Formule 1

Ben benieuwd of de andere coureurs ditmaal ook het voorbeeld van Max gaan volgen door een andere lijn te zoeken, aangezien de normale racelijn spekglad is bij regen vanwege het rubber.

Als alle coureurs de lijn van Max zouden volgen wordt dat binnen een aantal ronden de nieuwe racelijn (en dus spekglad).. :unsure:
 
Ben benieuwd of de andere coureurs ditmaal ook het voorbeeld van Max gaan volgen door een andere lijn te zoeken, aangezien de normale racelijn spekglad is bij regen vanwege het rubber.

Er zijn er die het proberen, maar ze kunnen hem niet volgen, zelfs niet als ze dezelfde lijn rijden als Verstappen. Hij voelt als geen ander hoe ver hij kan gaan en zijn concurrenten kunnen dat minder, met als gevolg dat ze óf minder hard gaan, óf juist te hard gaan en vervolgens spinnen. Het is een vaardigheid die slechts weinigen beheersen zoals Verstappen. Zijn vader was ook een begenadigd regenrijder trouwens.
 
Max Verstappen op de 4e plaats in de kwalificatietraining van de Grand Prix van Brazilië.

1. Bottas
2, Vettel
3. Raikonen
4. Verstappen
5. Ricciardo
6. Perez

Hamilton was gecrasht in de 1e kwalificatiesessie en zal morgen achteraan starten.
Ricciardo krijgt nog een gridstraf.
 
Rare crash van Hamilton, maar je ziet wel dat die er vol voor ging, ook al heeft die zijn vierde WK-titel binnen. Pure racer, jammer van zijn crash. Dat maakt de race wel interessanter, want hij zal een hoop moeten in halen.

Mooi voor Bottas dat die pole pakt. Verstappen realistisch op 4.
 
Heerlijke race gezien van Hamilton. Van pitlane naar P4, erg knap. Als die zijn linkerband niet blokkeerde bij bocht 1 met nog een paar ronde te gaan, had die denk ik ook Raikonnen gepakt. Raikonnen is ook zo saaie racer he, mijn god zeg. Leek wel dat die de hele race banden heeft gespaard om Hamilton op het eind op te vangen, inplaats van om Bottas aan te vallen voor P2. Geen wonder dat die de 2de coureur is bij Ferrari.

Verstappen realistisch op 5, had simpelweg de auto niet om voor het podium mee te doen. Abu Dhabi alweer de laatste race. Tijd gaat snel.
 
Ik heb echt afkeer gekregen van die kleurloze Finnen. Zowel Bottas als Raikkonen zijn grijze muizen. Veldvulling. Als je Alonso in de Ferrari van Raikkonen zou zetten, had je elke week vuurwerk.
Hamilton haalde overigens zo snel in omdat hij met de motor reed die ze ook op Spa hadden gebruikt. Die levert 15 pk meer. En dát scheelt dan gewoon 4km/u ten opzichte van Bottas, op het rechte stuk. Ten opzichte van de Ferrari's was hij daardoor 7km/u sneller. Dan is het wel een stukje makkelijker bij- en inhalen...
De motor van Verstappen werd stiekem geknepen door Renault.Red Bull werd niet ingelicht, waardoor zij tijdens training en kwalificatie op onderzoek zijn gegaan naar de oorzaak. Ze hebben daardoor de set up van de auto helemaal moeten veranderen (met onderstuur voor de wagens tot gevolg). Klotestreek van Renault... Als je je bedenkt dat de Bulls geknepen werden en dat Hamiton er 15 extra had, dan begrijp je wel waarom er geen houden aan was voor Verstappen. Ongelofelijk dat Renault het niet voor elkaar krijgt die V6 betrouwbaar te maken... De nieuwe reglementen van 2021 kunnen wat hen betreft niet snel genoeg komen, lijkt me.
 
Ik heb echt afkeer gekregen van die kleurloze Finnen. Zowel Bottas als Raikkonen zijn grijze muizen. Veldvulling. Als je Alonso in de Ferrari van Raikkonen zou zetten, had je elke week vuurwerk.
Hamilton haalde overigens zo snel in omdat hij met de motor reed die ze ook op Spa hadden gebruikt. Die levert 15 pk meer. En dát scheelt dan gewoon 4km/u ten opzichte van Bottas, op het rechte stuk. Ten opzichte van de Ferrari's was hij daardoor 7km/u sneller. Dan is het wel een stukje makkelijker bij- en inhalen...
De motor van Verstappen werd stiekem geknepen door Renault.Red Bull werd niet ingelicht, waardoor zij tijdens training en kwalificatie op onderzoek zijn gegaan naar de oorzaak. Ze hebben daardoor de set up van de auto helemaal moeten veranderen (met onderstuur voor de wagens tot gevolg). Klotestreek van Renault... Als je je bedenkt dat de Bulls geknepen werden en dat Hamiton er 15 extra had, dan begrijp je wel waarom er geen houden aan was voor Verstappen. Ongelofelijk dat Renault het niet voor elkaar krijgt die V6 betrouwbaar te maken... De nieuwe reglementen van 2021 kunnen wat hen betreft niet snel genoeg komen, lijkt me.

Het zou zo mooi zijn om al doe coureurs eens in gelijkwaardige auto's te zien rijden . Dan pas komen de echte coureurs naar boven. Het gaat nu slechts om 6 auto's die de dienst uitmaken.
Renault is een schande geworden in de Formule 1 en Red Bull Racing is hier volgend seizoen ook nog afhankelijk van. :tom:
 
Het zou zo mooi zijn om al doe coureurs eens in gelijkwaardige auto's te zien rijden . Dan pas komen de echte coureurs naar boven. Het gaat nu slechts om 6 auto's die de dienst uitmaken.
Renault is een schande geworden in de Formule 1 en Red Bull Racing is hier volgend seizoen ook nog afhankelijk van. :tom:

Honda natuurlijk ook. De v6-motoren liggen die fabrikanten gewoon niet.
Jammer dat ze niet teruggegaan zijn naar de V10 en dat straks die lelijke halo verplicht wordt. Daardoor verandert de luchtstroom rond de auto en op de achtervleugel in het bijzonder, aanzienlijk.
Wat ik persoonlijk wel goed zou vinden is het standaardiseren van de achterkant van de F1-wagens. Allemaal dezelfde diffuser etc. Ik hoorde Olaf Mol gisteren tijdens de race vertellen dat er fabrikanten zijn die als enig doel hebben ervoor te zorgen dat een andere auto niet achter de hunne kan rijden, omdat er expres veel meer 'vuile' lucht gecreëerd wordt. Daardoo kan er veel moeilijker worden ingehaald en wordt er dus minder gevochten op de baan. Dat is een gemis...Polonaiserijden is niet bijster interessant. Het idee van Doornbos vond ik ook wel een goede. Hij stelt voor om de banden veel sneller te laten slijten, waardoor je echt drie of vier pit stops moet maken en er veel meer tactiek bij komt kijken.
Maar helaas is het in de F1 net zo als bij het voetbal. Het wordt gerund door oude stoffige klootzakken die zich laten sturen door de lobbyist met de diepste zakken.
 
Bottas wint de heel saaie Grand Prix van Abu Dhabi. Max Verstappen eindigt op de 5e plaats.

1. Bottas
2. Hamilton
3. Vettel
4. Raikonen
5 Verstappen
6 Hülkenberg

Ricciardo is uitgevallen. Renault haalt Torro Rosso nog in in WK de stand van de teams.
Heeft Renault toch zijn zin door inferieur materiaal te verstrekken aan Torro Rosso is het toch "gelukt". :shifty:
 
Laatst bewerkt:
Bottas wint de heel saaie Grand Prix van Abu Dhabi. Mac Verstappen eindigt op de 5e plaats.

1. Bottas
2. Hamilton
3. Vettel
4. Raikonen
5 Verstappen
6 Hülkenberg

Ricciardo is uitgevallen. Renault haalt Torro Rosso nog in in WK de stand van de teams.
Heeft Renault toch zijn zin door inferieur materiaal te verstrekken aan Torro Rosso is het toch "gelukt". :shifty:

Ik heb het afgezet, was te saai voor woorden; slappe optocht, niet meer dan dat.
 
Was inderdaad niks aan. De Mercedessen die Vettel op 20 seconden zetten. Tja.

Ook wist je dat Bottas hem gewoon zou winnen. Titels zijn al binnen, en dus gunt Hamilton de overwinning in de laatste race van het jaar, aan Bottas. Iedereen tevreden.
 
Einde van een traditie: geen grid girls meer in de F1

https://www.formule1.nl/nieuws/einde-van-een-traditie-geen-grid-girls-meer-in-de-f1/

De Formule 1 keert eind maart terug, maar doet dat zonder grid girls. De ‘pitspoezen’ behoren tot een verleden dat niet strookt met moderne merkwaarden, heeft de sport besloten.
Het antwoord van Formule 1-eigenaar Liberty Media is, bij monde van commercieel directeur Sean Bratches, eenduidig: “Grid girls zijn decennialang een traditie geweest bij Grands Prix, maar wij vinden dit een gewoonte die niet strookt met onze merkwaarden en tegenstrijdig is met hedendaagse maatschappelijke normen.”
Bij de volgende Grand Prix, de seizoensopener van 2018 in het Australische Melbourne, zullen ze er dus al niet meer bij zijn. De grid girls verdwijnen ook bij de races in het voorprogramma.
 
Einde van een traditie: geen grid girls meer in de F1

https://www.formule1.nl/nieuws/einde-van-een-traditie-geen-grid-girls-meer-in-de-f1/

De Formule 1 keert eind maart terug, maar doet dat zonder grid girls. De ‘pitspoezen’ behoren tot een verleden dat niet strookt met moderne merkwaarden, heeft de sport besloten.
Het antwoord van Formule 1-eigenaar Liberty Media is, bij monde van commercieel directeur Sean Bratches, eenduidig: “Grid girls zijn decennialang een traditie geweest bij Grands Prix, maar wij vinden dit een gewoonte die niet strookt met onze merkwaarden en tegenstrijdig is met hedendaagse maatschappelijke normen.”
Bij de volgende Grand Prix, de seizoensopener van 2018 in het Australische Melbourne, zullen ze er dus al niet meer bij zijn. De grid girls verdwijnen ook bij de races in het voorprogramma.

Vind ik helemaal prima. Rondemissen bij het boksen etc mogen van mij ook weg. Missverkiezingen moeten dan trouwens óók stoppen.
 
Vind ik helemaal prima. Rondemissen bij het boksen etc mogen van mij ook weg. Missverkiezingen moeten dan trouwens óók stoppen.

Dan wordt de rekening in het restaurant ook gedeeld, en mogen ze zelf een band verwisselen. Is heel vrouwonvriendelijk, het recht ontnemen om hun gelijkwaardigheidte tonen.
boybands en channing Tatum worden ook verboden.
 
Dan wordt de rekening in het restaurant ook gedeeld, en mogen ze zelf een band verwisselen. Is heel vrouwonvriendelijk, het recht ontnemen om hun gelijkwaardigheidte tonen.
boybands en channing Tatum worden ook verboden.

Wat t f is een channing Tatum? Ik ken wel Tatum en Jeniffer maar wat die dan weer met boybands gemeen hebben? Bovendien is dat format allang van de buis.. :unsure:


Overigens lulligheid ten top, zo'n erehaag van dames die lullig in de camera lachen en voor de coureurs klappen als ze richting podium lopen. Geen gemis wat mij betreft.
 
Terug
Bovenaan Onderaan