Ideale opstelling PSV

Wat is er heilig aan?
Omdat ene Cruijff daarbij zweerde ?
En de journaille blijft maar koketteren met deze gast, die er persoonlijk voor heeft gezorgd, dat PSV-topkeeper Van Beveren in 1978, niet heeft gekeept in Buenos Aires.
Alsof er vóór zijn tijd door geen enkele club dat systeem werd gehanteerd...:ROFL:
Noem anders eens 3 eredivisie trainers die een andere formatie hebben gebruikt in de afgelopen 5 jaar. 4-3-3 wordt bij de coach opleiding zo erin gehamerd dat de nieuwe coaches niks anders kennen.
 
Noem anders eens 3 eredivisie trainers die een andere formatie hebben gebruikt in de afgelopen 5 jaar. 4-3-3 wordt bij de coach opleiding zo erin gehamerd dat de nieuwe coaches niks anders kennen.
Goed lezen, ik heb het over het tijdperk vóór deze persoon.
 
Goed lezen, ik heb het over het tijdperk vóór deze persoon.
Ja, ik had het niet over hetzelfde tijdperk. Het gaat er bij mij om dat in het heden, de coaches blijven hangen op deze formatie, ook wanneer die niet geschikt is (zoals nu bij ons PSV). Daarom noemde ik het 'heilig'.
 
Laatst bewerkt:
Ja, ik had het niet over dezelfde tijdperk. Het gaat er bij mij om dat in het heden, de coaches blijven hangen op deze formatie, ook wanneer die niet geschikt is (zoals nu bij ons PSV). Daarom noemde ik het 'heilig'.
Prima. 5-3-3 en 4-4-2 passen beter bij de spelers in de PSV selectie.
Dat was ook al vóór het vertrek van Bergwijn en Luuk.
PSV moet definitief af van de 2 zgn. controleurs. Die worden met gemak overlopen.
 
Prima. 5-3-3 en 4-4-2 passen beter bij de spelers in de PSV selectie.
Dat was ook al vóór het vertrek van Bergwijn en Luuk.
PSV moet definitief af van de 2 zgn. controleurs. Die worden met gemak overlopen.

Ik ben bang dat een speler extra met deze selectie ook geen zoden aan de dijk zet :xp:
 
Voor volgend seizoen:

Lammers/Malen (Romero)
Gakpo (Bruma, Mauro) - Malen/Ihattaren/Mauro - Ihattaren (Doan, Mauro)
Goede box to box aankoop - Rosario/Thomas/Hendrix
Linksback aankoop (Viergever, aankoop) - Viergever - Obispo/Baumgartl/aankoop - Dumfries (Teze)
Unnerstall (Ruiter, Van Osch)

Verkopen of lozen: Zoet, Schwaab, Boscagli, Bruma (indien dat lukt, desnoods op huurbasis).
 
Ik hoop op

Unnerstall
Dumfries - Aankoop - Aankoop - Aankoop
Aankoop - Hendrix
Ihattaren - Lammers - Gakpo
Malen

Voor de rest mogen Viergever, Thomas, Mauro, Obispo, Teze, Doan, Madueke en vooruit Romero best blijven als selectiespelers
Verkopen: Rosario, Baumgartl, Bruma, Zoet, Boscagli (of verhuren vind ik ook best)
 
Ik hoop op

Unnerstall
Dumfries - Aankoop - Aankoop - Aankoop
Aankoop - Hendrix
Ihattaren - Lammers - Gakpo
Malen

Voor de rest mogen Viergever, Thomas, Mauro, Obispo, Teze, Doan, Madueke en vooruit Romero best blijven als selectiespelers
Verkopen: Rosario, Baumgartl, Bruma, Zoet, Boscagli (of verhuren vind ik ook best)
Ach, Unnerstall mag van mij ook wel weer reserve worden ten koste van een "topkeeper".
 
Unnerstall hoeft van mij niet per se te blijven, maar ik denk niet dat daar de prioriteit zit.

Zelf zat ik te denken aan deze opstelling voor volgend seizoen (als iedereen fit is):

----------------Unnerstall----------------
Teze-------Aankoop------Obispo-------Aankoop
------------------------Aankoop-----------------
Doan/Madueke--------------------------Gakpo
----------------------------Ihattaren-------------------
----------------------Lammers-------Malen---------

Dumfries zie ik wel verkocht worden, en als Hendrix, Rosario, Guti en Thomas (en wie weet Bruma..) voor een goede prijs verkocht kunnen worden, dan kun je de gaten opvullen met goede investeringen.
Dan heb je spelers als Baumgartl, Romero/Piroe(?), Sadilek, Mauro, Ledezma achter de hand.
 
Unnerstall hoeft van mij niet per se te blijven, maar ik denk niet dat daar de prioriteit zit.

Zelf zat ik te denken aan deze opstelling voor volgend seizoen (als iedereen fit is):

----------------Unnerstall----------------
Teze-------Aankoop------Obispo-------Aankoop
------------------------Aankoop-----------------
Doan/Madueke--------------------------Gakpo
----------------------------Ihattaren-------------------
----------------------Lammers-------Malen---------

Dumfries zie ik wel verkocht worden, en als Hendrix, Rosario, Guti en Thomas (en wie weet Bruma..) voor een goede prijs verkocht kunnen worden, dan kun je de gaten opvullen met goede investeringen.
Dan heb je spelers als Baumgartl, Romero/Piroe(?), Sadilek, Mauro, Ledezma achter de hand.

Die opstelling ruikt naar overlopen worden op het middenveld. Ik zie alleen ''aankoop'' daar als middenvelder staan, terwijl Doan/Madueke en Gakpo heel wijd staan, alsof je met buitenspelers speelt terwijl je ook een aanvallende middenvelder en twee spitsen hebt.
 
Die opstelling ruikt naar overlopen worden op het middenveld. Ik zie alleen ''aankoop'' daar als middenvelder staan, terwijl Doan/Madueke en Gakpo heel wijd staan, alsof je met buitenspelers speelt terwijl je ook een aanvallende middenvelder en twee spitsen hebt.
Daarom moet het een hele goede aankoop zijn. :maniac:
Maar als ik er nog eens naar kijk heb je een goed punt.
 
Ik verveel me, dus zat eens na te denken over opstellingen. Een 4-4-2 lijkt mij wel eens leuk en ook best mogelijk met deze selectie

Malen - Lammers/Romero

Gakpo - Thomas - Aankoop - Ihattaren

Rodriguez/aankoop (a man can dream) - Viergever - Baumgartl/aankoop - Dumfries

Unnerstall

---

Romero is volgens mij bij Velez als een soort targetman gaan spelen is in die rol succesvol. Sterk, maar ook redelijk snel en technisch goed onderlegd. Ik zou wel eens een spitsenduo willen zien met hem en de snelle en doelgerichte Malen, die dan wat meer vooruit speelt.

Middenveld lijkt mij vrij voorzichzelf-sprekend. De aankoop moet een goede box to box speler worden, met Thomas ernaast als verbindingsspeler.

Op linksback zal er wel weer een aankoop moeten komen, al droom ik ervan dat Rodriguez blijft. Baumgartl heb ik het liefst naast Viergever, of anders een goede aankoop. Dumfries spreekt voor zich. De keeper ook, tenzij we ergens een goede keeper vandaan kunnen halen zal Unnerstall eerste keeper blijven.
 
Ik dacht dat een forummer zei dat Schmidt graag iets van 4-2-2-2 wil spelen, wat eigenlijk gewoon op een 4-4-2 neerkomt denk ik. Ik ben heel benieuwd hoe zo'n opstelling er met onze huidige selectie uit gaat zien, vooral het middenveld zal dan wel een enorme puzzel worden. Al onze vleugelspelers lopen normaal gesproken naar binnen, wat denk ik niet optimaal is als je 4-4-2 wil spelen? Verder lijkt 4-4-2 mij niet de geschikte formatie voor Mo (niet dat onze speelwijze nu zozeer om hem moet draaien, maar ik hoop er toch wel een beetje op), omdat je eigenlijk 2 centrale middenvelders wil die vooral lopen, een bal kunnen afpakken en daarna het veld oversteken naar de andere kant. Vandaar dat ik ook verbaasd ben dat Hendrix weg mag omdat hij mij juist de ideale middenvelder (voor ons niveau) lijkt voor zo'n systeem. Het kan natuurlijk ook zijn dat Mo op rechts gaat spelen maar dat vind ik zonde.

------------------------Unnerstall---------------------
Dumfries--------Baumgartl---Viergever-------Sadilek
Ihattaren-------Rosario-------Hendrix---------Doan
----------------Malen---------Romero---------------

Dit lijkt me toch allemaal net niet, in plaats van Doan kan je natuurlijk ook Mauro opstellen maar Doan is volgens mij wel iets meer een speler die meer meters wil maken. Sadilek en Rosario staan erin bij gebrek aan beter. Ik weet ook niet hoe goed Lammers zou presteren in dit systeem, Guti lijkt mij persoonlijk een achteruitgang t.o.v. Hendrix maar goed. Dan lijkt mij het Liverpool-model toch net iets beter bij PSV passen, meer de opstelling van vorig seizoen met de mindset van pressing en gegenpressing.

----------------------Unnerstall------------------------
Dumfries-----Baumgartl------Viergever-------Sadilek
-------Rosario-------Ihattaren-------Hendrix---------
-------Gakpo--------Lammers-------Malen----------

Met Lammers als een type Firmino die zich laat terugzakken om meer ruimte te creëren voor Malen en Gakpo. Ook niet ideaal omdat Gakpo rechtsbenig is, daar zou je Doan kunnen neerzetten maar die is niet zo'n sterke afmaker, of misschien Madueke. Op papier staat Malen dus linksbuiten maar in de praktijk zijn hij en Cody gewoon spitsen. Verder moet er dan echt wel een sterkere linksback worden aangetrokken (een type Angelino), en moet Rosario worden vervangen door een middenvelder met pit.
 
Ik dacht dat een forummer zei dat Schmidt graag iets van 4-2-2-2 wil spelen, wat eigenlijk gewoon op een 4-4-2 neerkomt denk ik. I

4-2-2-2 is eigenlijk een systeem waar je met twee centrale/verdedigende middenvelders speelt en daarvoor nog twee aanvallende middenvelders. De backs zijn je enige echte wijde spelers en moeten vaak de hele flank bestrijken, meestal meebewegend met welke centrale spelers van je formatie de bal hebben (als de backs zelf de bal niet hebben). Vaak heb je nog wel dat enkele van de centrale spelers de neiging hebben om naar buiten uit te wijken (een soort mezzala of zwervende spelermaker (''roaming playmaker''). Het systeem kan goed werken omdat je door het midden al een overmacht hebt en met veel spelers druk kan zetten. De backs gaan op en neer en zetten meteen druk op buitenspelers, terwijl de middenvelders dus ook kunnen uitwijken.

Ja, ik speel te veel Football Manager. Dit is echter hoe ik het vaak begrepen heb. Het is dus wezenlijk wel anders dan een klassieke 4-4-2. 4-4-2 zorgt er wel voor dat je een gebalanceerde opstelling hebt (je hebt twee spitsen, maar geen aanvallende middenvelders. Je hebt hebt twee centrale middenvelders, maar geen aanvallende of verdedigende. Je hebt de klassieke 4-backline en vleugelbezetting winger + back aan beide kanten), maar je bent nergens op het veld (behalve in de spits) echt bovengemiddeld sterk, waardoor het denk ik minder zou werken bij gegenpressing, omdat je daarvoor toch het liefst ergens een overwicht hebt. 4-2-2-2 is meer een stormram opstelling om veel mee aan te vallen (wat Schmidt wil) en dus hopelijk je dominantie over een ander team uit te drukken in doelpunten en winst. Enige issue is dat je dus op de vleugels afhankelijk bent van middenvelders die in staat zijn om uit te wijken naar wijde posities om de backs support te geven bij het gegenpressen, anders ben je in de counter enorm kwetsbaar op de vleugels, zeker als je backs hoog staan. Geen enkele formatie heeft geen zwaktes natuurlijk.

Voorbeeldje van een 4-2-2-2 die ik voor mij zou kunnen zien:

Malen - Romero/Lammers
Ihattaren - Gakpo
Aankoop - Guti/Hendrix/Rosario/Thomas (er gaan geen twee middenvelders bijkomen ben ik bang)
Aankoop - Baumgartl/aankoop - Viergever/aankoop - Dumfries
Keeper

Nog een voorbeeldje van een 4-2-2-2, Freiburg:

1595378606414.png
 
Laatst bewerkt:
Hoe ik nu zou spelen en hoe ik zou spelen met een aantal investeringen.

1.png 2.png

Fausto Vera zou mijn droomaankoop zijn en heeft een prijskaartje van tussen de 5 en 10 miljoen euro.

 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan