Herstructurering voetbal

Om even serieus te reageren dan: Afschaffen van de buitenspelregel is een dusdanig ingrijpende aanpassing waarvan we geen idee hebben wat de echte impact zal zijn dat ik er geen voorstander van ben. Technologie wordt vanaf nu alleen maar beter wat hopelijk het verstorende effect van het handhaven van de regel alleen maar makkelijker zal maken.
De suggestie die Arsene Wenger deed is best een goede. "Het is pas buitenspel als het hele lichaam van de speler van de aanvallende partij achter de laatste speler van de tegenstander is." En dus niet alleen een teen of een teennagel of oorlel.
 
De suggestie die Arsene Wenger deed is best een goede. "Het is pas buitenspel als het hele lichaam van de speler van de aanvallende partij achter de laatste speler van de tegenstander is." En dus niet alleen een teen of een teennagel of oorlel.
Wat voor verschil gaat dat maken? Dan krijg je weer gemierenneuk of de neus van de verdediger misschien nog de buitenspel opheft
 
pot - potter... het was te subtiel, ik snap het.
im-done-no-thanks.gif
 
Om even serieus te reageren dan: Afschaffen van de buitenspelregel is een dusdanig ingrijpende aanpassing waarvan we geen idee hebben wat de echte impact zal zijn dat ik er geen voorstander van ben. Technologie wordt vanaf nu alleen maar beter wat hopelijk het verstorende effect van het handhaven van de regel alleen maar makkelijker zal maken.
Sommigen hebben hier blijkbaar een glazen bol.
Ik ben het met je eens dat de echte impact onzeker is - al toont hockey de voordelen aan - maar het is te proberen.
Trouwens, hoe minder regels hoe beter.
 
De buitenspelregel is al meerdere keren aangepast en nog steeds ontstaan er discussies dat het niet goed is. :maniac: :shrug:

Belangrijke regelwijzigingen buitenspel

1863 - Invoering voetbalregels in The Laws of the Game. Het is buitenspel als een medespeler achter je de bal raakt. Uitzondering vormt de doeltrap van de keeper.

1866 - Het is alleen nog buitenspel als de ontvanger van de bal een pass ontvangt met minder dan drie tegenstanders voor zich dichter bij de doellijn.

1907 - Buitenspel op eigen helft wordt opgegeven.

1920 - Buitenspel bij een ingooi wordt opgeheven.

1925 - Het is alleen nog buitenspel als de ontvanger van de bal een pass ontvangt met minder dan twee en dus niet meer drie tegenstanders dichter bij de doellijn.

1990 - Het is geen buitenspel meer als spelers op gelijke hoogte staan met de verdediger.

2005 - Alleen lichaamsdelen waarmee je een doelpunt kunt maken, kunnen buitenspel staan: hoofd, borst, knie of voet wel buitenspel, hand en arm niet.
 
Een knuppel, mogen enkel nog de bal wegslaan met een knuppel.

Als de keeper hem dan op de helft van de tegenstander het publiek in slaat, mag hij vrij een rondje lopen via de 4 corner vlaggen en krijgt hij een extra punt erbij.
Quidditch (of hoe dat ook in de belachelijke Nederlandse vertaling heet)
 
Sommigen hebben hier blijkbaar een glazen bol.
Ik ben het met je eens dat de echte impact onzeker is - al toont hockey de voordelen aan - maar het is te proberen.
Trouwens, hoe minder regels hoe beter.
Jij hebt ook zo'n mooie glazen bol, want je beweert dat het voetbal leuker wordt met meer snelheid en meer goals (zonder dat te onderbouwen, maar dat ben ik ondertussen wel gewend).
 
Als we toch regels van andere sporten willen toepassen bij het voetbal stel ik voor dat doelpunten van buiten de 16-meter 3 punten opleveren en binnen de 16-meter maar 2.
En op de lat of tegen de paal is een half punt aftrek voor de tegenstander.
 
Laten we er dan ook vliegende bezemstelen bij pakken met 3 ringen ipv goals... En een hele kleine bal die 1 aangewezen speler moet gaan zoeken
Speelde jij nou die nieuwe Harry Potter game? Ik zie ergens een overeenkomst.. 🤔
 
Om even serieus te reageren dan: Afschaffen van de buitenspelregel is een dusdanig ingrijpende aanpassing waarvan we geen idee hebben wat de echte impact zal zijn dat ik er geen voorstander van ben. Technologie wordt vanaf nu alleen maar beter wat hopelijk het verstorende effect van het handhaven van de regel alleen maar makkelijker zal maken.
Je kan het natuurlijk gaan testen bij oefenwedstrijden op verschillende niveaus. Veel sporten proberen te blijven vernieuwen: voetbal niet.

De buitenspelregel is al meerdere keren aangepast en nog steeds ontstaan er discussies dat het niet goed is. :maniac: :shrug:

Belangrijke regelwijzigingen buitenspel

1863 - Invoering voetbalregels in The Laws of the Game. Het is buitenspel als een medespeler achter je de bal raakt. Uitzondering vormt de doeltrap van de keeper.

1866 - Het is alleen nog buitenspel als de ontvanger van de bal een pass ontvangt met minder dan drie tegenstanders voor zich dichter bij de doellijn.

1907 - Buitenspel op eigen helft wordt opgegeven.

1920 - Buitenspel bij een ingooi wordt opgeheven.

1925 - Het is alleen nog buitenspel als de ontvanger van de bal een pass ontvangt met minder dan twee en dus niet meer drie tegenstanders dichter bij de doellijn.

1990 - Het is geen buitenspel meer als spelers op gelijke hoogte staan met de verdediger.

2005 - Alleen lichaamsdelen waarmee je een doelpunt kunt maken, kunnen buitenspel staan: hoofd, borst, knie of voet wel buitenspel, hand en arm niet.
Dat zijn natuurlijk nauwelijks echte aanpassingen sinds het ontstaan van buitenspel. Het principe is gelijk gebleven.
 
Je kan ook naar de posts daarvoor kijken, waar wel serieus gediscussieerd wordt.
Dat kunnen jij en enkele anderen wellicht ook in het KNVB topic doen waar ook al weerstand (b)lijkt tegen verandering. En gedoken wordt als dat "beter" uitkomt.
De buitenspelregel is al meerdere keren aangepast en nog steeds ontstaan er discussies dat het niet goed is. :maniac: :shrug:

Belangrijke regelwijzigingen buitenspel

1863 - Invoering voetbalregels in The Laws of the Game. Het is buitenspel als een medespeler achter je de bal raakt. Uitzondering vormt de doeltrap van de keeper.

1866 - Het is alleen nog buitenspel als de ontvanger van de bal een pass ontvangt met minder dan drie tegenstanders voor zich dichter bij de doellijn.

1907 - Buitenspel op eigen helft wordt opgegeven.

1920 - Buitenspel bij een ingooi wordt opgeheven.

1925 - Het is alleen nog buitenspel als de ontvanger van de bal een pass ontvangt met minder dan twee en dus niet meer drie tegenstanders dichter bij de doellijn.

1990 - Het is geen buitenspel meer als spelers op gelijke hoogte staan met de verdediger.

2005 - Alleen lichaamsdelen waarmee je een doelpunt kunt maken, kunnen buitenspel staan: hoofd, borst, knie of voet wel buitenspel, hand en arm niet.
En hoe vaak is er al gezondigd tegen de regel door foutieve waarneming? Clubgrensrechters laten we maar buiten beschouwing.;)
Jij hebt ook zo'n mooie glazen bol, want je beweert dat het voetbal leuker wordt met meer snelheid en meer goals (zonder dat te onderbouwen, maar dat ben ik ondertussen wel gewend).
Nee, ik baseer me op hockey.
Zowel openlijke communicatie als afschaffing van buitenspel blijken een verbetering.
Ik pleit voor invoering en kan pas na een jaar of zo met argumenten, misschien zelfs bewijzen, dat jou doemscenario niet blijkt te kloppen.
Tactiek blijft zich wijzigen heb ik reeds aangevoerd in een eerdere post.
Van 9-1-1 via onder andere 3-2-5 en 4-2-4 naar van alles en nog wat.
Lekkere rechtse liberaal van me
Hoe minder multi interpretabele spelregels hoe beter is mijn opvatting.
Het eerlijk arbitreren zal gebaat zijn bij afschaffing.
 
Sommigen hebben hier blijkbaar een glazen bol.
Ik ben het met je eens dat de echte impact onzeker is - al toont hockey de voordelen aan - maar het is te proberen.
Trouwens, hoe minder regels hoe beterr
Brinkman is geen fan.

 
Terug
Bovenaan Onderaan