Formule 1

Wat is Verstappen dit jaar toch onvolwassen bezig. Voor elke week zin eigen glazen in. Sukkel.

Domme fouten van Max Verstappen bij de inhaalactie op Hamilton en de inhaalactie op Vettel. Ricciardo rijdt aan de leiding. Als Max Verstappen wat slimmer en met wat meer geduld had gereden had hij de race kunnen winnen.
Nu heeft hij niet alleen zijn eigen race verknoeid, maar ook die van Vettel.
 
Domme fouten van Max Verstappen bij de inhaalactie op Hamilton en de inhaalactie op Vettel. Ricciardo rijdt aan de leiding. Als Max Verstappen wat slimmer en met wat meer geduld had gereden had hij de race kunnen winnen.
Nu heeft hij niet alleen zijn eigen race verknoeid, maar ook die van Vettel.
Dat laatste vind ik prima, want ik vind Vettel ein Deutsche loel. Maar Verstappen is ineens de volwassenheid die hij eerder had kwijtgeraakt. Hij wil té graag.
 
Zit op n liveblog dus actie zelf gemist. Max fout bij de hairpin? Wel goed dat de RB snelheid dik in orde lijkt.
 
Riccardo wint de GP van China. Met dank aan Max Verstappen. :rolleyes:

1 Ricciardo
2 Bottas
3 Raikonen
4 Hamilton
5 Verstappen (10 seconden tijdstraf)
6 Hulkenberg
7 Alonso
8 Vettel

Max Verstappen heeft de overwinning laten liggen door eigen fouten. :zien:
 
Laatst bewerkt:
Wat een enorme sukkel eerste klas die Verstappen. Hij kan ook gewoon niet rijden. Hij was vandaag uitermate slecht. Tactische meesterzet van Red Bull en Ricciardo maakt daar gebruik van maar Verstappen niet.
 
Kwam er uurtje later in, vergeten wekker te zetten.

Lees op social media's hier en daar, dat Red Bull met Ricciardo, puur heeft gewonnen door een meesterzet van Red Bull zelf met de pitstoppen. Ik dacht al toen ik inschakelde, de Red Bulls rijden op een compound zachter dan de Ferrari's en de Mercedessen. En ik dacht, nou zit hier dan heel grote verrassing aan te komen? Dan zie ik eerst dat Verstappen op een onmogelijke plek Hamilton wilt inhalen, en daarna uit het niets, Vettel wilt inhalen omdat die zogenaamd het gat zag om erin te duiken. Wat een ongelooflijke domme jongen ook, zo ongeduldig en gooit gewoon een podiumplek weg, misschien wel de overwinning. Krijgt die 10 seconde penalty en krijgt Hamilton P4. Verstappen mag dan wel vaak sneller zijn Ricciardo in de kwalificatie, maar in de race, is Ricciardo veel en veel slimmer.

Mercedes verbaast het me niet dat als het op strategie moet aankomen, dat ze nooit thuis geven. Want ik lees hier en daar, dat ze Lewis Hamilton hadden moeten pitten naar de softbanden, maar dat deden ze niet. 4 jaar lang gedomineerd geweest van begin tot finish, bijna nooit in de problemen gekomen, maar nu kan je wel langzamerhand zeggen, dat de dominatie van Mercedes, helemaal weg is. Staan nog steeds droog na 3 races in 2018, dat is ook een nieuwe situatie voor Mercedes. Voor de rest hebben ze wel weer schade beperkt gehouden ten opzichte van de Ferrari's, maar daar mogen ze Versappen wel bedanken voor die tik op Vettel. Hamilton wel weer verslagen door zijn teamgenoot, auw.

Het is wel lekker spannend op deze manier. Ik ben benieuwd naar Baku.
 
Laatst bewerkt:
Wat is Verstappen dit jaar toch onvolwassen bezig. Gooit elke week zijn eigen glazen in. Sukkel.

Het begint nu toch wel een patroontje te worden inderdaad. Agressief rijden is prachtig hoor, maar dom agressief rijden niet, en dat doet hij. Op deze manier krijgen al zijn criticasters wel gelijk. Wel vreemd, want hij begon in mijn ogen juist erg volwassen aan zijn F1 carrière, maar dit seizoen staat bol van de domme rookie fouten. Hij wil te graag denk ik, teveel bewijsdrang, en dat gaat niet goed met 1000+ pk onder je kont. Ach ja, het voordeel is dat het weer een race is waaraan ik mijn tijd niet hoef te verspillen. Ga zo door Max!
 
Jammer dat een te verwachten 5e plaats van een onverantwoorde malloot de headlines haalt (hij wordt eigenlijk een na laatste) en de1e plaats in die andere mechanische sport niet.
 
Vorig jaar mazzel gehad dat de oto steeds stuk was. Als de oto heel gebleven zou zijn, had hij zelf de grindbak wel meer opgezocht.
Ik zie geen verschil in rijstijl.
Het spijt me zeer, maar ik vind dit een post die niet bepaald getuigt van kennis van zaken.
 
Ferrari heeft mogelijk illegale achtervleugel

https://www.gpblog.com/nl/nieuws/11186/breaking-ferrari-heeft-mogelijk-illegale-achtervleugel.html

Er kwamen geruchten dat Ferrari door speciale engine maps op de achtervleugel meer downforce kan creëren.

:unsure: En wat zal er nu gaan gebeuren? :rolleyes:
'Mogelijk' is nog niet bepaald een overtreding. Mocht het inderdaad illegaal zijn dan zullen de twee Ferrari's wellicht uit de uitslagenlijst van de eerste races worden geschrapt?
 
'Mogelijk' is nog niet bepaald een overtreding. Mocht het inderdaad illegaal zijn dan zullen de twee Ferrari's wellicht uit de uitslagenlijst van de eerste races worden geschrapt?

Ik vind het wel een mooi trucje waarbij je op momenten waarop je niet vol gas hoeft (zoals wanneer je een bochtencombinatie induikt) je de overcapaciteit van de motor benut om lucht te lozen in de richting van de achtervleugel voor extra downforce > grip > snelheid. De motor gebruiken om zo veel mogelijk snelheid te maken op een racebaan. Is in mijn ogen prima voor de F1?
 
Kwalificatietraining GP Azerbeidzjan

1 Vettel
2 Hamilton +0179
3 Bottas +0.339
4 Ricciardo +0.413
5 Verstappen +0.496
6 Raikonen +0.992
 
Laatst bewerkt:
Waarom zit er bij de interviews altijd iemand van hun eigen team die alle crap opneemt wat ze zeggen?
Vraag ik me al jaren af eigenlijk,
 
Terug
Bovenaan Onderaan