Francisco 'Maza' Rodríguez

Daar heb ik eigenlijk nog nooit over nagedacht:eek:
Shit... :D
 
Ik heb altijd gevonden dat 'ie veel te vroeg door iedereen werd afgeschreven, en nooit een fatsoenlijke kans had gekregen. Nu hij die wel krijgt bewijst hij gewoon een stabiele mandekker te zijn. Geen gekke dingen, geen top, maar heel erg bruikbaar. Is nu toch wel zeker van z'n plekkie achterin.
 
Maar nogmaals. Ik hoop dat ik over een tijdje mijn mening alsnog bij moet stellen, maar ik zie het zeer somber in.

Ik zal maar toegeven; hij is dit seizoen best aardig bezig. Al moet hij de opbouw en lange passing wel aan zich voorbij laten gaan. Het is mooi om te zien dat veel ploegen nooit druk zetten op Maza als hij aan de bal is, omdat hij er toch weinig mee kan.

Maar zolang hij alleen verdedigt, doet hij het veel beter dan ik ooit had durven denken. Vind hem nogsteeds geen topper, maar wel goed genoeg.
 
Wachten ze niet een beetje lang met het verlengen van zijn contract? Zijn contract loopt na dit seizoen nog maar een seizoen door. Dus het wordt dan óf in de zomer verkopen, zodat je er nog een zakcentje aan overhoudt, of verlengen. Transfervrij laten vertrekken, lijkt mij geen optie.
 
Wachten ze niet een beetje lang met het verlengen van zijn contract? Zijn contract loopt na dit seizoen nog maar een seizoen door. Dus het wordt dan óf in de zomer verkopen, zodat je er nog een zakcentje aan overhoudt, of verlengen. Transfervrij laten vertrekken, lijkt mij geen optie.
Misschien willen ze liever verkopen en Vucovic een kans geven?
 
Naja hij heeft iig (gelukkig) de voor PSV altijd fijne 3+2 regeling in zijn contract: een contract voor 3 seizoenen (waarvan we nu in het 2e jaar zitten), en als PSV wil zetten ze met een handtekening zijn prestaties voor nog 2 jaar vast. Ook Toivonen heeft dit dacht ik.

Overigens wel een grappig feitje:

(wel de zwaarste vorm van nietszeggende scorebord-journalistiek, maar daarom niet minder leuk:D)

PSV heeft dit seizoen in alle 3 de competities samen 17 tegengoals gehad, waarvan er maar 6 (eigenlijk 5, Willem II's goal zat niet) vielen als Maza speelde, terwijl Maza de meeste speelminuten heeft gehad als centrale verdediger... Wel leuk!
 
PSV heeft dit seizoen in alle 3 de competities samen 17 tegengoals gehad, waarvan er maar 6 (eigenlijk 5, Willem II's goal zat niet) vielen als Maza speelde, terwijl Maza de meeste speelminuten heeft gehad als centrale verdediger... Wel leuk!

Scorebord-journalistiek inderdaad, met de doelpuntenfestijnen tegen Ajax en VVV in het achterhoofd ;) Maar ik vind eigenlijk dat door die twee wedstrijden sowieso alle statistieken waarin tegendoelpunten worden betrokken vertekend zijn dit seizoen voor PSV. Die twee wedstrijden waren niet representatief. Maargoed het hoort er natuurlijk wel gewoon bij.
 
Misschien willen ze liever verkopen en Vucovic een kans geven?

Dan is het toch handiger dat hij nog enkele jaren een contract heeft dan een contract voor 1 seizoen?

Naja hij heeft iig (gelukkig) de voor PSV altijd fijne 3+2 regeling in zijn contract: een contract voor 3 seizoenen (waarvan we nu in het 2e jaar zitten), en als PSV wil zetten ze met een handtekening zijn prestaties voor nog 2 jaar vast. Ook Toivonen heeft dit dacht ik.

Overigens wel een grappig feitje:

(wel de zwaarste vorm van nietszeggende scorebord-journalistiek, maar daarom niet minder leuk)

PSV heeft dit seizoen in alle 3 de competities samen 17 tegengoals gehad, waarvan er maar 6 (eigenlijk 5, Willem II's goal zat niet) vielen als Maza speelde, terwijl Maza de meeste speelminuten heeft gehad als centrale verdediger... Wel leuk!

Achja, bij spitsen wordt ook altijd aan scorebordjournalistiek gedaan, X goals in X wedstrijden, waarom bij verdedigers niet? :p
 
Eigen kennis of Google-vertaler?

Google-vertaler. ;)

The Mexican defender could leave to the Dutch picture at the end of the Glass of the World of South Africa, this according to what has been said by his father, Mr. Francisco Rodriguez Pereyra.

“Apparently he is fixing himself with the Tottenham, the talks are close and solid”, he exclusively indicated the father of the “Maza” for RECORD.

[...]


“Nothing else the economic subject because is treating still it needs a year of contract with the PSV”, Francisco commented Rodriguez Pereyra.

Don Francisco, indicated that to go to English soccer it is a great opportunity for his son, because it is at a great soccer moment.

“If they arrive at a good adjustment he would be wonderful because the English equipment looks for a player who is at the correct time and Javier is it”, he emphasized gift Francisco.
 
Marcellis, Maza, Ooijer, Salcido, allen lijken ze zo weg te mogen. Vukovic of Pieters volgend jaar centraal, of gaan er jongens gekocht worden?
Van de 4 opgenoemde spelers vind ik Maza dit seizoen het beste presteren, wat mij betreft blijft hij mooi hier, zeker als Dirk vertrekt.
 
Marcellis, Maza, Ooijer, Salcido, allen lijken ze zo weg te mogen. Vukovic of Pieters volgend jaar centraal, of gaan er jongens gekocht worden?
Van de 4 opgenoemde spelers vind ik Maza dit seizoen het beste presteren, wat mij betreft blijft hij mooi hier, zeker als Dirk vertrekt.

Hij presteerde zeker het beste van onze centrale verdedigers, maar een onuitwisbare indruk liet hij ook weer niet achter. Als er een mooi bedrag voor hem geboden wordt, mag hij van mij best vertrekken.
 
Hij presteerde zeker het beste van onze centrale verdedigers, maar een onuitwisbare indruk liet hij ook weer niet achter. Als er een mooi bedrag voor hem geboden wordt, mag hij van mij best vertrekken.

Ligt eraan wat er voor terug komt. :(
 
Maza: gesprekken met PSV over toekomst

Maza liet tegenover het Mexicaanse ESTO weten dat zijn zaakwaarnemer naar Nederland komt voor gesprekken met PSV over zijn toekomst. Zijn contract loopt komende zomer af en volgens Maza zullen snel de gesprekken aanvangen. "Dit is het laatste jaar van mijn contract en hopelijk wil PSV dat verlengen. Ik verwacht dat we binnenkort met de besprekingen zullen starten."

Kijk, dat doet me goed. Die jongen wil gewoon graag blijven, in tegenstelling tot onze andere Mexicaan. :)
 
'Maza' wil dolgraag verlengen in Eindhoven

Francisco 'Maza' Rodriguez hoopt zijn verblijf bij PSV te verlengen. De verdediger van de Eindhovenaren laat in de Mexicaanse media weten het naar zijn zin te hebben in Nederland.


Maza heeft in Eindhoven nog een contract voor één seizoen. De verdediger hoopt snel met de club om tafel te gaan om over zijn verbintenis te praten. "Hopelijk wil PSV verlengen. Ik ga de gesprekken aan, bekijk wat de club te bieden heeft en welke stappen we dan kunnen zetten", aldus Maza.

De Mexicaans international heeft zijn toekomst zorgvuldig gepland. Het belangrijkste is dat Maza voorlopig nog in Europa wil blijven. Aan het einde van zijn Europese verblijf staat een terugkeer naar Chivas op het programma. Bij die Mexicaanse club wil Rodriguez zijn loopbaan afsluiten.

Rodriguez is een fan van het Nederlandse voetbal. "Maar ook het Italiaanse, Engelse en Spaanse voetbal vind ik leuk om naar te kijken. Maar dat is nu niet belangrijk, wat mij interesseert is mijn team: PSV. Ik wil een geweldig seizoen beleven met deze club."

De Mexicaan kwam in 2008 over van Chivas. In totaal kwam hij in zijn eerste drie seizoenen tot veertig duels in de Eredivisie.

Leuk om te lezen idd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan