Formule 1

Net als ervoor, heeft Max na z'n tweede pitstop grootse moeite om Perez in te halen. Blijft telkens op een paar tienden erachter hangen.
 
Leclerc wint de Grand Prix van Italië op Monza.
Max Verstappen eindigt op de 8e plaats.

1 Leclerc
2 Bottas
3 Hamilton
4 Ricciardo
5 Hulkenberg
6 Albon
7 Perez
8 Verstappen
...
13 Vettel
 
Vond het niet echt een bijzondere race. Het was te voorspelbaar dat de Mercedessen en vooral Hamilton, Lerclerc niet voorbij kon. Dat ding van Lerclerc, gaat zo belachelijk hard op de lange rechten stukken. Zelfs met DRS had Mercedes het erg moeilijk om uberhaupt aan te vallen. Des te knapper vond ik het, dat Hamilton hem nog serieus bijna had. Die Bottas blijft toch ook wel een gigantische grijze muis zeg. Ongelooflijk. Dan zijn je banden vele malen beter dan die van Lerclerc, en nog kwam die niet in de buurt om hem aan te vallen. Tweede plaats kreeg die ook cadeau omdat Hamilton een foutje maakte. Echt waar, ik zou zo graag Verstappen in die Mercedes willen zien. Of in die Ferrari van Vettel, want wat Vettel tegenwoordig aan het doen is. Tjonge jonge jonge.

Maar goed. Back to back overwinning voor Ferrari en Lerclerc, op banen waar alleen topsnelheid geldt. Nu komen circuits die Mercedes en Red Bull erg goed liggen. Singapore over twee weken bijvoorbeeld.
 
Net als ervoor, heeft Max na z'n tweede pitstop grootse moeite om Perez in te halen. Blijft telkens op een paar tienden erachter hangen.

Ja vreemd, Max leek praktisch in z'n uitlaat te hangen, maar kwam er maar net voorbij. 7e was dan het maximaal haalbare geweest.
 
Kwalificatie Grand Prix van Singapore

1 Leclerc
2 Hamilton +0.191
3 Vettel +0.220
4 Verstappen +0.596
5 Bottas +0.929
6 Albon +1.194
7 Sainz +1.601
8 Ricciardo +1.878
9 Hulkenberg +2.047
10 Norris +2.112

Na de top 3 grote verschillen. Bottas verliest al bijna een seconde.
 
Kwalificatie Grand Prix van Singapore

1 Leclerc
2 Hamilton +0.191
3 Vettel +0.220
4 Verstappen +0.596
5 Bottas +0.929
6 Albon +1.194
7 Sainz +1.601
8 Ricciardo +1.878
9 Hulkenberg +2.047
10 Norris +2.112

Na de top 3 grote verschillen. Bottas verliest al bijna een seconde.

Maar dat ligt dus meer aan Bottas. Ik zie meer enorme verschillen tussen de top 2 en dan RBR, dat Ferrari en Mercedes duidelijk niet kan bijbenen. Terug bij af, want dit was zogenaamd het circuit voor RBR. Leclerc gaat zo nog eerder wereldkampioen worden dan Verstappen. :confused:
 
Maar dat ligt dus meer aan Bottas. Ik zie meer enorme verschillen tussen de top 2 en dan RBR, dat Ferrari en Mercedes duidelijk niet kan bijbenen. Terug bij af, want dit was zogenaamd het circuit voor RBR. Leclerc gaat zo nog eerder wereldkampioen worden dan Verstappen. :confused:

:unsure: Ach als we zo'n start krijgen als in 2017 komt Hamilton in de sandwich bij beide Ferrari's en kan Max Verstappen zo naar de overwinning rijden. :)
 
Laatst bewerkt:
:unsure: Ach als we zo'n start krijgen als in 2017 komt Hamilton in de sandwich bij beide Ferrari's en kan Max Verstappen zo naar de overwinning rijden. :)

Bizarre crash was dat, was wel in de regen.

Trouwens, ongelooflijk dat Ferrari ook hier pole pakt. Totaal niet verwacht. Ik had serieus gedacht, dat het tussen Max en de Mercedessen zouden gaan. Maar blijkbaar pakt de update's ook in Singapore geweldig uit voor Ferrari. Leclerc is toch wel in bloedvorm.

Helaas Max realistisch op P4. Inhalen is te moeilijk, dus als Max kans wilt maken op een podium, dan zal het via een pitstop ofzo moeten gebeuren. Of er moet iets geks gebeuren met de mannen voorin.
 
Bizarre crash was dat, was wel in de regen.

Trouwens, ongelooflijk dat Ferrari ook hier pole pakt. Totaal niet verwacht. Ik had serieus gedacht, dat het tussen Max en de Mercedessen zouden gaan. Maar blijkbaar pakt de update's ook in Singapore geweldig uit voor Ferrari. Leclerc is toch wel in bloedvorm.

Helaas Max realistisch op P4. Inhalen is te moeilijk, dus als Max kans wilt maken op een podium, dan zal het via een pitstop ofzo moeten gebeuren. Of er moet iets geks gebeuren met de mannen voorin.

Leclerc nam veel risico in de kwalificatie en dat bracht hem de pole position. Zeer spectaculair dat zeker wel. Als hij zoveel risico neemt in de race zou hij zomaar eens kunnen crashen. :cautious:
 
Maar dat ligt dus meer aan Bottas. Ik zie meer enorme verschillen tussen de top 2 en dan RBR, dat Ferrari en Mercedes duidelijk niet kan bijbenen. Terug bij af, want dit was zogenaamd het circuit voor RBR. Leclerc gaat zo nog eerder wereldkampioen worden dan Verstappen. :confused:

De kans dat Leclerc bij Ferrari eerder wereldkampioen wordt dan Max bij Red Bull, is natuurlijk ook groter en is volgens mij geen schande. Red Bull probeert weer aan te haken, maar Ferrari blijft de voornaamste uitdager van Mercedes. Ik hoop wel echt dat Red Bull weer serieus mee kan gaan strijden met Ferrari en Mercedes de komende jaren, en dat het Max bij Red Bull lukt. Ik vind het een mooi team.
 
De kans dat Leclerc bij Ferrari eerder wereldkampioen wordt dan Max bij Red Bull, is natuurlijk ook groter en is volgens mij geen schande. Red Bull probeert weer aan te haken, maar Ferrari blijft de voornaamste uitdager van Mercedes. Ik hoop wel echt dat Red Bull weer serieus mee kan gaan strijden met Ferrari en Mercedes de komende jaren, en dat het Max bij Red Bull lukt. Ik vind het een mooi team.

Nee, het is zeker geen schande, LeClerc is natuurlijk ook gewoon een geweldig talent, maar ik ben gewoon teleurgesteld dat RBR telkens wanneer het weer een beetje aan lijkt te haken weer terug wordt gezet in de pikorde. Ik zie dat frustrerende patroon eigenlijk niet zomaar 1-2-3 veranderen, en dus zie ik Verstappen, indien hij bij RBR blijft, niet veel wereldkampioenschappen behalen (misschien wel geen), hoewel ik RBR ook gewoon een mooi team vindt.
 
Nee, het is zeker geen schande, LeClerc is natuurlijk ook gewoon een geweldig talent, maar ik ben gewoon teleurgesteld dat RBR telkens wanneer het weer een beetje aan lijkt te haken weer terug wordt gezet in de pikorde. Ik zie dat frustrerende patroon eigenlijk niet zomaar 1-2-3 veranderen, en dus zie ik Verstappen, indien hij bij RBR blijft, niet veel wereldkampioenschappen behalen (misschien wel geen), hoewel ik RBR ook gewoon een mooi team vindt.

We gaan het meemaken. Red Bull doet het doorgaans beter in de race dan in de quali, fingers crossed.
 
Ik heb t al eens eerder gezegd maar ik vind het eigenlijk een zege dat Max het met iets minder materiaal moet doen. Als hij van pole tot finish kan leiden zien we lang niet zoveel spectakel. Nu voelt n winst of opmars een stuk lekkerder aan. Zo was zijn regenrace in Brazilië welliswaar geen overwinning maar wel de leukste die ik in F1 gezien heb vol met briljante inhaalacties. Of zijn p4 (meen ik) in n torro Rosso. Dat maakt t kijken mooi!
 
Geweldig uitgepakt voor Vettel met de pitstop. Van 3 naar 1, en de overwinning. Mercedes de grootste verliezer. Geen idee waarom ze met Hamilton zolang wachten met de pitstop. Erg dom ook want je weet dat inhalen onmogelijk is. Denk dat Mercedes gegokt heeft op een eventuele VSC.

Wel leuk voor Vettel inderdaad. Leclerc duidelijk niet tevreden met het team. Race verloren door de pitstop. Max zal tevreden zijn met een P3. Had het al voorspelt voor de wedstrijd. Podium moet via een pitstop komen, en dat is dus ook mooi gebeurt.
 
Verstappen krijgt in Rusland vijf plaatsen gridstraf door motorwissel

link

Max Verstappen zal de Grand Prix van Rusland in ieder geval niet vanuit de top 5 starten. Net als de overige coureurs met een Honda-motor krijgt de Nederlander in Sochi een nieuwe verbrandingsmotor, wat hem vijf plaatsen gridstraf oplevert.
 
Verstappen krijgt in Rusland vijf plaatsen gridstraf door motorwissel

link

Max Verstappen zal de Grand Prix van Rusland in ieder geval niet vanuit de top 5 starten. Net als de overige coureurs met een Honda-motor krijgt de Nederlander in Sochi een nieuwe verbrandingsmotor, wat hem vijf plaatsen gridstraf oplevert.

Goeie keuze. Dat kan de doorgaans saaiste race van het seizoen nog een beetje interessant maken, hoewel het zelfs voor deze race moeilijk zal zijn om de France F1 race te overtreffen qua saaiheid.
 
Terug
Bovenaan Onderaan