Formule 1

Vooropgesteld, ik ben geen fan van die jongen. Ik vind hem vreselijk. Eigenlijk weet ik diep van binnen dat het grotendeels onterecht is, maar toch.. Maar hij pakte vorig jaar in zijn eerste jaar wel gewoon 7 poles en 11 podiums. Dat stomme menneke kan wel gewoon racen.

Wat er bij Ferrari aan de hand is weet ik niet, maar het is een probleem met de auto, niet de coureurs. Misschien is het een gevolg van de deal die ze met de FIA hebben gemaakt n.a.v. de gebeurtenissen vorig seizoen, waarvan de details nooit bekend zijn gemaakt.
Tuurlijk kan hij racen, maar vooralsnog ben ik niet echt overtuigd. Aan poles alleen heb je niet zoveel, en sinds de achterkamerdeal met de FIA heeft hij ook weinig podia gehaald.
 
Ik zou Hamilton echt dolgraag in een ander auto willen zien rijden, kijken of hij echt zo goed is of dat de auto het gewoon is :/

Zolang Mercedes zo'n goede motor heeft is er voor de rest niets te halen. Jammer dat de beste coureur niet de beste auto heeft. Hamilton naast Verstappen in dezelfde auto is einde oefening voor Hamilton, 100%. Hele goede coureur maar hij dankt zijn titels toch ook vooral aan zijn auto
 
Tuurlijk kan hij racen, maar vooralsnog ben ik niet echt overtuigd. Aan poles alleen heb je niet zoveel, en sinds de achterkamerdeal met de FIA heeft hij ook weinig podia gehaald.
Dat dus, dankzij gesjoemel met de auto hebben ze goed gescoord vorig jaar. Het is als je het mij vraagt al een grote schande dat ze al die punten en overwinningen hebben mogen houden en de manier waarop de FIA dit onder het tapijt probeert te vegen is natuurlijk een schande voor de sport.
 
Dat dus, dankzij gesjoemel met de auto hebben ze goed gescoord vorig jaar. Het is als je het mij vraagt al een grote schande dat ze al die punten en overwinningen hebben mogen houden en de manier waarop de FIA dit onder het tapijt probeert te vegen is natuurlijk een schande voor de sport.
FIA zal altijd voor de grote teams een oogje dicht knijpen. Albon had wellicht ook gediskwalificeerd moeten worden gister, maar dat gebeurde ook niet.
 
Ik vind dat er vaak een wereld van verschil tussen Bottas en Hamilton zit, dus het is alleen niet de bolide. Hamilton haalt nog veel meer uit zijn auto, die technisch superieur is aan de andere auto's. Hamilton wordt geholpen door de techniek en is zelf een hele consistente coureur die vrijwel geen fouten maakt, de circuits met ieder hobbeltje als zijn broekzak kent, zijn auto precies snapt en die heel goed met de druk kan omgaan.

Max heeft een aantrekkelijkere rijstijl, maar dat valt misschien ook alleen maar op omdat Max zichtbaar moet vechten voor z'n podiums en Hamilton na de 4e bocht ergens 15 seconden vooraan rijdt.

Had je Max naast Bottas gezet begin van het seizoen, dan was Max de nieuwe wereldkampioen. Zet je Max naast Hamilton, dan was het nog een leuke strijd geworden. Meer als Rosberg/Hamilton.

Goeie analyse waar ik het wel mee eens ben. Uiteraard schat ik Verstappen wel hoger in dan Rosberg, maar dat doe jij denk ik ook wel; denk dat je meer op het ene kampioensjaar van Rosberg doelt, in de zin dat er strijd is tussen de twee teamgenoten.

Denk dat je de spijker op de kop slaat met aantrekkelijkere rijstijl; Verstappen moet nu constant strijden, maar zet hem in die Mercedes en je ziet hem de rest van de race niet meer, net als Hamilton. Verstappen had zelf ook al aangegeven dat hij dat het liefste zou hebben trouwens.
 
Ja tuurlijk, maar dat doet er toch niks aan af dat Albon hier makkelijk mee weg komt?

Dat werd breed uitgemeten terwijl niet duidelijk was wat er precies speelde. En ja, als ze het met opzet droog hadden willen blazen is dat niet oké, net als de valse start van Bottas, de gekopieerde onderdelen van Racing Point etc. Maar dat is in mijn ogen echt wel 100x minder ernstig dan wat Ferrari doet én door de FIA ook nog eens weggemoffeld wordt voor de buitenwereld. Dat is een schande! Zo ook zoals er vorige seizoenen verschillend gestraft werd voor dezelfde vergrijpen waarbij vooral Ferrari en Mercedes bevoordeeld werden. Money talks zullen we maar zeggen.
 
Perez test positief op coronavirus en mist Britse GP

link

Sergio Perez neemt aankomend weekend niet deel aan de Grand Prix van Groot-Brittannië op Silverstone. De Mexicaan is besmet met het coronavirus. De uitslag van zijn tweede COVID-19-test is positief gebleken.
Ook Racing Point heeft inmiddels bevestigd dat de Mexicaan niet zal instappen. "Maar onze intentie blijft wel om zondag met twee auto's te rijden. We zullen jullie op een later moment informeren over de vervolgstappen."
 
Perez test positief op coronavirus en mist Britse GP

link

Sergio Perez neemt aankomend weekend niet deel aan de Grand Prix van Groot-Brittannië op Silverstone. De Mexicaan is besmet met het coronavirus. De uitslag van zijn tweede COVID-19-test is positief gebleken.
Ook Racing Point heeft inmiddels bevestigd dat de Mexicaan niet zal instappen. "Maar onze intentie blijft wel om zondag met twee auto's te rijden. We zullen jullie op een later moment informeren over de vervolgstappen."

De kans op P3 wordt groter voor Verstappen :maniac:
 
Fantastisch voor The Hulk. Hopelijk pakt die dit weekend of volgende weekend eindelijk een podium. Het is hem echt hard gegund.

Echt zonde dat zo iemand niet meer actief is in de F1. Verhaal zou dus compleet zijn als die eindelijk een podium pakt, en daar heeft die nu wel het bak voor.
 
Terug
Bovenaan Onderaan