Grootste PSV-kenner editie 2023

Zo, laten we beginnen met de puntenverdeling,

Grafiek 1.png

Het is wel duidelijk dat korfbaljack de terechte winnaar is, voor de nummer drie geldt dat deze wel 9 deelnemers kort achter zich had. Dit in tegenstelling tot vorig jaar toen de hele top 3 zich duidelijk onderscheidde van de rest. Halen we de slechtste en beste deelnemer weg dan zien we een mooi speelveld wat eigenlijk best dicht op elkaar zit.
 
De leeftijd van de vragen, verdeling in onderstaande grafiek is wel wat dubieus aangezien ongeveer 1/3 deel uit de laatste 10 jaar kwamen, zelfs 1 uit het lopende seizoen en 5 uit het vorige seizoen. 1e vraag kwam uit 1911. Leeftijd van de vraag heeft op basis van onderstaande grafiek geen hele sterke invloed op de beantwoording. Best beantwoorde vraag ging over een moment van ruim 20 jaar terug met een trofee en een cabaretier...

Grafiek 2.png


Overiges is het natuurlijk eigenlijk een hele kleine groep om hier daadwerkelijk statistische uitspraken over te doen.
 
En dan de lijst van naming and shaming....

6 punten
Ex Libris

10 punten
Luc de Jong, Mentos, Nep Scout en de deelnemer die de eigen naam heeft gebruikt. Ivm privacy zet ik die ff niet neer

11 punten
Mika en Mooijekind11

12 punten
-040-

13 punten
Perfect PSV, Philip Cocu en PSVkanalles

14 punten
Royhaarsteeg

16 punten
Drj, Mikasa en Robpsv11

17 punten
JB

18 punten
Antenor, Rubberen Robbie en Tieky87

19 punten
CNG MrKrateos, Dropshot

20 punten
Jur 1913

22 punten
Bas en PSVBreda

29 punten
Korfbaljack
 
Verdorie weer net buiten de top 3.

Maar Jur is inmiddels weg, dus zit ik dan wel in de top 3? Bas en PSVBreda kunnen die zilveren medaille wel deleb toch?
 
Verdorie weer net buiten de top 3.

Maar Jur is inmiddels weg, dus zit ik dan wel in de top 3? Bas en PSVBreda kunnen die zilveren medaille wel deleb toch?
Ik deel mijn zilveren medaille graag hoor, voelt als een overwinning deze 2e plek. Grappige is dat ik antwoorden die ik voor 90%( oke, 65%) goed achten fout heb en andersom heb ik ze juist goed.
 
De leeftijd van de vragen, verdeling in onderstaande grafiek is wel wat dubieus aangezien ongeveer 1/3 deel uit de laatste 10 jaar kwamen, zelfs 1 uit het lopende seizoen en 5 uit het vorige seizoen. 1e vraag kwam uit 1911. Leeftijd van de vraag heeft op basis van onderstaande grafiek geen hele sterke invloed op de beantwoording. Best beantwoorde vraag ging over een moment van ruim 20 jaar terug met een trofee en een cabaretier...

Bekijk bijlage 6360


Overiges is het natuurlijk eigenlijk een hele kleine groep om hier daadwerkelijk statistische uitspraken over te doen.
Dank voor alle inspanningen, maar van deze grafiek snap ik niet veel.
Ik baal overigens wel van een paar keer fout gokken wat me een podiumplaats heeft gekost.

Overigens heb ik het duel van het Philips Elftal tegen Hollandia in 1911 niet zelf gezien.
Maar mij staat bij dat die club uit Woensel kwam, de geboorteplaats van mijn moeder, die inmiddels Eindhoven heette toen ik daar -toch een "paar" jaar later ;) - ter wereld kwam.
 
Verdorie weer net buiten de top 3.

Maar Jur is inmiddels weg, dus zit ik dan wel in de top 3? Bas en PSVBreda kunnen die zilveren medaille wel deleb toch?

Ja hoor, ik stuur hem om het weekend wel naar Breda toe!

Enorme verrassing dat ik tweede ben geëindigd, ik had wat geluk met veel recente vragen en misschien toch een paar van de zwart-wit vragen goed gegokt! Bedankt voor het organiseren weer Der Jaufe en gefeliciteerd met de overwinning korfbaljack
 
Terug
Bovenaan Onderaan