Georginio Wijnaldum

Kunnen jullie op een transfer deadline day Dit soort topics niet naar boven halen? Mijn hart heeft al genoeg te verduren gehad woensdag. Bvd!

;)
 
Hij zal best het hart op de juiste plaats hebben.

De huidige tijdsgeest zorgt voor deze spagaatsituaties.
Ik vind al tijdenlang dat de individuele cancelcultuur gebaseerd op een wereldwijd/groter probleem gewoon slecht is en niets oplost.
Te weten in dit geval: Derksen cancelen omdat hij een Akwasigrap maakt.
Ik vind het zelfs communistisch. ‘Loop je niet in de pas, ook al is het maar 1 stapje: wegwezen!’

Nu heeft hij met deze kortzichtige morele superioriteit zichzelf in een moeilijk parket gebracht door nu een uithangbord te zijn voor een in zijn ogen matig regime. Ik zeg expres ‘zijn ogen’ omdat hij anders Derksen niet gecanceled zou hebben.
 
Laatst bewerkt:

Tsja. Iets met de plank volledig misslaan enzo.. wat een vergelijkingen trekt deze man.
Meneer stond vooraan om de grote boze Derksen te negeren. Maar in SA ziet hij de mensenrechten schendingen niet en ach elk land heeft zo z’n regels.

“Voor mij persoonlijk is het niet zo erg. De dingen die ik in de media heb gelezen heb ik niet gezien tot nu toe. Dat wil niet zeggen dat het er niet is, maar ik ga er ook niet op zoek."

Geld maakt blind in dit geval blijkbaar.
 

Tsja. Iets met de plank volledig misslaan enzo.. wat een vergelijkingen trekt deze man.
Meneer stond vooraan om de grote boze Derksen te negeren. Maar in SA ziet hij de mensenrechten schendingen niet en ach elk land heeft zo z’n regels.

“Voor mij persoonlijk is het niet zo erg. De dingen die ik in de media heb gelezen heb ik niet gezien tot nu toe. Dat wil niet zeggen dat het er niet is, maar ik ga er ook niet op zoek."

Geld maakt blind in dit geval blijkbaar.
Vooral de vergelijking met de toeslagenaffaire. Waar wil je in hemelsnaam heen🤣
 

Tsja. Iets met de plank volledig misslaan enzo.. wat een vergelijkingen trekt deze man.
Meneer stond vooraan om de grote boze Derksen te negeren. Maar in SA ziet hij de mensenrechten schendingen niet en ach elk land heeft zo z’n regels.

“Voor mij persoonlijk is het niet zo erg. De dingen die ik in de media heb gelezen heb ik niet gezien tot nu toe. Dat wil niet zeggen dat het er niet is, maar ik ga er ook niet op zoek."

Geld maakt blind in dit geval blijkbaar.
Pure dommigheid. :maniac: Of is het slinkse sluwigheid. :sneaky:
Onnozel doen en veel geld opstrijken. :money::money::money:
 
Ik vind het werkelijk stuitend dat hij deze volledig misplaatste uitspraken doet. Puur eigenbelang. Ik vond hem altijd een heel aardige gozer, al had ik met dat Akwasi gedoe wel mijn bedenkingen. Maar als white privileged woman (denk ik), kon ik dat niet helemaal inschatten, dus gaf ik hem en die anderen het voordeel van de twijfel. Al vind ik dat elkaar negeren niet juist is, ik geloof meer in de dialoog. Nu echter, en met jarenlange persoonlijke ervaringen in de VAE, toch gematigder dan Saudi Arabië, kan ik enkel concluderen dat deze meneer enkel in zijn eigen straatje praat. Prima, moet hij zelf weten, maar neem dan anderen niet de maat. Zeer teleurstellend.
 
“Voor mij persoonlijk is het niet zo erg. De dingen die ik in de media heb gelezen heb ik niet gezien tot nu toe. Dat wil niet zeggen dat het er niet is, maar ik ga er ook niet op zoek."

Geld maakt blind in dit geval blijkbaar.

Hij is zeker nog niet bij de lokalen thuis geweest waar de chauffeur met de keukenmeid moet trouwen, zodat ze bij de familie blijven. Of in de labor kampen waar men met 8 of 16 man op een zaal slaapt.

En hij weet ook niet hoe ze vroeger met de slaven omgingen, de ballen eraf knippen bij de mannen zodat ze niet konden reproduceren.

Hij moet niet alleen ontzettend dom zijn, hij last zich ook nog eens keihard gebruiken.


Neemt niet weg dat het land tussen 2019 en 2023 toen ik er beide keren gewerkt heeft ontzettend veel stappen gemaakt heeft. En het er echt wel een stuk beter is geworden.
 
Hiermee maakt Wijnaldum zich wat mij betreft personae non gratae. Niet meer welkom bij PSV, en niet meer in ons stadion. Ook vind ik dat de KNVB hier een grens moet trekken. Je kunt het nu al voorspellen. Ieder interview zal Wijnaldum hier aan herinnerd worden. De sfeer zal weer matig zijn en de prestaties nog minder
 
Voor eenieder die hoog van de toren blaast dat Wijnaldum zijn ogen sluit voor.misstanden. Hoe goed ben je zelf op de hoogte van de misstanden in Nederland aangaande arbeidsmigranten?
 
Voor eenieder die hoog van de toren blaast dat Wijnaldum zijn ogen sluit voor.misstanden. Hoe goed ben je zelf op de hoogte van de misstanden in Nederland aangaande arbeidsmigranten?
Nog zo'n moraalridder. Wat een bizarre vergelijking maak je. 😞
We moeten dus overal maar voor wegkijken en onze mond over houden?
 
Voor eenieder die hoog van de toren blaast dat Wijnaldum zijn ogen sluit voor.misstanden. Hoe goed ben je zelf op de hoogte van de misstanden in Nederland aangaande arbeidsmigranten?
Niet super goed. Maar dat komt door het niet naleven van regels, toch? In S-A zijn die regels gewoon zo. Of zie ik dat helemaal verkeerd?
 
Nog zo'n moraalridder. Wat een bizarre vergelijking maak je. 😞
Hij zegt dat hij het niet ziet, wat zie jij van de misstanden hier?
We moeten dus overal maar voor wegkijken en onze mond over houden?
Nope, zeg slechts dat hem verwijten dat hij zegt daar niets van te zien vrij kort door de bocht is.

Btw, als jij Wijnaldum de maat neemt maar zelf je bek niet opentrekt over de misstanden hier, wie is er dan de moraalridder?
 
Niet super goed. Maar dat komt door het niet naleven van regels, toch? In S-A zijn die regels gewoon zo. Of zie ik dat helemaal verkeerd?
Klopt, waarbij het misschien nog wel schandelijker is dat een land zich beschaafd voordoet met regels, maar de handhaving zo ruk is dat de misstanden eerder regel dan uitzondering zijn.
 
Hij zegt dat hij het niet ziet, wat zie jij van de misstanden hier?

Nope, zeg slechts dat hem verwijten dat hij zegt daar niets van te zien vrij kort door de bocht is.

Btw, als jij Wijnaldum de maat neemt maar zelf je bek niet opentrekt over de misstanden hier, wie is er dan de moraalridder?
Waarom probeer je met deze vraag te insinueren dat ik wegkijk voor misstanden?

Ik heb 15 jaar in de agrarische industrie gewerkt en weet precies onder welke omstandigheden arbeidsmigranten in Nederland leven en dat kan op diverse plekken inderdaad beter. Maar deze arbeidsmigranten hebben hier wel nog altijd dezelfde rechten (recht op gezondheidszorg, toeslagen, onderwijs, godsdienstvrijheid, vrijheid van meningsuiting), en bovendien pakken wij geen paspoorten af. Zelfs niet van de slachtoffers van de toeslagenaffaire 😅

Je kunt een eeuwenoude democratie geenszins vergelijken met een zandbak die decennialang privé eigendom is van 1 familie. Als je daar overheen stapt en je gelijk probeert te halen met de slachtoffers van de toeslagenaffaire of de omstandigheden van arbeidsmigranten in Nederland mis je volgens mij een paar belangrijke verbindingen in je hersenen.

Sorry iets netters kan ik er niet van maken.
 
Waarom probeer je met deze vraag te insinueren dat ik wegkijk voor misstanden?
Nope, slechts dat het niet vreemd is dat je niet alle misstanden altijd ziet
Ik heb 15 jaar in de agrarische industrie gewerkt en weet precies onder welke omstandigheden arbeidsmigranten in Nederland leven en dat kan op diverse plekken inderdaad beter. Maar deze arbeidsmigranten hebben hier wel nog altijd dezelfde rechten (recht op gezondheidszorg, toeslagen, onderwijs), en bovendien pakken wij geen paspoorten af. Zelfs niet van de slachtoffers van de toeslagenaffaire 😅
Die stelling is helaas niet waar, ook daar zijn genoeg berichten van te vinden.
Je kunt een eeuwenoude democratie geenszins vergelijken met een zandbak die decennialang privé eigendom is van 1 familie. Als je daar overheen stapt en je gelijk probeert te halen met de slachtoffers van de toeslagenaffaire of de omstandigheden van arbeidsmigranten in Nederland mis je volgens mij een paar belangrijke verbindingen in je hersenen.

Sorry iets netters kan ik er niet van maken.
Hoho, wilde niet zeggen dat we niets mogen zeggen van de situatie daar. Ging mij puur om de stellingname dat het vreemd zou zijn dat Wijnaldum niets zou zien van de misstanden.
 
Gini wat een dwaas. Zgn opkomen voor discriminatie en de pers boycotten en daarna vrolijk naar een Land gaan en zeggen dat je niets geks ziet. In Suriname waren vast mensen in 1800 die ook niets zagen:rolleyes:
Gewoon een profeet die brood eet en voor de ordinaire poen gaat niets meer en niets minder. Verwacht van een Oranje speler een moreel kompas die een voorbeeld is en wat mij betreft kan ie voorgoed vertrekken naar SA en daar genieten van zijn vrijheid.
 
Dit is natuurlijk ook gelul. Uit dat transferbedrag waren PSG en Feyenoord wellicht wel gekomen. Het gaat hier natuurlijk niet om een jonge, gewilde speler.
Het gaat gewoon om het geld. Wat is een uitspraak als "ik had graag naar Feyenoord gewild" waard als het geld toch belangrijker is? Hij had naar Feyenoord gewild met een Saoedisch salaris.
Gewoon puur om het geld, net als alle anderen die naar SA zijn vertrokken. Begrijpelijk, maar verzin er dan niet zo'n lulverhaal omheen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan