Formule 1

109687389_2801070263483702_3182275195342255353_o.jpg


Red Bull staat voor raadsel in Hongarije: 'Mogen niet eens dromen van podium'

link

Red Bull Racing kent voorlopig een dramatisch weekend in Hongarije, met als dieptepunt de slechte resultaten van Max Verstappen (zevende) en Alexander Albon (dertiende) in de kwalificatie. Topadviseur Helmut Marko verwacht weinig van de race van zondag en hoopt vooral dat het team heel snel een oplossing kan vinden.

Red Bull racing heeft een groot probleem. :cautious: :sad:
 
Mercedes verslaan was al moeilijk, laat staan 2 auto's, terwijl je het in je eentje moet doen omdat je teamgenoot er niks van bakt. Maar als je ook nog is het broertje van Mercedes ( Racing Point ) moet verslaan, terwijl de auto zelf voor geen meter vooruit gaat. Dan kan je net zo goed stoppen en thuis blijven.

Pijnlijk hoor. 1.4 sec. Tering.

Ik zit nu Formule 3 te kijken en ik zie dat de baan nat is en ook regen. Hopelijk is het ook nat als Formule 1 begint. Dan kan Verstappen wellicht verrassen.
 
Mercedes verslaan was al moeilijk, laat staan 2 auto's, terwijl je het in je eentje moet doen omdat je teamgenoot er niks van bakt. Maar als je ook nog is het broertje van Mercedes ( Racing Point ) moet verslaan, terwijl de auto zelf voor geen meter vooruit gaat. Dan kan je net zo goed stoppen en thuis blijven.

Pijnlijk hoor. 1.4 sec. Tering.

Ik zit nu Formule 3 te kijken en ik zie dat de baan nat is en ook regen. Hopelijk is het ook nat als Formule 1 begint. Dan kan Verstappen wellicht verrassen.

Vanmiddag tussen 15.00 uur en 16.00 uur 50-65% kans op regen in Boedapest.
De start is om 15.10 uur. Mogelijk dat regen zorgt voor enig spektakel, want bij een droge "race" optocht wint of Hamilton of Bottas met een ronde voorsprong op de rest.
 
De race in de Formule 3 toont maar weer eens aan dat de Safety-car reglementen dringend aangepast moeten worden. Bent Viscaal krijgt een tijdstraf van 5 seconden Rijdt later glorieus aan de leiding en rijdt meer dan 6 seconden voor de nr. 2 en zou daardoor winnen. Krijgt dan nog een tijdstraf van 5 seconden en zou ondanks 2 tijdstraffen nog op het podium gekomen zijn met een 3e plaats. 2 ronden voor het einde crasht een coureur en komt de safet-ycar in de baan. Weg voorsprong voor Viscaal en weg podium. Uiteindelijk wordt het de 17e plaats voor de beste man op de baan. :sad: :maniac:
De reglementen in de autosport zijn dringend aan revisie toe, want van sport kun je nauwelijks meer spreken. Het hangt aaneen van oneerlijkheid. :sick: :braak:

:unsure: Maar waarschijnlijk is dat altijd al zo geweest en zal dat ook altijd zo blijven. :cautious:
 
Laatst bewerkt:
Mercedes verslaan was al moeilijk, laat staan 2 auto's, terwijl je het in je eentje moet doen omdat je teamgenoot er niks van bakt. Maar als je ook nog is het broertje van Mercedes ( Racing Point ) moet verslaan, terwijl de auto zelf voor geen meter vooruit gaat. Dan kan je net zo goed stoppen en thuis blijven.

Pijnlijk hoor. 1.4 sec. Tering.

Ik zit nu Formule 3 te kijken en ik zie dat de baan nat is en ook regen. Hopelijk is het ook nat als Formule 1 begint. Dan kan Verstappen wellicht verrassen.

Leuk die regen, maar als je zo'n onvoorspelbare en "nervous" bolide onder je kont hebt als de RBR16, dan gaat de regen je al helemaal niet helpen, ook al hoopt Albon er op. Het is als coureur belangrijk dat je moet voelen dat jij die auto onder controle hebt en tot de max kan pushen, maar dat gaat nu duidelijk niet. Denk dat de magie van Newey ondertussen een beetje is uitgewerkt; balans van de auto lijkt me namelijk vooral met het ontwerp te maken hebben, en niet met de motor, al komt ook die tekort natuurlijk.
 
Ik zou Hamilton echt dolgraag in een ander auto willen zien rijden, kijken of hij echt zo goed is of dat de auto het gewoon is :/
 
GP Hongarije

1 Hamilton
2 Verstappen
3 Bottas
4 Stroll
5 Albon
6 Vettel
7 Perez
8 Ricciardo
9 Magnussen
10 Sainz
11 Leclerc

Het Maximale eruit gehaald door Verstappen.
Leclerc valt erg tegen met een 11e plaats.
 
GP Hongarije

1 Hamilton
2 Verstappen
3 Bottas
4 Stroll
5 Albon
6 Vettel
7 Perez
8 Ricciardo
9 Magnussen
10 Sainz
11 Leclerc

Het Maximale eruit gehaald door Verstappen.
Leclerc valt erg tegen met een 11e plaats.

Lekker voor Vettel; sympathieke gast.

Wel bizar dat Verstappen na een totaal mislukte voorbereiding waar RBR 1,5 seconde achterliep op Mercedes en inclusief een crash voorafgaand aan de race ineens wel de balans vond in de auto om uiteindelijk zelfs als tweede te eindigen.
 
Laatst bewerkt:
Ik zou Hamilton echt dolgraag in een ander auto willen zien rijden, kijken of hij echt zo goed is of dat de auto het gewoon is :/

Ik vind dat er vaak een wereld van verschil tussen Bottas en Hamilton zit, dus het is alleen niet de bolide. Hamilton haalt nog veel meer uit zijn auto, die technisch superieur is aan de andere auto's. Hamilton wordt geholpen door de techniek en is zelf een hele consistente coureur die vrijwel geen fouten maakt, de circuits met ieder hobbeltje als zijn broekzak kent, zijn auto precies snapt en die heel goed met de druk kan omgaan.

Max heeft een aantrekkelijkere rijstijl, maar dat valt misschien ook alleen maar op omdat Max zichtbaar moet vechten voor z'n podiums en Hamilton na de 4e bocht ergens 15 seconden vooraan rijdt.

Had je Max naast Bottas gezet begin van het seizoen, dan was Max de nieuwe wereldkampioen. Zet je Max naast Hamilton, dan was het nog een leuke strijd geworden. Meer als Rosberg/Hamilton.
 
Ik vind dat er vaak een wereld van verschil tussen Bottas en Hamilton zit, dus het is alleen niet de bolide. Hamilton haalt nog veel meer uit zijn auto, die technisch superieur is aan de andere auto's. Hamilton wordt geholpen door de techniek en is zelf een hele consistente coureur die vrijwel geen fouten maakt, de circuits met ieder hobbeltje als zijn broekzak kent, zijn auto precies snapt en die heel goed met de druk kan omgaan.

Max heeft een aantrekkelijkere rijstijl, maar dat valt misschien ook alleen maar op omdat Max zichtbaar moet vechten voor z'n podiums en Hamilton na de 4e bocht ergens 15 seconden vooraan rijdt.

Had je Max naast Bottas gezet begin van het seizoen, dan was Max de nieuwe wereldkampioen. Zet je Max naast Hamilton, dan was het nog een leuke strijd geworden. Meer als Rosberg/Hamilton.
Inderdaad, Hamilton is ook gewoon een goede rijder, zie ook de kwalificatie van vorige week. Zet je Max naast Hamilton wordt het de vraag wie als 1e en wie als 2e eindigt aan t eind, maar dat ze (mede door de auto) de rest over het algemeen het nakijken gaan geven lijkt mij evident.
Wat dat betreft zou leuker zijn om Hamilton naast Max te zetten bij RB.
 
Inderdaad, Hamilton is ook gewoon een goede rijder, zie ook de kwalificatie van vorige week. Zet je Max naast Hamilton wordt het de vraag wie als 1e en wie als 2e eindigt aan t eind, maar dat ze (mede door de auto) de rest over het algemeen het nakijken gaan geven lijkt mij evident.
Wat dat betreft zou leuker zijn om Hamilton naast Max te zetten bij RB.

En Mercedes er gewoon uit? :D
 
LEC in de mercedes. Kijken of hij daar ook kan falen

Vooropgesteld, ik ben geen fan van die jongen. Ik vind hem vreselijk. Eigenlijk weet ik diep van binnen dat het grotendeels onterecht is, maar toch.. Maar hij pakte vorig jaar in zijn eerste jaar wel gewoon 7 poles en 11 podiums. Dat stomme menneke kan wel gewoon racen.

Wat er bij Ferrari aan de hand is weet ik niet, maar het is een probleem met de auto, niet de coureurs. Misschien is het een gevolg van de deal die ze met de FIA hebben gemaakt n.a.v. de gebeurtenissen vorig seizoen, waarvan de details nooit bekend zijn gemaakt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan