Formule 1

Deze manier van kwalificeren is gewoon zwaar ruk, een slome auto kan nooit voorop belanden door geluk. Vroeger had je kwaliteit/snelheid/geluk factor, allemaal binnen een uur rijden hoe en wanneer je wilt. Gaat het regenen halverwege of heb jij een x vrij baan en veel andere worden gehinderd, sta je zo voorop met je slome auto.

Nu is het gewoon ruk, iedereen krijgt de kans het maximale er uit te halen dus weet je bij voorbaat al wie de snelste zijn :FP:
 
Deze manier van kwalificeren is gewoon zwaar ruk, een slome auto kan nooit voorop belanden door geluk. Vroeger had je kwaliteit/snelheid/geluk factor, allemaal binnen een uur rijden hoe en wanneer je wilt. Gaat het regenen halverwege of heb jij een x vrij baan en veel andere worden gehinderd, sta je zo voorop met je slome auto.

Nu is het gewoon ruk, iedereen krijgt de kans het maximale er uit te halen dus weet je bij voorbaat al wie de snelste zijn :FP:

Nou, wie weet dat het mogelijk opnieuw invoeren van bijtanken de races in de toekomst weer spannender maakt.
 
Nou, wie weet dat het mogelijk opnieuw invoeren van bijtanken de races in de toekomst weer spannender maakt.

Was t niet de schuld van Vader jos die n halve tankinstalatie de pitstraat doortrok dat ze dat tanken afgeschaft hebben?
 
Klopt wel, vroeger was de F1 minder saai.. ;)

Dit fik bij Jos zag er echt heftig uit, knap/mazzel dat ie er niks aan over heeft gehouden.
 
Om meer race te krijgen zou je de kwalificatie anders kunnen laten werken. Team dat de 1e tijd rijdt krijgt de 1e en laatste startplaat. Team dat de 2e tijd rijdt de 2e en een na laatste etc etc. Loont t ook niet meer om een auto te ontwerpen die vooral in vrije lucht tot zijn recht komt (zoals de mercedes)
 
De verschillen met Leclerc en Verstappen zijn echter niet groot.

Dat is inderdaad wel bemoedigend. En het gat naar Mercedes was geloof ik minder dan een paar honderdsten van seconden in Q3, ipv de bijna een seconde bij kwali's eerder in het seizoen, en dat op een circuit dat de Mercedes dacht ik wel goed ligt?
 
Bottas
Hamilton 0,006
Leclerc 0,079
Max 0,183

Verschillen zijn echt heel klein. Dat de Mercedessen hier toch op de eerste startrij starten, was voor mijn geen verrassing. Wel dat de verschillen o zo klein zijn met bijvoorbeeld Leclerc en Max, dat verbaast mij dan wel weer, en dat is goed om te zien. En dat op een baan die Mercedes inderdaad heel goed ligt. Hopelijk een mooie race, en wie weet regen morgen. Regen = altijd spektakel.
 
Ik dacht dat de race pas om 16:10 begon vanwege het tijdsverschil. Volgens Google is het ook 16:10.

Maar goed dat ik op tijd ingeschakeld heb. :oops:
 
Leclerc en Verstappen achter elkaar de pits in. Max Verstappen haalt Leclerc in direct na de stop in de pitstraat, maar vervolgens haalt Lecerc Verstappen weer in op de baan.
Dit kan nog een behoorlijke clash gaan worden. :cautious:
 
Leclerc en Verstappen achter elkaar de pits in. Max Verstappen haalt Leclerc in direct na de stop in de pitstraat, maar vervolgens haalt Lecerc Verstappen weer in op de baan.
Dit kan nog een behoorlijke clash gaan worden. :cautious:

Wel weer een 'dodgy' pit release van de RBR crew.
 
Safetycar komt in de baan.
Hamilton, Vettel en Verstappen maken een pitstop. Verstappen gaat naar de harde band.
 
Terug
Bovenaan Onderaan