Ideale opstelling PSV

Baka op de bank?
Als het tussen Lang, Luuk en Baka zou gaan wel ja, momenteel. Kopsterke spits met Luuk die de voorzetten van de full wingbacks moet erin zien te koppen en Lang voor de steek- en dieptepasses vanuit middenveld. Goede combi.
 
In de eredivisie kun je bijna altijd zo spelen denk ik:

Benitez
Dest-Bella Kotchap- Boscagli-Van Aanholt (hopelijk snel Mauro)
Schouten-Veerman
Lang
Bakayoko-De Jong-Lozano

Maar ik denk dat Bosz gaat spelen met Tillman ipv Bakayoko. En veel doorwisselt voorin.

Wat een team. Heerlijk.

Dan heb je dus op Van Aanholt na de hele verdediging anders dan vorig seizoen. Voorin heeft niemand het meer over rendement Simons.
 
In de eredivisie kun je bijna altijd zo spelen denk ik:

Benitez
Dest-Bella Kotchap- Boscagli-Van Aanholt (hopelijk snel Mauro)
Schouten-Veerman
Lang
Bakayoko-De Jong-Lozano

Maar ik denk dat Bosz gaat spelen met Tillman ipv Bakayoko. En veel doorwisselt voorin.

Wat een team. Heerlijk.

Dan heb je dus op Van Aanholt na de hele verdediging anders dan vorig seizoen. Voorin heeft niemand het meer over rendement Simons.
Ik denk dat we vele verschillende opstellingen gaan zien, vooral totaan de winterstop. Iedereen in de aanvallende posities, Baka, Lozano, Lang, Tillman en Saibari, zal regelmatg spelen denk ik. En ok Babadi, mits hij verlengt, en Til zullen minuten blijven maken.
 
Ik denk dat we vele verschillende opstellingen gaan zien, vooral totaan de winterstop. Iedereen in de aanvallende posities, Baka, Lozano, Lang, Tillman en Saibari, zal regelmatg spelen denk ik. En ok Babadi, mits hij verlengt, en Til zullen minuten blijven maken.
Ik verwacht dat Schouten ook zo maar eens vaker in de verdediging opgesteld gaat worden. Ten koste van een van de centrale verdedigers. Dat schept ook weer ruimte op het middenveld.
 
In de eredivisie kun je bijna altijd zo spelen denk ik:

Benitez
Dest-Bella Kotchap- Boscagli-Van Aanholt (hopelijk snel Mauro)
Schouten-Veerman
Lang
Bakayoko-De Jong-Lozano

Maar ik denk dat Bosz gaat spelen met Tillman ipv Bakayoko. En veel doorwisselt voorin.

Wat een team. Heerlijk.

Dan heb je dus op Van Aanholt na de hele verdediging anders dan vorig seizoen. Voorin heeft niemand het meer over rendement Simons.
Ik verwacht dat Teze blijft staan.
 
Voor het eerst is het heel lastig om te kiezen en is er in mijn ogen niet een "beste" opstelling voor alles valt wel wat te zeggen.

Zo kan je voorin op links zowel voor Lang als Lozano kiezen in de spits voor Luuk of Pepi en op rechts voor Lozano of Bakayoko. Ik verwacht dat het op dit moment dit gaat zijn:

Lang/Lozano - Luuk/Pepi -Lozano/Bakayoko

Op het de 10 positie heb je misschien nog wel meer keuzes zo zou Lang er zelf kunnen voetballen en heb je met Tillman, Babadi, Til en Saibari Zelfs 4 opties. Ik verwacht eigenlijk niet als iedereen fit is dat je Lang daar gaat neerzetten aangezien we hier zoveel andere opties hebben. Ik denk dat Bosz voor Saibari de komende tijd kiest en dat het uiteindelijk Tillman misschien wordt.

Saibari/Tillman/Til/Babadi/Lang

De andere twee posities lijken me duidelijk. Dat zullen Veerman en Schouten zijn. Op deze posities zijn de backups wat schaarser. Maar ik denk dat we Saibari naar achter schuiven bij een eventuele blessure/schorsing verder kan Land ook nog op die posities spelen en verwacht ik ook de nodige minuten voor hem. Maar het is inderdaad niet druk bezet op deze posities.

Veerman/Saibari/Land - Schouten/Saibari/Land

Achterin moet je misschien wel de moeilijkste keuzes maken. Ik verwacht dat Bella Kotchap zeker gaat spelen. Daarbij kan je dit seizoen eigenlijk ook niet meer om Teze heen hoe goed hij speelt op Bosz. Dus ik verwacht gewoon dat hij op RB blijft staan ondanks dat Dest zijn favoriete positie op rechts is. Dest is daarbij wel weer goed bevriend met Lang en dat kan dan weer positief werken. Ik denk ook dat Dest beter is als PvA maar dat dit ook wedstrijd afhankelijk is wie gaat spelen. Boscagli doet het ook goed en denk dat Bosz hem "gewoon" laat staan. Uiteindelijk kan Teze misschien nog centraal gaan staan en dat Dest naar RB gaat maar verwacht eigenlijk dat dit in het begin nog niet gebeurt. Als Mauro weer fit wordt en zijn niveau terug krijgt kan hij ook nog belangrijk gaan worden maar ik denk dat we daar pas na de winterstop op kunnen hopen.

Dest/Mauro/PvA - Boscagli/Ramalho - Kotchap/Teze - Teze/Dest/Sambo

We hebben echt een super sterke selectie dit jaar en ben echt heel erg positief en heb ook echt zin in dit seizoen, der zullen nog wel wat posities veranderen of spelers die tegenvallen bepaalde periodes maar op bijna elke positie kunnen we door wisselen.

Knap werk van de staf om deze selectie bij elkaar te krijgen.
 
Benitez
Teze Kotchap Boscagli Dest
Schouten Veerman
Saibari
Bakayoko De Jong Lang

Van Aanholt heeft geen toekomst dus laat hem maar op het bankje. Dest is net zo goed/slecht positioneel achterin maar wel vaardiger met bal. Teze achter is gewoon nodig en doet het ruim voldoende op dit moment.

Kotchap is gehaald als directe versterking, dus laat het maar zien dan. Ramalho is gewoon gepasseerd op dit moment.

Saibari lijkt mij op dit moment onomstreden. Doet het goed en geen enkele reden om hem langs de lijn te zetten. Lozano moet het eerst maar gaan laten zien. Tot die tijd heeft Baka gewoon de voorkeur.
 
Benitez
Teze Kotchap Boscagli Dest
Schouten Veerman
Saibari
Bakayoko De Jong Lang

Van Aanholt heeft geen toekomst dus laat hem maar op het bankje. Dest is net zo goed/slecht positioneel achterin maar wel vaardiger met bal. Teze achter is gewoon nodig en doet het ruim voldoende op dit moment.

Kotchap is gehaald als directe versterking, dus laat het maar zien dan. Ramalho is gewoon gepasseerd op dit moment.

Saibari lijkt mij op dit moment onomstreden. Doet het goed en geen enkele reden om hem langs de lijn te zetten. Lozano moet het eerst maar gaan laten zien. Tot die tijd heeft Baka gewoon de voorkeur.
Lozano zal tegen NEC sowieso invallen. Bakayoko liet ook al doorschemeren concurrentie te zien zitten. Het zal beide spelers scherp houden en dat is alleen maar goed voor die positie. Voor psv een winwin situatie.
 
Wat was ook alweer de reden om niet met Teze op de plek van Ramalho te spelen?

Dest - Teze - Boscagli - PVA
Ik heb persoonlijk liever Ramalho als CV dan PvA als linksback. Dan deze optie: Sambo-Teze-Boscagli-Dest.
Mauro en Obispo ook bijna weer speelklaar. Met Teze en Boscagli heb je wel relatief kleine CV's.
 
Teze is 1.83 en Boscagli 1.81. Niet echt heel klein toch.
Nee, maar met ruimte in je rug is dat wel een probleem als je een lange aanvaller hebt.(zie Brobbey). Zelfs Ramalho (die een stukje langer is) had daar moeite mee. Dan moet je dus anders gaan staan. Voordeel is dat Teze wel weer een stuk sneller is.
 
Nee, maar met ruimte in je rug is dat wel een probleem als je een lange aanvaller hebt.(zie Brobbey). Zelfs Ramalho (die een stukje langer is) had daar moeite mee. Dan moet je dus anders gaan staan. Voordeel is dat Teze wel weer een stuk sneller is.
Ik denk dat je juist die snelheid nodig hebt als je met veel ruimte in de rug speelt. Die kansen van Brobbey worden gewoon mede veroorzaakt doordat Ramalho zo traag is als dikke poep.
 
  • Leuk
Reactions: Bas
Terug
Bovenaan Onderaan