Games & Game Consoles

Minecraft, en die vond ik ook leuk. Hele avonden met een pikhouweeltje bezig zijn om ergens hopen dat je een diamantje vindt.. heerlijk. Wat een rust.
Ja, maar dan ben je actief iets aan het doen, iets aan het bouwen; is eigenlijk een soort digitale LEGO en tegenwoordig LEGO technics. Dus nee, dat is niet saai, maar een Tour de France ploeg managen zoals je een paar posts hierboven beschrijft? :sleep:

Ik speel de laatste tijd veel Satisfactory. Het is nog in een beta-versie (full release is binnenkort), maar het is vergelijkbaar met Factorio maar dan in een prachtige 3d wereld. Je speelt een Fixit medewerker die op de planeet is gedropt om de grondstoffen te delven en bepaalde onderdelen ervan te maken en die terug te sturen via de 'Space Elevator'. Uiteindelijk heb je overal in de world map fabrieken gebouwd waar de producten met treinen verplaatst worden waarbij je in het proces allemaal dingen moet vrijspelen etc etc. Vind dat soort games waar je kunt automatiseren altijd wel gaaf

Ja, maar dan ben je actief iets aan het doen, iets aan het bouwen; is eigenlijk een soort digitale LEGO en tegenwoordig LEGO technics. Dus nee, dat is niet saai, maar een Tour de France ploeg managen zoals je een paar posts hierboven beschrijft? :sleep:
Het is niet zo dat je per se hele etappes hoeft te spelen, je kan stukken waarin niks gebeurd doorspoelen (dat wordt dan gesimuleerd). Je hoeft echt niet hele etappes te spelen. Het kan wel overigens.. er staan heel veel etappes in. Niet alleen tdf, ook andere klassiekers buiten Frankrijk.
Per etappe kost het ongeveer 30-45 minuten zoals ik het nu doe..
Die tour moet gehaald worden. Ik kan nu niet meer terug 😁

Het is niet zo dat je per se hele etappes hoeft te spelen, je kan stukken waarin niks gebeurd doorspoelen (dat wordt dan gesimuleerd). Je hoeft echt niet hele etappes te spelen. Het kan wel overigens.. er staan heel veel etappes in. Niet alleen tdf, ook andere klassiekers buiten Frankrijk.
Per etappe kost het ongeveer 30-45 minuten zoals ik het nu doe..
Die tour moet gehaald worden. Ik kan nu niet meer terug 😁
Vooral de bergetappes lijken mij dan interessant. Doet me gelijk denken aan de oude tijden van Richard Virenque, Pantani, Ullrich en Armstrong. Laatstgenoemde die z’n oortje eruit gooit omdat ie het getetter van z’n teambaas zat was.

Vandaag komt de PMDG 777 uit voor de flight simulator, professionele boeing 777 software wat echte piloten ook kunnen gebruiken om te trainen/leren. Extreem hardcore.. En wie het wilt kopen moet de prijs betalen van de echte vliegtuig momenteel :lmao: Hopelijk zakt de prijs ietsje in de loop van de dag, mijn creditcard staat al klaaaarrrr

6a612ec8ca62688da33122ff4aa6eac7.png

Ik zou niet te lang wachten. Hij is nu in de uitverkoop!

Laatst heb ik op Volkel in de F16 simulator gezeten, die was ook al zo idioot duur volgens mij.

Vooral de bergetappes lijken mij dan interessant. Doet me gelijk denken aan de oude tijden van Richard Virenque, Pantani, Ullrich en Armstrong. Laatstgenoemde die z’n oortje eruit gooit omdat ie het getetter van z’n teambaas zat was.
Zo, heb met m'n beginnende pro team de tdf gereden. Zelfs nog even het geel gehad tot de bergetappes begonnen. M'n kopman is op 1 uur en 23 minuten geëindigd van uiteraard Pogacar. Kansloos met dit team..

Hollow Knight gister uitgespeeld, echt een leuke game. Nog leuker dan zelf uitspelen is dat mn zoontje m vandaag heeft uitgespeeld, leuk om te zien hoe je kind langzaam een game in de vingers krijgt en doorzettingsvermogen toont.

Ik ben dan toch met Elden Ring begonnen. Speel graag met NPC summons waar mogelijk en dat zal de puristen wellicht niet bekoren, maar voor mij wel de reden dat ik deze volhoud en Dark Souls 3 niet.

Ik ben dan toch met Elden Ring begonnen. Speel graag met NPC summons waar mogelijk en dat zal de puristen wellicht niet bekoren, maar voor mij wel de reden dat ik deze volhoud en Dark Souls 3 niet.
Man. Ik ben er ook al een tijd mee bezig. Moeilijk spel.. ik zit nu in het laatste stuk. Die bosses pfff

Jullie moeten gewoon aan World Of tanks beginnen, ik doe het nu sinds 2010 en als ik het dag niet kan spelen gewoon afkick verschijnselen pff :clown:
Al een tijd niet gespeeld. World of Warships ook niet trouwens. Wellicht toch weer eens mee beginnen.

Momenteel ben ik helemaal verslaafd aan (laat de naam je niet afschrikken) Workers & Recourses: Sovjet Republic.
Het is een soort SimCity of City Skylines achtig spel alleen bouw je geen stad maar een complete republiek. Ziet er grafisch niet heel bijzonder uit maar er zit zo ongeloofelijk veel in. Je kunt zelf instellen waar je allemaal rekening mee moet houden. Zo moeten je huizen en fabrieken voldoende stroom, water, riolering en ook verwarming hebben. Stroom kan bovengrond of ondergronds, je hebt medium voltage en high voltage kabels. Het water wat je oppompt is is niet goed genoeg dus moet gezuiverd worden. Gebouwen moeten aangesloten worden op de verwarming, dit kan via lelijke bovengrondse pijpen of ondergronds. Ondergronds moet je er weer rekening houden dat je riool en waterleidingen dat die niet een te steile hellingsgraad hebben. Moet je dan weer pompen tussen zetten anders loopt je riool over. Je kolencentrale heeft kolen nodig die je weer ergens vandaan moet zien te halen (kun je importeren maar veel leuker om dat zelf uit de grond te trekken). Je kunt handelen met westerse en oostblok landen. Alles wat je fabriceert moet weer ergens opgeslagen worden. De vuilnis moet opgehaald (met de juiste wagen want een normale vuilniswagen kun je weer niet het afval van een fabriek laten ophalen) en verwerkt worden, sneeuwschuivers moeten gaan rijden in de winter. Bussen en treinen en alle andere voertuigen hebben brandstof nodig. En je moet je bevolking tevreden houden door voldoende winkels, restuarants, cafés, sportfaciliteiten etc te bouwen. En ervoor te zorgen dat er voldoende voorraden zijn. Je kan het zo gek niet bedenken of het zit er in en je moet er aan denken.

Zo had ik het mooie idee om een naast de kolenmijn een kolencentrale te bouwen zodat die dan voor de stroomvoorziening zou zorgen. Alleen had deze jongen er niet bij stilgestaan dat de mijn ook stroom nodig heeft om te funcioneren en die centrale pas iets gaat doen op het moment dat die mijn gaat werken. :D

Kortom, ik vermaak me er prima mee.

En, bevalt ie? Ziet er zo mooi uit ook

Stelletje volwassenen zijn jullie ook. Ik speel al een paar dagen Timberborn. Een spel waar je een beverstad op moet richten en moet zorgen dat je aan al hun wensen voldoet. Een beetje een macro bever Sims dus.

Lekker dammen bouwen en zonnebloem zaadjes vreten. Wie wil dat nou niet?

MV6N2S1.jpeg

Stelletje volwassenen zijn jullie ook. Ik speel al een paar dagen Timberborn. Een spel waar je een beverstad op moet richten en moet zorgen dat je aan al hun wensen voldoet. Een beetje een macro bever Sims dus.

Lekker dammen bouwen en zonnebloem zaadjes vreten. Wie wil dat nou niet?

MV6N2S1.jpeg
Mooie beverstad. Ziet er een beetje minecrafty uit qua graphics

Vandaag een nieuw toetsenbord binnen gekregen. De Keychron K8 Pro. Wat typt dit heerlijk zeg!

Een aanrader voor iedereen die veel typt op een dag. Ik ben software engineer als beroep en als ik de kosten per uur ga bekijken dan heb ik dit er zo uit.

Bouwkwaliteit is ook echt top. Aluminium behuizing, een 'dempplaat' onder de toetsen waardoor het een mooi zacht maar mechanisch geluid geeft en ook soepel aan voelt en herprogrammeerbare toetsen (toetsenreeksen zijn ook mogelijk om onder één toets te zetten).

Vandaag een nieuw toetsenbord binnen gekregen. De Keychron K8 Pro. Wat typt dit heerlijk zeg!

Een aanrader voor iedereen die veel typt op een dag. Ik ben software engineer als beroep en als ik de kosten per uur ga bekijken dan heb ik dit er zo uit.

Bouwkwaliteit is ook echt top. Aluminium behuizing, een 'dempplaat' onder de toetsen waardoor het een mooi zacht maar mechanisch geluid geeft en ook soepel aan voelt en herprogrammeerbare toetsen (toetsenreeksen zijn ook mogelijk om onder één toets te zetten).
Gewoon een botergeil toetsenbord. Dat zou de slogan kunnen zijn. 😁

Te duur als frustratieobject tijdens FM (a)

Terug
Bovenaan Onderaan