Formule 1

Verstappen is slecht weg bij de start en botst met Raikonen. :eek: Het is direct over en uit voor Verstappen. :oops:
 
Leclerc wint de GP op Spa-Francorchamps

1 Leclerc
2 Hamilton
3 Bottas
4 Vettel
5 Albon
6 Perez
 
Op de 1e bocht na een foutloze race van Max :maniac:

Maar man man man, wat is er met Renault en Riciardo aan de hand.
 
Nou de start was weer pruttel de prut. :rolleyes:
Dit gaat te vaak fout met de Honda motor.

Vermoed dat die slechte starts toch echt bij Verstappen zelf liggen; heb hem eigenlijk vaker wel dan niet een slechte start zien maken. En Spa zijn favoriete circuit; tot nu toe nog geen fatsoenlijke race van hem gezien daar.
 
Vermoed dat die slechte starts toch echt bij Verstappen zelf liggen; heb hem eigenlijk vaker wel dan niet een slechte start zien maken. En Spa zijn favoriete circuit; tot nu toe nog geen fatsoenlijke race van hem gezien daar.

Trage reactie (gaf ie zelf toe, licht uit was zeer snel dit keer) maar de wheelspin is toch echt een electronisch te verhelpen issue lijkt me?
 
Maar man man man, wat is er met Renault en Riciardo aan de hand.

De man van 20 miljoen per jaar. Krijgt ruim meer aan salaris dan Max bij Red Bull als ik de website mocht geloven (al zal Max meer pakken op sponsor- en prijzengeld). Ik gun die goedlachse Australiër alles, maar moest me even achter de oren krabben. Als Renault zijnde zoveel geld investeren in een goeie maar net niet topcoureur.. Begin me toch af te vragen wat voor bedragen er rond gaan in de F1 als ze denken dat ze met deze investering geld gaan terug verdienen.
 
Misschien denk ik er te simpel over, maar als Verstappen teveel gas geeft, krijgt ie wheelspin, toch?
Het zit wel iets gecompliceerder (vraag me niet om het uit te leggen, want dat kan ik niet), maar het is wat mij betreft des te vreemder dat hij wielspin kreeg op het rechte stuk waar ze groeven van een centimeter diep hadden gefreesd om eventueel hemelwater af te kunnen voeren. Dat wegdek gaf al zoveel meer grip dan elk ander asfalt, dat het voor mij onbegrijpelijk is dat hij wielspin kreeg.
Ik denk dat het vooral een gebrek aan concentratie was. De lampen gingen erg snel uit, maar het feit dat je dat mist als coureur zegt mij dat je met andere dingen bezig bent.
 
Het zit wel iets gecompliceerder (vraag me niet om het uit te leggen, want dat kan ik niet), maar het is wat mij betreft des te vreemder dat hij wielspin kreeg op het rechte stuk waar ze groeven van een centimeter diep hadden gefreesd om eventueel hemelwater af te kunnen voeren. Dat wegdek gaf al zoveel meer grip dan elk ander asfalt, dat het voor mij onbegrijpelijk is dat hij wielspin kreeg.
Ik denk dat het vooral een gebrek aan concentratie was. De lampen gingen erg snel uit, maar het feit dat je dat mist als coureur zegt mij dat je met andere dingen bezig bent.

Ik vind hem trouwens sowieso maar een slechte starter, en wederom probeerde hij dat oliedom te compenseren in de eerste bocht; ik dacht dat hij die fase gepasseerd was, al de voorgaande races toonde hij zich wat beraadzamer, maar dit was weer ouderwets "ik moet de race winnen/fout goedmaken in de eerste bocht", op zijn 'favoriete' circuit. En dan achteraf, 'het was niet de fout van Kimi'; nee duh, het was je eigen fout Max :rolleyes:
 
Ik vind hem trouwens sowieso maar een slechte starter, en wederom probeerde hij dat oliedom te compenseren in de eerste bocht; ik dacht dat hij die fase gepasseerd was, al de voorgaande races toonde hij zich wat beraadzamer, maar dit was weer ouderwets "ik moet de race winnen/fout goedmaken in de eerste bocht", op zijn 'favoriete' circuit. En dan achteraf, 'het was niet de fout van Kimi'; nee duh, het was je eigen fout Max :rolleyes:
Ja, dit was weer de gefrustreerde en druistige Verstappen van vorig jaar.
 
Ja, dit was weer de gefrustreerde en druistige Verstappen van vorig jaar.

Verlies van de start goed willen maken in de eerste bocht als je weet dat Kimi Raikonen naast je is gestart is niet erg slim. Als je even gas terug neemt wordt het minimaal de 5e plaats.
 
Aan hemzelf ligt het in ieder geval niet volgens Verstappen: "Ik start al jaren met Red Bull en vorig jaar waren we telkens het tweede team qua starts. Ik verleer echt niet ineens hoe het moet. Er zit iets in de karakteristieken van de motor waardoor de start nog niet elke keer lekker loopt." Aldus GPFans.com.
 
Aan hemzelf ligt het in ieder geval niet volgens Verstappen: "Ik start al jaren met Red Bull en vorig jaar waren we telkens het tweede team qua starts. Ik verleer echt niet ineens hoe het moet. Er zit iets in de karakteristieken van de motor waardoor de start nog niet elke keer lekker loopt." Aldus GPFans.com.

De botsing met Kimi lag ook niet aan Verstappen, aldus Verstappen:sneaky:
 
Terug
Bovenaan Onderaan