Ideale opstelling PSV

Dit topic is naar mijn gevoel een stuk minder populair in onze goede jaren dan in onze mindere jaren. Ik was wel benieuwd naar de gedachtes over een systeem met Luuk en Pepi, wat denk ik vooral tegen sterkere tegenstanders goed zou kunnen werken. Zelf dacht ik aan een klassieke 4-4-2 waarin dan wel Tillman voor mij buiten de boot valt.

Benitez
Karsdorp - Flamingo - Boscagli - Dest
Saibari - Schouten - Veerman - Mauro
Pepi - Luuk

Volgens mij heb je in dit geval aardig wat wapens. De snelheid op de counter met Dest, Mauro, Saibari en Pepi in combinatie met de passing van Boscagli, Schouten en Veerman. In balbezit kunnen Mauro en Saibari dan verder naar binnen staan om de 2e bal te winnen na een lange bal op Luuk. Verdedigend een stuk sterker door Saibari, Schouten, Veerman en Mauro een stuk verder in te laten zakken. Luuk kan dan ook de 10 positie innemen. Ik denk zelfs dat Bakayoko ook nog wel goed in dit systeem zou kunnen renderen, misschien nog beter dan in het huidige systeem. Verder zou ik het eigenlijk alleen voor de CL toppers gebruiken, in de ED zou ik lekker 4-3-3 volgens het Bosz model blijven spelen met:

Benitez
Veerman - Schouten - Tillman
Saibari - Luuk - Lang

Luuk of Pepi vrij inwisselbaar. Alhoewel ik denk dat wanneer Veerman en Dest weer terugzijn de productiviteit van Luuk wel zal stijgen.
Mooi. Zou zelf Dest voor Karsdorp en Mauro op de plek van Dest.

• Leuk
Reactions: Bas
Dit topic is naar mijn gevoel een stuk minder populair in onze goede jaren dan in onze mindere jaren. Ik was wel benieuwd naar de gedachtes over een systeem met Luuk en Pepi, wat denk ik vooral tegen sterkere tegenstanders goed zou kunnen werken. Zelf dacht ik aan een klassieke 4-4-2 waarin dan wel Tillman voor mij buiten de boot valt.

Benitez
Pepi - Luuk

Volgens mij heb je in dit geval aardig wat wapens. De snelheid op de counter met Dest, Mauro, Saibari en Pepi in combinatie met de passing van Boscagli, Schouten en Veerman. In balbezit kunnen Mauro en Saibari dan verder naar binnen staan om de 2e bal te winnen na een lange bal op Luuk. Verdedigend een stuk sterker door Saibari, Schouten, Veerman en Mauro een stuk verder in te laten zakken. Luuk kan dan ook de 10 positie innemen. Ik denk zelfs dat Bakayoko ook nog wel goed in dit systeem zou kunnen renderen, misschien nog beter dan in het huidige systeem. Verder zou ik het eigenlijk alleen voor de CL toppers gebruiken, in de ED zou ik lekker 4-3-3 volgens het Bosz model blijven spelen met:

Benitez
Saibari - Luuk - Lang

Luuk of Pepi vrij inwisselbaar. Alhoewel ik denk dat wanneer Veerman en Dest weer terugzijn de productiviteit van Luuk wel zal stijgen.
Waarom niet Tillman op het middenveld?

Benitez
Pepi - Luuk

Benitez
Saibari - Luuk - Lang

Je basisopstelling is zoals Schmidt wilde spelen.
Dan kan je net zo goed Tillman doen voor Mauro en Mauro voor Karsdorp.

Waarom niet Tillman op het middenveld?

Ik zat er een beetje mee dat ik er niet van houd als je met twee spelers met het verkeerde been aan dezelfde kant zet. We hebben nu eenmaal niet zoveel sterke linksbenige spelers. Ook vind ik Mauro beter in het uitvoeren van verdedigende taken dan Tillman en vind ik dat in de omschakeling Saibari meer diepte heeft dan Tillman.

Je basisopstelling is zoals Schmidt wilde spelen.
Dan kan je net zo goed Tillman doen voor Mauro en Mauro voor Karsdorp.

Zie hierboven. Het is inderdaad aardig het Schmidt-systeem. Wel zou ik willen dat we na het winnen van de tweede bal iets breder gaan staan (Saibari en Mauro) dan dat eeuwige door-het-midden-gepriegel van Roger.

Wat dan misschien ook interessant is, is
Mauro & Saibari op rechts en Dest & Bakayoko op links. Dan vervang je Karsdorp voor Bakayoko.

Wat dan misschien ook interessant is, is
Mauro & Saibari op rechts en Dest & Bakayoko op links. Dan vervang je Karsdorp voor Bakayoko.
Deze snap ik niet. Je wilt toch dat de backs eroverheen gaan en een voorzet produceren? Dat buitenspelers naar binnen trekken...lijkt me dat iedereen met zijn sterke been in stelling gebracht moet worden. Dus setjes andersom.

Ervan uitgaande dat Bakayoko, Boscagli en Benitez na dit seizoen vertrekken, zou ik Rosario (doet het volgens mij goed als rechtsback), Itakura en Vandevoordt halen.

Vandevoordt
Rosario - Flamingo - Itakura - Dest
Tillman - Schouten - Veerman
Saibari - Pepi - Lang

Ervan uitgaande dat Bakayoko, Boscagli en Benitez na dit seizoen vertrekken, zou ik Rosario (doet het volgens mij goed als rechtsback), Itakura en Vandevoordt halen.

Vandevoordt
Saibari - Pepi - Lang
Maarten Vandevoordt heeft een contract bij RB Leipzig tot 30 juni 2029 Hoe denk je die te kunnen halen?

Vandevoordt
Saibari - Pepi - Lang
Onder Farioli speelde Rosario wat meer op rechtsback (als een Inverted Wingback, in FM termen). Dit jaar speelt hij weer meer op het middeneld afaik.

Nee, en zeker niet voor de back positie. Ik hoop dat Earnie nou gewoon een linksback en een CV haalt die direct van PSV-1 kwaliteit zijn, en die op geen enkele andere positie kunnen spelen.
Inderdaad , enkele spelers die als "noodoplossing" kunnen ingezet worden is ok , maar vooral spelers halen specifiek voor een positie lijkt me noodzakelijk.

Eventuele opstelling na de winterstop met het materiaal voorhanden dd 22-12-2024:

Benitez
Mauro Flamingo Boscagli Dest
Schouten Saibari Tillman
Baka Pepi Lang

Dan heb je met Veerman, LdJ, Karsdorp en (Perisic eredivisie) nog wat op de bank zitten om mee te rouleren.

Stel je eens voor wanneer ze allemaal in vorm zouden zijn.

Dest-Lang met ondersteuning van Saibari-Tillman. Wat kijk ik daar naar uit.

Terug
Bovenaan Onderaan