Formule 1

Max Verstappen voorlopig snelste in Q3. Laat het nu maar harder gaan regenen. :D
En hij verbetert zijn tijd nog.
 
Q3

1 Hamilton
2 Verstappen
3 Sainz
4 Bottas
5 Ocon
6 Norris
7 Albon
8 Gasly
9 Ricciardo
10 Vettel
 
Goeie laatste poging, dan kan het gebeuren dat je er vanaf glijdt met deze omstandigheden. Jammer. Maar die Sainz gewoon effe op 3.
 
Goeie laatste poging, dan kan het gebeuren dat je er vanaf glijdt met deze omstandigheden. Jammer. Maar die Sainz gewoon effe op 3.

Die langzaamrijdende auto kwam daar net ff op het verkeerde moment denk ik, waardoor hij een iets tragere lijn moest pakken, wat hij dan weer wou compenseren, en daarom dus weggleed.
 
Laten we dan ook maar eens een keer sportief zijn en erkennen dat Hamilton een klasse apart was vandaag. In deze omstandigheden doet het vermogen van de auto er stukken minder toe, je zag namelijk dat Verstappen Bottas kon voorblijven. Dat Hamilton Verstappen op meer dan een seconde zet is gewoon abnormaal. Een ander punt van hem dat wel erkenning mag krijgen is dat hij jaar in jaar uit top blijft presteren. Hij bezwijkt niet onder de druk, en weet zich elk seizoen weer opnieuw te motiveren om wereldkampioen te worden. Dat laatste is nog niet zo voor de hand liggend; je ziet best vaak dat wanneer de top is bereikt er een soort van verzadiging ontstaat. Maar daar heeft hij dus geen last van. Bewijs heb ik uiteraard niet, maar bij Verstappen bekruipt me steeds meer het gevoel dat hij liever opereert vanuit de underdogpositie. Vraag me af hoe hij met de druk van absolute topfavoriet om zal gaan. Hamilton heeft inmiddels wel bewezen dat hij daar totaal geen moeite mee heeft.
 
Vraag me af hoe of dat meestuursysteem juist in de regen n boost geeft. In principe zou ik meer grip bij t insturen verwachten? (De druk is beter verdeeld over de buiten en binnenband?)
 
Drie plaatsen gridstraf voor Charles Leclerc

link

Charles Leclerc start morgen niet vanaf positie 11 maar 14. De Monegask heeft drie plaatsen gridstraf gekregen nadat hij bij de stewards moest komen. Hij beging tijdens de twee overtredingen en daarvoor moest hij zich verantwoorden.

Tijdens de rode vlag situatie was hij over de finish gereden, in plaats van naar binnen naar zijn pitbox. Daarnaast zou hij ook Daniil Kvyat op hebben gehouden. Voor deze twee vergrijpen ontvangt hij dus nu 3 plaatsen gridstraf. Op zijn licentie ontvangt hij tevens 2 strafpunten.

Ferrari start morgen dus vanaf plaats 10 en 14. :oops:
 
Vraag me af hoe of dat meestuursysteem juist in de regen n boost geeft. In principe zou ik meer grip bij t insturen verwachten? (De druk is beter verdeeld over de buiten en binnenband?)

Goeie vraag. Maar dat systeem heeft Bottas ook, en die bleef achter Verstappen en zelfs achter Sainz. :unsure:
 
De Ferrari's raken elkaar in de 1e ronde. :oops: :FP:

Leclerc botst tegen Vettel.
Vettel is zijn achtervleugel kwijt.
Safety-car situatie.

Enorme blunder van Leclerc. :zien: Einde race voor Vettel. :bye:
 
Terug
Bovenaan Onderaan