Gastón Pereiro (A)

Momenteel wil ik geen woorden meer vuil maken aan het feit of PSV wel of niet Berghuis gaat binnen halen als vervangen. Iedereen op dit forum weet inmiddels hoe ik hier tegenaan kijk en momenteel wil ik hier dan ook even niet aan denken.

We hebben echter wel een groot ander probleem momenteel. Met het vertrek van Pereiro bevat onze selectie momenteel als middenvelders: Hendrix, Rosario, Ihattaren, Guti, Afellay, Thomas, Sadilek (en Lammers).

Lammers is een spits die op de verkeerde positie speelt en hier zo spoedig mogelijk plaats dient te maken voor Ihattaren. Indien van Bommel vervolgens met zijn verschrikkelijke blok blijft spelen, is Guti voor Hendrix de enige wissel samen met Afellay die creativiteit op het middenveld kan brengen. Sterker nog, indien Guti onze clubman Hendrix eindelijk uit de basis speelt hebben we helemaal geen creativiteit meer op de bank zitten.

Nu is deze situatie natuurlijk anders wanneer Bergwijn en Lozano blijven, gezien ook Bergwijn op de nummer 'tien' positie kan spelen, maar anders zal PSV hiervoor dus nog de markt op moeten of het moet enorm veel vertrouwen hebben in Madueke of Ledesma. Het middenveld bevat momenteel namelijk te weinig spelers die een doelpunt kunnen maken.

Ik zou bijna willen stellen dat het gelijkenissen heeft met een middenveld dat in Rotterdam zou kunnen spelen met harde werkers en dravers, maar veel te weinig voetballend (en scorend) vermogen.
Er is blijkbaar ook serieuze interesse in Hendrix (Bologna). Dan zou de verhouding van type spelers op het middenveld veranderen en kan PSV met één verdedigende middenvelder gaan spelen. Rosario kán met andere opdracht meer naar voren spelen en dan Gutierrez daarnaast. Óf zonder verdedigende middenvelder, maar met Guti, Rosario en Ihattaren daarvoor.
 
Straks gaan die oetlullen nog die 15 miljoen euro voor Pereiro overmaken naar Rotterdam om Berhguis binnen te hengelen.....:mad:
Dat is niet eens zo'n gekke gedachte, maar ik had daar nog niet aan gedacht... :fear:…… je hebt zojuist m'n dag verkloot, nog langer leven in angst o.O
 
15 miljoen voor een speler wiens contract volgend jaar afloopt, vind ik heel oké. Hulde aan JdJ, hoezee! Toppertje, die man.
 
Ik ga hem missen. Pereiro is een speler waarvoor ik naar het stadion ga, die meer creativiteit in zijn kleine teen heeft dan de rest van ons middenveld bij elkaar en die op elk moment de wedstrijd voor je kan beslissen. Maar hij was ook de enige speler van wie werd verwacht dat hij elke wedstrijd 90 minuten lang messcherp was en uitblonk. Tegen zo'n verwachtingspatroon is natuurlijk niet op te boksen.

Ik blijf erbij: zijn afwezigheid in de laatste fase van de afgelopen competitie heeft ons de titel gekost.
 
Helemaal mee eens, daarin tegen is het ook een speler die iets kan creëren uit het niets. Zonde dat het er niet is uit gekomen, in potentie de beste speler van de eredivisie. Hopelijk zien we hem over enkele jaren bij een mooie club in Italië of Spanje.
 
Ik ga hem missen. Pereiro is een speler waarvoor ik naar het stadion ga, die meer creativiteit in zijn kleine teen heeft dan de rest van ons middenveld bij elkaar en die op elk moment de wedstrijd voor je kan beslissen. Maar hij was ook de enige speler van wie werd verwacht dat hij elke wedstrijd 90 minuten lang messcherp was en uitblonk. Tegen zo'n verwachtingspatroon is natuurlijk niet op te boksen.

Ik blijf erbij: zijn afwezigheid in de laatste fase van de afgelopen competitie heeft ons de titel gekost.

Het heeft altijd aan mij geknaagd waarom zijn goede cijfers niet voldoende waren voor zijn plek in het elftal. Pereiro had een bizar hoog rendement met zowel assists, doelpunten en ook geweldige passing om aanvallen op te zetten. Blijkbaar was die kwaliteit niet voldoende maar moest hij ook het gepruts van de spelers om hem heen opvangen. Iedereen mag prutsen, behalve Pereiro (en hetzelfde geldt min of meer voor Guti) terwijl het elftal juist zijn bijzondere kwaliteiten zo hard nodig had.

En nu zie ik Hendrix en Luckassen achter de vrije trappen staan en denk ik.. help.
 
Net niet speler die we snel kunnen vergeten. Onvoldoende; inzicht,wilskracht,snelheid,looprvermogen. Is geen miskoop geworden omdat zijn verkoop prijs een mooie winst oplevert maar sportief gezien gewoon een miskoop.
 
Grappig dat je in de eerste pagina's van dit topic leest dat men in 2015 7 miljoen voor een aanvallende middenvelder heel veel geld vond.

114 wedstrijden, 42 goals, 17 assists. Als de bronnen kloppen, verkocht voor 15 miljoen. Mooie statistieken, mooi bedrag.
 
Grappig dat je in de eerste pagina's van dit topic leest dat men in 2015 7 miljoen voor een aanvallende middenvelder heel veel geld vond.

114 wedstrijden, 42 goals, 17 assists. Als de bronnen kloppen, verkocht voor 15 miljoen. Mooie statistieken, mooi bedrag.
En daar zitten ook nog eens een hoop halve wedstrijden tussen.
 
Net niet speler die we snel kunnen vergeten. Onvoldoende; inzicht,wilskracht,snelheid,looprvermogen. Is geen miskoop geworden omdat zijn verkoop prijs een mooie winst oplevert maar sportief gezien gewoon een miskoop.

Eens.

Als hij die -soms- geniale bevliegingen had omgezet in constante bijdragen... Man dan hadden we nu echt mooie resultaten behaald en nu flink kunnen cashen.
 
Eens.

Als hij die -soms- geniale bevliegingen had omgezet in constante bijdragen... Man dan hadden we nu echt mooie resultaten behaald en nu flink kunnen cashen.

Tsja, het is lastig een constante bijdrage te leveren als je niet constant wordt opgesteld, of je op de verkeerde plek wordt opgesteld. Of dat Ramselaar (!) de voorkeur krijgt. Hij heeft nauwelijks langdurig de kans gekregen. En vergeten we ook nog even gemakshalve dat hij een seizoen topscorer was omdat de rest het liet afweten? En Lozano heeft ook best periodes gehad dat hij verre van briljant was (misschien wel het grootste deel van het afgelopen seizoen), en die wordt niet zo afgefakkeld. Wellicht is het Pereiro's uitstraling die hij niet meeheeft, ofzo.
Maar criticasters: geniet vooral van een elftal vol "harde werkers" als Hendrix, Ramselaar en Rosario. Misschiet niet om aan te gluren, maar er wordt wel gewerkt!
 
Speler en zaakwaarnemer zijn niet rond. Pereiro's belang is jaartje blijven (veel mooiere club) en dan een dik contract ergens tekenen als transfervrije speler..

Casal daar en tegen, 30% van 15mio.. Ben benieuwd wat die adviseren zal..
 
Speler en zaakwaarnemer zijn niet rond. Pereiro's belang is jaartje blijven (veel mooiere club) en dan een dik contract ergens tekenen als transfervrije speler..

Casal daar en tegen, 30% van 15mio.. Ben benieuwd wat die adviseren zal..
Van een jaartje banken bij PSV wordt hij er niet interessanter op voor andere clubs.
 
Terug
Bovenaan Onderaan