Ideale opstelling PSV

Metalium

International
Eindelijk iemand anders die een 3-5-2 formatie voorstelt. Maar afstappen van de heilige 4-3-3 gaat toch niet gebeuren..
Wat betreft je opstelling, Schwaab zou ik vervangen door een Teze ofzo. En van de verhalen die ik gehoord heb, was Rodriguez in Milaan een goede verdediger, maar aanvallen kon hij niet, dus ik weet niet of die positie hem goed zou doen. De rest lijkt me goed.
Wat is er heilig aan?
Omdat ene Cruijff daarbij zweerde ?
En de journaille blijft maar koketteren met deze gast, die er persoonlijk voor heeft gezorgd, dat PSV-topkeeper Van Beveren in 1978, niet heeft gekeept in Buenos Aires.
Alsof er vóór zijn tijd door geen enkele club dat systeem werd gehanteerd...:ROFL:

Nep Scout

Basisspeler
Wat is er heilig aan?
Omdat ene Cruijff daarbij zweerde ?
En de journaille blijft maar koketteren met deze gast, die er persoonlijk voor heeft gezorgd, dat PSV-topkeeper Van Beveren in 1978, niet heeft gekeept in Buenos Aires.
Alsof er vóór zijn tijd door geen enkele club dat systeem werd gehanteerd...:ROFL:
Noem anders eens 3 eredivisie trainers die een andere formatie hebben gebruikt in de afgelopen 5 jaar. 4-3-3 wordt bij de coach opleiding zo erin gehamerd dat de nieuwe coaches niks anders kennen.

Metalium

International
Noem anders eens 3 eredivisie trainers die een andere formatie hebben gebruikt in de afgelopen 5 jaar. 4-3-3 wordt bij de coach opleiding zo erin gehamerd dat de nieuwe coaches niks anders kennen.
Goed lezen, ik heb het over het tijdperk vóór deze persoon.

Nep Scout

Basisspeler
Goed lezen, ik heb het over het tijdperk vóór deze persoon.
Ja, ik had het niet over hetzelfde tijdperk. Het gaat er bij mij om dat in het heden, de coaches blijven hangen op deze formatie, ook wanneer die niet geschikt is (zoals nu bij ons PSV). Daarom noemde ik het 'heilig'.

Laatst bewerkt:

Metalium

International
Ja, ik had het niet over dezelfde tijdperk. Het gaat er bij mij om dat in het heden, de coaches blijven hangen op deze formatie, ook wanneer die niet geschikt is (zoals nu bij ons PSV). Daarom noemde ik het 'heilig'.
Prima. 5-3-3 en 4-4-2 passen beter bij de spelers in de PSV selectie.
Dat was ook al vóór het vertrek van Bergwijn en Luuk.
PSV moet definitief af van de 2 zgn. controleurs. Die worden met gemak overlopen.

ELPSV

Supporter
Prima. 5-3-3 en 4-4-2 passen beter bij de spelers in de PSV selectie.
Dat was ook al vóór het vertrek van Bergwijn en Luuk.
PSV moet definitief af van de 2 zgn. controleurs. Die worden met gemak overlopen.
Ik ben bang dat een speler extra met deze selectie ook geen zoden aan de dijk zet :xp:

Buitenspelgoal

Routinier
Voor volgend seizoen:

Lammers/Malen (Romero)
Gakpo (Bruma, Mauro) - Malen/Ihattaren/Mauro - Ihattaren (Doan, Mauro)
Goede box to box aankoop - Rosario/Thomas/Hendrix
Linksback aankoop (Viergever, aankoop) - Viergever - Obispo/Baumgartl/aankoop - Dumfries (Teze)
Unnerstall (Ruiter, Van Osch)

Verkopen of lozen: Zoet, Schwaab, Boscagli, Bruma (indien dat lukt, desnoods op huurbasis).

Bas

Routinier
Ik hoop op

Unnerstall
Dumfries - Aankoop - Aankoop - Aankoop
Aankoop - Hendrix
Ihattaren - Lammers - Gakpo
Malen

Voor de rest mogen Viergever, Thomas, Mauro, Obispo, Teze, Doan, Madueke en vooruit Romero best blijven als selectiespelers
Verkopen: Rosario, Baumgartl, Bruma, Zoet, Boscagli (of verhuren vind ik ook best)

Mikasa

Forummer van het Jaar 2014
Ik hoop op

Unnerstall
Dumfries - Aankoop - Aankoop - Aankoop
Aankoop - Hendrix
Ihattaren - Lammers - Gakpo
Malen

Voor de rest mogen Viergever, Thomas, Mauro, Obispo, Teze, Doan, Madueke en vooruit Romero best blijven als selectiespelers
Verkopen: Rosario, Baumgartl, Bruma, Zoet, Boscagli (of verhuren vind ik ook best)
Ach, Unnerstall mag van mij ook wel weer reserve worden ten koste van een "topkeeper".

Nep Scout

Basisspeler
Unnerstall hoeft van mij niet per se te blijven, maar ik denk niet dat daar de prioriteit zit.

Zelf zat ik te denken aan deze opstelling voor volgend seizoen (als iedereen fit is):

----------------Unnerstall----------------
Teze-------Aankoop------Obispo-------Aankoop
------------------------Aankoop-----------------
Doan/Madueke--------------------------Gakpo
----------------------------Ihattaren-------------------
----------------------Lammers-------Malen---------

Dumfries zie ik wel verkocht worden, en als Hendrix, Rosario, Guti en Thomas (en wie weet Bruma..) voor een goede prijs verkocht kunnen worden, dan kun je de gaten opvullen met goede investeringen.
Dan heb je spelers als Baumgartl, Romero/Piroe(?), Sadilek, Mauro, Ledezma achter de hand.

Buitenspelgoal

Routinier
Unnerstall hoeft van mij niet per se te blijven, maar ik denk niet dat daar de prioriteit zit.

Zelf zat ik te denken aan deze opstelling voor volgend seizoen (als iedereen fit is):

----------------Unnerstall----------------
Teze-------Aankoop------Obispo-------Aankoop
------------------------Aankoop-----------------
Doan/Madueke--------------------------Gakpo
----------------------------Ihattaren-------------------
----------------------Lammers-------Malen---------

Dumfries zie ik wel verkocht worden, en als Hendrix, Rosario, Guti en Thomas (en wie weet Bruma..) voor een goede prijs verkocht kunnen worden, dan kun je de gaten opvullen met goede investeringen.
Dan heb je spelers als Baumgartl, Romero/Piroe(?), Sadilek, Mauro, Ledezma achter de hand.
Die opstelling ruikt naar overlopen worden op het middenveld. Ik zie alleen ''aankoop'' daar als middenvelder staan, terwijl Doan/Madueke en Gakpo heel wijd staan, alsof je met buitenspelers speelt terwijl je ook een aanvallende middenvelder en twee spitsen hebt.

Nep Scout

Basisspeler
Die opstelling ruikt naar overlopen worden op het middenveld. Ik zie alleen ''aankoop'' daar als middenvelder staan, terwijl Doan/Madueke en Gakpo heel wijd staan, alsof je met buitenspelers speelt terwijl je ook een aanvallende middenvelder en twee spitsen hebt.
Daarom moet het een hele goede aankoop zijn. :maniac:
Maar als ik er nog eens naar kijk heb je een goed punt.

Buitenspelgoal

Routinier
Ik verveel me, dus zat eens na te denken over opstellingen. Een 4-4-2 lijkt mij wel eens leuk en ook best mogelijk met deze selectie

Malen - Lammers/Romero

Gakpo - Thomas - Aankoop - Ihattaren

Rodriguez/aankoop (a man can dream) - Viergever - Baumgartl/aankoop - Dumfries

Unnerstall

---

Romero is volgens mij bij Velez als een soort targetman gaan spelen is in die rol succesvol. Sterk, maar ook redelijk snel en technisch goed onderlegd. Ik zou wel eens een spitsenduo willen zien met hem en de snelle en doelgerichte Malen, die dan wat meer vooruit speelt.

Middenveld lijkt mij vrij voorzichzelf-sprekend. De aankoop moet een goede box to box speler worden, met Thomas ernaast als verbindingsspeler.

Op linksback zal er wel weer een aankoop moeten komen, al droom ik ervan dat Rodriguez blijft. Baumgartl heb ik het liefst naast Viergever, of anders een goede aankoop. Dumfries spreekt voor zich. De keeper ook, tenzij we ergens een goede keeper vandaan kunnen halen zal Unnerstall eerste keeper blijven.

Bovenaan Onderaan