Formule 1

Rijdersfout, zo lijkt het..

Inderdaad. Toch vreemd altijd die trainingen. Eerst wachten ze 8 minuten voor ze de baan op gaan. Dan rijdt Max de 4e tijd waarmee hij zeker is dat hij door is. Waarom daarna dan nog in dezelfde sessie sneller willen gaan?
 
Het blijkt toch geen rijdersfout geweest te zijn van Max Verstappen maar een probleem met de toevoer naar de motor.
 
Kwalificatietraining GP Bahrein

1 Vettel
2 Raikonen
3 Bottas
4 Hamilton ( start door gridstraf vanaf 9e plaats)
5 Ricciardo
6 Gasly
...
15 Verstappen
 
Kwalificatietraining GP Bahrein

1 Vettel
2 Raikonen
3 Bottas
4 Hamilton ( start door gridstraf vanaf 9e plaats)
5 Ricciardo
6 Gasly
...
15 Verstappen

In ieder geval wat inhaalacties van Verstappen te verwachten, mits hij natuurlijk niet weer zo amateuristisch uit de wedstrijd knalt als nu in de kwali.
 
tot zover de illusie dat het dit seizoen allemaal veel beter zou zijn..
Het betrof de software. Geen idee of die ook van Renault is eigenlijk.

Verstappen spinde aan het eind van Q1 van de baan, en schoof daarna de barrière in. Dat gebeurde bij de combinatie van bocht 2/3, een opmerkelijk punt. “Ik kreeg er via de software ineens 150 pk bij, dat hebben we in de data teruggezien”, vertelt hij. “Vreemd natuurlijk.”
“Het is geen vol gas bocht, maar het was alsof iemand ineens een knop omzette”, zegt hij over het punt waar het gebeurde, en het gevolg: “De achterwielen spinden ineens heel agressief door die boost en daardoor spinde ik.”
 
Het betrof de software. Geen idee of die ook van Renault is eigenlijk.

Heeft denk ik toch de verkeerde keuze gemaakt om vol voor RB te kiezen. Mooi team hoor, maar vanwege de krachtbron zie ik ze niet snel een kampioenswaardige bolide produceren. En dat geldt ook wanneer RB straks op een Honda motor overgaat.

Toch wel prettig om te lezen dat het geen noob actie van Verstappen was maar dat het aan de software lag. Misschien heeft Ricciardo hem wel gehackt :ROFL:
 
Heeft denk ik toch de verkeerde keuze gemaakt om vol voor RB te kiezen. Mooi team hoor, maar vanwege de krachtbron zie ik ze niet snel een kampioenswaardige bolide produceren. En dat geldt ook wanneer RB straks op een Honda motor overgaat.

Toch wel prettig om te lezen dat het geen noob actie van Verstappen was maar dat het aan de software lag. Misschien heeft Ricciardo hem wel gehackt :ROFL:
Het waren de Russen ?
 
Het betrof de software. Geen idee of die ook van Renault is eigenlijk.

De reden: een softwarematige fout. Een onverwachte, piekerige toevoer van pk’s naar de motor, in de ‘performancemode’. ,,Opeens 150 pk extra, dat wil je helemaal niet hebben. En zeker niet als je al op de limiet van je grip zit."

https://www.ed.nl/formule-1/push-ik-te-veel-kom-ik-had-al-een-tijd-staan~a9359609/

Er worden veel fouten gemaakt door de teams. Vorige week beide Haas auto's uitgevallen omdat een wiel niet vast zat na een pitstop. Gisteren gebeurde hetzelfde bij Ferrari die Raikonen lieten vertrekken met een los wiel.
 
Waarom moet Verstappen met de 4e tijd als 15e starten? Dat lees je in al die artikelen niet terug.
 
Waarom moet Verstappen met de 4e tijd als 15e starten? Dat lees je in al die artikelen niet terug.
Hij heeft zich met de 4e tijd geplaatst voor de 2e kwalificatie. Er vallen in de 1e kwalificatie 5 van de 20 auto's/rijders af. In de 2e kwalificatie kon hij vanwege de beschadigde auto niet rijden en komt hij automatisch op de laatste dus 15e plaats in die kwalificatie.
 
Hij heeft zich met de 4e tijd geplaatst voor de 2e kwalificatie. Er vallen in de 1e kwalificatie 5 van de 20 auto's/rijders af. In de 2e kwalificatie kon hij vanwege de beschadigde auto niet rijden en komt hij automatisch op de laatste dus 15e plaats in die kwalificatie.
O aha...
 
Hamilton die vanaf P9 moet starten. Die loopt nu al achter de feiten aan na 2 race's. Eerst het tactische fout van Mercedes in Melbourne, waar Hamilton een foutloze wedstrijd reed aan kop, tot die tactische fout waardoor Vettel met de nodige geluk won. en nu vanaf P9 starten, terwijl Vettel op pole staat, en de Ferrari tot nu toe beter zijn in Bahrein, dan de Mercedessen.

Niet lekker als je Hamilton heet, en je strijd samen met Vettel voor de vijfde wereldtitel. Ben benieuwd naar de race.
 
Terug
Bovenaan Onderaan