Formule 1

Als zelfs Niki Lauda de inhaal actie van Verstappen een prima actie vind, is er echt werkelijk niets aan de hand. :shifty:
 
Ik had verwacht dat het over de inhaalactie ten opzichte van Bottas zou gaan, maar die t.o.v. Raikkonen leek mij - als leek - prima.

Helemaal eens. Ik stond na de wedstrijd even buiten voor een nicotine stop - wachtende om de podiumceremoni en interviews mee te pakken, toen mijn vriendin die op de bank zat te kijken riep dat max +5 sec kreeg. Ik ging er ook heilig van uit dat dit vanwege de actie op Bottas (Forcing another driver of the track) zou zijn voor de overtake in de 3na laatste ronde. Had ik ook eigenlijk wel begrijpelijk gevonden want Max remde en stuurde zo laat die bocht dat hij zelf met twee wielen buiten de baan kwam en dus Bottas volledig de track af forceerde. Dat de penalty voor de inhaal op RAI was zag ik echt niet aankomen.
 
ALL Driver Reactions After The Race - F1 2017 USA GP


Christian Horner


Jos Verstappen

 
Laatst bewerkt:
Verstappen penalty call "the worst I've ever seen" - Lauda

https://www.motorsport.com/f1/news/l...cision-969285/

Reacting to the penalty, Lauda said: "This decision is the worst I’ve ever seen. He [Verstappen] did nothing wrong. We’re racing drivers, we’re not on a normal road.
"It’s ridiculous to destroy the sport with this kind of decision."
"As long as there is normal circuit, you can use it. A white line is not a limit. We agreed this all, last year it was all agreed. And now we get this decision. I think it’s completely wrong.”

Klare taal van Lauda. :shifty:
 
[h=1]Helmut Marko: “Als we niet willen dat rijders over de lijnen heengaan, dan kunnen we beter playstation gaan spelen”.[/h] http://www.racexpress.nl/formule-1/...nnen-we-beter-playstation-gaan-spelen/n/85057

Na de straf van Max Verstappen in Austin wil ook Red Bull-adviseur Helmut Marko niet discussiëren over de witte lijnen. Hij wil vooral spannende races zien. “Als we niet willen dat rijders over de lijnen heengaan, dan kunnen we wel playstation gaan spelen”, zei de Oostenrijker. Na de inhaalactie van Verstappen, werd alleen gediscussieerd of hij wel of niet over de lijn was gegaan. “Dan kan men elke argumentatie vinden, maar daar gaat het helemaal niet om.”

 
Red Bull heeft toch protest aangetekend? Is dat al afgewezen?

https://www.f1today.net/nl/nieuws/f...t-geen-protest-aan-tegen-straf-max-verstappen

Geen protest tegen straf
Teambaas Christian Horner vertelde net aan Ziggo geen protest in te dienen: "Het is vrij opmerkelijk dat dezelfde steward steeds betrokken is bij de straffen die Max krijgt. Ook vorig jaar in Mexico toen hij van het podium gehaald werd kwam die straf van deze steward. We gaan geen protest indienen, dat is elke keer zinloos gebleken. Je wordt er moedeloos van."

:(:nocheer:
 
De F1 is al niet zo ziek als het voetbal. Degene met het meeste geld bowt de beste auto, Menneke er in en je staat in de top 5. Leuk hoor, die inhaalactie van Verstappen, maar is het inhalen van die eerste 8-10 drivers écht zo'n prestatie? Met een BMB dikke blaf M5 is het inhalen van modlae leaserijders ook geen echte uitdaging.
 
De F1 is al niet zo ziek als het voetbal. Degene met het meeste geld bowt de beste auto, Menneke er in en je staat in de top 5. Leuk hoor, die inhaalactie van Verstappen, maar is het inhalen van die eerste 8-10 drivers écht zo'n prestatie? Met een BMB dikke blaf M5 is het inhalen van modlae leaserijders ook geen echte uitdaging.

Zeg, die nieuwe laptop, heeft die ook spellingcontrole? ;)
Overigens is de F1 nog zieker. Tijdens een interview van een voetballer zie ik nog geen grietje in latex pakje op het veld staan die een paraplu vast houdt, om te zorgen dat hij niet teveel zonnestraaltjes of regendruppeltjes vangt.
 
Zeg, die nieuwe laptop, heeft die ook spellingcontrole? ;)
Overigens is de F1 nog zieker. Tijdens een interview van een voetballer zie ik nog geen grietje in latex pakje op het veld staan die een paraplu vast houdt, om te zorgen dat hij niet teveel zonnestraaltjes of regendruppeltjes vangt.

Goede suggestie. Daarmee zou zeker in onze Mickey Mouse League het kijkplezier wel toenemen. ;)
 
Ze hadden weinig tijd nodig om te overleggen, tussen melding van onderzoe en uitspraak zit 19 seconden....

DM0YZMZXkAEUVv6.jpg:large
 
De F1 is al niet zo ziek als het voetbal. Degene met het meeste geld bowt de beste auto, Menneke er in en je staat in de top 5. Leuk hoor, die inhaalactie van Verstappen, maar is het inhalen van die eerste 8-10 drivers écht zo'n prestatie? Met een BMB dikke blaf M5 is het inhalen van modlae leaserijders ook geen echte uitdaging.

Ach so, eine Bayerische Maaskantje Bolide?

Maar inderdaad, ik ben zelf ook een tijdje geleden tot die conclusie gekomen die je hier maakt. Het oogt natuurlijk zeer spectaculair, 'wow, helemaal van p18 naar het podium' maar je zit in een auto die gewoon veel sneller is dan het gros van het spul wat je inhaalt, en de helft krijgt waarschijnlijk ook nog eens een blauwe vlag. Haalt niet weg dat er wel degelijk verschil in kwaliteit is onder de coureurs. Je ziet dat bijvoorbeeld bij Mercedes, waar een Bottas met dezelfde auto nog niet in de buurt komt van Hamilton. En op kop rijden is ook nog niet zo gemakkelijk hoor, want als je niet strak geconcentreerd je rondjes blijft rijden wordt je zo weer bijgehaald. En je ziet dat Verstappen ook die gevestigde orde kan aanvallen. Als er dan toch een legitiem voorbeeld genoemd zou mogen worden van zo'n inhaalrace waarbij je echt 'wow, razendknap' kan zeggen, dan is dat die van Verstappen in de regen in Brazilië.

Degene met het meeste geld, zou dat Mercedes zijn? Volgens mij hebben ze bij Red Bull en Ferrari ook behoorlijk wat duiten, maar die komen niettemin helaas nog niet in de buurt van Mercedes, waardoor het saai blijft.

En die engnekkige stewards lijken behoorlijk op het Nederlandse scheidsrechterskorps, waarbij Verstappen dan PSV is.
 
[h=1]Uit de onboard-video van Max Verstappen blijkt dat Kimi ook de tracklimits overschreed + BEELDEN[/h] http://www.racexpress.nl/formule-1/...ok-de-tracklimits-overschreed-beelden/n/85098

In de laatste ronde gaat Raikkonen, als opgejaagd wild, ook buiten zijn boekje. Uit deze onboardcamerabeelden lijkt Raikkonen namelijk ZELF bij (56 seconden) de bocht naar rechts al geheel af te snijden met vier banden buiten de baan. Bij (1.00 minuut) gaat Raikkonen sowieso duidelijk rechts buiten de baanlimieten.
 
Toch jammer dat Red Bull geen protest heeft aangetekend.
Al heeft de actie van Verstappen wel een plek winst opgeleverd en is dat bij de andere rijders die buiten de baan kwamen, (volgens mij) niet het geval. M.a.w. hij heeft buiten de baan om iemand gepasseerd, kan me er in dat geval nog wel iets bij voorstellen... al blijft het merkwaardig :think:
 
Toch jammer dat Red Bull geen protest heeft aangetekend.
Al heeft de actie van Verstappen wel een plek winst opgeleverd en is dat bij de andere rijders die buiten de baan kwamen, (volgens mij) niet het geval. M.a.w. hij heeft buiten de baan om iemand gepasseerd, kan me er in dat geval nog wel iets bij voorstellen... al blijft het merkwaardig :think:

Als je buiten de baan om kunt passeren, is het blijkbaar sneller. Dan heb je ook voordeel, als je niemand inhaalt.
 
Toch jammer dat Red Bull geen protest heeft aangetekend.
Al heeft de actie van Verstappen wel een plek winst opgeleverd en is dat bij de andere rijders die buiten de baan kwamen, (volgens mij) niet het geval. M.a.w. hij heeft buiten de baan om iemand gepasseerd, kan me er in dat geval nog wel iets bij voorstellen... al blijft het merkwaardig :think:

Men mocht / kon niet in beroep. Beroep is simpelweg niet mogelijk volgens de regels. Ik meen ergens gelezen te hebben dat dat is omdat het in de laatste drie ronden van de race gebeurde.
Hoe dan ook, het is niet zo dat in beroep gaan überhaupt een optie was... Dictatoriale trekjes van oude mannen.
Christian Horner zei:
"We mogen geen beroep aantekenen en Max krijgt zelfs geen kans voor weerwoord na de race. Dat is meer dan frustrerend. Hij verdiende dit podium echt", aldus Horner.
Bron.


De doodsbedreigingen die steward Mika Salo (je weet wel, die Fin die ooit voor Ferrari reed en met deze actie een andere Fin die voor Ferrari rijdt op het podium hielp) vanuit Nederland ontvangen heeft, laat wat mij betreft dan wel weer zien wat voor tokkies er nu ineens naar de Formule 1 kijken. Je schaamt je toch dood voor dergelijke pipo's.

Het is hetzelfde als destijds met et darten gebeurde. Niemand vond er iets aan, totdat er een Nederlander op het podium belandde. Vervolgens gaat alles met een I.Q. van onder de 100 massaal de kenner uithangen op internet. Er schieten tal van Max-websites uit de grond, die geen van allen stukjes publiceren waar géén spelfouten in zitten. De reacties van het minderbegaafdencorps onder al die -van andere websites 'geleende'- artikeltjes is helemáál ten hemel schreiend.
 
En ja hoor, de eerste doodsbedreigingen aan het adres van de steward vanuit NL zijn een feit. Wat een enorm dom volk. En allemaal stemrecht! Dit gepeupel, daarmee kunnen we prima zonder. Kunne we ze in een wei bij Beverwijk zetten?
 
Terug
Bovenaan Onderaan