Ideale opstelling PSV

Vandaag is wel gebleken wat het definitieve middenveld dient te zijn. En ervan uitgaande dat Pereiro tegen Ajax heeft laten zien wat zijn niveau is, zou dit vanaf nu toch wel de basiself (zonder blessures) moeten zijn naar mijn mening:

Code:
                Zoet
Arias      Bruma    Moreno      Willems
              Guardado
        Pröpper      Hendrix
  Pereiro      De Jong      Lestienne
 
Lestienne is nogal een gevoelsjongen. Eens zien hoe hij deze klap verwerkt, misschien is het goed om hem even in de luwte houden. Met Narsingh en Pereiro op de vleugels is ook prima.
 
Vandaag is wel gebleken wat het definitieve middenveld dient te zijn. En ervan uitgaande dat Pereiro tegen Ajax heeft laten zien wat zijn niveau is, zou dit vanaf nu toch wel de basiself (zonder blessures) moeten zijn naar mijn mening:

Code:
                Zoet
Arias      Bruma    Moreno      Willems
              Guardado
        Pröpper      Hendrix
  Pereiro      De Jong      Lestienne

Toch, he.... ik zou Maher wel eens een kans willen geven met Guardado en Hendrix erachter. Pröpper kan, doet het "ok", maar ook niet super. In mijn beleving is Maher een echte "10", die bij PSV de kans nog niet heeft gehad om zich als zodanig te bewijzen. Hij heeft in de afgelopen jaren geleerd wat hard(er) werken is, maar dat talent, dat genie achter de spitsen bij AZ, dat moet er toch ook nog ergens in zitten. Als ik Cocu was, zou ik met jouw opstelling spelen en dan Maher en Pröpper lekker laten alterneren. Even kijken wie dat het beste kan: aanvallende impulsen verzorgen met Guardado en Hendrix in de rug.

Maher is voor mij een grote teleurstelling geweest bij PSV, maar ik kan me niet onttrekken aan het gevoel dat hij een beetje misbruikt is, dat hij nooit de kans heeft gehad in de voor hem ideale rol te fungeren. Ik zou proberen om "het" er dit seizoen, in deze (volgens mij) voor Maher ideale opstelling uit te krijgen. Na dit seizoen zullen we hem toch moeten (kunnen) verkopen of hem moeten kunnen verleiden tot een verlenging, niet?
 
Vandaag is wel gebleken wat het definitieve middenveld dient te zijn. En ervan uitgaande dat Pereiro tegen Ajax heeft laten zien wat zijn niveau is, zou dit vanaf nu toch wel de basiself (zonder blessures) moeten zijn naar mijn mening:

Code:
                Zoet
Arias      Bruma    Moreno      Willems
              Guardado
        Pröpper      Hendrix
  Pereiro      De Jong      Lestienne

Draai Hendrix en Guardado om, en we zijn het helemaal eens. :p
 
Toch, he.... ik zou Maher wel eens een kans willen geven met Guardado en Hendrix erachter. Pröpper kan, doet het "ok", maar ook niet super. In mijn beleving is Maher een echte "10", die bij PSV de kans nog niet heeft gehad om zich als zodanig te bewijzen. Hij heeft in de afgelopen jaren geleerd wat hard(er) werken is, maar dat talent, dat genie achter de spitsen bij AZ, dat moet er toch ook nog ergens in zitten. Als ik Cocu was, zou ik met jouw opstelling spelen en dan Maher en Pröpper lekker laten alterneren. Even kijken wie dat het beste kan: aanvallende impulsen verzorgen met Guardado en Hendrix in de rug.

Maher is voor mij een grote teleurstelling geweest bij PSV, maar ik kan me niet onttrekken aan het gevoel dat hij een beetje misbruikt is, dat hij nooit de kans heeft gehad in de voor hem ideale rol te fungeren. Ik zou proberen om "het" er dit seizoen, in deze (volgens mij) voor Maher ideale opstelling uit te krijgen. Na dit seizoen zullen we hem toch moeten (kunnen) verkopen of hem moeten kunnen verleiden tot een verlenging, niet?
Eens, Maher heeft altijd met een aanvallende middenvelder naast zich gespeeld (Toivonen, Park, Wijnaldum en nu Pröpper). Daarnaast is Pröpper geen speler die je als enige aanvallende middenvelder op moet stellen, want hij is toch meer een aanvallend ingestelde centrale middenvelder.



Code:
Zoet                
Arias Bruma Moreno Willems
    Hendrix Guardado       
        Maher          
 Lestienne De Jong Pereiro
 
Laatst bewerkt:
Toch, he.... ik zou Maher wel eens een kans willen geven met Guardado en Hendrix erachter. Pröpper kan, doet het "ok", maar ook niet super. In mijn beleving is Maher een echte "10", die bij PSV de kans nog niet heeft gehad om zich als zodanig te bewijzen. Hij heeft in de afgelopen jaren geleerd wat hard(er) werken is, maar dat talent, dat genie achter de spitsen bij AZ, dat moet er toch ook nog ergens in zitten. Als ik Cocu was, zou ik met jouw opstelling spelen en dan Maher en Pröpper lekker laten alterneren. Even kijken wie dat het beste kan: aanvallende impulsen verzorgen met Guardado en Hendrix in de rug.

Maher is voor mij een grote teleurstelling geweest bij PSV, maar ik kan me niet onttrekken aan het gevoel dat hij een beetje misbruikt is, dat hij nooit de kans heeft gehad in de voor hem ideale rol te fungeren. Ik zou proberen om "het" er dit seizoen, in deze (volgens mij) voor Maher ideale opstelling uit te krijgen. Na dit seizoen zullen we hem toch moeten (kunnen) verkopen of hem moeten kunnen verleiden tot een verlenging, niet?

Eens. Maher kun je echt beoordelen als hij Hendrix en Guardado achter zich heeft. Hij kan net zoveel passjes geven als Propper maar kan daarnaast ook scoren. Gewoon een tijdje kijken hoe dat uitpakt. Maar ik denk niet dat Cocu nu heel snel iets anders gaat doen.
 
Eens. Maher kun je echt beoordelen als hij Hendrix en Guardado achter zich heeft. Hij kan net zoveel passjes geven als Propper maar kan daarnaast ook scoren. Gewoon een tijdje kijken hoe dat uitpakt. Maar ik denk niet dat Cocu nu heel snel iets anders gaat doen.

Maher is al lang beoordeeld joh. ;)
 
Vandaag is wel gebleken wat het definitieve middenveld dient te zijn. En ervan uitgaande dat Pereiro tegen Ajax heeft laten zien wat zijn niveau is, zou dit vanaf nu toch wel de basiself (zonder blessures) moeten zijn naar mijn mening:

Code:
                Zoet
Arias      Bruma    Moreno      Willems
              Guardado
        Pröpper      Hendrix
  Pereiro      De Jong      Lestienne


over 2 weken eindelijk te zien?
 
Indien iedereen fit:

---------------------- Zoet ----------------------
Arias - Bruma - Moreno - Willems
---------- Hendrix ---- Guardado -------
Pröpper ----- Pereiro ----- Lestienne
-------------------- de Jong ------------------
 
Ook een optie inderdaad. Al zou ik dan Narsingh erin laten staan voor Pröpper.

Ik ben wel benieuwd hoe Pröpper zou fungeren als hangende rechtsbuiten, maar tegen grotere ploegen zou ik ook inderdaad met Narsingh spelen voor de broodnodige snelheid voorin.
 
Vandaag is wel gebleken wat het definitieve middenveld dient te zijn. En ervan uitgaande dat Pereiro tegen Ajax heeft laten zien wat zijn niveau is, zou dit vanaf nu toch wel de basiself (zonder blessures) moeten zijn naar mijn mening:

Code:
                Zoet
Arias      Bruma    Moreno      Willems
              Guardado
        Pröpper      Hendrix
  Pereiro      De Jong      Lestienne

Wat Der Muzikant ook zegt, Guardado en Hendrix omdraaien en dan ben ik het er ook mee eens.
Maher heeft het voor mij verknalt.
Dit lijkt me een uitstekend middenveld.

Varianten met 5 middenvelders zie ik niet zitten, afwijken van 4-3-3 zou ik niet doen. Waarom niet? Weet ik niet:D
 
Laatst bewerkt:
Ik ben wel benieuwd hoe Pröpper zou fungeren als hangende rechtsbuiten, maar tegen grotere ploegen zou ik ook inderdaad met Narsingh spelen voor de broodnodige snelheid voorin.

Zoveel snelheid heeft Narsingh na zijn Blessures echt niet meer, Genoeg smaken gelukkig, Leuke opstelling veder.
 
Heb ik al weleens eerder gezegd, maar toch:

Zoet
Isimat - Bruma - Moreno - Arias
Guardado - Hendrix
Pröpper - Pereiro - Locadia
de Jong

(Lestienne voor Locadia en Willems voor Isimat)
 
Zoet
Arias - Isimat/aankoop - Moreno - Brenet
Hendrix
Pröpper - Guardado
Ziyech
Pereiro - Locadia​

Ervanuitgaande dat Bruma, Willems, Narsingh, De Jong en Lestienne vertrekken. Van Ginkel definitief vastleggen, met vier man op 't middenveld veel rouilleren, sowieso komt iedereen dat genoeg aan bod ivm blessures en schorsingen.

Zoet
Arias - Isimat/aankoop - Moreno - Brenet
Pröpper - Hendrix - Guardado
Ziyech - Locadia - Pereiro​

Zelfde transfers hier. Middenveld weer hetzelfde, maar nu met z'n vieren. In de aanval vechten Ziyech, Pereiro en Bergwijn om een basisplek. De vierde man op het middenveld en derde man in de aanval ook veel speelminuten geven.
 
Zoet

Bruma/erv. aankoop -- Isimat/Letschert -- Moreno

Arias -------- Hendrix ------- Guardado -------- Brenet/Willems

Propper

Locadia/Pereiro ---De Jong


In de wedstrijden kun je de snelle backs op de flanken ook aanvallend wisselen voor bergwijn en perreiro als de wedstrijd dit toelaat.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan