Francisco 'Maza' Rodríguez

Goodfella

Assistent Coach
Was in het begin veel kritiek op onze Mexicaanse reus, hoe doet Maza het op dit moment volgens jullie?

Vind hem toch een van de betere verdedigers. :cool: Nee, geen top, maar hij heeft al meermalen bewezen zijn mannetje te kunnen staan. Het enigste waar hij zich nog in kan verbeteren is zijn concentratie. Lijkt nogal makkelijk om uit te spelen in 1-tegen-1 situaties, vooral als je de schijnbeweging maakt van - Versnelling buitenom om vervolgens vliegensvlug naar binnen te kappen - . Gewoon je linkerpoot uitsteken op het moment dat de tegenstander dat wilt doen en vervolgens de bal zo goed mogelijk te bezorgen bij een medespeler. Weinig kans daarop: Er bestaat zoiets als een tribune. :D
 
Ik heb me altijd al verwonderd over deze aankoop, en vind het nu nog steeds absurd genoeg dat zijn naam uberhaupt ooit viel. Nu zit je er aan vast, dat betaal je een dikke vier miljoen voor een oude speler die al op een leeftijd zit waar je weinig verbetering verwacht. Bovendien schijnt Maza niet al te intelligent te zijn en dan verwacht je dus helemaal geen laatbloeier. Ten laatste is het nog een verdediger ook en die zijn van nature niet zo duur, maar een talent kopen als Toivonen voor pakweg dezelfde prijs die nog zeker groeimogelijkheiden heeft gaat natuurlijk niet door om een paar euro's. Op het moment dat Afellay vertrekt kost Toivonen plotseling natuurlijk nog eens twee miljoen extra. Zoals gewoonlijk ben ik niet onder de indruk van PSV.

Maza zal voor mij altijd Reker's prestige aankoopje zijn, aangezien hij dit natuurlijk ook is. Verwacht geen topspeler, ik schat hem in als een goedkope Addo.:D
 
Addo was omgerekend iets van 5-5,5 miljoen euro. Niet echt goedkoop dus.

Maar je hebt wel gelijk dat Maza voor 4 miljoen gewoon een miskoop is. En als Reker zegt dat hij beter kan, is allemaal leuk en aardig. Maar als barcelona nu Koevermans koopt dan kunnen ze ook gaan roepen dat hij toch echt veel beter zou moeten kunnen als ze alleen de goal tegen Willem II als referentiekader nemen. het was op een gegeven moment denk ik inderdaad meer prestige.

Ik heb me altijd al verwonderd over deze aankoop, en vind het nu nog steeds absurd genoeg dat zijn naam uberhaupt ooit viel. Nu zit je er aan vast, dat betaal je een dikke vier miljoen voor een oude speler die al op een leeftijd zit waar je weinig verbetering verwacht. Bovendien schijnt Maza niet al te intelligent te zijn en dan verwacht je dus helemaal geen laatbloeier. Ten laatste is het nog een verdediger ook en die zijn van nature niet zo duur, maar een talent kopen als Toivonen voor pakweg dezelfde prijs die nog zeker groeimogelijkheiden heeft gaat natuurlijk niet door om een paar euro's. Op het moment dat Afellay vertrekt kost Toivonen plotseling natuurlijk nog eens twee miljoen extra. Zoals gewoonlijk ben ik niet onder de indruk van PSV.

Maza zal voor mij altijd Reker's prestige aankoopje zijn, aangezien hij dit natuurlijk ook is. Verwacht geen topspeler, ik schat hem in als een goedkope Addo.:D
 
Tot nu toe presteert hij echt niet goed en zijn mentaliteit is nou ook niet bepaald geweldig.

Ongelofelijk, hoe kom je er bij dat de instelling van Rodríguez niet bepaald geweldig is? Ook Derksen heeft het vaak gehad over 'die 2 Mexicanen'. Ik heb nergens iets negatiefs gehoord/ gelezen over Rodríguez.

Rodríguez heeft het tot dusver heel behoorlijk gedaan maar Stevens ziet Bréchet en Marcellis als zijn ideal verdedigingscentrum. Opmerkelijk want Brécht maakt vrijwel elke wedstrijd verdedigend fouten. Als je Bréchet ziet spelen dan heb je niet het idee dat hij een 'echte' verdediger is. Tegen feyenooit was hij echter met Culina de uitblinker.

Het zou veel beter zijn om Rodríguez en Marcellis centraal achterin te zetten omdat je dan twee pure verdedigers hebt. Bovendien vullen ze elkaar goed aan: Rodríguez is kopsterk en kan de spits uitschakelen en Marcellis kan fungeren als laatste man die de gaten dicht en de opbouw verzorgt.
 
Rodriguez vecht voor zijn kans bij PSV
Francisco 'Maza' Rodriguez speelde in 2009 pas twaalf officiële minuten in het eerste van PSV. De Mexicaan blijft echter positief over zijn toekomst bij PSV, want hij is overtuigd van zijn kansen in Eindhoven.

Makkelijk heeft Rodriguez het echter niet, geeft hij ook toe tegenover Voetbal Magazine. "Dat is zo. Ik heb weinig gespeeld. Ik had zelf het idee dat het in de wedstrijden die ik speelde wel lekker ging. Maar ik train keihard, blijf knokken en ben ervan overtuigd dat ik een goede kans van slagen heb bij PSV."

"Voor mij geldt naast het teambelang het persoonlijke belang dat ik me nog steeds moet bewijzen", legt de verdediger zijn situatie uit. "Het maakt me niet uit wat er gezegd of geschreven wordt, ik weet wat ik kan en ik wacht gewoon af tot ik de kans krijg dat te bewijzen. In de tussentijd werk ik me kapot op de training, want ik moet er klaar voor zijn. En een trainer zal me nooit horen zeuren. Ik wacht gewoon op mijn beurt en ik weet dat die komt."

een goede instelling , mag van mij blijven in de selectie voor volgend seizoen.
 
Hopelijk krijgt hij zijn kans heeft toch bij mij een goede indruk achter gelaten de wedstrijden die hij speelde.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb 'm nog te weinig gezien om goed over hem te oordelen. Maar tegen AZ had hij wel een mooie aandeel in de 2-2. Qua fysiek lijkt hij ook in orde. Geef 'm eens een kans, Dwight?
 
Inderdaad... Op weinig fouten te betrappen geweest, meer ongelukkig..
Enige gebrek is snelheid, en dat is erg jammer, want verder vind ik het een geweldige speler..
Ik hoop ook niet dat hij weggaat, want hij beschikt over een goede instelling (zoals te lezen), en heeft in mijn optiek zeker de kwaliteiten.
 
Inderdaad... Op weinig fouten te betrappen geweest, meer ongelukkig..
Enige gebrek is snelheid, en dat is erg jammer, want verder vind ik het een geweldige speler..
Ik hoop ook niet dat hij weggaat, want hij beschikt over een goede instelling (zoals te lezen), en heeft in mijn optiek zeker de kwaliteiten.

Het is toch erg lastig verdedigen met de ruimte in de rug (zoals PSV wil voetballen volgens mij) en je dan geen snelheid hebt. Dan kan je er donder op zeggen dat je uitgespeeld wordt. Ik vind Maza ook een aardige verdediger, niet meer dan dat. Hij is sterk, breed en groot, maar voetballend redelijk zwak. Tot nu toe heeft hij nog niet (kunnen) laten zien wat hij zou moeten gekeken naar zijn transferprijs.
 
Het is toch erg lastig verdedigen met de ruimte in de rug (zoals PSV wil voetballen volgens mij) en je dan geen snelheid hebt. Dan kan je er donder op zeggen dat je uitgespeeld wordt. Ik vind Maza ook een aardige verdediger, niet meer dan dat. Hij is sterk, breed en groot, maar voetballend redelijk zwak. Tot nu toe heeft hij nog niet (kunnen) laten zien wat hij zou moeten gekeken naar zijn transferprijs.

Op dat eerste vind ik niet dat je daar Maza op kunt afrekenen. Want Brechet, Kromkamp en Marcellis zijn ook niet bepaalt snelle spelers die het vermogen hebben om spitsen bij te houden op snelheid. Salcido zou dat nog wel kunnen, alleen die verdedigd laatste tijd nogal bagger.
 
Op dat eerste vind ik niet dat je daar Maza op kunt afrekenen. Want Brechet, Kromkamp en Marcellis zijn ook niet bepaalt snelle spelers die het vermogen hebben om spitsen bij te houden op snelheid. Salcido zou dat nog wel kunnen, alleen die verdedigd laatste tijd nogal bagger.
Deze hebben allemaal wel een bepaalde slimheid en startsnelheid waardoor het hen wel lukt en Fransisco (tot nu toe) niet. Hij is in de duels wel een beest.
 
Inderdaad... Op weinig fouten te betrappen geweest, meer ongelukkig..
Enige gebrek is snelheid, en dat is erg jammer, want verder vind ik het een geweldige speler..
Ik hoop ook niet dat hij weggaat, want hij beschikt over een goede instelling (zoals te lezen), en heeft in mijn optiek zeker de kwaliteiten.
Het is een dramatische speler, dat was hij bij Chivas en dat is hij bij PSV. Elke blinde die hem daar ooit had zien voetballen had dat kunnen vertellen, maar blijkbaar kan je zelfs beter blind zijn dan de ogen hebben van Reker en Co. En ik durf mijn hand in het vuur te steken dat ik hem vaker heb zien voetballen dan de PSV scouting. Zo'n 30+ wedstrijden zijn toch wel genoeg om een oordeel te vellen? De reacties van de Chivas fans ook? Maza naar PSV is vergelijkbaar als Lazovic naar Real Madrid, gewoon lachwekkend

Bij Chivas liep er een uitstekende verdediger rond, Magallon, maar waarschijnlijk was hij net ietsjes te duur voor ons molleke Reker!
 
Blablabla Reker dit Reker dat.

Tuurlijk, het is jammer dat die Maagtampon niet kwam naar PSV, maar gelijk weer Reker roepen.
Verder is het zeker geen dramatische speler. En daarnaast betekend het vrijwel niets dat je 30 wedstrijden van Chivas hebt gezien, want ik heb ze sinds December vorig jaar ook bekeken (+/- 15), en ik vond hem wel erg sterk spelen. Dus dat wordt een spelletje van Ja tegen Nee tussen ons. Ik ben het zeker met je eens dat hij ons nog lang niet heeft overtuigd, maar hij heeft ook nog geen echte kans gehad. En een echte fout heb ik hem nog niet zien maken bij een tegengoal. Hij brengt met zijn precieze tackles, kracht en lengte iets extra's.
 
Blablabla Reker dit Reker dat.

Tuurlijk, het is jammer dat die Maagtampon niet kwam naar PSV, maar gelijk weer Reker roepen.
Verder is het zeker geen dramatische speler. En daarnaast betekend het vrijwel niets dat je 30 wedstrijden van Chivas hebt gezien, want ik heb ze sinds December vorig jaar ook bekeken (+/- 15), en ik vond hem wel erg sterk spelen. Dus dat wordt een spelletje van Ja tegen Nee tussen ons. Ik ben het zeker met je eens dat hij ons nog lang niet heeft overtuigd, maar hij heeft ook nog geen echte kans gehad. En een echte fout heb ik hem nog niet zien maken bij een tegengoal. Hij brengt met zijn precieze tackles, kracht en lengte iets extra's.

Meen je dat nou? Tegen AZ (beker) ging ie gruwelijk de fout in in het duel met Martens. Ik weet dat je ''fan'' bent van Maza en hij heeft ook lengte/kracht etc maar in de wedstrijden die hij speelde kwam zijn tekort aan het licht namelijk: Snelheid. Iedereen sprint hem eruit en dat kan gewoon niet.
 
Tegen AZ (beker) ging ie gruwelijk de fout in in het duel met Martens.

Ik wil je dan graag even corrigeren. Dat was in de competitie. Toen zette Stevens Maza op de rechtsback positie. Maza werd na een combinatie weggespeeld, waarna Martens zowel Marcellis als Maza kwijt was en op Isaksson afging. Om op 40 meter voor de goal (Ja, vlak bij de middelijn, en dan nog aan de zijlijn) een 1 2tje van de tegenstander tegen te krijgen, is dat een gruwlijke fout? Ik dacht het niet. Er was toen geen Back-up, omdat Marcellis zich net zo makkelijk liet uitspelen. Was geen sterk optreden inderdaad. Maar een fout? Nee dat zeker niet.

Edit: Daarnaast zijn Marcellis, Kromkamp en Bréchet ook niet de snelste, maar het is inderdaad een groot gemis ja
 
Laatst bewerkt door een ninja:
Ik wil je dan graag even corrigeren. Dat was in de competitie. Toen zette Stevens Maza op de rechtsback positie. Maza werd na een combinatie weggespeeld, waarna Martens zowel Marcellis als Maza kwijt was en op Isaksson afging. Om op 40 meter voor de goal (Ja, vlak bij de middelijn, en dan nog aan de zijlijn) een 1 2tje van de tegenstander tegen te krijgen, is dat een gruwlijke fout? Ik dacht het niet. Er was toen geen Back-up, omdat Marcellis zich net zo makkelijk liet uitspelen. Was geen sterk optreden inderdaad. Maar een fout? Nee dat zeker niet.

Edit: Daarnaast zijn Marcellis, Kromkamp en Bréchet ook niet de snelste, maar het is inderdaad een groot gemis ja

Dat was inderdaad de competitie. Maza moet in een systeem spelen waarin hij de kopduels, grondduels (in stilstand) moet aangaan en niet de sprintduels. Brechet heeft redelijk wat snelheid maar ik weet niet precies hoe dat met Ooijer staat.
 
Blablabla Reker dit Reker dat.

Tuurlijk, het is jammer dat die Maagtampon niet kwam naar PSV, maar gelijk weer Reker roepen.
Verder is het zeker geen dramatische speler. En daarnaast betekend het vrijwel niets dat je 30 wedstrijden van Chivas hebt gezien, want ik heb ze sinds December vorig jaar ook bekeken (+/- 15), en ik vond hem wel erg sterk spelen. Dus dat wordt een spelletje van Ja tegen Nee tussen ons. Ik ben het zeker met je eens dat hij ons nog lang niet heeft overtuigd, maar hij heeft ook nog geen echte kans gehad. En een echte fout heb ik hem nog niet zien maken bij een tegengoal. Hij brengt met zijn precieze tackles, kracht en lengte iets extra's.
Niet enkel ik tegen jou.

Ik + zowat álle Mexicaanse fans vs Jou

Wie heeft er waarschijnlijk gelijk? Juist!

Kom op zeg, als je werkelijk denkt dat Maza een versterking is. Voordat hij naar PSV kwam was hij zijn basisplaats in de Nationale Ploeg al lang kwijt, vooral door enorm zwak spel. Als jij hem bij Chivas een versterking vond, dan weet je helemaal niks van voetbal. En tot zover is dat wel gebleken met zijn huidige prestaties. Hij is traag, verliest áltijd een keer per wedstrijd zijn concentratie, dramatisch in 1vs1 en positioneel erg zwak. En daarbij is een van de grootste redenen dat hij bij Mexico in het NT speelde, is omdat hij lang was. Dat soort spelers hebben ze in Mexico bijna niet en dat leek de coach toen wel handig om toch zo'n type speler er bij te hebben.

Laat ik eens een voorbeeld geven van een topic over Maza, waar ze spraken over zijn overgang naar PSV.

http://www.bigsoccer.com/forum/showthread.php?t=631252

Nu jij weer!
 
Terug
Bovenaan Onderaan