Internationale Politiek

Vooralsnog is het plan dat de Tories een nieuwe PM gaan kiezen, binnen een week. Eerst mogen de kamerleden 2 favorieten aanwijzen, dan moeten de leden weer stemmen.Gaat erg krap worden binnne een week. Ik vermoed dat men hoopt dat er slechts 1 kandidaat gekozen wordt door de kamerleden (de ander trekt zich terug), zodat de leden niet geraadpleegd hoeven te worden.

De 2 kandidaten zullen de 2 vleugels van de partij vertegenwoordigen:
De top-kandidaten vanuit het midden: Penny Mordaunt, Ben Wallace, wellicht Rishi Sunak
Vanuit de rechterkant van de partij: Boris en Suella Braverman

Als de leden moeten stemmen, gaan ze weer voor de uiterst rechtse optie. Suella is Liz Truss 2, vol ambitie en te dom om te poepen, en gestuurd door de nasties. Boris, tja.... Het circus start dan weer opnieuw ben ik bang.

Wat ook nog kan, als er voor 28 oct. geen uitsluitsel komt: nieuwe verkiezingen, die iedere andere partij en 80% van de kiezers wil. Maar dat zal voor de Tories de nucleaire optie zijn, peilen op dit moment op 22 zetels, achter Labour (500+), Lib Dems en SNP. dat zullen ze dus te allentijden voorkomen

Voor zover uw verslaggever vanuit Westminster
Het zal toch wat zijn als Boris Johnson weer Prime Minister wordt. :maniac:

5789735_guess_whos_back_back_again.png
 
Voor diegene die dacht dat onze wachtgeldregeling riant was...

Fact-check alarmbelletjes over dat het de maximale vergoeding is die nu jaarlijks voor kantoor en personeel geclaimed kan worden (voor werkzaamheden en optreden gerelateerd aan land of regeringsbelang)? Geen wachtgeld/salaris voor Truss dus?

Ps; gezien Schröder's (zonder kat) debacle met de russische energiesector mogen dit soort "rechten for life" wmb sws het liefst zsm verdwijnen.
 
Laatst bewerkt:
Pensioenen dus? An sich niks verkeerds, lijkt me.

Als ik ergens 45 dagen werk levert me dat geen levenslang en per jaar gegarandeerd inkomen op, toch? Je bouwt hoogstens een miniscuul bedrag voor je pensioen op. Voor na je pensioenleeftijd en niet per direct.

Het is ook niet dat politici vervolgens nergens aan de bak komen. Die vinden meestal weer snel een "baantje".
 
En jij volgt de politieke situatie in Brazilië dusdanig intensief dat je kan beargumenteren waarom dit goed nieuws is?
Met Bolsenaro is er extreem veel amazone gekapt, en daarmee wordt het leefgebied voor de oorspronkelijke bevolking en dieren steeds minder. De hoop is dat er met Lula veel minder amazone gekapt zal worden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan