Dit topic is naar mijn gevoel een stuk minder populair in onze goede jaren dan in onze mindere jaren. Ik was wel benieuwd naar de gedachtes over een systeem met Luuk en Pepi, wat denk ik vooral tegen sterkere tegenstanders goed zou kunnen werken. Zelf dacht ik aan een klassieke 4-4-2 waarin dan wel Tillman voor mij buiten de boot valt.
Benitez
Karsdorp - Flamingo - Boscagli - Dest
Saibari - Schouten - Veerman - Mauro
Pepi - Luuk
Volgens mij heb je in dit geval aardig wat wapens. De snelheid op de counter met Dest, Mauro, Saibari en Pepi in combinatie met de passing van Boscagli, Schouten en Veerman. In balbezit kunnen Mauro en Saibari dan verder naar binnen staan om de 2e bal te winnen na een lange bal op Luuk. Verdedigend een stuk sterker door Saibari, Schouten, Veerman en Mauro een stuk verder in te laten zakken. Luuk kan dan ook de 10 positie innemen. Ik denk zelfs dat Bakayoko ook nog wel goed in dit systeem zou kunnen renderen, misschien nog beter dan in het huidige systeem. Verder zou ik het eigenlijk alleen voor de CL toppers gebruiken, in de ED zou ik lekker 4-3-3 volgens het Bosz model blijven spelen met:
Benitez
Karsdorp - Flamingo - Boscagli - Dest
Veerman - Schouten - Tillman
Saibari - Luuk - Lang
Luuk of Pepi vrij inwisselbaar. Alhoewel ik denk dat wanneer Veerman en Dest weer terugzijn de productiviteit van Luuk wel zal stijgen.