Formule 1

De doodsbedreigingen die steward Mika Salo (je weet wel, die Fin die ooit voor Ferrari reed en met deze actie een andere Fin die voor Ferrari rijdt op het podium hielp) vanuit Nederland ontvangen heeft, laat wat mij betreft dan wel weer zien wat voor tokkies er nu ineens naar de Formule 1 kijken. Je schaamt je toch dood voor dergelijke pipo's.

Het is hetzelfde als destijds met et darten gebeurde. Niemand vond er iets aan, totdat er een Nederlander op het podium belandde. Vervolgens gaat alles met een I.Q. van onder de 100 massaal de kenner uithangen op internet. Er schieten tal van Max-websites uit de grond, die geen van allen stukjes publiceren waar géén spelfouten in zitten. De reacties van het minderbegaafdencorps onder al die -van andere websites 'geleende'- artikeltjes is helemáál ten hemel schreiend.

Om je voor kapot te schamen inderdaad. Eigenlijk zou Verstappen zich publiekelijk moeten distantiëren van zulk gespuis, of in ieder geval duidelijk maken dat hij doodsbedreigingen echt niet vind kunnen oid.

Tja, tweede alinea, ben ook een van die personen die pas weer is gaan kijken toen Verstappen mee ging doen. Daarvoor heb ik gekeken naar Schumacher, en toen zijn tijdperk erop zat vond ik het niet interessant meer. Ergens wel begrijpelijk dat wanneer er een bijzonder getalenteerde Nederlander mee gaat doen, iets unieks in de F1 wereld, dat je dan als Nederlander weer die interesse krijgt.

Haalt niet weg dat de Max-kan-totaal-niets-fout-doen-kliek wel eens irritant kan overkomen natuurlijk en voor plaatsvervangende schaamte kan zorgen bij het lezen van internetcommentaar.

In het geval van de straf in Austin, tja, volgens de regels is het correct, maar het is wel opmerkelijk dat bij hem de beslissing binnen 30 seconden genomen is, en er bij andere buiten de lijnen gaande coureurs niet eens een onderzoek gepleegd wordt. Natuurlijk, omdat het zo vlak voor het einde was moet je snel oordelen, maar er was afgesproken dat ze dat zo niet meer zouden doen en de coureurs hun zegje zouden mogen doen. Desnoods stel je de podiumprocedure toch even wat uit? In andere gevallen werd er niet eens een onderzoek ingesteld. Zo haalde Hamilton zijn pole terwijl hij met alle vier de wielen buiten de lijnen ging. Die lap had dan ook gediskwalificeerd moeten worden; het is duidelijk dat je er een enorm voordeel aan overhoudt wanneer je op pole start. Vettel haalde Hamilton in bij de start, maar als hij binnen de lijnen was gebleven had hij onmiddellijk die plaats weer af moeten staan; hij ging buiten de lijnen en dus kon hij P1 (even behouden). Dat is ook een geval (leaving the track while gaining an advantage). Carlos Sainz idem, Bottas ook tot 2x toe. Dan heb je nog degenen die zeggen dat buitenom buiten de lijnen gaan net even iets anders is, maar ik zou zeggen, waarom? Als je door buitenom te gaan ook een voordeel haalt, dan maakt het toch niks uit? Het gaat er immers om dat je een voordeel hebt behaald door buiten de lijnen te gaan, en dat kun je ook wel degelijk behalen door de zogenaamde omweg te nemen. Meestal gaan degenen die buitenom gaan te hard om binnen de lijnen te blijven, en als je dan buitenom buiten de lijnen gaat en gewoon gas blijft geven, dan haal je er dus een voordeel uit. En Charlie verklaard dan doodleuk dat geen enkele andere coureur dat voordeel had. Ja, daag: *insert famous Vettel quote here*.

Het commentaar van Verstappen achteraf van "als er een voordeel uit te halen viel, waarom deed men het dan niet iedere keer?" was dan weer een beetje naïef. Het werd niet iedere keer gedaan, omdat je binnen de lijnen moet blijven natuurlijk.

En dan nog dat domme commentaar van Olav Mol bij die actie van Verstappen met z'n onnodige gescheld (typisch Nederlands, want zo rebels): "komt ie aan. nog een keer. betere exit, meer meenemen, daar al over de kerbs, en hier volle bak over die kerbs, VIER WIELEN GEWOON! Minder meters rijden, BAM! dat is 'em." Gewoon niet eens in de gaten hebben dat hij eigenlijk aan het uitleggen is dat de move illegaal is.:lol:
 
Laatst bewerkt:
Max Verstappen rijdt de snelste tijd in de 3e vrije training voor de Grand Prix van Mexico.

1 Verstappen
2 Hamilton +0.0075
3 Vettel +0.117
4 Bottas +0.170
5 Ricciardo + 0.248
6 Raikonen + 0.404

:unsure:Kan straks nog een leuke kwalificatietraining worden. :re:
 
Max Verstappen rijdt de snelste tijd in de 3e vrije training voor de Grand Prix van Mexico.

1 Verstappen
2 Hamilton +0.0075
3 Vettel +0.117
4 Bottas +0.170
5 Ricciardo + 0.248
6 Raikonen + 0.404

:unsure:Kan straks nog een leuke kwalificatietraining worden. :re:

Kan, maar ik verwacht eerlijk gezegd dat Mercedes en misschien ook Ferrari straks gewoon weer het geheime knopje omzet en de extra PK inbrengt waardoor RB weer achter de feiten aanloopt.
 
Max Verstappen op de 2e plaats in de kwalificatietraining van de Grand Prix van Mexico.
Net geen pole position. Slechts 0.0086 achter Vettel

1 Vettel
2 Verstappen
3 Hamilton
4 Bottas
5 Raikonen
6 Ocon
7 Ricciardo
 
Laatst bewerkt:
Max Verstappen op de 2e plaats in de kwalificatietraining van de Grand Prix van Mexico.
Net geen pole position. Slechts 0.0086 achter Vettel

1 Vettel
2 Verstappen
3 Hamilton
4 Bottas
5 Ricciardo

Verstappen: "Here's a message for Vettel, f**k off! Honestly, f**k off!" :D
 
Hopelijk morgen geen crash in de beginfase, zodat er een strijd kan ontstaan tussen Max Verstappen en de Ferrari's en de Mercedessen. Ze hebben dit seizoen nog nooit zo dicht bij elkaar gezeten qua tijd in de kwalificatie.
 
Bottas gaf zojuist in een interview aan dat hij vond dat Verstappen gestraft moet worden, dus die steward staat te popelen om hem aan te pakken denk ik.

Verstappen zegt in een interview dat hij duidelijk aan de kant ging. "Dat Bottas zich in de volgende bocht verremd daar kan ik niets aan doen. Ik reed volledig aan de linkerkant. Waar wil hij dan dat ik naartoe ga."

:unsure:We zullen zien wat er gaat gebeuren. Ze kunnen Max Verstappen wel blijven straffen. :re:
 
DNP-mYbXkAAr678.jpg

Over 10 minuten moet Max Verstappen en een vertegenwoordiger van Red Bull Racing uitleg geven aan de FIA Stewards. Dat kan een beladen conversatie opleveren.
Het zal wel met een sisser aflopen. :shifty:
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan