Formule 1

Goeie keuze. Dat kan de doorgaans saaiste race van het seizoen nog een beetje interessant maken, hoewel het zelfs voor deze race moeilijk zal zijn om de France F1 race te overtreffen qua saaiheid.

In de vrije training deed ie het in ieder geval prima, hopelijk een voorteken van een sterke race pace en vervolgens hopen op een goeie pit strategy.
 
Zo zie je maar weer dat de auto het grootste verschil maakt. Ferrari kan zo maar eens Mercedes voorbij gaan steken dit seizoen. Die zijn echt zoveel sneller dan de rest ineens. Net als wat Mercedes al die jaren ervoor had. Verstappen doet zijn best en haalt het maximale uit die auto, maar ja, je wint er niks mee.

Leclerc is alweer zeer snel. Verstappen start morgen vanaf de 9e plaats.

Leclerc haalt net als Verstappen telkens het maximale uit de auto; anderzijds vertrok hij wel achter Vettel, dus ik weet niet of die een 'tow' gaf aan Leclerc; anders gaf die zogenaamde 'tow' hem dan wel net die honderdste van second voordeel op Vettel.
 
Laatst bewerkt:
Kwalificatie Grand Prix van Rusland

1 Leclerc
2 Hamilton +0.402
3 Vettel +0.458
4 Verstappen +0.682
5 Bottas +1.004
6 Sainz + 1.594
7 Hülkenberg +1.661
8 Norris +1.673
9 Grosjean +1.889
10 Ricciardo +2.033

Leclerc is alweer zeer snel. Verstappen start morgen vanaf de 9e plaats.
 
4 tiende sneller dan de rest, dan ben je wel in bloedvorm. Mercedes gaat voor andere strategie morgen. Starten allebei op geel. Bottas op een seconde, lol. Dat is toch geen kampioensmateriaal man. Maarja, wel een leuke tweede rijder voor Mercedes.

Ben benieuwd morgen.
 
Knap dat Max zich vaak toch tussen de Mercedessen of Ferarris weet te persen bij de quali. Jammer dat ie daar vandaag niks aan had, maar toch. Het was weer een signaal.
 
Na een crash van Russel komt er een safetycar situatie en alles komt weer bij elkaar. Max Verstappen ligt op de 4e plaats.
 
Grand Prix van Rusland

1 Hamilton
2 Bottas
3 Leclerc
4 Verstappen
5 Albon
6 Sainz

Ferrari ijzersterk in de kwalificatie maar gefaald in de race. :rolleyes:
 
Grand Prix van Rusland

1 Hamilton
2 Bottas
3 Leclerc
4 Verstappen
5 Albon
6 Sainz

Ferrari ijzersterk in de kwalificatie maar gefaald in de race. :rolleyes:

Erg verrassend dat Ferrari ineens weer terug is gevallen en het toch een Mercedes 1-2 werd. Had echt het idee dat ze er bovenop zaten, hadden het momentum. Nou, Lulu is weer kampioen. Dat gat gaat Ferrari nu niet meer dichten. Misschien dat RBR in 2045 het gat met Mercedes en Ferrari heeft weten te dichten en een bejaarde Verstappen dan toch nog 1x wereldkampioen kan worden.
 
Stand WK

1. Hamilton 322
2. Bottas 249
3. Leclerc 215
4. Verstappen 212
5. Vettel 194

Als het al niet beslist was is het nu wel zeker beslist.
 
Villeneuve over Ferrari en Leclerc:

De enkelvoudig wereldkampioen gaat ook in op de keuze van Ferrari om Leclerc tijdens de tweede safety car voor een tweede keer naar binnen te halen voor vers rubber. "Dat was een agressieve gok. Hij had de Mercedes kúnnen inhalen", zegt Villeneuve, die moe wordt van de boordradio's van de Monegask richting zijn team. "Een betoog van dertig seconden... Bij Mercedes is er niet dezelfde interne strijd als bij Ferrari. Dat helpt het team, Valtteri Bottas is daar perfect voor."

:lmao: Hij heeft zeker een punt m.b.t. de boordradio's van Leclerc; die zijn bijna altijd vrij zeurderig, chagrijnig zonder vreugde.
 
Villeneuve over Ferrari en Leclerc:



:lmao: Hij heeft zeker een punt m.b.t. de boordradio's van Leclerc; die zijn bijna altijd vrij zeurderig, chagrijnig zonder vreugde.

Leclerc is wel beter dan Vettel en daarom houdt Vettel zich niet aan de vooraf gemaakte afspraak. Dat kan hij niet velen. Met Vettel kun je geen afspraken maken. Daar kan Mark Webber ook wel een boek over schrijven.
 
Laatst bewerkt:
Leclerc is wel een beter dan Vettel en daarom houdt Vettel zich niet aan de vooraf gemaakte afspraak. Dat kan hij niet velen. Met Vettel kun je geen afspraken maken. Daar kan Mark Webber ook wel een boek over schrijven.

Leclerc is inderdaad een groter talent; zelfde categorie als Verstappen. Maar tja, als ik vooraan zou rijden en de andere coureur uit het team me niet bij zou houden zou ik ook zoiets hebben van, 'dan moet hij maar sneller gaan'. Ik vind Vettel overigens een stuk sympathieker dan Leclerc, maar dat terzijde. Mij ging het er eigenlijk meer om dat de boordradio's van Leclerc in het algemeen zeurderig, chagrijnig en zonder vreugde zijn, en niet om de inhoud ervan. Verder zie ik eigenlijk niet zo hoe jou post inhaakt op het punt dat Villeneuve maakt waar ik het mee eens was.:unsure:
 
Laatst bewerkt:
Hoe Ferrari klungelde met teamorders in Rusland.

link

Tsja ... en dan wint Mercedes de race. :rolleyes:

Misschien ben ik bevooroordeeld omdat ik Leclerc een zeikventje vind, maar in beginsel blijkt ie toch alsnog te langzaam te gaan? Hij verliest tijd op Vettel en er wordt niet geswitched.
 
Misschien ben ik bevooroordeeld omdat ik Leclerc een zeikventje vind, maar in beginsel blijkt ie toch alsnog te langzaam te gaan? Hij verliest tijd op Vettel en er wordt niet geswitched.

Omdat hij vlak achter Vettel rijdt zit hij in de vuile lucht. Het zijn dezelfde auto's en dan is het moeilijk inhalen. Er zijn teamorders en die worden niet nageleefd. Ferrari heeft al meerdere fouten gemaakt dit seizoen in de tactiek.
Als je het goed beschouwd zijn vrijwel alle Formule 1 coureurs zeikventjes. :rolleyes:
 
Omdat hij vlak achter Vettel rijdt zit hij in de vuile lucht. Het zijn dezelfde auto's en dan is het moeilijk inhalen. Er zijn teamorders en die worden niet nageleefd. Ferrari heeft al meerdere fouten gemaakt dit seizoen in de tactiek.
Als je het goed beschouwd zijn vrijwel alle Formule 1 coureurs zeikventjes. :rolleyes:
Het zijn in ieder geval verwende kinderen van ouders met veels te veel geld.
 
Terug
Bovenaan Onderaan