afwerking is zuiver in tegenstelling tot Pepi die de ballen in de goal struikelt

Zou jij hem opstellen ipv Veerman als Veerman goed verkocht kan worden?
 
Jammer dan zijn spieren zijn gemaakt van deeg en zijn botten van suiker.
Ja blessuregevoeligheid eeuwig zonde net als Maxi. Als ze nou net zo'n mentaliteit hadden als Robben dan hadden ze desondanks wat kunnen maken van hun loopbaan. Maxi wel opgegeven nu maar Fofana schrijf ik nog niet af.
Zou jij hem opstellen ipv Veerman als Veerman goed verkocht kan worden?
Ik zou hem in ieder geval een paar wedstrijden willen zien op het middenveld. Wellicht valt het alsnog tegen. Dan weet je dat ook en kun je doorselecteren. Maar puur op basis van wat ik heb gezien in die paar wedstrijden is dat ie echt goed kan voetballen en in balbezit altijd de oplossing ziet. Als je hem nog met Til in de staafmixer doet dan heb je een topmiddenvelder
 
Hij heeft wel gelijk. Saibari is een van de betere voetballers in de selectie bij psv maar hij wordt verkeerd gebruikt. Zou hem weleens willen zien in een Pirlo rol. Hij is fysiek ook heel sterk. Op een andere positie zie ik hem ook wel succesvol verdedigend arbeid op het middenveld verzetten.

En hij heeft ook gelijk over Fofana. Oogt zo gepolijst en afwerking is zuiver in tegenstelling tot Pepi die de ballen in de goal struikelt
In een Pirlo rol? Dan zou je het systeem op hem aan moeten passen. Los daarvan vind ik dat hij niet het inzicht heeft en de traptechniek heeft wat hoort voor een speler op die positie a la Pirlo.
 
In een Pirlo rol? Dan zou je het systeem op hem aan moeten passen. Los daarvan vind ik dat hij niet het inzicht heeft en de traptechniek heeft wat hoort voor een speler op die positie a la Pirlo.
Dat wil ik dus wel graag eens onderzocht willen zien worden. Hij werd door Ruud voorin opgesteld niet vanwege zijn goals of assists maar omdat hij een rustpunt was en je met hem kunt doorvoetballen. Als een buitenspeler wordt aangespeeld wordt door de tegenstander meteen veel druk op de bal gezet en heb je weinig afspeelmogelijkheden. Desondanks weet ie zich er altijd aardig uit te voetballen. Ik wil het wel zien als hij het veld voor zich heeft en meer afspeelmogelijkheden heeft. Pirlo had een hele verfijnde traptechniek waarmee hij medespelers wegstak. Lekker om die kwaliteit te bezitten maar niet noodzakelijk op die positie. Je moet de bal gewoon strak kunnen inspelen en dat kan hij. Eens om niet systeem aan hem aan te passen maar ik voel sowieso wel veel voor een 4-4-2 met een versterkt middenveld. Denk dat je daarmee het probleem van de vele tegengoals daarmee het hoofd kunt bieden
 
Ben eigenlijk wel benieuwd of hij op een centrale positie als 8 bijv. beter uit de voeten komt, als Bosz wat in hem ziet zitten zou ik hem er zeker bij houden. Op het middenveld zullen er genoeg spelers vervangen moeten worden, dan is hij wel een kandidaat er voor lijkt me.
 
Mooie acties wel, da's top. Hopelijk kan hij in de voorbereiding aanhaken.

Vooralsnog schaar ik hem in dezelfde categorie als Vertessen. Breedtespeler, en kan nuttig zijn. Het voordel van Vertessen is dat hij hele duidelijke wapens heeft, bij Saibari is dat alweer wat minder. Saibari is meer een 'jack of all trades, master of none'.

Afin. Lekker laten aansluiten, en samen met de Vertessens, Baumgartls en de Nassohs, en kijken wat Bosz er van maakt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan