Games & Game Consoles

Tuurlijk je zult games of componenten hebben die ondoenlijk zijn. Maar dat heb je nog steeds.

Zoals gezegd, hangt heel erg af van de game. Veel oude games zijn uiteindelijk vrij slecht, dus je kunt dingen exploiten. Als kind had je dat nooit zo door. Domme AI's, of vreselijk overpowered items, etc.

Neem nou Pokemon. Gen 6-9 is echt niet moeilijk, maar Gen 1 is echt by far het makkelijkst. Kun je in 4 a 5 uur prima uitspelen. Maar dan moet je we net ff weten wat de OP mechanics zijn, de codeerfoutjes exploiten enzo.
Gen 1 Pokemon is ook eind jaren 90, begin 2000 hier? en meer een rpg game/avontuur of strategy waarbij je de ins en outs moet leren die je gemakkelijk kunt raadplegen via het web of door een pad uit te proberen zonder al te veel risico. Hoe moet je voorbij Snorlax? Door een fluit te halen.

Ja dat heb je nog steeds maar heb het idee dat het bij de lastige oude games TMNT enzo meer om rauwe knoppen kracht en reactievermogen gaat. Het was voor mij veel makkelijker om verder te komen met nieuw games (geldt niet voor alle nieuwere games en leeftijd of , sentiment en herinnering speelt vast een rol.)
Over grote werelden gesproken, vond ik Skyrim veel te makkelijk. Quest pijltje volgen, vijand killen, looten en klaar. De sfeer is fantastisch en 1 van de mooiste games ooit maar ook heel makkelijk.
 
Gen 1 Pokemon is ook eind jaren 90, begin 2000 hier? en meer een rpg game/avontuur of strategy waarbij je de ins en outs moet leren die je gemakkelijk kunt raadplegen via het web of door een pad uit te proberen zonder al te veel risico. Hoe moet je voorbij Snorlax? Door een fluit te halen.
er was geen breed gebruikt internet toen de 8bit op de markt kwam. Ook daar zit n verschilletje ;)
 
Toen had je nog die tijdschriften waar allemaal tips en tricks in stonden haha
ook cheats. Designers hadden altijd een testmodus ingebouwd. Als je illegale games had was er altijd een trainer waardoor je oneindige levens had of in een bepaald level kon beginnen.
 
Toen had je nog die tijdschriften waar allemaal tips en tricks in stonden haha
Ik had zo'n boek voor Gen 1 waarin echt álles stond. Elke route (met plaatje), welke Pokemon daar te vangen waren, welke Pokemon de trainers hadden, alle items, de gyms. Dus ik als 8, 9-jarig jochie alle trainers ontwijken en zo snel mogelijk naar de Pokemon League.
Kom ik daar aan met een Charmeleon van level 34 als hoogste Pokemon.... Dat ging 'm dus niet worden zonder heel veel te trainen. Dus ik gaf maar op en begon weer opnieuw in Gold. :ROFL:
 
ook cheats. Designers hadden altijd een testmodus ingebouwd. Als je illegale games had was er altijd een trainer waardoor je oneindige levens had of in een bepaald level kon beginnen.
Of Pokemon klonen. Ik werd helemaal gek toen een vakantievriendje mij een Mewtwo wilde geven in ruil voor een Yanma. Toen leerde hij mij klonen en in no-time had ik een team vol Mewtwo's. Trots dat ik was. :zien:
 
En bij de NES, SNES en als ik het goed heb ook de gameboy had je nog dit device. En ja, die van de NES is hier in huis aanwezig


En nog over de hulplijn, bellen koste geld, niet iedere ouder liet zijn/haar kind bellen. En mobieltjes kenden we sowieso nog niet natuurlijk.

Tips uitwisselen op het schoolplein, of op de sportclub. En als je door een moeilijk deel kwam, iets wist te vinden gaf dat wel een kick.
 
Ik had zo'n boek voor Gen 1 waarin echt álles stond. Elke route (met plaatje), welke Pokemon daar te vangen waren, welke Pokemon de trainers hadden, alle items, de gyms. Dus ik als 8, 9-jarig jochie alle trainers ontwijken en zo snel mogelijk naar de Pokemon League.
Kom ik daar aan met een Charmeleon van level 34 als hoogste Pokemon.... Dat ging 'm dus niet worden zonder heel veel te trainen. Dus ik gaf maar op en begon weer opnieuw in Gold. :ROFL:
Klopt ja, dat boek hadden wij ook. Prachtig man. Wel een goeie Ash Ketchum cosplay :ROFL:

Overigens had je nog steeds kunnen winnen denk ik hoor, met dat team. Beetje wat aanvallen leren. Je kunt bijvoorbeeld ook met alleen een Gastly en minimum battles (dus alle trainers ontwijken, en wegrennen voor alle random pokemon) het spel ook winnen.
 
Overigens net klaar met de mainquest van Jedi Survivor. Echt weer een heerlijk spel. Puzzels in de wereld als Skyrim, boss fights als in Dark Souls, jezelf door de wereld bewegen als Assassins Creed. Goeie combat ook tegen thrash, veel verschillende opties. En een prima verhaal, je wordt er wel in meegesleurd.

Het is wel echt een vervolg op Fallen Order, veel elementen zijn hetzelfde of doorgetrokken.
 
Klopt ja, dat boek hadden wij ook. Prachtig man. Wel een goeie Ash Ketchum cosplay :ROFL:

Overigens had je nog steeds kunnen winnen denk ik hoor, met dat team. Beetje wat aanvallen leren. Je kunt bijvoorbeeld ook met alleen een Gastly en minimum battles (dus alle trainers ontwijken, en wegrennen voor alle random pokemon) het spel ook winnen.
Ongetwijfeld, maar ik was dus 8 of 9. Ik vraag me nog steeds af hoe ik die spellen überhaupt kon spelen, want ik begreep nog geen snars van Engels. Laat staan dat ik zoveel strategisch inzicht had om alsnog te winnen.

En Charmeleon was m'n hoogste he, de rest zat denk ik rond de 25. Alles was een OHKO.
 
Ongetwijfeld, maar ik was dus 8 of 9. Ik vraag me nog steeds af hoe ik die spellen überhaupt kon spelen, want ik begreep nog geen snars van Engels. Laat staan dat ik zoveel strategisch inzicht had om alsnog te winnen.

En Charmeleon was m'n hoogste he, de rest zat denk ik rond de 25. Alles was een OHKO.
Nee maar dat bedoel ik juist. We waren zelf toen slechter, de spellen waren niet zo moeilijk. De eerste versie die ik speelde was in het Duits, begreep ik al helemaal geen kloot van. Elke pokemon maar proberen of een aanval werkte of niet.
 
En bij de NES, SNES en als ik het goed heb ook de gameboy had je nog dit device. En ja, die van de NES is hier in huis aanwezig


En nog over de hulplijn, bellen koste geld, niet iedere ouder liet zijn/haar kind bellen. En mobieltjes kenden we sowieso nog niet natuurlijk.

Tips uitwisselen op het schoolplein, of op de sportclub. En als je door een moeilijk deel kwam, iets wist te vinden gaf dat wel een kick.
Een vriend van me zat helemaal vast in Ocarina of Time, had geen idee hoe hij verder moest. Totdat hij de oplossing droomde, die probeerde hij uit en die werkte.

Dat kan ook nog! :lol:
 
sterker nog, je kon de nintendo-hulplijn bellen als je echt vast zat
Ook eens gedaan
Nee maar dat bedoel ik juist. We waren zelf toen slechter, de spellen waren niet zo moeilijk. De eerste versie die ik speelde was in het Duits, begreep ik al helemaal geen kloot van. Elke pokemon maar proberen of een aanval werkte of niet.
Niet mee eens, Pokemon is niet het beste voorbeeld want dit was vrij makkelijk, Assasins Creed ook. Ik zou verder terug in de tijd gaan en vergelijk dat met al die games vanaf ergens verder in de zeros of zo
 
Vraag me wel eens af zou Cruijff de beste voetballer ooit zijn geworden wanneer er in zijn kinderjaren een PS5 op de markt was.
Zou dat de reden zijn dat er zoveel Braziliaantjes doorbreken? Die voetballen nog op straat of in het zand in plaats van op de PS5.

Alvast excuses voor het onderbreken van jullie gezellige theekransje 😂
 
Vraag me wel eens af zou Cruijff de beste voetballer ooit zijn geworden wanneer er in zijn kinderjaren een PS5 op de markt was.
Zou dat de reden zijn dat er zoveel Braziliaantjes doorbreken? Die voetballen nog op straat of in het zand in plaats van op de PS5.

Alvast excuses voor het onderbreken van jullie gezellige theekransje 😂
In mijn kinderjaren speelden we dit soort pareltjes. Cruijff was toen ook nog actief. Fifa anno heel lang geleden. Check ook de geavanceerde a.i.
 
Vraag me wel eens af zou Cruijff de beste voetballer ooit zijn geworden wanneer er in zijn kinderjaren een PS5 op de markt was.
Zou dat de reden zijn dat er zoveel Braziliaantjes doorbreken? Die voetballen nog op straat of in het zand in plaats van op de PS5.

Alvast excuses voor het onderbreken van jullie gezellige theekransje 😂
ok boomer ;) maarre als dat zo zou zijn, waarom waren het dan 2 europese clubs in de halve finale van het wk 2022? 4 in 2018 2 in 2014 en 3 in 2010. En wist Brazlië maar 1x in die 4 toernooien de halve finale te halen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan